Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kadett1.2
DeelnemerLeuk en exclusief Kadettje, ondertussen zeldzamer dan een ferrari 250GTO denk ik
Jammer van het “1”tje in je kentekenKadett1.2
Deelnemer@Ivanos wrote:
@nova…. wrote:
Oo zonde dat tie weg is.. maar waar tegen heb je hem ingeruild?
En kom hem maar is laten zien in Veldhoven binnenkort! ;)kreeg er nog 750 euro voor in de staat dat hij was. heb nu een hyundai lantra 1.5glx automaat. jonger en minder kilometers. met pijn in mijn hart de tigra weggedaan, maar kon niet anders. ik ga me best doen 2de vrijdag :D
Als ik Lantra zou moeten gaan rijden zou ik mijn Tigra oplappen….
25 november 2013 om 06:04 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037292Kadett1.2
Deelnemer@2000 wrote:
Mooi!!! toffe kleur ook :jerry Lekker afbouwen, veel plezier :thumbup
bedankt, is geloof ik dezelfde kleur als de jouwe toch ?
25 november 2013 om 05:47 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037290Kadett1.2
DeelnemerEn weer op weg naar zijn huisje;


Beetje bewogen fotootjes, valt ook niet mee in een rijdende auto te fotograveren.
mooi gezicht zo’n kale koets in maagdelijk Kristallblau
Net of ie nieuw uit de fabriek komt

Alles compleet in de nieuwe lak, met uitzondering van waar de deurpanelen komen en het zwarte gedeelte dashboard blijft origineel matzwart.
Zelfs onder de tank in kleur gespoten.

binnenkant en tankklepje

onder de motorkap, wat bewogen valt niet mee te fotograven en de kap vasthouden tegelijk.

Zaterdag de nieuwe raamrubbers gemonteerd en de ruiten schoongemaakt met thinner na een half jaar schuren stof en primerspatjes te moeten hebben doorstaan

zondagochtend nog wat gemonteerd alvast. Voorbumper is meteen ter bescherming van de motorkap en front mocht hij een stukje wegrollen dan kan de bumper zijn werk doen.

Bumperdetail

Verchroomde boutjes van de voorspatborden gemonteerd.

En ondertussen ook al de motorkapstok gemonteerd, is wel net zo makkelijk.
Richtingaanwijzer opgezocht, los er op gezet voor het idee moet eerst nog worden opgepoetst. Wil er strikt een wit glaasje op hebben i.p.v. oranje.
Binnenkort het motortje eens wat oppoetsen, ontvetten en voorzien van een vers laklaagje.
Vanavond eerst holle ruimten tectyleren.22 november 2013 om 16:44 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037289Kadett1.2
DeelnemerVanmiddag even kijken bij de spuiter om te kijken hoever ze zouden zijn, gisterenavond zou de binnenkant gedaan worden. Maar tot mijn grote vreugde was hij al geheel klaar.

Resultaat valt niet tegen.

Wel enkele knikjes en kleine deukjes ontdekt.
Maar is aan mijzelf te wijten, niet goed strak gemaakt. Enkele kleine deukjes heb ik niet gezien.Morgen ophalen en zover mogelijk opbouwen weer.
Meteen vanmiddag nog even van de “”nieuwe”” voorbumper de steunen in de mat zwarte lak gezet.
Kan die er meteen op van het weekend.21 november 2013 om 11:28 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037288Kadett1.2
Deelnemer@JOZO wrote:
Bij wie laat je hem spuiten dan?
IVS waalwijk, is niet alleen ingericht voor personenauto’s maar voornamelijk industrie en trailers, opleggers, carroserie onderdelen/bouw
Maar heeft ook een spuitcabine voor personenauto’sKadett1.2
Deelnemer@kevinvantrijp wrote:
alvast even een voorproefje voor de volgende update:
Remmen zijn zo goed als klaar alleen nog 2 banjobouten kopen en dan kan dat ook weer afgevinkt worden.
Afgelopen maandag alvast het linkerspatbord gemonteerd en vast gekit.ook de deur afgehangen. motorkap los erop geschroefd.
al met al begint het toch steeds meer op een auto te lijken. gelukkiggoed bezig
je leest ook de flash/opel scene zie ik aan de posters aan de muur21 november 2013 om 06:23 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037285Kadett1.2
DeelnemerEn volgens plan gisteren avond tussen de winterse buien door de Kadett naar de spuiterij gebracht. Is ook maar 3-4 km rijden dus valt mee. Op- en afladen duurt langer.
Maar een hoes over gespannen tegen de ergste regen en opspattend water. Blijft de binnenkant tenminste droog en schoon. Helaas de camera vergeten.
Naar verwachting word vanavond de binnenkant gespoten in kleur.
Verder worden de deuren worden eraf gehaald en alle andere losse onderdelen worden apart gespoten.
Zal waarschijnlijk volgende week wel weer klaar zijn. De spuiter doet het in de avond naast de regulaire opdrachten.19 november 2013 om 11:40 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037284Kadett1.2
Deelnemer@JOZO wrote:
Goed bezig! Kan tie binnenkort hier door de straten gaan :thumb
Inderdaad, maar eerst nog “even” opbouwen
Moet nog wel eerst alle losse dingen poetsen en eventueel opnieuw lakken.
Steuntjes, claxon, rembekrachtiger, pedalen en nieuwe rubbertjes erop, versnellingspook en nieuw pookrubber etc,
Hardboard zijpanelen repareren of vernieuwen.
Bodem en wielkasten opnieuw zwart maken. Is al wel hard, laswerk vorig jaar al gedaan maar in afwachting van nieuwe laklaag nog maar in de primer laten staan.
En natuurlijk alle holle ruimtes tectyleren.
Motorblok eens netjes vet en stofvrij maken en misschien nog wel voorzien van een verse laklaag.
O ja, en de assen nog wat poetsen en vers laklaagje geven evenals de spoorstangen, trekstangen en stabilisatorstangen.
En als nodig nieuwe rubbertjes ertussen….Dus zal wel 2014 worden.
19 november 2013 om 05:59 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037281Kadett1.2
Deelnemer— update extra foto’s die ik nog kon vinden erbij geplaatst 19-11-2013 —
Ik heb bericht van 15 november flink wat gewijzigde en alle foto’s die ik van afgelopen maanden kon vinden toegevoegd en zoveel mogelijk in de juiste volgorde gezet
Dus zie bericht 15 november 2013 20:42 uur
15 november 2013 om 18:42 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037279Kadett1.2
Deelnemer— update extra foto’s die ik nog kon vinden erbij geplaatst 19-11-2013 —
Hierbij wat foto’s van werkzaamheden afgelopen maanden
NIET in chronologische volgorde.
Aanstaande woensdag word hij opgehaald door de spuiter om gespoten te worden (tussendoor) als hij tijd en ruimte heeft.dak kaal geschuurd blank staal. Zeeer slechte staat overigens, is in een ver verleden iets op gevallen, stalen balk of zoiets getuige de V-deuk vanaf bovenkant achterklep naar linker voorkant dak. Voorruit is toen schijnbaar ook gesneuveld getuige het feit dat er ooit een andere ruit is ingezet. Ditmaal een geharde in plaats van een gelaagde ruit.
dak weer grotendeels strak gekregen ook al zie ik elke keer als ik er naar kijk oneffenheden en kleine deukjes die nog niet eerder waren opgevallen. Helaas.
De zijkant in primer
Interieur primer

Tijdelijke opbergplaats voorscherm, gemak van een station dat je effe nog ergens wat neer kan leggen


motorruimte geschuurd strak en in primer


front idem, scherm zit er los op gehangen wegens gebrek aan opbergruimte
interieur
voorruit randen gerepareerd en in primer


Kachelonderdelen gedemonteerd, beetje stoffig na 34 jaar in een Kadettje
Er zat een halve emmer aan zand, stof, blaadjes en andere vreemde voorwerpen in de luchtinlaat, kachel en pijpen.nieuw linker scherm passen, 1e keer primer en strak gemaakt zijkant en deur


Gemonteerde motorkap geschuurd, strak gemaakt en in primer

afdekplaat laadruimte en achterbankpaneel kaal geschuurd en in primer
Achterklepreparatie;




rottigheidjes eruit gehaald en reparatiestukje gefabriceerd


geheel kaal geschuurd voor primer en strak maken

na lassen 1e laag polyester plamuur
laatste primerlaag en gemonteerd
ondertussen schermen paar keer in de primer en randen tussen deur in kleur

en de deurhoeken beide kanten alvast in kleur

rand onder achterklep alvast in kleur

ondertussen achterklep gerepareerd en in de primer en gemonteerd.
En de afgelopen 2 weken 1x 400 waterproef en 2x 800 waterproef geschuurd en sinds gisteren klaar met schuren
15 november 2013 om 18:34 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037278Kadett1.2
Deelnemer@Haasje17 wrote:
Die chromen moeren waar heb je die vandaan? En zijn dan conische moeren?
Meeting Kadett C Club Sevenum standje, van classic Opel Parts, zitten in limburg en heeft webshop ook
15 november 2013 om 09:35 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037276Kadett1.2
Deelnemer@Haasje17 wrote:
ziet er allemaal heel netjes uit. Maar rijdend is die niet meer dan denk ik?
Jawel hoor, heeft nog steeds een geldige APK en is gewoon verzekerd.
Assen en stuurinrichting zitten er nog gewoon onder, is dus wel verplaatsbaar.
Rijd alleen beetje lastig zonder stoelen, voorruit en zonder reminstallatie (gedemonteerd),
elektronica is trouwens ook grotendeels gedemonteerd.
Als ie gespoten is weer snel opbouwen kan ie weer de weg op (als het mooi weer is)15 november 2013 om 05:20 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037274Kadett1.2
DeelnemerWeer een tijdje geleden dat ik de laatste update heb gedaan.
Ondertussen weer een heel stuk verder gekomen. Achterklep is ondertussen voorzien van een nieuwe ruitsponning, slechte stuk eruit geknipt en een nieuw stuk gefabriceerd en erin gelast.
Verder hele buitenkant kaal geschuurd en strak gemaakt en in de primer gezet.
Nieuwe voorschermen wat aangepast (imitatiespul) en pasklaar gemaakt en gemonteerd.
Motorkap, afdekplaat laadvloer en achterbankpaneel geschuurd en in de primer.
Motorruimte geschuurd en strakgemaakt, bijna helemaal leeggemaakt, alleen motor en bak zit er nog in en enkele kabels.
Achterklep weer gemonteerd en eerst de lastige randjes bij de spatborden en deuren en gootje onder de achterklep vast in kleur gespoten. Is het tenminste al een beetje babyblauw.
Vorige week begonnen met waterproof 400 en later 800.
Ondertussen zo ver dat de spuiter zijn laatste goedkeuring moet geven voordat hij daadwerkelijk in kleur gespoten gaat worden.
Heb al wel plaatjes maar de fotocamera niet bij, komt nog. Ben alleen meer bezig geweest met knutselen dan met foto’s maken. Dus niet zoveel foto’s gemaakt laatste tijd.Kadett1.2
Deelnemer@crash 750 wrote:
ik ga me best doen ;) heb t helaas nog een beetje druk op t moment :swear
iniedergeval alvast bedankt voor de reakties en tips :wors
ben blij dat er nog meer e detjes fans zijn :thumb
trouwens iemand nog n goede tip om die bitume (??)matjes van de vloer af te krijgen?mischien met n fohn?wat is trouwens het verschil met een type 1 en 2 dan? deze is namelijk wel al wat ouder(’87)
Inderdaad met fohn of nog beter een verfstripper met plamuur mes eronder. Kan je het netjes lossteken zonder diepe krassen te veroorzaken en zonder blaren op je handen.
type 1 en 2 verschil is geloof van na 1989, verschil zit in voorbumper met het losse grilletje geloof standaard wat meer luxe als getint glas enzo. En ander stuurtje en hoofdsteunen. Ander motiefje bekleding etc. Maar geloof ook voornamelijk injectiemotoren. Ook andere logo’s en lettertypen. Rond logo op motorkap.
Modellen overgang 1986-1987 hebben ook wat verschillen. Voornamelijk te zien aan de achterklep; de oude zonder en de latere versie met horizontale richel tussen achterruit en kentekenplaathouder.
De eerste GT versie had een geheel grijze onderkant (folie) van onder de stootrubbers (heb ik ook gehad 1.6S 1985, later omgebouwd naar nieuwere GT versie) En gewoon grijs kunstof bumpers en zacht schuim achterklepspoiler. De latere versie van 1987 en jonger, die jij hebt heeft een losse GT sticker boven de stootrubbers op de deur geplakt. En opzetstukken en achterspoiler in kleur.Als je een beetje handig bent is hij makkelijk te redden. Economisch natuurlijk niet, het is geen verzamelaarsmodel maar toch wel een speciale versie. Er zijn nog maar zeer weinig GT ’s over. Is de bekleding nog mooi en netjes ? dan is het wel de moeite waard. De mijne had trouwens ook dezelfde grijs geruite bekleding en was ook wit. Maar is ondertussen overleden; 2 maanden na inruil tegen een Vectra is de nieuwe eigenaar er mee over de kop gegaan op de autosnelweg.
Kadett1.2
Deelnemer@mantaray wrote:
@Kadett1.2 wrote:
Vanmorgen al om 5:30 uur tussen Breda-Rotterdam op de A16 net voor de afslag N3 Dordrecht een witte Ascona B 400 !
Geen idee of het een echte 400 is maar had in ieder geval de brede wielkuipen en grote achterklepspoiler.
In neutraal wit gespoten. Reed rechter rustig 100 km/h ofzo.
Respect om met zon auto op dit vroege tijdstip in stromende regen de weg op te gaan.
Bekende van hier op het forum?Ja was ik , vroege dienst en het was inderdaad nat !!
is trouwens een replica !

Replica of niet is een knappe 400
Kadett1.2
DeelnemerVanmorgen al om 5:30 uur tussen Breda-Rotterdam op de A16 net voor de afslag N3 Dordrecht een witte Ascona B 400 !
Geen idee of het een echte 400 is maar had in ieder geval de brede wielkuipen en grote achterklepspoiler.
In neutraal wit gespoten. Reed rechter rustig 100 km/h ofzo.
Respect om met zon auto op dit vroege tijdstip in stromende regen de weg op te gaan.
Bekende van hier op het forum?Kadett1.2
DeelnemerEn om het af te leren nog maar eentje van de Corsa!!

Mijn broertje had tussen 1989 en 1990 ook een Kadett Corsa. Was een 1.6S bruinmettalic kleurje. Een ex lpg auto die overigens al een zwaar leven achter de rug had gezien de vele (slecht) gerepareerde schades. Was van 1982, kenteken begon met HP-??-??.
Heeft hem maar effe gehad en na panne in Frankrijk op weg naar automuseum in Mullhouse was de lol wel over. Snel weer ingerolen voor een Kadett D diesel van 1983. De corsa reed in die tijd nog steeds rond in de omgeving Vlijmen-Drunen. Naderhand stond hij nog een jaar of 3 op het parkeerterrein van toenertijd Lips scheepsschroeven in Drunen.
Was in goede staat wel een mooie en luxe Kadett voor die tijd, namelijk luxe veloursbekleding stoelen en tapijt, dichte hoofdsteunen, bronskleurig getint glas met zonneband. Wis was, toerenteller, 5-bak, achterruitewisser extra interieurverlichting etc.Kadett1.2
Deelnemerme and my wife ;
zie onderschriftKadett1.2
Deelnemergewoon Manta houden, zou er niet over na hoeven denken.
Zo’n Engelse nepklassieker van plastic lijkt me ook niet erg betrouwbaar, storinkjes van onbekende aard en zie dan maar aan de juiste onderdelen te komen.
En dan bijna 10.000 euro is nogal wat, zou de helft al teveel vinden.
Binnen het jaar zou je er al spijt van hebben……
Kadett1.2
DeelnemerVectra A2 van 1995, geen spatje roest te zien. Aan de buitenkant tenminste.
Maar vorig jaar wel 1 onderste wieldraagarm moeten vervangen, compleet doorgeroest. En dat dat nog niet genoeg is aan de linkerkant de achterste schokbrekerpetjes moeten vervangen, ook compleet rondom doorgeroest. Zie je nromaal gesproken ook niet tenzij je je tapijt uit de kofferbak haalt. Ook in de wielkasten was er niks van te zien. Alleen klein stukje bescherming was losgelaten, bij het wegkrabben van de losse stukjes stak de schroevedraaier er dwars doorheen.
APK afkeur dus. Maar is goedgekomen, nieuw petje in laten lassen.
Afgelopen vrijdag weer APK gekeurd. Maar was 100% goed zonder aandachtspunten punten.Kadett1.2
Deelnemer@2000 wrote:
uh, kristal blauw is toch een soort van baby blauw?
Dit ongeveer

Cool, mijn Kadett C Caravan wordt ook Kristallblau (OP219)
Is alleen nog nie klaar, motorkap en achterklep nog strak maken en nog alles waterproof schuren en nog wat kleine stukjes strak maken.
O ja en nog vloerplaat boven de tank en de achterbank leuning kaal schuren en in de primer….Kadett1.2
DeelnemerEn uiteraard regelmatig effe langsgaan om te kijken of hij er nog staat (!)
Koelvloeistof checken kan soms best vriezen binnen en een en ander kapot vriezen waterpomp of erger.
En om hem effe voor en achteruit te duwen, blijven de remmen een beetje los. En staat hij niet alle maanden op het zelfde bandenvlak. Als je andere velgen hebt inderdaad verstandig de goede velgen plat op te slaan en oude banden/velgen te gebruiken om hem maanden stil te laten staan. Worden toch plat op een gegeven moment en de banden kunnen aan de binnenkant inscheuren/ontbinden of er komen aan de buitenkant puisten op.. Ook eens gehad kun je gelijk 4 nieuwe banden kopen als je geen klapband wilt krijgen.Kadett1.2
DeelnemerGeen verkeerd wagentje maar voor een sedan wel wat veel geld.
was het een coupe geweest dan nog aan de hoge kant voor een 2.0 ombouw
Zal best voor 5500 euro in geinvesteerd zijn maar dat haal je er toch nooit meer uit.Kadett1.2
DeelnemerHet beste resultaat is alleen op deze manier te krijgen, gewoon al het slechte eruit, vervangen door goed of nieuw plaatwerk !
sucses, zal wel een jaartje werk zijn…. -
AuteurBerichten
