Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als het sleutelgat rechtop staat is de klep afgesloten. Als het sleutelgat horizontaal staat kun je de klep open maken door op het vierkant te drukken. Met cv laat je de klep in principe gewoon niet op slot staan, maar komt er een metalen pin van het cv motortje achter de knop die het indrukken blokkeert.
Je klinken met slot kun je ook nog overzetten. Dan heb je dezelfde sleutel voor deur kofferklep en contactslot.
De CV motortjes in de deur zijn hetzelfde.
Hoe zit het met de spiegels?
Linux nog niet zo onder de knie dus resizen ging een beetje moeilijk. maar:
Plaatje bij het praatje

Gelukkig ben ik inmiddels helemaal geholpen door GSI Racer!
Ontzettend bedankt nog!Hij heeft voor mij de nieuwe draagarmrubbers in de draagarmen gemonteerd.
Wat een verschil in rijgedrag…
De astra was behoorlijk wiebelig op de snelweg dit is al een heel stuk minder.Minder inderdaad want het is nog niet helemaal weg. Even verder zoeken bij de achteras.
Het is niet zo moeilijk.
je hebt 3 opties.1 het contactblokje met een schroevendraaiertje toch verwijderen door de kleine schroefjes los te halen.
2 het cylinderslot verwijderen door de sleutel in stand 1 te zetten en een pennetje in de metalen behuizing de drukken
3 het hele stuurslot + contactblokje + contactslot verwijderen. hiervoor moet je een breekbout los halen.JOU beste optie lijkt mij, net als de meesten hier. beter je best doen met een schroevendraaiertje om zo toch het achterste schroefje te verwijderen.
het enige wat mis kan gaan is dat je met de schroevendraaier in het gaatje van optie 2 aan het pielen bent in plaats van die met het schroefje.
succes
Als ik voorzichtig en rustig aan doe haal ik 1:12 met de F station automaat.
als ik een beetje door rijd dan 1:10Het is een beetje lastig uitleggen.
Je pookhoes zit vast aan de pook met een tywrap. deze kun je overknippen en vervangen.
De schakelpook zelf zit met een veertje vast. een kleinigheidje om te vervangenIk sluit me aan in het rijtje om inderdaad de achteras eens aan een nader onderzoek te onderwerpen.
Je druklager is eigenlijk uitgesloten.
de kans dat het je versnellingsbak is is ook tamelijk klein, omdat je beschrijft dat het ratelen alleen aanwezig is bij gewoon rijden.
+ dat je de versnellingsbak pas vervangen hebt en precies de zelfde klachten blijven bestaan.Succes iig en laat graag even weten wat het geworden is.
Je kunt ook gewoon de connectoren aan de buitenkant van de deur losschroeven. scheelt wat werk
Misschien heb ik je verhaal verkeerd gelezen, laten we even het volgende testen om er achter te komen wat de oorzaak van de ratel zou kunnen zijn.
Kun je aangeven of de auto het geluid maakt in de volgende situaties, waarbij de motor natuurlijk loopt.1. de auto staat stil en de versnellingsbak in neutraal met de koppeling NIET ingetrapt.
2. de auto staat stil en de versnellingsbak in neutraal met de koppeling ingetrapt.met het verschil tussen 1 en 2 kun je je druklager controleren
3. de auto rijdt de versnellingsbak in een versnelling met de koppeling NIET ingetrapt.
4. de auto rijdt de versnellingsbak in een versnelling met de koppeling ingetrapt.
5. de auto rijdt met de versnellingsbak NIET in en versnelling met de koppeling NIET ingetraptmet het verschil tussen 3, 4 en 5 kun je bepalen of de ratel uit de achteras of uit de versnellingsbak komt.
ik ben benieuwd
in welke conditie is je achteras?
Sorry om in te breken in je topic, maar ik heb een soortgelijke vraag.
De schokdempers van een kadett 1,4 (1990) en die van een astra f2 (1997) zijn deze ook uit te wisselen?
Dat de toplagers mee moeten is me bekend, maar verder past het wel?Van de achterschokbrekers had ik eigenlijk wel verwacht dat deze totaal anders zouden zijn, vanwege de niveauregeling.
Maar de voordempers zouden misschien wel het zelfde kunnen zijn.
Ik kwam op dit idee omdat onder de kadett net nieuwe monroe dempers zitten en onder de astra nog de originele.
Als ik de kadett zou verkopen heb ik het liefste de beste schokdempers onder de astra zitten.Kan wel even, maar beter is het op je achteras.
Hier zit geen differentieel tussen wat eventueel kan slijten.
Ballanceren is niet zo heel duur max 10 euro per velg ongeveer.
Ik ken ze niet in de originele spiegels.
Je kunt er zo’n standaard dode hoek spiegeltje opplakken of spiegels van een Daewoo nexia of Opel Astra pakken deze passen er ook op.Ik wilde eigenlijk ff inhaken op dit topic omdat ik met een astra het zelfde probleem heb.
Het verschil bij mij is dat er onder in de deur een stukje metaal lag. Ergens afgebroken dus.
De slinger-arm heeft ook veel te veel speling.Moet ik nu het hele mechanisme vervangen? of zou het iets anders kunnen zijn?
maar bij veel opelblokken wel achter de distributie.
en als het dan toch los ligt is het wel makkelijk om even mee te vervangen.ik weet alleen niet of de waterpomp bij een V6 ook achter de distributiekap zit.
Bij de C kadett kun je ook de pin die in de deurstijl zit verstellen.
Deze moet je los draaien met een inbussleutel en kun je zo (als het goed is) in alle richtingen verplaatsen om de deur beter af te stellen.@ kaneelschep
jawel, gewoon een stukkie van het uiteinde afslijpen. Dan is de pijp korter en zou hij onder een kadett passen.
(ja ik weet dat het zo niet past, het is maar een voorbeeld)aangenomen dat de batterij van je meter niet leeg is en de accu van de auto weer aangesloten is.
Zou je meter 12 V aan moeten geven als je de meter op de rode en zwarte draad houdt. Zet voor de zekerheid het contact eens aan.
De zekeringen die je gecontroleerd hebt kun je doormeten door de meter op ohm te zetten (hoefijzertje) de waarde moet dan terug lopen naar 0 blijft hij op 1 staan dan is de zekering stuk.Andere zekeringen zitten in je zekeringenkast van de auto, controleer deze ook eens. misschien is deze wel stuk.
V- is overigens gelijkspanning (de auto)
V~ is wisselspanning (bijv. stopcontact in huis)als je op V~ meet in de auto zal hij maar 6v aangeven bij 12v.
Succes
Persoonlijk zou ik:
Klemmen los draaien
met een hamer klappen geven op de aansluiting (dwars op de uitlaatpijp)
vervolgens de ophanging van de einddemper los maken
al heen en weer draaiend de einddemper er af trekken.ziet er goed uit, waar heb je deze ergens gekocht?
ik had mezelf ook zo iets bedacht maar zou niet weten waar je ze kan kopen.is het olie of is het vet uit je homokineet?
ruitenwisser relais is rechts boven in je zekeringenkast
heb kort geleden die van mij vervangen door een 99. relais
In ieder geval in de golf 3 en 4
er staat heel groot 99. op. dat is gewoon plug en play. -
AuteurBerichten