Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kadett1.2
Deelnemer@Thaitanium27 wrote:
Zwaar “fan” van zo een in originele staat gerestaureerde Kadett!!!
toppie gedaan :thumbNiet geheel in originele staat gerestaureerd.
Ik heb stiekem gezondigd !Ik heb namelijk de zonneklepjes van een moderne Astra/Corsa/Vectra gebruikt.
Deze zijn net wat strakker en hebben bredere en vooral sterkere beugeltjes zodat ze niet telkens afbreken.
Maar ik heb de originele nog, kunnen er na een stevige poetsbeurt zo weer op. Schroefgaatjes zitten ook op praktisch dezelfde plaats. Dus maar enkele extra gaatjes hoeven boren……..Kadett1.2
Deelnemer:thumb
goed bezig !Kadett1.2
Deelnemergoed bezig
:thumbKadett1.2
Deelnemer@JvV wrote:
Ga je het nog zwart maken achter de frontgrill ?
Hoort eigenlijk wel zwart te zijn. Mijn collega had ook al gevraagd of dat dat zo hoorde.
Denk dat ik het zo laat. Is netjes gelakt, hoeft voor mij niet 100% fabrieksconform te zijn. Vind het wel mooi en helder zo.Kadett1.2
Deelnemer@ivartje wrote:
Leuk dat deze auto in sprang-capelle rijd! Woon zelf in kaatsheuvel maar toch nooit tege gekomen….
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
Had ook nog niet gekund, Kadett is gisteren pas voor de eerste keer in zijn nieuwe jasje buiten geweest (bij voormalig zwembad/Lido in Wolluk) en toen snel weer terug in zijn huisje.
Kadett1.2
DeelnemerAfgelopen weekend niet stilgezeten, heel wat gedaan dus.
Verlichting aan de voorkant werkend gekregen allemaal, 1x kabelbreuk de andere vanwege geen massa. Dus nieuwe massadraden bijgelegd om de nieuwe lak niet weg te hoeven krabben om massa te krijgen.
Ruitewissers dode punt op juiste positie afgesteld. Ruitesproeier gevuld en werkt nu ook.
Deurpanelen, sloten, betere armsteunen en chrome Berlina raamslingers gemonteerd in zowel linker als rechterdeur.
Uitlaat achterste demper weer gemonteerd na eerst bodem kofferbak opnieuw zwart gemaakt te hebben. Stond nog in de primer na inlassen slechte gedeelten (reserve wielbak).

met de deurpanelen
opgeruimde kofferbakEn dan de eerste testrit eigenlijk om fotokes te maken voor doorgeven kleurverandering RDW.
Testrit viel niet tegen. Alles werkte eigenlijk geloof ik. Zoals verwacht blijft de rechtervoorrem hangen na stevig remmen. Was vorig jaar voor de restauratie ook al. Moet ik binnenkort eens oplossen voor ik er echt mee ga rijden. Dit was dus nog een proefritje van 2 of 3 kilometers.
Voor zover geen lekken of storingen kunnen ontdekken.





Aan achterkant hangt nog de bedrading van de trekhaakstekker.
Moet ik nog uit zoeken en de achterlichten nog werkend krijgen.
Ondertussen de trekhaak geschuurd en opnieuw in de lak gezet.
Weer zo goed als nieuw. Tegelijkertijd ook nog even het hekje in de voortuin meegepakt en zwart geschilderd. Was ook niet zo mooi meer namelijk.
Goed bezig geweest dus afgelopen weekend……Kadett1.2
DeelnemerWoensdag koelvloeistof gekocht en radiateur gevuld.
Accu opgeladen en gisteren voor het eerst sinds mei of juni vorig jaar weer gestart. In nog geen minuut starten (benzine moet eerst nog worden opgepompt) starte hij en draaide als een zonnetje. Geurtje van warme motor hadden we wel gemist. Ook een extra aroma erbij van voor het eerst warm geworden verse lak op de motor. Sportief geluidje want de achterste demper moet er nog op. Misschien laat ik er de achterste demper wel tussen uit, alleen een stuk pijp dus.
Verder het slot, verchroomde raamslingers en opgeknapte (lees gepoetste) deurpaneel en handgreep rechts weer gemonteerd. Ziet er uit als nieuw.Kadett1.2
DeelnemerKwam dit interesante Topic tegen.
Heeft geen vervolg meer sinds medio 2010,
Is de Monza ophouden te bestaan ? overleden dus ?Kadett1.2
DeelnemerVectra A uit 1995, nog maar circa 179.000 km
Kadett1.2
Deelnemer@GSI Racer wrote:
@Kadett1.2, de kooi wordt wit, de rest van het binnenkant gewoon blauw zoals de buitenkant. Geen idee wat dat voor een gebakje op de achtergrond was. Niet op gelet eerlijk gezegt :jerry
Effe nagezocht is inderdaad onmiskenbaar de polyester koets van een Lotus Europa. Geen Opel dus. Wel een ondertussen zeldzaam modelletje. Zie je nog maar zelden.
Kadett1.2
Deelnemer@patrickmulder wrote:
Nee er komt wel weer een dikke bumper op, pastte mooi bij deze kleuren etc. Vind ik zelf mooier ook, iedet zijn smaak he
Inderdaad, ieder zijn eigen smaak. Ik luister wat dat betreft ook niet anderen, alleen naar wat ik zelf mooi vind als het om uiterlijk auto gaat. Die kleinere bumpers zien er wat sexier uit vind ik zelf, die dikke bumper maakt hem wat logger.
Ik was toen ik nog wat “jeugdiger”was ook wel van de spoilers en uitbouwkits. Ook wel een paar Kadettjes voorzien van zijskirts en bumperspoilers.
Maar ik heb ondertussen een wat andere smaak gekregen. Meer origineel en ingetogener zullen we maar zeggen.Kadett1.2
DeelnemerGisteren nog wat geknutseld;

Oude draadje van nummerbordverlichting naar aansluitpunt achterlicht.
Heb maar een nieuwe dikkere kabel getrokken.
Nieuwe overloopslangetje en nieuwe radiateur.
Motorkap haak weer erop gezet. Afgelopen tijd er nog niet op gezet. Hoefde dan niet telkens de motorkap te ontgrendelen.
Meteen ook motorkapontgrendeling opnieuw afgesteld, zat eerst te los, motorkap zat dus vast en ging niet open op de manier dat het zou moeten.
Motorkap meteen ook wat uitgelijnd. Spuiter had hem wel vast gezet maar de bouten maar losjes aangedraaid bleek gisteren. Ook in hoogte wat bijgesteld, sluit nu mooier aan.
Een KADETT-C-CARAVAN is het dus officieel, uit Russelheim. Geen Belg dus.
Grilletje er eindelijk weer op.
Ruitewissers erop. Moet ze nog goed afstellen maar eerst de accu bijladen, is leeg.
Betere pitvrije deurklink erop gezet.
Losgesprongen scharniertjes. Nog te vervangen door mijn eigen gemaakte scharniertjes.Vanavond eerst koelvloeistof kopen en nieuw slangetje voor de ruitesproeiers. Is wat lelijk bruin geworden en niet meer zo soepel.
Accu opladen en weer eens kijken of we hem weer aan de praat kunnen krijgen sinds een maand of 8-9 stilstand.Kadett1.2
DeelnemerNu een kleinere GSi bumper of weer een complete bumperschort ?
Denk dat de oude niet meer te repareren was …
Persoonlijk vind ik de GSi bumper mooier staan.Kadett1.2
DeelnemerNu weet je wat je hebt, een andere tweedehands kost een hoop geld. En vaak erf je er ook de problemen die de vorige eigenaar al had. En afschrijving heb je nu met je Ascona toch niet echt.
In ieder geval sucses met je keuze en/of reparatie.Kadett1.2
Deelnemer@GSI Racer wrote:
oeps! foto’s vergeten van de kooi :oops:

is echt super geworden!
zal na de volgende week in de kleur staan hoop ik :thumbZiet er stevig uit, welke kleur interieur wit was het toch ?
Op de achtergrond Lotus Europa ?Kadett1.2
Deelnemer@soepkiepe wrote:
jep, die ja
maar ik zag hem zo.

Staat hem goed in het wit. Heb er ook nog liggen maar dan nog in de originele kleur. zgan. Misschien voor een volgend project bewaard.
Kadett1.2
Deelnemer@JOZO wrote:
Ben benieuwd wanneer deze hier door de straten rijd. Erg mooie kleur voor de kadett en netjes opgebouwd zo!
Is nog steeds verzekerd en is nog steeds voorzien van geldige APK dus mag/kan er in principe gewoon de straat mee op.
Moet er alleen nog wat koelvloeistof in gieten. Misschien vannavond.
Eerst nog wat elektra nakijken, wil natuurlijk geen kortsluiting. Heb er nu H4 koplampen inzitten maar als ik het licht inschakel blijft contstant het paarse grootlicht lampje branden ook al is dit uitgeschakeld. Haal ik de stekkers uit de fitting gaat groot licht waarschuwingslampje uit. Lichten doen trouwens zelf niks, stads, dim en groot licht brand geen een van allen. Misschien massa probleem en/of kapotte lampen. Eerst eens uitzoeken vanavond denk voordat ik de accu weer definitief aansluit.Kadett1.2
DeelnemerZiet er mooi strak uit met dat rood en zwart :thumb
Kadett1.2
DeelnemerEn nog wat meer fotos;

Voorruit er weer in.
Klapraampjes er weer in. Scharniertjes opnieuw vastgelijmd.
Als verwacht blijft de lijm niet lang zitten dus maar beugeltjes van aluminium gemaakt.
Werkt beter, laat tenminste niet los.
Van de binnenkant
Ook de achterbank erin en opnieuw bekleed.
Voorstoelen en tapijt.
Ondertussen al wat verder, pees in de voorruit etc.
Kachel erin compleet met de slangen. Nieuwe kachelventilator gemonteerd, de oude was overleden (kapotte lagers).
Ruitewisser motor en armen onder het dashboard weer gemonteerd.
En verder nog een heleboel klein prutswerk. Uitzoeken kabelboom in de kofferbak. Hele spagetti met aangevlochten stukken voor trekhaakstekkerdoos. En heleboel omleidingen denk vanwege draadbreuk. Na testen deed aan de linkerkant alleen de richtingaanwijzer het. Dus gaan nog een paar uurtjes in zitten.
Kabeltje voor nummerbordverlichting van nog in totaal geen 70 cm lang bestond uit drie losse aan elkaar geplakte stukjes fietsverlichtingsdraad. Dus meteen maar een nieuwe draad getrokken.
Aan de voorkant doet alleen het rechterknipperlicht het nog maar. Zal eerst de massa aansluitingen eens controleren en zonodig een extra massadraad erbij zetten. Maar dat is voor komende week weer.Kadett1.2
DeelnemerAfgelopen weken ondertussen de kachel er weer ingebouwd en de slangen gemonteerd. Wel een andere kachelventilator gemonteerd, de oude had versleten lagers. Klonk als een haakse slijptol.
Ruitewissermotor weer vast gemonteerd en aangesloten. Lijkt goed te werken.
Pees van de voorruit erin gezet. Ziet er in eens een stuk beter uit.
Andere tweedehands deurklink erin gezet. De oude was nogal erg gepit en niet meer te redden.
Komende tijd de electra eens nakijken en hier en daar vernieuwen. Groot licht lampje op dashboard blijft constant branden als stadslicht/dimlicht wordt ingeschakeld en groot licht toch uit staat. Maar kan ook komen omdat de achterlichten nog niet zijn aangesloten of er een kapotte lamp ergens inzit.Kadett1.2
Deelnemer@nova1.6 wrote:
Vandaag in Waalwijk een zandkleurige B 2 drs in zeer nette staat.
Een bekende idd 1.6S, staat helaas altijd buiten, heeft in de 4 jaar al wat schade opgelopen en wat roestplekjes.
En om een of andere reden zijn onlangs de achterlichten rechts en links omgewisseld. Zitten nu op zijn kop.Kadett1.2
Deelnemer@Raluph wrote:
het eerste deel staat in de epoxy primer

Binnenkant van de bumper ontroest en in de epoxy
voor:

na:

@Automatic-freak wrote:
Bij de stoel kun je beter aan de bovenkant een ruim stukje uitslijpen en dat vervangen; als je ook de steun los boort en je gaat dat opnieuw inlassen dat heb je kans dat het minder stevig wordt.
Het is dit steuntje wat is eventueel los wil boren.

En ons pap vandaag iets voor mij opgehaald wat ik nodig ga hebben

Leuk apparaatje. Ik maar tobben met een haakse slijper.
Onderkant van de verstijvingsplaat ziet er niet slecht uit. Zo vanuit de binnenkant voorzichtig stukje voor stukje weghalen wat rot is. Lijkt wel mee te vallen. De verstijvingsplaat in zijn geheel weghalen is wel te doen maar dan verbuigt hij toch wel en is lastiger je boutgaten voor je stoel weer op de correcte positie terug te plaatsen.
Bij mij was aan een zijde zowel de vloerplaat en verstijvingsplaat weg. Wel zelf een nieuwe verstijvingsplaat gemaakt en stukje vloerplaat maar is een heel werk om het een beetje netjes en origineel lijkend terug in te lassen.
Dus probeer zoveel mogelijk heel te laten zou ik zeggen. Later na een primer laag wel aan de onderkant rondom goed afkitten anders trekt er weer vocht tussen de vloerplaat en verstijvingsplaat.Kadett1.2
Deelnemer@mantallica wrote:
Dit word weergegeven bij de belastingdienst, heb hier nog niets ontvangen.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/oldtimers/overgangsregeling/deelnemen_aan_de_overgangsregeling_voor_oldtimers” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bijbehorende text belastingdienst:
“”Wilt u deelnemen aan de overgangsregeling voor oldtimers? Als u voldoet aan de voorwaarden voor de overgangsregeling, ontvangt u vanaf eind maart automatisch bericht en een acceptgiro. Als u de belasting met deze acceptgiro betaalt, neemt u deel aan de overgangsregeling. Als u de belasting niet betaalt met deze acceptgiro, neemt u niet deel aan de overgangsregeling. U betaalt dan het normale tarief. “”Moet ik toch wel binnen 3 dagen een briefje + acceptgiro krijgen, a.s. dinsdag is het al 1 april.
Namelijk nog niets geen enkel bericht over de nieuwe regelgeving mogen ontvangen. Wel zelf wat nagekeken op de Belastingdienst site dat wel. Maar te gek voor woorden dat je nergens over word geinformeerd.Kadett1.2
Deelnemer@midnight black wrote:
Ik wens je veel succes op de sloop maar ik denk niet dat je het betreffende plaatwerk in goede staat zult tegenkomen. Check de andere topics hier maar eens over restauraties van C-tjes. Maar dit kun je best goed zelf maken. Succes.
C Kadett op de sloop zul je niet meer vinden. Zeker dit gedeelte wat je zoekt is altijd slecht en verroest.
Dus gewoon een stuk reparatie plaat kopen en zelf lnippen en in vorm buigen.
Valt best mee is kwartiertje werk.
Dus sneller dan het hele land afrijden en dan toch met niks terugkomen.
Oortjes zelf kun je gewoon bestellen bij onder andere M&M in Dronten bijvoorbeeld. -
AuteurBerichten