Kadett1.2

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201735
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @lenn0 wrote:

    Ik blijf het een fantastisch project vinden. Ziet er ook duidelijk uit dat dit helemaal goed gaat komen.
    Bouwtechnisch dan, het kenteken blijf ik wel even spannend vinden.

    Enige wat ik echt niet vind kunnen zijn die 19(?) inch velgen, 15 inch vind ik echt de max op een A’tje. Gewoon een mooi oldschool setje kopen voor deze bolide. :thumb

    Inderdaad, klassieke BBS honinggraad velgen zou hem wel staan. Eventueel met goudkleuring gespoten en gepolijst velgbed.

    In reactie op: groene b manta #18202253
    Kadett1.2
    Deelnemer

    Komt zo te zien toch nog goed !

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225129
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @RamSwa72 wrote:

    Klopt Kadett1.2 het is ook het eerste type Hymermobil wat Hymer gebouwd heeft.
    Hij is in 1981 op camper kenteken gezet als nieuw , Maar omdat ik weet dat ze oudere cassis kochten uit Engeland is het cassis en motor van medio 1975 (dit had in mijn voordeel kunnen zijn)

    Inderdaad een ouder Bedford/Opel Blitz front.
    Vanaf medio 1980 kregen ze een nieuw hoekiger front en kunstof bumper en gril.

    In reactie op: C16XE Achterwielaandrijver #18139510
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @Kadett68UF00 wrote:

    Hé oude eigenaar, wat leuk.

    Yep,
    Ik volg het een beetje.
    Computerje netjes aansluiten en wegwerken zeker.
    Ruimte zat in ieder geval om iets onder het dashboard te schroeven.
    Het is dat ik een C caravan had gekocht anders had ik hem wel overgenomen van mijn vrouw om er iets moois van te maken. Het is nog een redelijk beste Kadett qua carrosserie. Alleen flink wat steenslag en het dak motorkap en achterklepje heeft wat slecht gerepareerde hagelschade. Was al van plan de voor en achterruiten er eens uit te nemen en te repareren. Lekte af en toe een beetje. Had al nieuw setje raamrubbers en pees voor de voorkant gekocht. Maar die is de vorige week gebruikt om de voorruit van de C caravan weer op zijn plek terug te zetten.

    In reactie op: Even Voorstellen #18225315
    Kadett1.2
    Deelnemer

    Hoef je je echt niet voor te schamen, best een knap karretje.

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225127
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @RamSwa72 wrote:

    Voor dat ik ziek werd was ik in mijn vrijetijd altijd druk voor een ander weinig er tussen uit geweest dus dat halen we op deze manier weer in
    Moet nog even 6 jaar wachten voor de blitz 40 jaar is dus nu nog even geen gas, en ik ben van het stempel Gas daar stook&kook je op hahaha

    Als het goed is en de motorwissel zit er op dan zou mijn wijfie er ook in moeten kunnen rijden , Geen gebruiksaanwijzingen meer hoop ik , Althans dat hoop ik rijden met choke en zo is niet echt een vrouwen ding :angel

    Inderdaad, mijn vrouw had eerst ook een Kadett E met handchoke, liet ze telkens afslaan of verzuipen. Toen hebben we maar geruild. Ik de Kadett E station en zij de Astra F station.

    Dacht eigenlijk dat hij ouder was, maar nog maar van circa 1980 ?

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225125
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @RamSwa72 wrote:

    Ja dan is het idd niet rendabel : Kadett :
    Maar omdat ik dus thuis zit met mijn zenuwenspierziekte en mijn vrijheid afhankelijk is van die camper is het voor mijn wel de moeite waard
    Op het moment dat mijn lichaam er de bruiij aan geeft zet ik hem aan de kant en gaat rusten tevens mede doordat ik een invalide kaart heb (waar ik niet trots op ben)
    Kan ik de camper mitz hij niet in de weg staat overal neer zetten,
    Echt waar als je 41 bent en je lichaam doet zo nu en dan als of je tachtig bent dan is dat niet fijn :swear

    ja is zeker te begrijpen. Ben zelf dan al wel een paar jaartjes ouder maar zie ook mensen in mijn directe omgeving die dit meemaken. Dat je iets mankeert is een ding. Maar dat je als gevolg hiervan min of meer opgesloten zit in je huis is nog net zo erg.
    Ik/wij maakten eerst ook plannen voor als we later met pensioen zouden zijn, kopen we een camper en gaan we op reis enzo. Zijn we toch van terug gekomen.
    We gaan dus tegenwoordig NU doen wat we willen en niet uitstellen tot je 65e of 67e.
    Dus groot gelijk.

    Als de Blitz ouder als 40 is misschien een idee om er LPG in te zetten ?

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201719
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @gose91 wrote:

    En dan over die kleur. De kleur van het voertuig wordt juist gebaseerd op de binnenkant van de auto, de deurlijsten dus. Anders zou je voor elke wrap je kentekenbewijs moeten omgooien

    Paar weken geleden contact gehad met rdw hierover. Moet gewoon foto opsturen van de auto met duidelijk zichtbaar het kenteken.
    Dan veranderen ze de kleur op je kentekenbewijs.
    Dus niks kleur van binnenkant, gewoon de buitenkant.

    In reactie op: C16XE Achterwielaandrijver #18139506
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @Kadett68UF00 wrote:

    Ik heb de aandrijf as zelf iets verlengd. Het was een automaat dus de as was iets te kort maar paste wel in de Getrag.

    Ik heb de fotokes van de inbouw ook van fotobucket gezien, ziet er knap en profesioneel uit.
    De DP-97-TP heeft dan nu de derde 1600 motor ingepland gekregen.
    Is zeker wel een stuk efficienter dan de originele 1.6S.
    Zuiniger en lichter dus. Ook al was de 1.6S met automaat ook niet echt traag. Ik heb er nog eens meer als 160 km/h mee gereden. Het is dat ik de afslag niet wilde missen en de max. snelheid daar maar 100 was anders had hij nog wel sneller gekund. Zat nog niet aan de top. Maar veel harder moet je niet gaan, de wegligging werd wel een beetje vaag en de remmen zijn er ook niet echt op berekend.

    Sucses verder. Kan je er komende lente weer mee cruisen.

    Of draait en rijd hij ondertussen misschien al ?

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225123
    Kadett1.2
    Deelnemer

    Leuk topic. Iets ongewoons op het Opel forum een Hymer/Blitz camper.
    Volgens mij heb ik deze 1-2 jaren terug eens op marktplaats zien staan.
    Maar heb een caravan is wat goedkoper dan een camper.
    Een beetje camper kost een vermogen in aanschaf voor die paar weken dat ik per jaar op vakantie ga niet rendabel.

    In reactie op: Raluph: SR Carburateurs #17864246
    Kadett1.2
    Deelnemer

    Ik heb wel een vochtopvanger, jaren geleden gekocht. Ligt meestal in de kast. Bij grondverf spuiten vergeten er tussen te zetten. En ja hoor waterdruppels in de primer.
    Maar met opvanger gaat het best goed. Maar dan heb je weer stof in de lak, altijd wel wat natuurlijk.

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17344208
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @Astra F Vaassen wrote:

    @nova…. wrote:

    Monster te koop! :cry
    http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/d-887/311174/exclusieve-opel-astra-met-nieuwe-apk.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hij is dacht ik al is ergens geplaatst hier op het forum :hmmz

    klopt, stond aantal maanden geleden ook te koop. Echt een verschrikkelijke auto snap niet, maar dan ook echt niet, hoe je dat mooi kan vinden! :wtf

    Is wel schadevrij !!
    Misschien iets voor een Japanner, daar houden ze wel van deze extreme gedrogten

    In reactie op: Raluph: SR Carburateurs #17864244
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @Vinci wrote:

    Daarom spreekt mij die spuitbusjes 2K wel aan, want dat is ook zeker weten perfect vochtvrij en olievrij drukgas! Dat is met de meeste compressors zeker niet het geval!

    Vochtopvanger monteren tussen je compressor en slang.

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201715
    Kadett1.2
    Deelnemer

    Denk ook dat het als Opel op kenteken moet komen. Uiterlijke kenmerken zijn het belangrijkste. Is natuurlijk bovenhuids een Manta, wat er onder zit is minder belangrijk dan.
    Geld zelfde voor de kleur, is de buitenkant blauw dan moet blauw op kenteken. Is hij aan de binnenkant rood maakt niet uit.

    In reactie op: C16XE Achterwielaandrijver #18139502
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @Kadett68UF00 wrote:

    Eigenlijk gaat ie best lekker. Motor, bak, aandrijfas zitten erop.

    Nieuw inlaat spruitstuk gemaakt, uitlaat gemonteerd, waterslangen gemaakt, bijna alle bedrading aangesloten.

    Het duurt niet lang meer.

    Zal binnenkort even een foto plaatsen.

    Ok, ben benieuwd.

    Hoe heb je de aandrijfas opgelost ? Zelf op maat gemaakt of laten doen ?

    In reactie op: C16XE Achterwielaandrijver #18139500
    Kadett1.2
    Deelnemer

    Zit er al schot in ? Wanneer gaat de nieuwe aandrijflijn in de Kadett ?

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201713
    Kadett1.2
    Deelnemer

    Een hele gedaanteverwisseling.
    Goed dat je veel foto materiaal hebt, kun je eventueel nog bewijzen of laten zien dat je niet zomaar alles aan elkaar hebt geplakt maar het stevig hebt doorgelast met verstevigingsbalken etc.

    Ik neem aan dat je er straks weer een gewoon kenteken op wil hebben. Vraag me af of het nu een Opel of Subaru zal zijn, is in principe een Subaru chassis en aandrijflijn toch ?

    Komt er straks het klassieke Manta dashboard er weer in of een subaru versie ?

    In reactie op: raad je het plaatje ? #17427586
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @arjontje wrote:

    Hier de volgende:

    Kitcar op basis van een kever wat een Lambo Countach moet voorstellen ?

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18189305
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @astrawez wrote:

    Deze Cqp kwam ik vandaag in Oss tegen. Echt een prachtauto! :thumb

    Een 1975-er met schijfremmen voor. Grotere velgen dus zal wel schijven voor hebben.
    Ik zou alleen die spiegel effe recht zetten en die veel te grote kentekenplaathouders eraf halen, is geen gezicht.

    Verder een knappe Coupe.

    In reactie op: Wie rijdt welke kadett #17279988
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @Automatic-freak wrote:

    @JvV wrote:

    Denk dat een A en D er niet inzit voor hem maar een E.. hmmmmm ;)

    Zal ik hem maar even laten zien nu die nagenoeg klaar is .. :thumb


    mvg Erik

    Ziet er lekker clean en basic uit. :thumb

    In reactie op: Raluph: SR Carburateurs #17864239
    Kadett1.2
    Deelnemer

    Teer kan je het beste zoveel mogelijk wegsteken met een plamuurmes, eventueel beetje warm stoken met fohn of hete lucht verfverwijderaar en dan de restjes met een doekje met terpentine of thinner wegpoetsen.

    In reactie op: ANWB-figuren #18223692
    Kadett1.2
    Deelnemer

    Bij een particulier abonnement is dit op naam dus persoonsgebonden, bij zakelijk abonnement wel op kenteken.
    Heb namelijk beide. Eentje prive en eentje van de baas.

    Wat was trouwens het probleem dat hij niet meer wilde starten ?

    In reactie op: Raluph: SR Carburateurs #17864235
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @midnight black wrote:

    Die ronde plaatjes op de achterste wielkasten met de roest eromheen lijken me niet origineel, ik meen met te herinneren dat hier eigenlijk een vierkant metalen plaatje met een moer erop zit. (Misschien dat iemand met een C hier meer duidelijkheid over kan geven?) De gordels zonder rolmechanisme, ben benieuwd of je deze nog kunt vinden, maar je kunt misschien een andere gordel aan (laten) passen.

    Gordelbevestiging in de achterste wielkasten zijn hier nog wel origineel. Zijn meestal gewoon eruit gerot en dichtgelast met een plaat erop. Dat ronde is normaal gesproken een nylon of kustof afdichtingsdop. Kun je eruit draaien. Hieronder zit een tapdraad voor boutbevestiging gordels achter. Dezelfde doppen zitten ook ongeveer in het midden onder de achterbank zitting ongeveer waar de cardanas loopt voor de gordelbevestigingen. De vierkanten metalen plaat met tapdraad zit aan de buiten/onderkant in de wielkasten gepuntlast. Heeft een opstaande rand waar vuil en vocht tussenkomt zodoende zijn de meeste eruit gerot.
    Als je wat mensen kent, of via de 2 Kadett C clubs en meetings aanstaande zomer weer is best wel aan (tweedehands) rolgordels te komen als je zou willen.

    In reactie op: Raluph: SR Carburateurs #17864232
    Kadett1.2
    Deelnemer

    Ik heb er een kadett bij :D .

    Het is een knappert. Ik heb ze zelden zo goed gezien. Mijn vader had ook dezelfde kleur is okergeel kleurcode 411 als ik me nog kan herrineren.
    Van 1975. Maar was een special, wil zegen met korte “sport” pook en voor schijfremmen. En bovenal een klokje !
    Maar verder wel de rubber matten en skai stoelbekleding zonder hoofdsteunen. Wel driepuntgordels maar geen rolmechanische dus met de hand strak trekken nog.
    Ik heb er na behalen van mijn rijbewijs nog enkele jaren in gereden. Dus weet hoe het werkt. Tot ik een C coupe van 1978 had gekocht.

    Maar deze was in 1983 al flink rot aan alle kanten.

    Zo te zien is het gewoon een kwestie van kaal schuren en behandelen.
    Kokerbalkjes bij de achterwielen wel wat meer werk, zal als je goed wil hebben wel gelast moeten worden.

    Verder sucses en veel plezier met de Kadett C

    In reactie op: crash zn e kadett gt gaan we m redden?? #18190447
    Kadett1.2
    Deelnemer

    @crash 750 wrote:

    nauw toch de knoop maar doorgehakt om er niet mee door te gaan :cry
    er zit voor mij toch teveel werk/koste aan,wat ik bij m’n sleutelclubje niet kan doen,
    anders zou t dus z’n lapjes kat gaan worden,en ik heb zoiets of goed of niet,anders blijf je bezig.
    weet niet of hier er iemand nog zin in zou hebben,anders gaat ie in juni na de sloop(apk verloopt dan) :cry

    Helaas..

    Hoop dat je hem niet naar de sloop brengt, er is vast wel iemand die hem voor de sloopprijs wil overnemen en hem in volle glorie zou willen herstellen.

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 595)