Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2014 om 11:06 In reactie op: Blikschade Corsa B *auto aangeschaft, overzet tips gevraagd* #18233257
Kadett1.2
DeelnemerZou inderdaad ook effe controleren of je achteras en velg nog recht is. En je bevestigingspunten van de as niet zijn beschadigd of ingescheurd.
En of er geen scheur of snee in je band zit. Is ook best mogelijk.
Zelf beetje uitdeuken. Paneeltje binnenkant losmaken. Zo te zien is ook je wielkuip wat ingedrukt.
Boel tot op blank staal kaal schuren, dus alle losse oude lak en plamuur er af dus en op nieuw strak maken.
Beetje informeren wat spuiten kost. Zijn wel bedrijven die het voor een paar honderd euro willen doen.Kadett1.2
DeelnemerMaandelijkse update alweer.
Ondertussen toch maar een andere nieuwe antenne er op gezet. Originele (Opel) antenne was toch niet mooi recht en het voetje was wat gepit.
Meteen netjes afgekit om geen natte voeten te krijgen.Wielkasten en bodemplaat weer netjes zwart gemaakt. Zat primer en blauwe spuitnevel op.
Velgen worden opnieuw gespoten, beetje donkerder grijs. De achterste 2 zijn klaar nog de voorste 2 spuiten. Vond huidige kleur wat aan de lichte kant. Had eigenlijk staalblauw in gedachten. Een reservewiel als proef gespoten maar was toch niet naar mijn zin.
Verder krik en gevarendriehoek en dat spul weer eens opgezocht en beetje gepoetst en opnieuw gespoten.
Nette bevestiging gemaakt onder de afdekplaat. Reservewielcover nu eens goed vastgezet met nieuwe schroeven.
En ook de hardboard zijpaneeltjes weer gemonteerd. De panelen links en rechts boven de achterbank gerepareerd en opnieuw gelakt.
De zijpaneeltjes onder het dashboard in de voetenruimte en de zijpaneeltjes links en rechts in de kofferbak en van de achterklep nieuw gemaakt van hardboard en in dezelfde originele kleur gelakt als de achterbank paneeltjes. Origineel zit er dan wel een soort zwart van vinyl opgelijmd maar ik vind het netjes zo.
Aan de linkse kant ook maar een extra speakertje ingebouwd.En gisteren heb ik hem eens getrakteerd op een grote beurt.
Had denk al een jaar of 10 geen nieuwe olie en filters meer gehad. Wat kleine dingetjes bijgesteld en afgesteld en aangevuld.
Remmen nagekeken, schoongemaakt en ontlucht. Lijkt toch dat de remklauwen vernieuwd moeten worden. Cilindertje komt niet snel genoeg terug in de ruststand.
Denk maar te investeren in nieuwe remklauwen, schijven en blokjes. Dan zijn we van het terukomende aanlopen van de voorrem af.Kadett1.2
DeelnemerWorden ze beide weer hersteld ? of is er een voor de onderdelen ?
Zou mooi zijn als ze alletwee weer op de weg zouden komen.
Manta CC ’s zie je nog maar zelden.Kadett1.2
Deelnemer@Raluph wrote:
En ik ga het linker verstevigingsbalkje toch vervangen. Heb hem nu helemaal kaal gemaakt en nog een groter gat aan de onderkant gevonden en vervang ik hem liever dan dat ik alles dicht moet lassen.

Heb gekeken voor zo’n balkje maar kom 3 verschillende prijzen tegen….kwaliteitsverschil van de imitatie stukken?
Heb gekeken bij:
MMdronten
Artaparts
Cadeon (klokkerholm)Kwaliteit zal allemaal wel hetzelfde zijn. Is in ieder geval geen origineel GM maar immitatie.
Je moet het toch altijd een beetje pas maken.
Bestel meestal bij MMDronten, na betaling binnen 2 dagen in huis.Kadett1.2
Deelnemer@D.J.R. wrote:
Van het weekend druk geweest met wassen en poetsen.
Gisteren deze velgen opgehaald en vandaag er onder gezet.
afkomstig van een Corsa c.

En dat voor €150 euro met 4 nieuwe banden.
Dirkjan
Ziet er knap uit, zeker voor dat geld.
Kadett1.2
Deelnemer@astrawez wrote:
Zojuist in Vinkel:
Mooie Jade-groene Kadett, zelfde als mijn allereerste auto.
Alleen had de mijne stalen sr sportwielen in plaats van de ze Kadett D (?) wielen.
Enigste minpuntje overigens.Kadett1.2
Deelnemer@midnight black wrote:
Kijk, ook de details vind je belangrijk als je zo’n antennevoetje vervangt :thumb
Niet onbelangrijk af en toe eens een antennevoetje te vervangen. Als het voetje niet goed afsluit = waterlekkage = roest aan de bodemplaat. Bij onze Vectra helaas ook dus een krokant stukje bodemplaat onder de antenne.
Kadett1.2
Deelnemer@D.J.R. wrote:
Hij lag in een combo op de sloperij daar heb ik hem uit gehaald.
Niet zelf er onder uit geschroefd.

De bovenste combo en hij lag in de onderste.
Dirkjan
Er zelf onder vandaan halen is iets meer werk maar dan weet je zeker dat je alles compleet hebt en het past.
Je mist ook de bouten in ieder geval en de binnenplaten, ook niet onbelangrijk. Je kan hem niet zo aan de bodemplaat schroeven. Schuurt de trekhaak er al bij de eerste de beste aanhangerrit er onderuit.Kadett1.2
DeelnemerInteressant, ik zie wel weer als je weer start met de Kadett,
voorlopig beterschap met je been en dat het maar goed mag genezen.
ga je nog verder met de motorcross ? of heb je je lesje geleerd ?
Kadett1.2
DeelnemerDie zien we hier niet veel (meer) een 2 drs Rekeord E1
Wat voor kleurtje krijgt hij straks ? Weer het originele ?
Sucses met de operatie.
Kadett1.2
DeelnemerVooral niet met een schroevedraaier doen.
Je hebt er speciaal gereedschap voor, maar een dun breed plamuurmes kan ook.
Weet niet of de lak niet mag beschadigen maar ik doe er altijd nog wat schildersplakband om de scherpe kant van het plamuurmes plakken.Best is met zijn tweeen te doen, kijken waar de bevestigingspunten zitten. Hiernaast voorzichtig plamuurmes onder de strip steken en voorzichtig rustig omhoog wippen. Zo een voor een bij elk bevestigingspunt tot hij helemaal los is.
Eigenlijk niet moeilijk, je moet het vooral rustig en beheerst doen en niet haasten….Kadett1.2
Deelnemer@opelpower89 wrote:
ja als zij t kenteken kunnen lezen wel .. ook al heb je m in de garage staan en ben je t hobbyen met de poort open dan zal je ook de milieupolitie op je dak krijgen om dat je thuis t sleutelen bent.. zo erg zijn ze hier dan wel weer ….
Yep, bij mij ook zoiets. Kwamen een kijkje nemen dat iemand (ik dus) illegaal in auto’s zou doen, beunhazen dus.
Maar ze waren wel netjes. Ik heb ze netjes alles laten zien, garage en carport met put (stond 10 cm water in).
Verteld dat ik niks met olie doe en zo. Heb zelf geen zin om ermee te gaan knoeien. Bij de garage kost dat net zoveel en ben ik gelijk van die oude rommel af dus. Betreffende auto was dan wel gedeeltelijk gedemonteerd voor spuiten maar was verzekerd, had geldige APK en stond op mijn naam. Was toenertijd nog belastingvrij dus ook dat was in orde. Hadden ze ter plekke allemaal nagevraagd bij rdw of iets dergelijks. Ze hadden een of ander mobiel datasysteem bij.
Alles zag er netjes uit en verder geen probleem dus. Zolang ik maar aan mijn eigen auto werkte welke op mijn adres stond geregistreerd werd erbij verteld. En natuurlijk de milieuregels in acht neem.
Maar toch….Als ze van mensen (buurtbewoners ?) een tip krijgen gaan ze er meestal wel op af en dan worden de regels toegepast.
Kadett1.2
Deelnemereen dwergautootje dus, een Fuldamobil of bambino hoe hij later na het failiet gaan van Fuldamobiel heette
Kadett1.2
DeelnemerGisteren de bestelling ontvangen. Dus meteen gisterenavond de pees in de achterruit gezet.
Ging niet geheel volgens plan, in de eerste onderhoek brak hij al spontaan door midden. Zonder dat ik er eigenlijk kracht op had gezet, slechts lichtjes gebogen. Bij de voorruit had ik de pees steviger in het rubber geduwd.
Maar van de voorruit had ik een andere leverancier en dus een andere pees, zien er wel hetzelfde uit. Nu met een blauwe beschermingsfolie en bij de voorste doorzichtige beschermingsfolie ver het chroomkleurige.
Dus ik had nu dus een pees van mindere kwaliteit.
Toch maar er helemaal ingezet en binnenkort maar weer een nieuwe bestellen, bij een andere leverancier dus.
Verder de witte knipperlichtkapjes er op gezet. Knipperlichthuis eerst zilvermettalic gespoten. Moeten nu alleen nog oranje gekleurde lampjes in.Kadett1.2
Deelnemer:thumb
respect dat je de E Kadett zo in ere houd !14 april 2014 om 11:24 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154447Kadett1.2
DeelnemerGrappig,
onze ex-senator staat er ook bijhttps://flic.kr/p/n69VVr” onclick=”window.open(this.href);return false;
de GZ-66-VGAlleen nu andere velgen in plaats van de originele wieltjes nu.
Ze staan hem overigens niet slecht.Ziet er verder ook nog zeer netjes uit, de latere eigenaar(s) is (zijn) er in ieder geval ook zuinig op geweest net als wij.
Kadett1.2
DeelnemerTrekhaak zit er inmiddels ook al weer onder. Alleen nog de kabel en doos aansluiten.
Pees voor de achterruit is ook al in bestelling. Helaas is achterkleprubber niet voorradig. Komt dus over enkele maanden weer.Kadett1.2
DeelnemerHeb gisteren ook brief + acceptgiro ontvangen.
Mijn Kadetje weegt volgens kenteken 796 kg.
Woon in Noord Brabant dus per kwartaal 58 euro.
Belastingdienst maakt dan toch een rekenfout (in mijn voordeel); kwarttarief per jaar is dus 4×58 euro is 232 euro.
Kwart tarief is dan weer 232/4 is weer 58 euro. Op de acceptgiro staat een bedrag van slechts 56 euro, dus 2 euro minder !Maar klopt mijns inziens toch nog niet, betaal teveel dus. Want je mag in de maanden december, januari en februari geen gebruik maken van je voertuig. Dan mag je er alleen maar naar kijken als die in de garage staat met de deuren dicht (niet zichtbaar vanaf de openbare weg)
Dus voor dit jaar: (11/12 x 232)/4 = 53,17 euro (mogen 11 van de 12 maanden gebruik maken van ons voertuig)
En voor volgend jaar 2015: (9/12 x 232)/4 = 43,50 euro (mogen slechts 9 van de 12 maanden gebruik maken van ons voertuig)Ook bij schorsen en verkoop, nadat je het kwarttarief reeds betaald hebt krijg je geen terugstorting van het resterende bedrag voor de loop van het jaar meer.
Dus tussentijds schorsen voor een bepaalde periode heeft geen zin meer, tenzij je om een andere reden moet/wil schorsen natuurlijk.Kadett1.2
DeelnemerEconomisch gezien niet verstandig er veel in te investeren natuurlijk.
Maar als je het rekend als onderhoud misschien nog wel verstandig.
Als je een andere nieuwere betere (?) aanschaft moet je ook maar afwachten hoe die technisch is. Met andere woorden betrouwbaar is.
Wielranden is inderdaad een standaard roest item bij oudere Opels en dus ook Astra’s. Heb er ook een aantal gehad.
Is op zich niet zo erg zolang je kokerbalken niet vollopen met (pekel)water. Dan is het binnen een flinke winter gedaan, is er geen redden meer aan.
Hoe is de staat van de schokdemperhuizen en achterveerbrug ? Als deze ook begint te rotten zou ik maar afscheid van je Astra.Kadett1.2
Deelnemereewig zonde van de Bedford, zal wel lekker stinken die brandlucht. Blijft lekker hangen.
Hopelijk redelijk verzekerd ?
Ik zou er een ijscowagen van maken voor de komende zomer….Kadett1.2
DeelnemerZo te zien al voor de 2e keer nieuwe wielrandjes achter.
Is de achterbrug voor achterveren ook slecht of valt dat mee ?Je hebt er de gang in zitten, goed bezig.
9 april 2014 om 07:05 In reactie op: Opel Manta A Rally/Slalom/Behendigheid (Wattgestänge) #17651584Kadett1.2
DeelnemerZiet er inderdaad mooi en strak uit. En vooral erg maagdelijk wit.
Rolkooi komt flink naar binnen vanaf de raamstijl, ziet die niet teveel in het zichtveld, extra dooie hoek gedeelte dus ?
Heeft dus zijn testritje ondertussen achter de rug.
Geen problemen of kinderziektes ontdekt ?Kadett1.2
Deelnemer[/quote]
Nou… Ik! :D ik wil er nog wel eens lekker aan gaan hangen op de snelweg. Elleboog op de “vensterbank” en lekker cruisen. Komt mooi uit dat mijn eigen auto ze standaard al niet had, want dan had de houder het niet lang overleefd…Ik volg je topic al een tijdje, maar moet toch even zeggen dat ik het prachtwerk vind. Er worden te weinig Caravans van welk oid type dan ook gerestaureerd vind ik. Leuk om te zien dat iemand zo’n project aangaat![/quote]
Bedankt voor je belangstelling.
Redelijke Kadett C caravans zijn inderdaad zeldzaam geworden. Heb er dan ook een paar jaar naar gezocht voor een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
Sedans en coupe’s zijn er nog wel vaak te vinden op de bekende marktplaatswebsites.
Ook al gaan de beste en originele exemplaren (GT/E) rap naar het buitenland tegenwoordig. Terug naar Duitsland dus.Meeste Caravans hebben ook een zwaar leven achter de rug, meestal ook als werkpaard gebruikt.
De mijne trouwens ook. De lak in de laad/kofferbakruimte was zowat helemaal kaal afgesleten. En vol met deukjes en krasjes.
Ook dak was nogal beschadigd. Enerzijds van de imperiaal die er ooit op zat en dat er ooit een balk in de lengterichting vanaf de linker voorruit tot op midden van de achterklep is op gevallen. Getuige de scherpe vouw die in bovenkant achterklep en in dak zat. Kwam tevoorschijn na helemaal kaal schuren van het dak.
Vorige eigenaar had hem ook gebruikt als werkauto voor loodgieterswerk meen ik.
De achterbank bekleding was nog redelijk netjes, alleen de voering van de stof zoals gewoonlijk wat vergaan. Getuige het bruinachtig poeder wat er telkens van af komt. Dus de achterbank heeft de grootste tijd plat gelegen om extra bagageruimte te creeeren.
Maar zoals je ziet zijn ondertussen zowat alle interieur delen vernieuwd door betere en opnieuw gelakt.Kadett1.2
Deelnemer@gose91 wrote:
@Kadett1.2 wrote:
Ik heb namelijk de zonneklepjes van een moderne Astra/Corsa/Vectra gebruikt.
Deze zijn net wat strakker en hebben bredere en vooral sterkere beugeltjes zodat ze niet telkens afbreken.Als de beugeltjes van een Astra oid sterker zijn dan van een Kadett C wil ik niet weten hoe zwak die van een Kadett zijn! Ik ben gestopt met wisselen. Op de sloop zijn alle auto’s al van die dingen beroofd.
Inderdaad, had jaar of 5 geleden nog een paar beugeltjes uit een sloper gehaald. Maar het kunstof van deze beugeltjes verouderd nogal waardoor deze snel afbreken.
Geld trouwens ook voor de handgrepen boven de zijruiten.
Als je ze, zelfs uiterst voorzichtig, los wil halen of uitboren dan breken ze nog af.
Die heb ik er dus ook niet meer inzitten. Is trouwens zowie zo iets overbodig. Wie gebruikt deze nou ? -
AuteurBerichten

