Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kadett1.2
Deelnemer@076 wokkel wrote:
Bij een C1 moet je beginnen om de bumper eraf te halen.
Vervolgens moet je er aan de binnenkant ongeveer achter het knipperlicht los draaien.
Voor die bij de deur zijn er 2 die moet je langs binnen los draaien,
dan moet je het zwarte kartonnetje bij je voeten weg halen en kun je er net bij.Als je dan weer aan de buitenkant staat moet je een bout onder de A stijl los draaien, hiervoor moet je je deur open zetten.
En als laatste zou ik de makkelijkste doen, de bouten aan de bovenkant.
En dan zou het scherm er af moeten komen.
Let wel op dat er ook kit tussen de randen zit, dus hij kan een beetje vast zitten.Niet vergeten de bout aan de onderkant aan de kokerdragen, zit meestal lekker vastgeroest of misschien is hij al wel weggeroest.
Kadett1.2
Deelnemer@lukelaaf wrote:
Krijg zo gou niks gevonden maar heb wel een foto

Lijken me vroege golf 2 velgen, geloof alleen gebruikt in de jaren 1984-1985
Kadett1.2
DeelnemerOnze Vectra;

Vectra 1.8 CDX automatic 1995
Met net de caravan opgeladen op het karretje
Kadett1.2
Deelnemer@076 wokkel wrote:
Met de bussen moet het wel goed komen, heb nu overal achter PU bussen in zitten ;)
De stugheid van mijn veren is best wel hoog en ik heb korte koni’s.
Dus ik denk dat dat wel goed komt ;)Momenteel heb ik voor ook weinig ruimte. Vandaar dat ik voor niet breder dan 6,5J ga :D

ziet er inderdaad nogal krap uit aan de voorkant
Kadett1.2
DeelnemerHoud ook rekening met zijdelingse reacties van de achteras naar buiten (spatbordranden) of naar binnen (tegen binnenschermen). Zou ik dus ook goede bussen monteren en harde demping gebruiken om de zijdelingse verplaatsing van de as zoveel mogelijk te beperken. Uit eigen ervaring kan dit zomaar een centimeter zijn. Bij mij raakten de banden aan de binnenkant ook nogal eens het binnenscherm. Dus meten in stilstaand heeft eigenlijk geen zin. Je moet hem ook testen met een klinker ofzo onder de wielen (centimeter of 10 hoog). Dan moet ook nog alles vrijlopen.
Aan de vooras heb je natuurlijk geen last van de zijdelingse verplaatsing van de as. Wel bij inveren bij stuuruitslag. Als de velgen te breed zijn en de auto flink inveerd raakt de bad onderkant van het voorspatbord waardoor deze indeukt. Dus lakschade.
Sucses verder, laat eens zien hou het geworden is…29 oktober 2012 om 12:05 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037257Kadett1.2
DeelnemerEnkele weken geleden een nieuwe oliekeerring tussen differentieel en aandrijfas gemonteerd.
De eerst km lag er af en toe een druppeltje olie onder het differentieel na een ritje, de laatste rit een hele plas. Dus toen maar de Kadett een paar weken vakantie gegeven en ondertussen een oliekeerring besteld. Viel nog niet mee. Moet je al bij specialisten voor Opel klassiekers bestellen.
Na montage weer proefrijden natuurlijk. Na 100 km sinds vorige week nog steeds in orde dus operatie geslaagd.
Nieuwe ring
Meteen maar het hele staartstuk schoongemaakt, ontroest en opnieuw gelakt.
Ziet er netjes uit dacht ik zo.
Volgend jaar de achteras eens netjes maken weer. Word volgend jaar waarschijnlijk, zal er wel onderuit moeten dan.Gelijk ook de pedalen op de scharnierpunten wat ingevet om het luide gepiep tijdens remmen en koppelen tegen te gaan.
3 oktober 2012 om 05:10 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037265Kadett1.2
DeelnemerSinds hij weer apk-goedgekeurd is een paar weken geleden even wat aandachtspuntjes noteren.
Ik heb er nu een kleine 200 km mee gereden, zonder grote problemen overigens.
Ik heb tot nu toe de volgende aandachtspuntjes genoteerd;
– oliekeerring differentieel aansluiting met aandrijfas lekt. Was al wel bekend maar na een lange rit en warme olie ligt er een plasje olie onder. Dus nieuwe oliekeerring besteld ondertussen.
– piepje komt onder versnellingsbak of bij motor vandaan, ik weet niet precies wat dit is kan ook de dynamo zijn of licht slippende koppeling. Is wel een constant geluid ook bij versnellen word de piep niet luider dus weet het niet precies.
– kachel werkt niet helemaal 100% en moet zeker alleen al eens gedemonteerd worden omdat er een heleboel rommel inzit. Maar dan moeten de slangen los en koelvloeistof eruit. Dus komt nog wel een keer.
– koppeling heeft ook zijn beste tijd gehad dus zal ook binnen afzienbare tijd vervangen moeten worden.
– dan de laswerkzaamheden die nog aangepakt moeten worden, als eerste de koplamprand links. Dit is nogal rot, koplamp zit eigenlijk alleen nog maar vast aan 1 zijde.
– verder nogal wat kleine dingetjes gedaan zoals vastzetten van deurslotcilinder welke los zat en meer van dit soort dingen.
– ook een hele nieuwe laklaag van de bodem zou geen kwaad kunnen, vooral waar de (warme) uitlaat zit is de beschermlaag en laklaag zowat weggebrand of afgebladderd. Iets voor het voorjaar dacht ik zo.20 september 2012 om 05:12 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037264Kadett1.2
Deelnemer@marcelcoupe wrote:
ziet er goed uit ik ga zaterdag een c kadett station halen in enschede en dan even snel klaar maken voor de apk en dan rustig opknappen dan heb ik weer 2 jaar de tijd om hem goed te krijgen en dan heb ik een city 1,2 te koop als ie klaar is :D ik hou je site in de gaten
Is ook mijn plan, eerst de meest noodzakelijke dingen voor de APK en dan rijden.
Ervaring is dat je dan weer tegen dingen aanloopt die aangepakt, vervangen of gerepareerd dienen te worden. Kan je beter van te voren hebben gedaan dan nadat je de Kadett helemaal vers hebt gespoten.
Ben nu met de testfase bezig dus. Zijn laatste APK was in 2004 dus al 8 jaar geleden. Heeft wel altijd droog gestaan en heeft denk af en toe ook wel even gedraaid maar normaal gesproken is stilstand achteruitgang voor een auto van deze leeftijd.
Remmen en andere gaan vastzitten, rubbers sluiten en dat soort toestanden.
Wat voor station heb je gekocht en in welke staat is hij ?19 september 2012 om 11:55 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037261Kadett1.2
DeelnemerNog wat oude fotootjes gevonden van ex Kadett coupe en Kadett Berlina 1.6 S Aut. van mijn echtgenote.

De coupe bestaat volgens de RDW niet meer. Dus zal wel gesloopt zijn ondertussen.
De Berlina hebben we nog en is eventueel te koop. Dit in verband met plaatsgebrek en te veel auto’s.
De Berlina is grotendeels nog origineel, slechts enkele kleine stukjes ingelast in kofferbak en accubak.
Heeft zelfs nog de originele voorschermen en nog gedeeltelijk de eerste lak. Ook het chroomwerk is nog kompleet en in goede staat.10 september 2012 om 11:19 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037260Kadett1.2
Deelnemer10 september 2012
Afgelopen weekend weggebracht voor de APK gepland voor 10 september 2012.Enige aktiepuntjes voor de APK waren remmerij even uitgebreid schoonmaken en linkse koplamp vastzetten.
Resultaat; goedgekeurd tot 10 september 2014 !!
Gebak dus…
Tussentijdse fotootjes volgen nog……
Nu eerst wat testrijden en in de loop van volgend jaar stap voor stap de carrosserie aan de buitenkant renoveren;
– nieuwe kokerbalkjes, zit wat roest en is niet meer 100% strak
– idem voor de achterste wielranden.
– reparatie onderkant deuren.
– reparatie achterklep plaatwerk, onderrand en onderrand achterruit, rotte gedeelte repareren.
– originele motorkap beetje bijwerken. (zit nu tijdelijk een andere motorkap op)
– nieuwe voorspatborden monteren.
– nieuwe voorbumper monteren.
– H4 koplampen monteren.
– dak en ook de rest van plaatwerk kaal schuren, strak maken en ook plaatwerk hele interieur kaal schuren en strak maken.
– en als finishing touch een nieuw laklaagje.Maar dan zijn we minstens een jaartje verder………….
Kadett1.2
DeelnemerHij staat naast een tuinbouwkas geparkeerd; waarschijnlijk of misschien heeft hij hier een tijdje opgeslagen gestaan. In zo’n kas kan het namelijk erg warm worden en is het nogal vochtig weet ik uit eigen ervaring. Dus slecht voor de lak. Lak is dan weggebrand en gaat dan naturlijk roesten. Dit zie je ook vaak bij oudere auto’s die in warme streken rondrijden.
Kadett1.2
Deelnemerjuli 2012
Update:

Kapotte hemel voor verwijdering.

Binnenzijde dak ontroest en in primer gezet. 1e deel.

En compleet in de primer.

Naden in voetenruimte onder accubak en wielkuip opnieuw afgekit.
Al de oude kit had ik er al uitgestoken, lekte.
Naden afgekit in motorruimte.

Buitenzijde dak afgewerkt en in de primer en spuitplamuur.


Nog een klein gaatje gevonden in de achterste wielkast en gerepareerd.

En meteen afgewerkt.


Bodem reparaties afgewerkt en in de primer gezet aan binnenzijde.

En aan buiten/onderzijde.

Remmen schoongemaakt en nagekeken.
Verdere akties;
– tapijt er terug in gelegd (wel eerst grondig schoongemaakt)
– gordels en ander klein spul terug gemonteerdKadett1.2
Deelnemerja hoor, ga je gang
Kadett1.2
DeelnemerVervolg van het verhaal is verhuisd naar:
Kadett1.2
Deelnemerbericht verplaatst
Kadett1.2
Deelnemerbericht verplaatst
Kadett1.2
Deelnemer@mieke wrote:
Mijn station is nu zo goed als af!




Nog een paar kleine dingetjes maar hij is in ieder geval klaar voor het Youngtimer Event in Ulft volgende week!
Prachtig laag, hoe heb je hem zo laag gelegd ? speciale veren ? of veren gewoon afgezaagd ?
Rijd denk ik niet erg prettig in de stad met al die drempels…… ????Kadett1.2
DeelnemerWel cool maar niet praktisch lijkt me
Kadett1.2
DeelnemerHoe is het met de Kadett ? rijd hij alweer ?
Kadett1.2
Deelnemerbericht verplaatst
Kadett1.2
Deelnemerbericht verplaatst
Kadett1.2
Deelnemerapart het ziet er niet uit als een gsi maar heeft wel boardcomputer. [/quote]
denk ook niet dat het een GSi is ivm de automaatbak[/quote]
Dasboard/uietrusting is van een GLS uitvoering
Heb ook ooit eens 5 jaar met een rode 1.3S 5drs Caravan GLS uitvoering gereden, exact zelfde dasboard geel/bruine kleur ook automatic. zelfde stuur en toerenteller
Had alleen geen digitaal klokje een geen boardcomputer was dan ook van 1987Kadett1.2
DeelnemerKadett1.2
Deelnemer@076 wokkel wrote:
@Kadett1.2 wrote:
Netjes en mooi gedaan,
waarom eigenlijk zwarte onderkant ipv wit ?Je bedoeld i.p.v gele onderkant (en een witte bovenkant)? :jerry
Vind deze kleurstelling persoonlijk trouwens mooier dan die van de C2 GTE
Ik vind de geelzwarte C1 GTE ook mooier dan de wit/gele C2 GTE maar dan heb je wel de juiste kleuren bij het juiste model.
Vandaar…….
Kadett1.2
Deelnemerbij 1.6 (S) zit daar de slang van luchtfilter op aangesloten
maar past denk ik alleen als je het originele blok/carb./luchtfilter er op hebt zitten
zo te zien zit er geen origineel 1.6S meer in en is het kapje overbodig geworden -
AuteurBerichten

