Kadett91

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 189)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Juiste carterpan ? #17714285
    Kadett91
    Deelnemer

    Enorm bedankt ! Dan heb ik nu bijna alles compleet :wors

    In reactie op: 2.0E met andere kop #17713520
    Kadett91
    Deelnemer

    Ivm inbouw cih blok in c kadett heb ik nog een carterpan nodig.

    Is dit de juiste voor een kadett C ?

    In reactie op: EINDELIJK #17714150
    Kadett91
    Deelnemer

    He gefeliciteerd man ! Eindelijk op kenteken !

    In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663186
    Kadett91
    Deelnemer

    Dat ziet er waanzinnig uit ! Die wielen maken het helemaal af :wub zou er geen chroom op zetten maar het zwart houden !

    In reactie op: 2.0E met andere kop #17713519
    Kadett91
    Deelnemer

    Oke dus beste is een 3.0 inlaat deze inkorten met gasklephuis.

    Neem aan dat de gasklep positie sensor zo over tezetten is ?

    Die lhm van een bmw, is die zo plug en play ? Als ik me niet vergis heb ik er nog 1 liggen namelijk !

    In reactie op: 2.0E met andere kop #17713515
    Kadett91
    Deelnemer

    Daarom mijn vraag ! Is het raadzaam om het 3.0 inlaatspruitstuk tenemen (ingekort uiteraard) of het 2.0 spruitstuk ! Had gelezen dat het 2.2 het minste spruitstuk is ?

    In reactie op: Rate the avatar #17405829
    Kadett91
    Deelnemer

    Het hoeven niet altijd auto’s tezijn :vertag

    7,5 zeker king:

    In reactie op: post hier je scooter #17624486
    Kadett91
    Deelnemer

    En

    Zijn 2 die ik er zo snel kon vinden, vanaf m’n 16e al zundapp rijder. En de afgelopen 10/11 jaar met mijn vader een collectie opgebouwd van ducati tot zundapp brommers.

    Alle zelf gerestaureerd, heerlijk dat oude spul :wub

    In reactie op: C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE #17678635
    Kadett91
    Deelnemer

    wat ga je met de bak doen ? van de 2.0E dus !

    In reactie op: b kadett new pics 29-7-10 ophaning #17690440
    Kadett91
    Deelnemer

    He mike, ziet er super uit ! Had je pm gehad.

    De bobine die ik had twijfelde ik over dus zodra ik daar de echt goede voor heb stuur ik je die dit weekend nog op samen met wat spullen die ik gevonden had.

    Zodra de B klaar is kom ik even kijken hoor, blijft toch een beetje m’n favoriet dit :wub

    In reactie op: C1 kadett GT/E #17704040
    Kadett91
    Deelnemer

    Ja ben erg blij dat de auto daar mag staan ! Is van mijn werkgever en zijn vader die beide oude opels verzamelen (staat o.a ook nog een C kadett Rallye, paar GT’s enz..).


    @Corsaagsi
    : veel werken, niet teveel stappen en helemaal voor je hobby gaan dat scheelt al enorm, en afentoe een mazzeltje hebben zoals met de GT/E

    Kadett91
    Deelnemer

    Kadett B is smaller, maar zou opzich wel moeten passen met wat aanpas werk alleen zit je dan met je wielen (kan niet veel breeds onder dan).

    GT as is ideaal onder een B en die past ook onder een C dus moet C ook onder B passen (lijkt wel een ikea handleiding zo :o :angel)

    In reactie op: C1 kadett GT/E #17704036
    Kadett91
    Deelnemer

    Vandaag alvast begonnen, heb het tellerbakje met de drie meters helemaal opengemaakt schoon gemaakt en weer als nieuw in elkaar gezet en beginnetje gemaakt met de tellerbak.

    Ga telkens een doos open maken en elk onderdeeltje stuk voor stuk restaureren en reviseren. Nemen er lekker de tijd voor in ieder geval.

    De C sedan gaat wanneer hij gespoten wordt de verkoop in om hem daarvan tespuiten en dan opbouwen. De TH’s komen onder de GT/E samen met een verlagings set.

    Dat kan makkelijk terug gedraaid worden naar origineel (rest wil ik zoals hij uit de fabriek kwam)

    In reactie op: C1 kadett GT/E #17704034
    Kadett91
    Deelnemer

    Oke hier de fotos, zit nog werk genoeg aan :kewlpics

    Maar gaat helemaal goed komen, heb altijd al een GT/E willen hebben dus deze wordt gerestaureerd.

    Terplaatse alle spullen erin geladen (auto was al gedemonteerd) en ligt tot het dak vol met dozen en plaat werk enz… zover ik heb kunnen zien compleet king:.

    Nu denk ik 1 voor 1 alle onderdelen nalopen en restaureren/reviseren. Koetswerk uitbesteden ivm laswerk (wil daar zelf niet aan lopen prutsen).

    Hij voelt zich tussen tussen de andere oldtimer opels :angel

    In reactie op: C1 kadett GT/E #17704030
    Kadett91
    Deelnemer

    Zal denk ik morgen worden, nu ff bijkomen van drukke dag :o

    In reactie op: Wat is het leukste, snelste, mooiste… #17703586
    Kadett91
    Deelnemer

    Pff zoveel ! In mijn vak mag je nog welleens leuke auto’s rijden.

    Hardste was 320 in een ferarri F430

    Verdere leuke:

    Ferarri F40, 360Mondena, F430, testarossa
    RS6,RS4,S3,S8 enz.. alle nieuwe types
    TT, R32, GTI Edition
    Porsche Boxster S, Boxter, 911 Carerra4 cabrio, 911 996, Carerra GT
    BMW M3, M5, 535D enz.. Z4, Z8
    Masserati Quattroporte, Biturbo
    Lamborghini Countach QV, Diablo

    Dan alleen nog maar over de supersports e.d, zal maar niet over zafira opc’s e.d beginnen en volvo T5’s, cupra’s etc.. :wors

    In reactie op: Shootje gedaan met de C limo #17700712
    Kadett91
    Deelnemer

    was je in werkendam met de turbo kadett ? Was zelf toen op vakantie dus niet thuis. Leuk dat hij gespot was :D

    In reactie op: C kadett C1 #17693779
    Kadett91
    Deelnemer

    Wordt zeker nog iets lager gezet ! :wub

    In reactie op: kadett gsi 2,5 V6 #17354106
    Kadett91
    Deelnemer

    Gespot vanochtend richting breda :afro

    Herkende je me nog tijdens het claxoneren :P Mooie kadett zo !

    In reactie op: C20xe loopt op 2 cilinders van greyillusion #17673993
    Kadett91
    Deelnemer

    geweldig project dit, blijf het volgen (ook de voorgaande waren :wors)

    In reactie op: C kadett C1 #17693776
    Kadett91
    Deelnemer

    tip, niet naar tyra gaan ;).

    http://www.amerikaanseautopagina.net

    Zoek maar eens :angel

    Een V8 wordt pas wakker van drukvulling, houden ze van :wub

    Weet iemand van het mustang forum had een 348 als ik me niet vergis.

    Allu koppen erop, andere headers, edelbrock inlaatspruitstuk met 2 dubbele carburateurs en had om en nabij de 221 pk. Om boven de 300 tekomen zonder druk vulling met een 350 moet je best een hoop doen en het in de toeren zoeken.

    Maar misschien beter MSN uitwisselen is misschien makkerlijker heb nog wel wat goede adressen voor je en stuk voordeliger dan hier in NL e.d !

    In reactie op: C kadett C1 #17693773
    Kadett91
    Deelnemer

    De reden dat ik voor deze supercharger heb gekozen omdat ik hem onder de motorkap wilde hebben, is wel een verbeterde impeller gemonteerd voor meer druk.

    Overigens tip, lees je goed in over V8 motoren en hun vermogen hoe amerikaanse v8’en gemeten worden is zonder uitlaat, dynamo, waterpomp enz.. enz.. Crate motoren zoals die o.a tyra e.d verkoopt halen nooit hun opgegeven pk’s. Meestal een 150 of meer minder op een testbank.

    bijvoorbeeld mijn mustang levert fabrieks uit 225 pk, op de rollenbank hou je er 130 hooguit over. Een V8 heeft een flink koppel maar pk’s eigenlijk standaard valt erg tegen.

    Roep het maar alvast, heb vroeger ook die fout gemaakt en voorkomt een hoop teleurstellingen bij de daadwerkelijke meting.

    Als je voor een S/C gaat, moet de motor hier vanaf het begin al opgebouwd worden, nokkenas, koppen enz.. bepalen hier een hoop winst of verlies bij. Informeer je goed want gaat een hoop tijd en geld inzitten om dit goed tekrijgen.

    Afstellen is zowiezo een crime hier in nederland, ga hiervoor naar ruud frederiks in goes !

    Daarnaast alles moet aangepast van je aandrijflijn zo moest ik:

    Aangepast billet vliegwiel
    10,5 inch kevlar koppelingsplaat
    versterkte drukgroep
    Versterkte bak met steal bearing retainers
    sterkere kruiskoppelingen
    sterkere aandrijfas
    aandrijfas safety loop (voor het geval hij breekt).
    Kevlar deken over je bak in geval van breuk (moet ik nog monteren)
    Versterkte achteras enz..

    Je wilt echt niet met dit soort vermogens een defect in je bak of aandrijfas krijgen (je bodemplaat houdt niets tegen !)

    In reactie op: Shootje gedaan met de C limo #17700710
    Kadett91
    Deelnemer

    Je hebt eerste keus zoals beloofd ! Dit weekend beslis ik of ze blijven of in de verkoop !

    In reactie op: C kadett C1 #17693771
    Kadett91
    Deelnemer

    Nou hier wat fotos dan !

    Van:

    Naar:

    Het is een vroege 65’er mustang, heb hem al vanaf mijn 17e en al die tijd er mee bezig geweest. Wilde iets unieks maken en dit is het geworden. Elk detail is aangepast en naar mijn smaak gemaakt.

    Klein voorbeeld de schanieren van de motorkap zijn met een eigen inklap mechanisme van billet allu en met gasdempers in de schanieren. Dus geen motorkap haak of grote dempers in het zicht.

    Motor is hand gemaakt, een 302 onderblok met stroker kit naar een 331 screamer gemaakt, allu cilinderkoppen met grotere in en uitlaat kanalen grotere kleppen onder een andere hoek.
    Speciaal inlaatspruitstuk high rise met open kanalen voor meer koeling. Speciaal gebouwde QFT carburateur op basis van een holley.

    Bijna alles is custom made uit rvs of alu zoals de veerpootbrug of de koelwaterslang gemaakt uit rvs pijp met bochtjes en steuntjes.

    Rollerrockers ipv ouderwetse stoters, geharde chromobyleen stoterstangen enz.. enz.. in de motor is enorm veel tijd gaan zitten. Met resultaat :vertag

    Custommade allu klepdeksels enz.. enz..

    Beetje perspectief hoe groot zo’n blok is ;)

    Omgebouwd van een automaat naar een T5z worldclass bak met andere overbrengingen, kevlar koppeling etc…

    Filmpjes:

    http://s27.photobucket.com/albums/c186/Hypertuningfotos/?action=view&current=SNC00030.flv

    http://s27.photobucket.com/albums/c186/Hypertuningfotos/?action=view&current=MOV03414.flv

    Laatste was met de orginele cilinderkoppen en klein inlaatspruitstuk, draaide toen al 361PK op de achterwielen ! Was nog met automaat dus hoop verlies in de aandrijflijn.

    V8 op 6000tpm+ kan wel dus ;)

    Heeft een wilde nokkenas dus loopt lekker tehalen :angel

    Cobra remklauwen en schijven rondom:

    En geventileerde schijven achter:

    Modern rack and pinion stuursysteem met custom made overbrenging en allu huis. Moderne stuurpomp alles custom made voor deze auto.

    Voorwiel ophanging wordt nu omgebouwd naar double wishbones boven en onder met schroefset. Deze amerikaan heeft niet de gebruikelijke slechte wegligging meer zeg maar.

    De Simca zijn we nog mee bezig gaat om deze:

    Wordt nu helemaal kaal en leeg gemaakt, opnieuw gespoten in parelmoer oranje met matzwart. En motorblok is orgineel een 1294 met dubbele sollexen en wordt nu een 1.6 met supercharger en dubbele webers.

    Verder alles nieuw onderstel alles, zoals de mustang wordt het zeg maar.

    Kadett91
    Deelnemer

    Enorm zonde, en hopelijk komt alles nog goed met de afwikkeling.

    Maar belangrijkste is wel dat de bestuurder het na kan vertellen !

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 189)