Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kadett91
DeelnemerEnorm bedankt ! Dan heb ik nu bijna alles compleet :wors
Kadett91
DeelnemerIvm inbouw cih blok in c kadett heb ik nog een carterpan nodig.
Is dit de juiste voor een kadett C ?

Kadett91
DeelnemerHe gefeliciteerd man ! Eindelijk op kenteken !
16 augustus 2010 om 21:27 In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663186Kadett91
DeelnemerDat ziet er waanzinnig uit ! Die wielen maken het helemaal af :wub zou er geen chroom op zetten maar het zwart houden !
Kadett91
DeelnemerOke dus beste is een 3.0 inlaat deze inkorten met gasklephuis.
Neem aan dat de gasklep positie sensor zo over tezetten is ?
Die lhm van een bmw, is die zo plug en play ? Als ik me niet vergis heb ik er nog 1 liggen namelijk !
Kadett91
DeelnemerDaarom mijn vraag ! Is het raadzaam om het 3.0 inlaatspruitstuk tenemen (ingekort uiteraard) of het 2.0 spruitstuk ! Had gelezen dat het 2.2 het minste spruitstuk is ?
Kadett91
DeelnemerHet hoeven niet altijd auto’s tezijn :vertag
7,5 zeker king:
Kadett91
Deelnemer
En

Zijn 2 die ik er zo snel kon vinden, vanaf m’n 16e al zundapp rijder. En de afgelopen 10/11 jaar met mijn vader een collectie opgebouwd van ducati tot zundapp brommers.
Alle zelf gerestaureerd, heerlijk dat oude spul :wub
Kadett91
Deelnemerwat ga je met de bak doen ? van de 2.0E dus !
Kadett91
DeelnemerHe mike, ziet er super uit ! Had je pm gehad.
De bobine die ik had twijfelde ik over dus zodra ik daar de echt goede voor heb stuur ik je die dit weekend nog op samen met wat spullen die ik gevonden had.
Zodra de B klaar is kom ik even kijken hoor, blijft toch een beetje m’n favoriet dit :wub
Kadett91
DeelnemerJa ben erg blij dat de auto daar mag staan ! Is van mijn werkgever en zijn vader die beide oude opels verzamelen (staat o.a ook nog een C kadett Rallye, paar GT’s enz..).
@Corsaagsi: veel werken, niet teveel stappen en helemaal voor je hobby gaan dat scheelt al enorm, en afentoe een mazzeltje hebben zoals met de GT/E27 juli 2010 om 16:05 In reactie op: Past een Kadett C dikke achteras (coupe) onder een Kadett B #17704609Kadett91
DeelnemerKadett B is smaller, maar zou opzich wel moeten passen met wat aanpas werk alleen zit je dan met je wielen (kan niet veel breeds onder dan).
GT as is ideaal onder een B en die past ook onder een C dus moet C ook onder B passen (lijkt wel een ikea handleiding zo :o :angel)
Kadett91
DeelnemerVandaag alvast begonnen, heb het tellerbakje met de drie meters helemaal opengemaakt schoon gemaakt en weer als nieuw in elkaar gezet en beginnetje gemaakt met de tellerbak.
Ga telkens een doos open maken en elk onderdeeltje stuk voor stuk restaureren en reviseren. Nemen er lekker de tijd voor in ieder geval.
De C sedan gaat wanneer hij gespoten wordt de verkoop in om hem daarvan tespuiten en dan opbouwen. De TH’s komen onder de GT/E samen met een verlagings set.
Dat kan makkelijk terug gedraaid worden naar origineel (rest wil ik zoals hij uit de fabriek kwam)
Kadett91
DeelnemerOke hier de fotos, zit nog werk genoeg aan :kewlpics
Maar gaat helemaal goed komen, heb altijd al een GT/E willen hebben dus deze wordt gerestaureerd.
Terplaatse alle spullen erin geladen (auto was al gedemonteerd) en ligt tot het dak vol met dozen en plaat werk enz… zover ik heb kunnen zien compleet king:.
Nu denk ik 1 voor 1 alle onderdelen nalopen en restaureren/reviseren. Koetswerk uitbesteden ivm laswerk (wil daar zelf niet aan lopen prutsen).






Hij voelt zich tussen tussen de andere oldtimer opels :angel
Kadett91
DeelnemerZal denk ik morgen worden, nu ff bijkomen van drukke dag :o
Kadett91
DeelnemerPff zoveel ! In mijn vak mag je nog welleens leuke auto’s rijden.
Hardste was 320 in een ferarri F430
Verdere leuke:
Ferarri F40, 360Mondena, F430, testarossa
RS6,RS4,S3,S8 enz.. alle nieuwe types
TT, R32, GTI Edition
Porsche Boxster S, Boxter, 911 Carerra4 cabrio, 911 996, Carerra GT
BMW M3, M5, 535D enz.. Z4, Z8
Masserati Quattroporte, Biturbo
Lamborghini Countach QV, DiabloDan alleen nog maar over de supersports e.d, zal maar niet over zafira opc’s e.d beginnen en volvo T5’s, cupra’s etc.. :wors
Kadett91
Deelnemerwas je in werkendam met de turbo kadett ? Was zelf toen op vakantie dus niet thuis. Leuk dat hij gespot was :D
Kadett91
DeelnemerWordt zeker nog iets lager gezet ! :wub
Kadett91
DeelnemerGespot vanochtend richting breda :afro
Herkende je me nog tijdens het claxoneren :P Mooie kadett zo !
Kadett91
Deelnemergeweldig project dit, blijf het volgen (ook de voorgaande waren :wors)
Kadett91
Deelnemertip, niet naar tyra gaan ;).
http://www.amerikaanseautopagina.net
Zoek maar eens :angel
Een V8 wordt pas wakker van drukvulling, houden ze van :wub
Weet iemand van het mustang forum had een 348 als ik me niet vergis.
Allu koppen erop, andere headers, edelbrock inlaatspruitstuk met 2 dubbele carburateurs en had om en nabij de 221 pk. Om boven de 300 tekomen zonder druk vulling met een 350 moet je best een hoop doen en het in de toeren zoeken.
Maar misschien beter MSN uitwisselen is misschien makkerlijker heb nog wel wat goede adressen voor je en stuk voordeliger dan hier in NL e.d !
Kadett91
DeelnemerDe reden dat ik voor deze supercharger heb gekozen omdat ik hem onder de motorkap wilde hebben, is wel een verbeterde impeller gemonteerd voor meer druk.
Overigens tip, lees je goed in over V8 motoren en hun vermogen hoe amerikaanse v8’en gemeten worden is zonder uitlaat, dynamo, waterpomp enz.. enz.. Crate motoren zoals die o.a tyra e.d verkoopt halen nooit hun opgegeven pk’s. Meestal een 150 of meer minder op een testbank.
bijvoorbeeld mijn mustang levert fabrieks uit 225 pk, op de rollenbank hou je er 130 hooguit over. Een V8 heeft een flink koppel maar pk’s eigenlijk standaard valt erg tegen.
Roep het maar alvast, heb vroeger ook die fout gemaakt en voorkomt een hoop teleurstellingen bij de daadwerkelijke meting.
Als je voor een S/C gaat, moet de motor hier vanaf het begin al opgebouwd worden, nokkenas, koppen enz.. bepalen hier een hoop winst of verlies bij. Informeer je goed want gaat een hoop tijd en geld inzitten om dit goed tekrijgen.
Afstellen is zowiezo een crime hier in nederland, ga hiervoor naar ruud frederiks in goes !
Daarnaast alles moet aangepast van je aandrijflijn zo moest ik:
Aangepast billet vliegwiel
10,5 inch kevlar koppelingsplaat
versterkte drukgroep
Versterkte bak met steal bearing retainers
sterkere kruiskoppelingen
sterkere aandrijfas
aandrijfas safety loop (voor het geval hij breekt).
Kevlar deken over je bak in geval van breuk (moet ik nog monteren)
Versterkte achteras enz..Je wilt echt niet met dit soort vermogens een defect in je bak of aandrijfas krijgen (je bodemplaat houdt niets tegen !)
Kadett91
DeelnemerJe hebt eerste keus zoals beloofd ! Dit weekend beslis ik of ze blijven of in de verkoop !
Kadett91
DeelnemerNou hier wat fotos dan !
Van:

Naar:








Het is een vroege 65’er mustang, heb hem al vanaf mijn 17e en al die tijd er mee bezig geweest. Wilde iets unieks maken en dit is het geworden. Elk detail is aangepast en naar mijn smaak gemaakt.
Klein voorbeeld de schanieren van de motorkap zijn met een eigen inklap mechanisme van billet allu en met gasdempers in de schanieren. Dus geen motorkap haak of grote dempers in het zicht.
Motor is hand gemaakt, een 302 onderblok met stroker kit naar een 331 screamer gemaakt, allu cilinderkoppen met grotere in en uitlaat kanalen grotere kleppen onder een andere hoek.
Speciaal inlaatspruitstuk high rise met open kanalen voor meer koeling. Speciaal gebouwde QFT carburateur op basis van een holley.Bijna alles is custom made uit rvs of alu zoals de veerpootbrug of de koelwaterslang gemaakt uit rvs pijp met bochtjes en steuntjes.
Rollerrockers ipv ouderwetse stoters, geharde chromobyleen stoterstangen enz.. enz.. in de motor is enorm veel tijd gaan zitten. Met resultaat :vertag


Custommade allu klepdeksels enz.. enz..
Beetje perspectief hoe groot zo’n blok is ;)



Omgebouwd van een automaat naar een T5z worldclass bak met andere overbrengingen, kevlar koppeling etc…
Filmpjes:
http://s27.photobucket.com/albums/c186/Hypertuningfotos/?action=view¤t=SNC00030.flv
http://s27.photobucket.com/albums/c186/Hypertuningfotos/?action=view¤t=MOV03414.flv
Laatste was met de orginele cilinderkoppen en klein inlaatspruitstuk, draaide toen al 361PK op de achterwielen ! Was nog met automaat dus hoop verlies in de aandrijflijn.
V8 op 6000tpm+ kan wel dus ;)
Heeft een wilde nokkenas dus loopt lekker tehalen :angel
Cobra remklauwen en schijven rondom:

En geventileerde schijven achter:

Modern rack and pinion stuursysteem met custom made overbrenging en allu huis. Moderne stuurpomp alles custom made voor deze auto.


Voorwiel ophanging wordt nu omgebouwd naar double wishbones boven en onder met schroefset. Deze amerikaan heeft niet de gebruikelijke slechte wegligging meer zeg maar.
De Simca zijn we nog mee bezig gaat om deze:




Wordt nu helemaal kaal en leeg gemaakt, opnieuw gespoten in parelmoer oranje met matzwart. En motorblok is orgineel een 1294 met dubbele sollexen en wordt nu een 1.6 met supercharger en dubbele webers.
Verder alles nieuw onderstel alles, zoals de mustang wordt het zeg maar.
23 juli 2010 om 20:28 In reactie op: vandaag weer een c coupe afgeschreven door een golfrijder. m #17702202Kadett91
DeelnemerEnorm zonde, en hopelijk komt alles nog goed met de afwikkeling.
Maar belangrijkste is wel dat de bestuurder het na kan vertellen !
-
AuteurBerichten