Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kadett91
DeelnemerIk heb wel een setje donkerblauwe luxe platen (met van die opgelegde letters). Maar twijfel nog ! Heb ze in de kofferbak misschien wissel ik ze nog wel een keer.
Kadett91
DeelnemerHeeft meer met het budget temaken, en de spullen worden steeds schaarser:
1.8S bak (manta ! anders moet je een ander schakelmechanisme monteren)
1.8S Carterpan met aanzuigbuis
1.8S motorsteunen
C20Let koppelingsplaat met XE drukgroep
Manta koppelingskabel
Kachelhuis aanpassen, of 1.8S ontsteking maken op XE blok, of een DIS ontstekings blok nemen
Manta B automaat aandrijfas of inkorten
1.6/2.0 vooras + achteras (of evt A manta/GT achteras en schotels overzetten + panhard omzetten).
XE uitlaatspruitstuk ombouwenHeb je een 1.2 ? Dan radiateur steunen inkorten + verlassen
Tank met retour monteren
Brandstofpomp monteren
Bekabeling aanpassen (logisch).
Grotere radiateur monteren + waterslangen aanpassen
Sterkere motorrubbers
Gasstang ombouwen naar gaskabelDan ben je aardig in de buurt om een 2.0 16V in je kadett tebouwen ! Heb je een handbak dan moet je de tunnel nog wat masseren met een hamer, lukt dat niet… grotere hamer gebruiken :D
Kadett91
Deelnemerowhja weber is tekoop:
Nieuw dbilas inlaatspruitstuk, laten flowen en inwendig gepolijst
Weber carburateur met sproeiers voor 1.2
Nieuwe inlaat kelkenKadett91
DeelnemerHelemaal vergeten, weber was leuk geluid is :o
En maakt de 1.2 duidelijk sneller


Maar toen ik weer bezig was met mijn oude B kadett 16V… had ik iets van waarom niet het hele spul in de C (maar had hem al verkocht dus kon dat niet maken :P).
Dus heel de mik mak opnieuw bij mekaar zoeken (1.8S bak, carterpan enz.. enz..). En dan niet ouderwetse ontsteking maar gelijk DIS erop. En als we dan toch bezig zijn waarom geen X20XEV met iets extra’s gaan bouwen (andere krukas, drijfstangen en zuigers).
Maw, kadettje wordt weer snel :D
Kadett91
DeelnemerIk heb een XE kop met DIS gezien, lijkt mij dan wel de beste optie om het DIS tehouden !
Maar het hele drijfwerk past er dus zo in ? Of moeten de cilinders opgeboord worden ?
Kadett91
Deelnemernee dta oid !
Kadett91
DeelnemerKabelboom is klaar, zal je vanavond even mailen mike om het een en ander aftespreken ! :)
Kadett91
DeelnemerJep vanavond terug gekomen uit budel

Kijken of ik vanavond ook even de fotos van de weber van de gsm krijg (kabel zoek :mad:)
Kadett91
DeelnemerAls het goed is vrijdag mike ! Hou je wel even op de hoogte :)
Kadett91
Deelnemerhaha scherp :wors
Zit er inmiddels in hoor ;)
Kadett91
DeelnemerA kadett kop heeft de grootste maat kleppen van alle ohv blokjes ! dat is eigenlijk de voornaamste reden.
Vandaag wel even de weber erop gezet, klinkt echt super :wub zal vanavond wel even fotos posten.
Kadett91
DeelnemerNee daarom, en opzich wel iets aparts ! eerste 2008 D corsa met XE denk ik !
Kadett91
DeelnemerZal het gelijk even uitleggen, de auto zal in principe niet op de openbare weg komen. Wordt puur een circuit auto dus apk e.d is geen probleem.
Canbus gaat er volledig uit en wordt alleen het hoognodige terug aangesloten (verlichting, vooruit ontwaseming en wissers).
Komt geen turbo blok in maar een volledig opgebouwde C20XE (2.1 met TB’s en vrij programeerbaar). Heeft wat meer vermogen dan een let dus zal wel geen turbo worden :angel.
Alles zit nu in een B corsa maar m’n baas wil iets aparts dus moet alles in een D corsa komen.
Kadett91
DeelnemerEven kijken hoor, schrijf ik ergens dat ik iets vraag over canbus of 4 gas meting
*leest post nog maals*
Ik zie het nergens staan ? :hmmz :jerry
Can bus en 4 gas meting is helemaal niet van belang voor ons, enigste wat belangrijk is hoe de motorsteunen zitten.
Zoals we hier hebben gekeken moeten we met een F23 bak en steunen goed wegkomen. Distributie zijde willen we weten of die hetzelfde is als een C corsa steun/ophanging.
Aub geen opmerkingen over APK of andere onzinnigheden, gaat puur om een XE in een D tekrijgen.
Kadett91
Deelnemerniemand een idee ? of D-corsa rijders ?
Kadett91
Deelnemerorigineel gepost door Ted-Jan
rondje koplampjes er in dan is die af:wubWeet niet, twijfel er wel over maar ben er nog niet overuit eigenlijk :hmmz. Die ronde zie je al zovaak in C1’s
Kadett91
Deelnemerorigineel gepost door GTS2.2DTI
Mooie Kadett, als je er van die donkerblauwe nummerplaten opzet is het nog mooier. Of kan dat niet met deze leeftijd?Volgens mij zitten die eral op :o ;)
Kadett91
DeelnemerGewoon remleiding halen bij de brezan oid is vaak gewoon een universele maat !
Je herkent hem nu al niet meer terug ;) even goed schoonmaken en wat kleine deukjes eruit gehaald.
Kadett91
DeelnemerBedrading inmiddels aangesloten, denk dat ik nog even een plaatje in de dorpel las voor je en dan kom ik hem bij je brengen !
Kadett91
DeelnemerAlvast begonnen mike, uitlaat hangt nu weer goed voor drempels ;).
Als alles klaar is kom ik hem zsm bij je brengen ! Kan je er mee aan de slag (blij dat hij iemand krijgt die hem weer op de weg wilt houden :wors)
Kadett91
DeelnemerWas inderdaad niet veel wat ik er voor vroeg ! Maar liever dat hij opgebouwd wordt dan gesloopt voor onderdelen ;)
Kadett91
Deelnemervindt persoonlijk niet zo mooi ! Ben fan van het C1 front maar dan wel zonder de knipperlichten naast de koplampen !
Kadett91
DeelnemerWat ik dan mooier vindt zijn auto’s waarop het patina tezien is, doorgeschuurde lak, misschien wat vliegroest gewoon kunnen zien dat het “geleeft” heeft !
Technisch perfect, laag bij de grond en dikke wielen eronder en dan vooral met pre 60’er jaren auto’s (zoals T1 busjes en kevers). Heb ooit zoiets gezien ook op een B kadett station, super gewoon !
Rat is meer net zoals die hotrod, of ook hoe het meer begon met oude motoren die met ductape bij mekaar gehouden worden bijvoorbeeld !
Oldskool look is gewoon iets wat verzonnen is en nu een hype is. Maakt het niet minder leuk, vindt het vaak leuk om tezien !
Kadett91
DeelnemerOok een A corsa is in mijn ogen nog geen rat en veel temodern.
Dat is een Rat(rod). Zo hoort een rat tezijn.
Wil niet zeggen dat ik een A corsa of B corsa niet leuk kan vinden als rat, maar blijven allemaal trendvolgers.
Kadett91
Deelnemernog niet laag genoeg, maar raak nu al de grond op een normale weg king:



-
AuteurBerichten