Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kadett1.2
Deelnemerprachtig stukje werk
Kadett1.2
Deelnemerook t hemelte losgehaald,en zelfs op me dak zit roest :hmmz

Valt wel mee. Standaard vanaf fabriek zijn ze heel zuinig met de lak. Al van verschillende C Kadetten hemelbekleding los gehad. Op sommige delen onderkant dak heeft nog nooit lak gezeten. Soms klein beetje primer of een dun laagje lak. Daarom hebben de C Kadetten dan ook een roest bruin hemeltje.
Je hebt ook een ruildeur zo te zien, was eerst rood dus ook niet de originele. Kan dat ze ze de bedrading niet mee hebben overgezet. Plastic moet je wel goed dichtplakken. Je kan ook de boel dichtplakken met stroken duct tape, of de goedkopere duct tape van de action. Werkt ook goed.Kadett1.2
Deelnemer@AsciAfreak wrote:
hallo
bedankt om de positieve reacties…
Ik denk nog altijd om hem in het Bernsteingoudmetallic of limoengroen te laten spuiten ik ben er nog niet helemaal uit…
Nu eerst het chassis afkitten en antiroestverf in de chassisbalken spuiten.mvg
persoonlijk zou ik voor Bernsteingoudmettallic gaan
Kadett1.2
DeelnemerWil er verder weinig woorden aan vuil maken.
Maar als je al jaren een C kadett hebt staan, ondertussen belastingvrij geworden. En voor een auto ouder dan 34 jaar ondertussen weer wegenbelasting moet gaan betalen. Ja, rijd gewoon op dure benzine.
Beetje vervelend toch. Dat zomaar al jaren vastgestelde regelingen worden teniet gedaan.
Moeten we ook al minstens tot ons 67e werken. Krijgen we dan ook weer over 10 jaar een kabinetsvoorstel om op je 70e weer een baan te gaan zoeken ?
Moet toch eigenlijk niet gekker worden.9 december 2013 om 05:58 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037296Kadett1.2
DeelnemerVorige week nog contact gehad met het RDW. Had een email verzonden i.v.m. kleurwijziging en een dame belde me netjes terug om mijn vraag te beantwoorden.
We zitten nu schijnbaar in een overgangssituatie. 1 januari 2014 gaat er nogal wat veranderen.
Tot en met 31-12-2013;
Alle originele papieren I, II en III verzenden per post met verzoek de kleur te wijzigen in blauw in dit geval (geen onderscheid licht of donkerblauw, gewoon blauw dus).
Dan krijg je de gewijzigde papieren weer retour gestuurd per post.
Na 01-01-2014;
Kleurenfoto maken van het voertuig met kenteken duidelijk leesbaar/zichtbaar in de nieuwe kleur.
Deze foto met verzoek begeleidend schrijven op te sturen naar het RDW.
Dan krijg je geen gewijzigde papieren meer retour maar een plastic kaartje of pasje.Denk dat ik voor het laatste kies.
Hoef dan de originele papieren niet mee te sturen. Zeker niet het risico dat een en ander vertraagd of zoek raakt tijdens de drukke december post bij onze vrienden van de TPG.9 december 2013 om 05:44 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037297Kadett1.2
DeelnemerAfgelopen dagen tussendoor nog af en toe wat gedaan.
Remunit (hoofdremcilinder/bekrachtiger/verdeler) nog een keer in de matzwarte lak gezet.

Vorig jaar gekocht ATS wielnaafdopje erop gezet. Past helaas niet helemaal, is een mm te klein dus klemt niet voldoende vast. Moet ik nog iets op verzinnen.

Emblemen er weer terug op. Evenals de achterlichtjes. Helaas is het klepje niet helemaal strak. Nog wat golvingen zichtbaar. Had ik beter moeten doen. Maar was het laatste stukje dus was er een beetje te gehaast mee. Zitten nog wat kleine deukjes in die ik over het hoofd heb gezien. Meestal ook in de avond gewerkt met kunstlicht. Krijg je zoiets. Maar in ieder geval beter dan voor de reparatie.
Lampjes nog maar losjes vastgezet, kabels moeten nog vastgemaakt worden maar de kabelboom moet eerst nog worden gecontroleerd en de aftakkingen voor de trekhaakstekker helemaal opnieuw worden aangesloten. Is een beetje rommelig aan elkaar geplakt met plakband en loshangende stekkertjes. Ook moet ik nog nette rubbers voor de achterlichten vinden, die er nu opzitten zijn vergaan.

Detail foto, kun je weer zien wat voor modelletje het is. Voorbijgangers vroegen vaak wat het voor iets was. Sommige dachten een Ascona. Achterklepje lijkt inderdaad wel op die van een Ascona A Voyage, of Rekord D caravan. Beetje zelfde bouwjaren en styling.

Antirammel band geplakt. Is eigenlijk gewoon EPDM tochtstrip tape, 4mm.
Rechterdeurklink er weer op gezet. Linker moet ik nog schoonmaken.

Sideview net gemonteerde achterbumper en achterlicht.6 december 2013 om 17:17 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037295Kadett1.2
DeelnemerVandaag ook niet stilgezeten ondanks het slechte weer. Tussen de regen en sneeuwbuien door een en ander gemonteerd.

rechterknipperlicht, zit nog wel een beetje scheef maar moet stranks toch nog los als de koplampen er op terug gaan.

Inside view

Rubbers motorkapgeleiding

Bout van de schokdempers weer vastgezet. Nieuw rubbertje ertussen en nieuw zwart kapje erop.

Linkerknipperlicht voor de poetsbeurt

Na poetsbeurt weer als nieuw, en er meteen maar weer op gezet. Kan hij zeker niet meer smerig worden of kapotvallen. (is al ooit eerder gebeurt)


Type plaatje; ergste aluminiumcorrosie weggepoets. Binnenkort weer vastpoppen.

Claxon vastgezet.

Van voren gezien. Nog beetje tectyl te zien en sneeuw/regendruppels

En de kabels weer op zijn plaats gelegd.
Ruitewisser motor weer vastgezet en hefboompje van de gaskabel.
Dat was het weer voor vandaag, volgende week weer verder.
Ondertussen wel al de rembekrachtiger, hoofdremcilinder en remkrachtverdeler schooongemaakt en een eerste keer in de zwarte lak gezet.
Droogt alleen erg langzaam met dit weer.5 december 2013 om 11:48 In reactie op: Goed nieuws voor Opel. GM stopt met Chevrolet in europa. #18197154Kadett1.2
DeelnemerGoed nieuws, persoonlijk vond ik die gerebadged Deawoo-Chevrolet modellen maar niks.
Dus de “echte ” USA Chevrolets blijven dus nog wel leverbaar dus in Europa ook al zijn er dat maar een te verwaarlozen aantal.
Niet vergeten dat Deawoo ooit in Europa is gestart met de koreaanse versie van de Kadett E (geloof 1995) toen men hier al jaren Astra F reed.
Kan Opel en Vauxhall ook eens een budget modelletje maken onder de Corsa, Agila en Adam.Kadett1.2
DeelnemerZiet er prachtig uit zo’n maagdelijk kale koets in de primer.
En dan nu afbouwen, vind ik persoonlijk nog het mooiste werk.Kadett1.2
DeelnemerPrachtig.
Ben er zuinig op, originele Corsa SR zijn nog maar op 1 hand te tellen. Uitgestorven dus.5 december 2013 om 05:32 In reactie op: Opel Manta A Rally/Slalom/Behendigheid (Wattgestänge) #17651573Kadett1.2
Deelnemerga je er ook wijdstrijden mee rijden of rallysprints ?
Kadett1.2
Deelnemerziet er weer pico bello uit. Weer 40 jaar terug in de tijd.
Kadett1.2
Deelnemertext uit het linkje van hierboven;
1. Inleiding
Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRB). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar.2. De overgangsregeling
Voertuigen die onder de overgangsregeling vallen komen in aanmerking voor een kwarttarief. Het kwarttarief geldt voor een heel kalenderjaar met een maximum van € 120. Voorwaarde is wel dat er in de maanden januari, februari en december geen gebruik wordt gemaakt van de openbare weg. De houder van het voertuig kan jaarlijks in het vierde kwartaal doorgeven aan de Belastingdienst of hij het komend kalenderjaar kiest voor de overgangsregeling. De aanvraag en de betaling moeten gedaan zijn vóór 1 januari.De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
In de maanden januari en februari 2014 kan er gewoon gebruik van de weg worden gemaakt.Als de overgangsregeling wordt toegepast voor een voertuig en er toch mee wordt gereden of als het voertuig toch wordt geparkeerd op de openbare weg in januari, februari en december is de houder van het voertuig alsnog de normale MRB verschuldigd voor het gehele kalenderjaar plus een forse verzuimboete.
Personen- en bestelauto’s op diesel of LPG van 26 jaar en ouder maar die nog geen 40 jaar oud zijn komen niet in aanmerking voor de overgangsregeling.
Als ik zo lees kan je dus voor 2014 onmogelijk van de overgangsregeling gebruik maken. Je moet al VOOR het nieuwe jaar door geven of je ervan gebruik wil maken en je moet al VOOR het nieuwe jaar het kwartbedrag betaald hebben.
Je hebt wel tot 1 maart 2014 tijd om een keuze te maken. Lijkt mij niet geheel kloppen, als pas op 16 of 17 december het wetsvoorstel in de 1e kamer definitief word vastgesteld heb nog maar net een weekje om alles te regelen.Ik heb dan ook nog geen brief ontvangen. Ik rijd dan ook wel niet op LPG of diesel maar de Kadett is nog geen 40 jaar oud.
Ga ook zeker wel van de regeling gebruik maken, rijd er in de winter toch bijna niet mee en staat toch altijd in een garage. Maar voor veel mensen in mijn omgeving zal het wel een probleem worden en zullen dan van de regeling moeten afzien bij gebrek aan stallingsruimte.Kadett1.2
Deelnemer@Kadett1.2 wrote:
Vanmorgen om 5:00 uur geen beweging in de Corsa van mijn echtgenote te krijgen, accu leeg dus. Even naar buiten geduwd en de bedrijfsauto maar gepakt als startauto met de startkabels.
Vanavond maar even een ander accuutje inzetten. Paar weken geleden na een vriesnachtje wilde hij ook niet meteen wakker worden.
Ze heeft er vandaag geen vertrouwen in dus gaat ze vandaag maar even op de fiets….Ondertussen nieuwe accu erin en nu weer starten op eigen kracht.
Beetje omslachtig geplaatst die accu zo onder de paravan. En je kan het plaatje en die moer bijna niet erop terugkrijgen in dat smalle diepe bakje, kon er net bij en dan heb ik ook nog lange vingers. Niet echt over na gedacht.
3 december 2013 om 11:56 In reactie op: Opel Manta A Rally/Slalom/Behendigheid (Wattgestänge) #17651569Kadett1.2
Deelnemer@JOZO wrote:

Vordert gestaag..Ziet er weer cool uit.
Hoop hem eens te zien rijden als ik door de hoarsteeg kom.Komt er ook nog striping op ? GTE of zwarte motorkap ?
Kadett1.2
DeelnemerC Ascona’s waren in zijn tijd echt geen slechte auto’s,
alleen voorwielaandrijving dus had wat de neiging om bij snelle bochten rechtdoor te willen.
En in combinatie met een gastank achterin, als de mijne toen, krijg je opeens onvoorspelbare reacties.
Was ook maar een 1.6 dus niet een van de snelste versies maar wel een stuk comfortabeler dan mijn toen vroegere C Kadett.
Maar zou nou ook geen C Ascona meer hoeven, vind een C Kadett leuker.Kadett1.2
DeelnemerHier nog eentje voor het register;
LS-94-PS
was van begin 1985
1.6LS op lpg
kleur donkerblauw uni, geen metallic
4drs versie met trekhaak
4 versnellingen
inclusief rechterbuitenspiegel die ik er zelf nieuw bij gekocht had in gemonteerd heb in 1990, zat er standaard niet op.
Wel prettige wagen, vaak mee op vakantie geweest naar Frankrijk.
Paar jaar mee gereden en toen ingeruild tegen een Kadett E 1.6S GT van eind 1985Helaas geen digitale foto van, zal eerst het fotoalbum moeten inscannen, misschien iets voor in de kerstdagen.
Geloof dat de Ascona naderhand is geexporteerd, is tenminste allang uit de bestanden van RDW verdwenen
Kadett1.2
DeelnemerVanmorgen om 5:00 uur geen beweging in de Corsa van mijn echtgenote te krijgen, accu leeg dus. Even naar buiten geduwd en de bedrijfsauto maar gepakt als startauto met de startkabels.
Vanavond maar even een ander accuutje inzetten. Paar weken geleden na een vriesnachtje wilde hij ook niet meteen wakker worden.
Ze heeft er vandaag geen vertrouwen in dus gaat ze vandaag maar even op de fiets….Kadett1.2
Deelnemer
De geschiedenis herhaald zich, James Dean is ook ooit verongelukt in een Porsche….
2 december 2013 om 05:47 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037294Kadett1.2
DeelnemerNu maandagochtend dus weekend is weer voorbij.
Helaas.
Tussen de andere weekendse bezigheden door toch nog wat geprutst en gepoetst.
Komplete knipperlichtje rechts, ontstekingsunit, toeter (claxon), ruitewissermotor, gaspedaal en gasveer achterklep ontdaan van 34 jaar stof, vet, olie, tectyl en oranje en rode verfnevel.
Claxon, ruitewissermotor, gasveer en gaspedaal nog niet helemaal netjes dus deze lichtjes geschuurd en in matzwarte Hammerrite gespoten (ook origineel mat zwart). Weer als nieuw dus weer.
Ondertussen ook weer wat rubbertjes van motorkapgeleiding aan het spatbord opgezocht, gepoetst en er weer op gezet.
Kabels en (rem)leidingen weer bevrijd van het afplakplakband, beetje schoongepoetst en weer op hun plek gelegd en vastgezet.Kadett1.2
Deelnemer@Manta-aero wrote:
Was dat deze toevallig? Zie dat ie toen (2001 ofzo) uit Emmeloord kwam. Weet niet of deze rot was.

Nee die was het niet, was een feller groen en zwarte motorkap en gte strepen op zijkant. Geloof dat eerste gedeelte kenteken (import) DM-??-?? was.
Kadett1.2
Deelnemer@Ivanos wrote:
@Kadett1.2 wrote:
Ok snap het, ik moet ook iedere dag 2x 55km rijden, heb dan ook geen Opel maar Peugeot en tankpas om op en neer te rijden. Maar prive auto’s zijn wel altijd Opels geweest en nog steeds 3 prive Opels op dit moment.
Moet natuurlijk wel betaalbaar blijven.daarom, moet elke dag naar mijn werk kunnen zoals ik al zei, dus een nieuwe auto was nodig (helaas). heb echt met veel plezier in de tigra gereden, maar als de kosten hoger uitvallen dan een nieuwere auto, tjah dan is op dit moment de keus snel gemaakt ;) oh en een automaat, wil niet meer anders ;)
Automaat rijd inderdaad lekker relaxed, onze vectra en corsa zijn ook automaat. Mijn Kadett en werk Peugeot zijn schakelversies. Een keertje lekker doortrekken is ook weleens lekker. Bij een automaat duurt het allemaal wat langer. Of je moet hem flink in de toeren jagen maar daar lijd de techniek natuurlijk ngal wat van en komt het benzinegebruik ook niet ten goede.
Kadett1.2
DeelnemerIn mijn woonplaats reed een aantal jaren geleden ook een gifgroene manta/voyage rond. Was toen nogal rot en duitse import zal wel niet meer bestaan ondertussen[/quote]
Is dat zo? Nooit geweten, nooit gezien of nooit van gehoord..[/quote]
Is al 8 tot 10 jaar geleden, was in Baardwijk (Waalwijk)
Kadett1.2
Deelnemer@Ivanos wrote:
@Kadett1.2 wrote:
Als ik Lantra zou moeten gaan rijden zou ik mijn Tigra oplappen….
Nee, kosten van het oplappen waren erg hoog. En ach, ik moet elke dag naar mijn werk kunnen rijden, en eigenlijk altijd wanneer ik wil :D En dit was voor mij een goed aanbod :P
Ok snap het, ik moet ook iedere dag 2x 55km rijden, heb dan ook geen Opel maar Peugeot en tankpas om op en neer te rijden. Maar prive auto’s zijn wel altijd Opels geweest en nog steeds 3 prive Opels op dit moment.
Moet natuurlijk wel betaalbaar blijven.Kadett1.2
DeelnemerZijn nogal wat manta voyage modellen in omloop;
persoonlijk vind ik ze met manta a front mooier dan met een ascona A front

Eentje van het forum juni 2008
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=11&t=90586″ onclick=”window.open(this.href);return false;In mijn woonplaats reed een aantal jaren geleden ook een gifgroene manta/voyage rond. Was toen nogal rot en duitse import zal wel niet meer bestaan ondertussen
-
AuteurBerichten