Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik weet er het fijne niet helemaal van maar:
geschakelde en continue plus omdraaien zorgt ervoor dat de motortjes het geheugen verliezen. deze manier van schakelen maakt een continue plus eigenlijk overbodig omdat deze nu toch niets meer doet. (omwisselen zorgt ervoor dat de ramen hun geheugen terug krijgen.)Zwarte draad is bij opel eigenlijk altijd geschakelde plus.
heb je de sleutel van contact? of helemaal uit het slot? dit maakt namelijk nog wel een verschil! als je de auto op contact zet en daarna terug draait blijft de radio aan en staat de auto nog op een semi-contact. De sleutel verwijderen onderbreekt alles.
Bruin is inderdaad de massa.
niet per ongeluk continue en geschakelde + omgedraaid?
nou heel veel zuiniger dan 1:11,8 kom ik met mijn astra F station 1.6 8v automaat niet.
overal netjes 120 en rustig optrekken.met een beetje normaal rijden en 140 op de snelweg kom ik niet boven de 1:10
Je bedoelt dat zilveren spul achter op het glas?
een spiegel is eigenlijk gewoon een glasplaatje met een zilveren/gladde achterkant. Het zilveren is de eigenlijke spiegel maar is duur en te fragiel, vandaar dat er glas voor zit.
als je dus doorzichtig glas in je handen hebt is de spiegel inderdaad stuk omdat je nooit meer een mooie nette achterkant op het glas geplakt krijgt.
@ Mattemaker,
weet je de prijs van de kadett?
Ik heb niet zo heel lang gelezen mijn kadett C City op marktplaats gezet.
Eerlijk is eerlijk er waren mooiere te koop (de auto was gerold) maar hij was technisch perfect.
Ik heb behoorlijk wat mensen aan de deur gehad die dachten dat de auto zou rijden als een nieuwe corsa of die inderdaad dachten voor 300e een perfecte belastingvrije auto te kunnen kopen.Uiteindelijk is de city verkocht, maar met pijn en moeite en zeker pijn in het hart!
Ik heb ooit het zelfde aan de hand gehad.
Je moet de klep helemaal open zetten (zo zit er de minste spanning op de veren)
en dan past het eigenlijk maar op 1 manier. (houd er rekening mee dat je toch tegen een forse veerspanning in moet duwen omdat het de bedoeling is dat de veren de klep open houden)Er zit wel verschil tussen die veren van met en zonder spoiler. je moet de goede hebben anders gaat of de klep nog niet echt open of vliegt bijna door de achterruit (mijn fout)
6 oktober 2011 om 08:11 In reactie op: klein klussje. (hopelijk kan iemand mij SNEL helpen) #17924233je kunt ook (op de sloop) een ruitenwisserrelais van een volkswagen halen. (is relais nr. 99. )
hiermee kun je een interval instellen zonder iets te wijzigen aan je kabelboom, je hoeft alleen je eigen relais te vervangen.1x laten wissen, wachten tot het weer nodig is en dan in de intervalstand zetten. Het relais neemt dan de wachttijd over en blijft in dit interval wissen.
dit is variabel van 3 tot 30 seconden geloof ik.
Dit kan ook zo iets simpels en goedkoops zijn als de temperatuursensor voor de computer.
Dit is een blauwe sensor achter op het blok bij de inlaat. (die schijnbaar vaak stuk gaat)
als deze de verkeerde waardes door geeft aan de computer spuit deze veel te veel benzine in (hoog brandstofverbruik)
dat je temperatuurmeter op het dashboard wel klopt komt omdat dit een andere sensor is.Tja door de vakantie zit ik er inderdaad even niet bovenop.
Maar ik wil me graag eerst voorbereiden voordat ik zomaar ergens aan begin. Ik ben geen ervaren monteur, heb geen permanente ruimte ter beschikking en al zeker geen geldboompje groeien.Het oude uitlaatje ff terugschroeven voor de keuring of staalsponzen in de uitlaat stoppen zijn de 2 gehoorde opties bij een motorombouw.
De simons uitlaat met 1.2 Voorpijp voor een 1.2 met een sportief geluid.
Ik zit nog steeds te twijfelen.
Mogelijk wil ik er ook een ander blokje in leggen en dan naar de rdw gaan om om te keuren.
Als ik dan weer een andere uitlaat nodig heb laat ik het ook nog ff zittenzou de radio niet in de protection kunnen schieten door de verminderde weerstand?
Blijven je achterspeakers wel gewoon geluid geven?Aantal dB’s heeft weldegelijk met de apk keuring te maken en zeker met de regelgeving van de rdw!
Maar ik had m’n vraag daarom misschien beter moeten formuleren!
Hoeveel dB’s is maximaal toegestaan voor m’n kadett?misschien is dit een hele domme opmerking maar:
de richtingaanwijzer-hendel van je af duwen is groot licht aan
de richtingaanwijzer-hendel naar je toe trekken is groot licht seinen.Bij een alfa romeo Gt 1300 Junior zitter er standaard banden (weet niet wat voor materiaal het is lijkt leer, maar zal het echt niet zijn)
Een mooi topic! je hebt er ook lekker het gas op!
Ik ben geen ascona expert. Maar je zegt dat de auto rijdt als een dweil. Hoe zijn je fuseekogels en vooral je stuurkogels (zie foto) ? Ik zie in de stuurkogels geen splitpennen zitten en het lijkt me dat die moer er nog een heel stuk verder op kan.
Op foto 2 heb je een slangenklem, dan staalkabel en dan het verdikte stukje plastic.
Het dikke stukje plastic hoort aan het plasticje onder de slangenklem vast te zitten.
als je nu de warm-koud regeling verplaats schuift de buitenkabel gewoon mee. Dit is niet de bedoeling.Gewoon een nieuwe kabel kopen bij de dealer voor 7 euro.
als je ze van een sloper probeert af te halen breken de plastic lipjes vaak (en heb je dus hetzelfde probleem)22 maart 2011 om 08:17 In reactie op: knak geluid rechtsvoor in bocht naar links — voorlopig oorz #17842376@ Prayer
Klopt inderdaad.De schokbreker zit aan een uiteinde met een grote moer in de veerpoot.
over het uitschuifbare deel van de schokbreker wordt de veer geschoven. om er voor te zorgen dat de veerpoot kan draaien en de veer op z’n plek te houden zit er bovenop het toplager.
de glimmende pen van de schokbreker zit dus door het toplager heen en met een grote moer vast.Het is best nog even een werkje. want in de wielkast alleeen heb je niet zoveel werktruimte. je zult de fuseekogel en aandrijfas ook los willen halen.
ik zou zoals Vinci zegt eerst die rubberen dop bovenaan eens weghalen.
die wiellagers zitten veel te vast, die krijg je niet zomaar los.
Je kunt het proberen, maar een bankschroef is geen hydraulische pers van 8 ton of meer.
het grijze kabeltje uit je draadboom (links) moet aan het grijze kabeltje van de lampjes.
de draden van je toerenteller moet je aan 1 en hetzelfde pinnetje aansluiten en de andere aan de massa.
de massa van je tellerklok moet ook goed zijn. (clips aan de bovenkant moeten massa maken)controleer of de lampjes niet stuk zijn.
je stuurslot kan ook nog wel eens lastig doen. haal/druk hem hier even vanaf. (sleutel in stand 1 of 2)
gezien vanaf de huidige situatie: Het lampje van de toerenteller beide draadjes aan 1 en het zelfde pootje solderen.
Het andere pootje van het lampje met een draadje contact laten maken met het metaal van de achterkant van het tellerhuis.Ik was je topic aan het doorlezen en daarin zeg je dat je de toerenteller voorzien hebt van een lampje.
Op de foto is te zien dat dit niet goed aangesloten zit.
de originele lampjes zijn parallel geschakeld. 1 stroomdraad en massa via de behuizing.
jij hebt het lampje van de toerenteller er in serie tussen gezet. Het kan geen kwaad maar de toch al niet zo fel brandende tellerverlichting zal nu nog zwakker brandenPrachtig project trouwens!
voorzijde is in ieder geval geen probleem
was de achterzijde niet anders?
Mijn station x1.6szr automaat loopt op vrijwel alleen snelwegkilometers met 120km/h 1:11.8
van de snelweg af rijd ik heel erg rustig omdat de auto anders inderdaad zuipt als een dolle. -
AuteurBerichten