Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2015 om 11:54 In reactie op: Ouwe herinneringen rond 1980 de acona 400 i2000 en GT/E tijd #18277632
Kadett1.2
Deelnemerbestaat de ascona GG-05-JK nog ergens ? volgens rdw in ieder geval niet.
Wel interessant misschien om er een uitgebreider artikel over te maken.
Ben ook een aantal malen naar o.a. de Ascona races geweest toenertijd (en Squadra Bianca alfa’s) prachtige races waren dat.Kadett1.2
DeelnemerIs wel niet in perfecte staat maar zou het jammer vinden dat hij gesloopt zou worden voor de onderdelen. Hoop dat hij toch nog ooit gaat rijden…
Kadett1.2
DeelnemerJe moet wel even kracht zetten. aan onderkant van de sproeierkopjes zit een soort lipje wat omgebogen moet worden wat dan door de metalen gluufje/sparing in je paravan gedrukt moet worden.
Sproeier kopje zal misschien ook wel niet heel blijven en afbreken.Kadett1.2
DeelnemerCool !
Kadett1.2
DeelnemerMoet je van onderuit, onder de motorkap dus, eruit drukken. Eventueel met een platte schroevendraaier.
Kan je nog wel ergens bestellen. Zijn niet duur. Bij classic opel parts in limburg bijvoorbeeldKadett1.2
DeelnemerWas innertijd een hot item. Probeerde inderdaad zijn auto de schuld te geven. Deze affaire heeft hem wel zijn verdere carriere gekost.
Kadett1.2
DeelnemerHier een beetje een update.
Iets gemonteerd wat ik vorige week besteld had. Niet van gm maar van vag concern.
Lentekriebels zullen we maar zeggen…



Voor 4,80 euro excl. bezorgkosten. Overigens geen origineel vag maar van wezel imitatie.Kadett1.2
DeelnemerNieuwe accu er in gezet.
Start nu weer zonder startkabels.Kadett1.2
Deelnemer@H-400 wrote:
Inderdaad, eigenlijk is een i300 een 400 met die loodzware 6-pitter. Hij is dus ook 100kg zwaarder dan een 400.
De sound van de 6-cilinder is er mooi bijgenomen!
@Manta-aero: die flash is hier al zeker een week binnen, mooi artikel maar wel met een foutje:
Alle 400’s zijn (naast m’n deur) in Antwerpen gemaakt!Volgens de flash zijn alle “i” versies bij irmscher gemaakt en staan dan niet als opel maar irmscher geregistreerd. Zijn de carrosserien misschien alle in Antwerpen gebouwd en toen naar irmscher verscheept misschien om daar verder te worden afgebouwd ?
Kan me voorstellen dat irmscher geen complete auto’s bouwt van losse carrosseriedelen tot een compleet casco.Kadett1.2
Deelnemer@FX-26-PN wrote:
1 maart 2015, we mogen weer de straat op! Seizoen 2015 is geopend! :thumb
Heb afgelopen zondag ook rondje Waalwijk gedaan met de Kadett, helaas geen Ascona’s tegen gekomen.
Kadett1.2
DeelnemerGestart met startkabels omdat de accu niet meer op spanning blijft.
Accu is dan ook al minstens tien jaar oud en Vectra word ook maar weinig gereden. Laatste ritje was dan ook vier weken geleden.Kadett1.2
DeelnemerNetjes en sjiek !
Kadett1.2
Deelnemer@.:Stoffel:. wrote:
Mooie 5 deurs gsi
http://www.kapaza.be/nl/opel/opel-kadett-gsi-93261409.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Leuk ding, zou ik wel wille hebben staan in mijn garage.
Als is 5500 euro wel veel. Ondanks dat hij op het oog perfect is en zo te zien nog origineel. En 5 drs is zo wie zo al wat zeldzamer maar denk minder gevraagd.
Heeft waarschijnlijk ook nog ooit in Frankrijk rondgereden (F sticker op achterklep).
Kadett1.2
Deelnemerdeze maand in de flash een originele i300
Dus met 6 cilinders en multilink achteras van Monza/Senator.http://flash.de/heft/ausgaben-sammlung/ausgabe-032015.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Interessant verhaal.
Kadett1.2
DeelnemerAls je voor orginaliteit gaat nog effe een origineel leren stuurtje terug er in zetten.
Verder een prachtige perfecte Monza, ben er zuinig mee.
Kadett1.2
DeelnemerInderdaad een zeldzaam mooie Monza
Kadett1.2
DeelnemerOm mee te beginnen roest.
Aan de buitenkant zal het wel zichtbaar zijn en opvallen, spatbordranden kokerbalkjes. Maar vervelender en niet zo god zichtbaar zijn de veerschotels boven de achteras. Dus in feite de aangelaste balk waar de carroserie op de veren rust onderaan de bodemplaat.
En roest in de holle ruimten achter de bumper in de kofferbak onder de achterlichten dus (lekbakjes). Als de afvoeren verstopt zitten blijft er water in staan. Vooral bij rotte wielranden gaat het snel dan staan ze zo vol water.
Ander probleem is vocht in de auto. Komt meestal door de lucht/interieurfilter onder de voorruit.
Verder de ruiten die op een gegeven moment niet helemaal goed dicht te draaien zijn waardoor er water binnen komt.
Versleten schokdempers achterkant.
Elektrische storingen. Bijvoorbeeld kapotte kabels centrale vergrendeling.
Dus eigenlijk alles effe controleren of alle elektronica werkt.Dit zijn zomaar enkele puntjes waar bijna elke astra station last van heeft,
maar kan ook nog wel last hebben van leeftijdskwaaltjes als versleten rubbers, olie/koelvloeistoflek.
Achterstallig onderhoud (distributieriem) etc.in ieder geval sucses alvast. Soms kan er best nog wel een goed exemplaar tussen zitten. De slechtste zullen ondertussen al wel zijn gesloopt of geexporteerd.
En het is ook een van de laatste F-jes Astra en die roesten wat minder dan de eerste modeljaren.Kadett1.2
Deelnemermooie cleane 78-er
van wie zijn die donuts ?Kadett1.2
Deelnemer@Thaitanium27 wrote:
Hilman avenger tiger
Klopt precies
Dit is een 1:43 corgi model. Redelijk goed van kwaliteit en verhoudingen.
Vroeger hadden wij thuis de nederlandse versie chrysler sunbeam 1600 glsKadett1.2
Deelnemer@FnF_racer wrote:
Nissan Skyline C10? een Hakosuka?
Nee komt uit ander linksrijdend land
(fotootje is niet zo heel duidelijk, heb het gemaakt met telefoon van een schaalmodelletje)Kadett1.2
Deelnemer
Merk en type.
Dit merk en type is niet in Nederland geleverd. Hier werd hij onder andere merknaam(en) verkocht.Kadett1.2
Deelnemer@PeterNoFear wrote:
Zoals sommige al weten begint mijn Kadett wat minder te worden.
Mijn koplampglas is er nog steeds voor weg, en van mijn embleem zit de helft er nog maar aan.
Er zijn nog wat punten die gelast moeten worden, en er zijn wat punten die veranderd moeten worden.
Zodoende heb ik besloten dat er een auto bij moest komen.
De Kadett is namelijk zeer zeker niet zuinig, en als ik er mee blijf rijden word hij er natuurlijk niet beter op.Ik zocht een lichte, kleine en zuinige auto voor er bij.
Dan roept natuurlijk iedereen: Corsa A!
Maar als ik een Corsa A zou kopen, moet deze ook netjes worden,
en dan word hij me net zo heilig.Zodoende ben ik opzoek gegaan naar wat anders.
Een Nissan Micra 1.2i, 54pk, 750kg, 84.000km
5 deurs, open dakje, en goed onderhouden.
Originele radio zit er nog in :Dleuk botsautootje !!
Kadett1.2
DeelnemerZojuist vanmorgen om een uur of zes.
Een brons/goudkleurige Opel Rekord E1 (chromen bumpers) 4drs dacht een berlina versie.
Met een kentekencombinatie van een paar jaar terug (import dus)
Gezien toen hij de rotonde ronddraaide van de Ketelweg naar de Rietgorsweg in Papendrecht.Kadett1.2
Deelnemerniet zo moeilijk, is een bitter sc coupe
met als basis senator A (zie ook senator portiergrepen)Kadett1.2
DeelnemerPaar weken geleden nog eens een oude dvd met een aflevering van Morse uit de kast gehaald.
Aflevering getiteld “”Driven to Distraction”” draait om een Vauxhall/Opel dealer en een naastgelegen rij/slipschool.
1e uitzenddatum was 17-01-1990.
Uiteraard met veel Kadett E (Astra in GB) en veel Senator B en Omega A, toen nog gewoon nieuw te koop .
En uiteraard de toen nog kersverse Vectra A.
http://www.imdb.com/title/tt0611639/?ref_=ttep_ep3 -
AuteurBerichten
