Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kadett1.2
Deelnemer@lucas1975 wrote:
Wel een cool nummerbord trouwens met 38-NS-NS!
Had eerst een Kadett E 1.6S GT met kenteken NV-64-NV, ook makkelijk te onthouden
Ook nog na 20 jaar….N(iet) V(ergeten) = ezelsbruggetje
Kadett1.2
Deelnemer24 januari 2014 om 05:43 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037300Kadett1.2
Deelnemer@InjectTheVenom wrote:
Is het geen idee om die sticker exact te laten reproduceren of anders eens rond te mailen met het nummer bovenin die lange balk?
Zou kunnen, volgens mij kun je die ook nog wel ergens krijgen repro of origineel.
Stikkertje moest er toch af voor het spuiten. Kwam er netjes heel af. Had ik niet verwacht. Zodoende heb ik hem maar ergens opgeplakt om later misschien terug te plakken.
Is ook nog redelijk gelukt. De scheurtjes en het stukje eraf was al toen ik de Kadett kocht echter.
Maar als het niet was gelukt het stikkertje te behouden was het ook niet erg geweest, dan had er niet perse een nieuwe op gehoeven.Kadett1.2
Deelnemer@ Kadett1.2
Ik ben de 2e eigenaar ! en de originele NIET Gaik platen liggen nog in de kofferbak :vertagGroetkes,
Sjors[/quote]Ha, leuk, houden zo. Jammer van het schrammetje bij je linkerknipperlichtje.
Zuinig op zijn zou ik zeggen, worden zachtjes aan zeldzaam nette Kadettjes E.Kadett1.2
DeelnemerOnze Vectra van 1995 zit niet in het systeem en dus geen inruilbedrag gezien maar zou al wel 477555 km hebben gereden
zijn er overigens nog maar 175000.Inderdaad een waardeloos tooltje.
Is alleen om asprirant klanten te lokken, geloof nooit dat je de inruilprijs krijgt als je daadwerkelijk een auto koopt.
23 januari 2014 om 11:50 In reactie op: E1/E2 sticker op de wielkuip onder de motorkap; uitleg ? #18210211Kadett1.2
DeelnemerIk begrijp nu welk doel de sticker heeft; bevestiging dat het “produkt” voldoet aan the 1958 agreement van de UN.
Dan vraag ik me alleen nog af waar de verschillende Opel typen of de afkorting daarvan ook op het stikkertje vermeld staan zoals COMModore, ADMiral, DIPlomat, REKORD.
En wat bedoeld word met m.VERST. ???23 januari 2014 om 06:20 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037298Kadett1.2
DeelnemerAlweer maandje voorbij sinds de laatste post.
Niet echt grote dingen gedaan afgelopen weken maar toch wel wat:

Pookknopje verwijderd en alle oude lak, wat er nog op zat tenminste, en roest weggeschuurd en in de satijnzwarte lak gezet.
De E1/E2 sticker teruggeplakt. Had hem zolang op een dekseltje van een afhaalchineesbakje geplakt. Handige bakjes overigens, voor losse onderdelen in te bewaren gedurende de restauratie. Kan je makkelijk gesorteerd alles opbergen en wegstapelen zodat niets zoek raakt.
Begrijp eerlijk gezegd het nut van die sticker niet en waar hij voor bedoeld was. Ten tijde dat mijn Kadett geproduceerd is werden de ADMiral en DIPlomat allang niet meer gemaakt. En wat betekend m.VERST ?
Koplampen en richtingaanwijzers met de kabels netjes aangesloten.Ondertussen ook de achterste achterruitjes erin gezet. Was wel effe een werkje. Maar is toch gelukt zonder hulpje.
Kadett1.2
DeelnemerD.E wrote:Een erg nette sedan:
Inderdaad, net of we weer 25 jaar terug in de tijd zijn. M.u.v. de Gaik nummerplaten.
Met classic natural plastic bumpers.Kadett1.2
Deelnemer@RISL wrote:
Om het weer op gang te brengen:
Is makkelijk, een Daf in het dafmuseum
Is een strandwagen
Kadootje van Daf voor het nederlandse koninklijk huis
zie ook letters AA van het koninklijk huis in kentekenKadett1.2
Deelnemer@mauscona wrote:
Hij zit op t moment in de legervoertuigen,
Hij heeft nog ff mijn Ascona gehad maar is weer verkochtDus de Kadett Coupe die hij aan het opknappen was is dus aan de kant geschoven of ook helemaal verdwenen ?
Was wel benieuwd naar het resultaat, zag er best goed uit, beloofde nog wat. Had ook regelmatig updates op het opelforum hier.
Hij is er dus van de ene op de andere dag mee gestopt ?Kadett1.2
Deelnemer@mauscona wrote:
Nee hoor hij leeft nog, alleen druk met andere projecten
oke, geen Kadetten of andere Opels meer dus ?
Kadett1.2
Deelnemer@tom Kadettielac wrote:
haha ja inderdaad :P
het regende vandaag dus kon ik de kadett niet mee nemen naar het werk, of ik wilde een bonk roest over houden.
hopen dat het volgendeweek zaterdag beter weer is zodat ik verder kan…Is Tom Kadettielac gestopt met zijn Kadett project ?
Gezien zijn plannen zou me dat wel verbazen.Hij was tot 3 december 2011 een fanatiek forum plaatser, sindsdien niet meer op het forum geweest en dus ook niets meer geplaatst.
Is hier misschien een treurige reden voor ?
Kadett1.2
DeelnemerChevrolet Omega’s in dit geval, filmpje uit Brazilie.
Kadett1.2
Deelnemer@mies&geri wrote:
sunbeam
Yep, om precies te zijn Crysler (GB) Sunbeam 1600 GLS.
Mijn pa heeft ooit dezelfde gehad maar dan Engels groen mettalic uit 1974 middelste letters kenteken waren -EF-.
Heb er nog het instructieboekjes van. Met alle dealeradressen in Europa erin vermeld. Dus ook Crysler en Simca garages.
Toenertijd was Sunbeam onderdeel van de Crysler groep. Waarvan ook Simca uit Frankrijk toen deel van uitmaakte voordat ze werden overgenomen door Peugeot.
Voorheen viel Sunbeam onder de Rootes groep. Hetzelfde model is ook als Hillman verkocht. Ieder land had zo zijn eigen merknaam of badge.Weet nog wel dat er heel moeilijk aan onderdelen was te komen als er iets kapot ging. Was rond 1980 en auto was toen nog maar net 6 jaar oud. Sunbeam was op een gegeven moment nogal rot en had allerlei gebreken. Bovenste wielophanging van de mc pherson veerpoten was kompleet doorgerot aan 1 kant. Uitlaat zat al een paar jaar met ijzerdraadjes en een stuk verwarmingspijp wast. Bestond toen nog geen APK. Grappig genoeg wel een paar keer aangehouden omdat de trekhaakkop een stukje voor het nummerbord zat.
Rond 1982/1983 ingeruild tegen een oker gele Kadett C special van 1975, kenteken 44-FX-04. Was ook de eerste auto waar ik mijn eerste kilometers mee reed na behalen rijbewijs.
Voor de Sunbeam hadden we ook al jaren een Kadett B gehad, een van 1966 (beige met kleine achterlichtjes en stalen dashboard) en van 1969 (blauw).Volgende fotovraag maar weer ….
Kadett1.2
DeelnemerPrachtige Senator
Precies goed en zo houden.
Hoop dat de Senator binnen slaapt snachts.
Had ooit ook een voor 95% originele senator A 1,5
Vond het eigenlijk zonde om als dagelijkse wagen te rijden, toen maar geschorst en na een paar jaar weer verkocht wegens plaatsgebrek en teveel auto’s.Kadett1.2
DeelnemerEen nieuwe;

Beetje familie van de vorige autofamilieUitlaatje is niet origineel echter
Kadett1.2
DeelnemerEn mijn huidige project waar ik nu dagelijks mee rond rij: Astra F station waar ik een V6 in heb gebouwd:

Ik zal hier binnenkort een paar projecttopics van maken.[/quote]
netjes ! :thumb
Kadett1.2
Deelnemer@FX-26-PN wrote:
Dank allen :thumb . Idd deze blijft origineel. Met 63000km moet het 2.0S- blok het nog wel even volhouden. Het SR- stuur wordt nog vervangen door een Berlina exemplaar (denk ik :-)). Voor het overige is en blijft het zoals het was over de afgelopen 32 jaar. In het voorjaar kom ‘ie weer naar buiten. Dan wel even wat pakkingen vervangen, er lekt wel iets op de garagevloer (tussen motor en bak, vermoed ik).
Leuk wagentje, helaas zonder vinyl dak zoals de eerste Berlina. Staan nog een aantal B Ascona’s hier in mijn buurt in Waalwijk. Word dan de derde.
Lekken zal waarschijnlijk de oliekeerring zijn. Is wel vaker als ze langer stilstaan vooral bij een automaat. Drukt de aandrijfas was aan 1 zijde en gaat hij op een gegeven moment lekken.
Kadett1.2
Deelnemer@RISL wrote:
Nee, is ‘m niet.
Snap wel waarom je het denkt, de ’68 Barracuda had ook van die vierkante lampjes in de grill. Maar die grill werd ook wel gespleten in het midden door plaatwerk.Wat me zonder er een studie te binnen schiet Dodge Dart, bouwjaar niet zo in het geheugen
Kadett1.2
Deelnemer@G1zm0 wrote:

Sent from my SM-T315 using Tapatalk
Mijn vader heeft dezelfde Agila maar dan blauw mettallic.
Had paar jaar geleden precies op dezelfde plek een zelfde soort deukje toen hij langs het garage kozijn schampte met naar buiten rijden.
Gewoon binnenscherm losmaken en voorzichtig met een blokje en met de hand alles weer terug geduwd in de oorspronkelijke vorm.
Stevig drukken met de duim in de plooi, dan krijg je het weer mooi strak.De krassen waren oppervlakkig en niet door de kleurlak heen gegaan dus met wat stevig poetsen met wax zag je er praktisch niks meer van.
Heeft bij elkaar 0,0 euro gekost.
Kadett1.2
Deelnemernova…. wrote:astrawez wrote:Deze dus:

Een Voyage model dacht ik zo. Gezien de 1.6S motor en de achterwisser en de chromen stripjes.
Automaat zelfs volgens RDW, en nog tot 4-4-2015 APK
Kadett1.2
Deelnemer@astrawez wrote:
Dat werkt ook wel. Alleen moet je dan wel letten dat de streepjes er tussen staan.
Je kan ook bij de index-pagina’s kijken. Dan zie je het ook zo.Ik zag vandaag deze staan in Kaatsheuvel. Uiteraard even omgedraaid voor een fotootje. ;)

Ken ik, staat al jaren bij voormalig skoda dealer Pols tegenover het efteling hotel
Kadett1.2
DeelnemerIk zou gaan voor de 2e van boven, lichtblauw. Of misschien de originele kleur ? Maar ik weet natuurlijk niet wat de originele kleur is/was.
Kadett1.2
Deelnemer@kadscona wrote:
Het kaf wordt nu echt van het koren gescheiden. Ik keek gisteren even op marktplaats en gezocht naar Mercedes diesel. Gisteren alleen al werden er volop aangeboden, sommige worden bijna gratis weggegeven. En het is niet dat ik er zo vrolijk van word, want er stond bij de Opels ook een Monza voor heel weinig. Er zullen er bij de sloop eindigen die anders bewaard zouden blijven. Het is dat ik geen grote zescilinder kan rijden anders was dit wel het beste moment om een Monza te kopen.
Ik denk ook dat de oude grotere Opel youngtimers als Ascona en groter toch eerder afgedankt gaan worden. Die nu op gas rijden nog en te duur worden om uit te bouwen en op benzine te gaan rijden. LPG rijders gebruiken deze toch meestal als enige en dagelijkse auto. Dus als er wat mee is al het toch wel snel de doorslag geven om hem maar af te danken en iets moderners aan te schaffen.
Vervolgens raak je hem gratis nog niet eens kwijt en als het niet te moeite is om te schorsen voor later (?) is wel duidelijk hoe het zal aflopen.Kadett1.2
DeelnemerToevoeging Wijzigen kleur op kenteken;
Na 01-01-2014 is het voldoende om een kleurenfoto van de auto, met kentekenplaten duidelijk zichtbaar, op te sturen naar het RDW.
Uiteraard met adresgegevens etc.
Maar opsturen van huidige papieren deel I, II en III is dan niet nodig.
Is ook gratis.
Je krijgt dan ook een plastic kaartje (voertuigpasje).Had hierover een paar weken geleden een mail naar verzonden en een medewerkster van het RDW belde me hier over terug.
Tot en met 31-12-2013 gelden nog de papieren regels maar het zal je nu niet meer lukken papieren op tijd aan het RDW te verzenden. En kan dus denk nu niet meer verwerkt worden. -
AuteurBerichten

