Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2014 om 19:04 In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037335
Kadett1.2
Deelnemer@sedan c1 wrote:
mag ik aub vragen waar u die stofplaten besteld hebt??
mvg!
Bij Willem Bras
Die staat bijna bij ieder Opel meeting met zijn Mazda busKadett1.2
DeelnemerGeen Astra hebben we maar wel een Vectra 1.8 automaat.
En met caravan weer binnenkort.
Is makkelijk te doen ook bergop in Ardennen onder andere en Frankrijk paar keer geweest.
Wel goed anticiperen, dus al ruim van te voren gas geven als je omhoog moet anders sta je soms bijna stil.
En bergaf al op tijd het gas los en probeer zo min mogelijk te remmen, anders raken je remmen overhit.
Maar hij is dan ook nog van 1995, een ouderwetse automaat dus.
Durf de bergversnellingen 1 en 2 eigenlijk niet meer te gebruiken.
Gebruik deze nooit maar bij een test sprong hij in het noodprogramma, ging niet harder dan 40km/uur.Alvast goede reis.
Kadett1.2
Deelnemer@Raluph wrote:
Een héééle bekende plek voor mij, alleen vorig jaar niet geweest. De rest van mijn 21 levensjaren wel (minstens één dag per jaar), kan de weg wel dromen. bedoeling is om er dit jaar met de C kadett er een paar dagen naar toe te gaan. (zal kijken of ik de foto kan namaken met mijn auto ;) ).
Was toch ook wel een mooi stukje om met je C kadett te rijden….en er mee rond te rijden (neem aan dat je daar op de camping stond).
De Caravan achter de Kadett C gaat niet lukken. Is maar een 1200N. En dat met wat bagage en 2 tienermeiden met hun bagage….
Kadett is nog niet helemaal in orde. Krijgt binnenkort nog compleet nieuwe voorremmen, blokken, klauwen, schijven en nieuwe stofkap.
Blokken lopen de laatste tijd na hard remmen aan, schijven zijn daardoor beetje krom.
Niet echt geschikt dus om met een zware caravan mee door de Ardennen te rijden.Kadett1.2
DeelnemerPaar weken geleden dan, in Clervaux Luxemburg;

De caravantrekker uit onze Opel collectie; op de foto de donkergrijze Vectra A met geopende kofferdeksel.Parking Circuit Franchorchamps;

(mijn auto van de zaak) :worsKadett1.2
DeelnemerNu eens een “classic” GT gespot
Afgelopen zondag Oldtimer dag in Drunen
(bij voormalig Autotron in Drunen)


Wel import, geen USA lichten
Is van juni 1969
is een 1900 versie
Rijd al sinds maart 1986 in Nederland dus geen recente import.
Op de velgen na een zeer mooie en originele GTKadett1.2
Deelnemereen oostblokker in ieder geval
Wartburg stationwagon ?Kadett1.2
DeelnemerDodge Challenger Hellcat (srt): 717 pk en 880 Nm!
kreeg juist dezelfde foto in mijn mailbox van autoweek
nieuw voor 2014Kadett1.2
Deelnemerafgelopen dinsdag en gisteren woensdag middag in Sliedrecht.
Een vroege Kadett C 2 deurs sedan. Kleur rood met imperial op dak met daarop 2 (reserve ?)wielen.
Geen deuken en kenteken middenste letters DA als ik goed heb kunnen lezen.
De versie met trommelremmen gezien de kleine velgen met nog de Kadett B wieldoppen.
Geparkeerd in de berm op de Baanhoek net op de hoek met de Ketelweg ter hoogte van de BP benzinepomp.update 3-7-2014, 18:16uur ; Kadett stond er ook om een uur of 4 ook weer; kenteken is niet DA maar is 08-BU-62.
Van begin mei 1974 dus en dus sinds kort geheel belastingvrij.Een redelijk vroege C Kadett dus
Kadett1.2
DeelnemerVolgens artikel in de kampioen van de ANWB is E10 niet geschikt voor oudere auto’s (ga uit van voor 1990).
Toch al vaak oudere rubber en andere onderdelen kunnen beschadigd of zelfs lek raken door de toevoegingen in de E10 benzine.
Raden dan ook aan om superplus of 98+ te tanken.Kadett1.2
DeelnemerNog wat meer bij elkaar gesprokkeld aan nieuwe of gebruikte onderdelen voor de vooras;

Nieuwe set remklauwen van Ate
Nieuwe blinkende remschijven van Bosch
Nieuwe set (imitatie-produktie) spat/stof-platen
Nieuw gelakte voorste stabilisatorstang ter vervanging van de verroeste huidige stabilisatorstang (die er nog op zit)
Inclusief nieuwe bevestigingspootjes en rubbers.

Afgelopen weekend in Budel tweedehands setje achterlichten gekocht.
Wel niet nieuw maar zo goed als nieuw. Alleen linkerachterlicht heeft een klein scheurtje in de linkeronderhoek.
Verder zijn ze helemaal compleet met de juiste schroefjes en zeer nette rubbers. Iets wat de huidig gemonteerde exemplaren missen. Nu missen een paar schroeven en rubber is vergaan en met zwarte tape aan elkaar geplakt. Geen gezicht dus en lekt water langs het achterlicht naar binnen waardoor er water in de achterste wielbakken komt staan.
Volgens de produktie inpersing zijn ze uit 1975.

“impressie” meeting Budel afgelopen zondag.
Zaterdag was het beter weer maar was toen verhinderd.
De waterdichtheid meteen kunnen testen. Eerste uitje in de regen, staat anders altijd binnen en droog dus.
Op de heenweg, terugweg en in Budel zelf op het terrein stevige stortregens. Onderweg stonden stukken weg voor de helft onder water.
Conclusie:
– paar kleine druppeltjes water onderaan verwarmingsunit bij middenconsolebakje, lekt dus ergens iets langs de kachel,
– 2 kleine druppeltjes water rechtonderhoek voorruit, rubber sluit dus 100% af,
– bak van de achterklep stond water in, achterruit rubber sluit niet goed af. Bij slot en emblemen was het in ieder geval droog dus moet via de achterruit naar binnen gesijpeld zijn.
Dus nog wat aandacht besteden aan het alsnog waterdicht maken van de ruiten. Maar ga er geen kit tussen smeren, denk een kwestie van wat aandrukken van het rubber in de sponningen, is op een paar plekken niet voldoende naar binnen gedrukt heb ik gezien.
Kadett1.2
DeelnemerEen Ogle ontwerpstudie op de V8 Aston Martin stond bekend als de Sotherby Special. Het was een 3-zits en stond op de Geneve autoshow in 1972.
Met klein beetje hulp van google moet ik eerlijk zeggen.Kadett1.2
Deelnemer:thumb
proficiat moeder en vaderIs al 16 en 12 jaar geleden dat onze meiden geboren zijn maar vergeet je niet meer…
Kadett1.2
Deelnemer@opelpower89 wrote:
dat stuur in die ascona is een ascona gt stuur…
Niet alleen Ascona; zelfde stuur zat ook in een Kadett E GT
Kadett1.2
DeelnemerZijn inderdaad alleen maar in Zwitserland geleverd voor de eigen markt. Alle gebouwd in een kleine assemblage fabriek van GM in Biel.
Deze Ascona’s hadden altijd een wit dak, meer chroomdelen en zelfs 2-kleurige lederen bekleding.
Er schijnen er nog maar 10 stuks van te bestaan.Kadett1.2
Deelnemer@Thaitanium27 wrote:
Nope….. geen Honda ;)
dan geef ik het op, wel iets japans dacht ik maar ik ben niet zo van de japanners
Kadett1.2
DeelnemerHij ziet er weer netjes uit :thumbup
Kadett1.2
DeelnemerIs meestal bij jachthaven/camping hatenboer in roermond
zie bericht in de flash;
http://flash.de/szene-live/termin-datenbank/detailansicht.html?tx_cal_controller%5Bview%5D=event&tx_cal_controller%5Btype%5D=tx_cal_phpicalendar&tx_cal_controller%5Buid%5D=4150&tx_cal_controller%5Blastview%5D=view-list%7Cpage_id-4115&tx_cal_controller%5Byear%5D=2014&tx_cal_controller%5Bmonth%5D=06&tx_cal_controller%5Bday%5D=27&cHash=7bcec9f006195ca72ea84c10cda3b231″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kadett1.2
Deelnemerhonda civic vtec circa 2002/2004 ?
Kadett1.2
DeelnemerHierbij enkele uit Brabant regio Waalwijk
Klerks autodemontage, industrieweg Waalwijk.
Niet zelf slopen maar alles staat binnen in rekken.
Staan wel auto’s buiten opgestapeld maar mag je zelf niet aankomen.
Meestal effe binnenlopen en vragen.
Vijf jaar geleden nog wat aangeschaft voor Kadett C, voorbumper, wieldraagarm.Maresia demontage, Zuid Holandse Dijk Sprang Capelle
Bestaat al lang. kom er al jaren.
Vroeger alles buiten in een weiland in de modder tegenwoordig natuurlijk alles verhard en opgestapeld.
Niet zo veel Ascona B en Kadett C meer.
Soms een afgedankt project.
Ook handel jongere schade auto’s.
Beste is zelf gereedschap meenemen. Laten niet iedereen het terrein op.
Redelijk aan de prijs.
Helaas steken ze altijd met de lepels van een vorkheftruck door de voorruit of in de zijkant door (geopende) zijruiten om de auto’s te verplaatsen. Dus jammer dat dit gedeelte altijd beschadigd is.
Ook het plaatwerk en bumpers altijd beschadigd, word nogal ruw verplaatst heb ik de indruk. Meer voor technische onderdelen dan voor plaatwerk en exterieurdelen dus.Kadett1.2
Deelnemer@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
@spy675 wrote:
Vanavond gespot deze b-manta in Nieuwendijk tegenover Biesheuvel Autosport tijdens mijn trainingsronde op de fiets!!!!!

GSI ombouw setje zou hem niet verkeerd staan ;)
vind hem ook wel mooi zat zo, eventueel kleien model GTE spoilerlipje onder de bumper
Kadett1.2
Deelnemer@RISL wrote:
Is die achterste gele niet een Rover 3500 SD1?
ja, of een 2300 of 2600 van voor de facelift in 1982 of 1983
Kadett1.2
Deelnemer@voederbiet wrote:

De 2 gele
van links naar rechts
Austin allegro stationwagon blauw
ook een Austin denk een 1300 rood
Alweer allegro, 3drs geel
achter dwars een rover 2800 ook geel van kleur dus, alle modellen van circa 1975 tot 1979, de Allegro station kan iets jonger zijn nog 1980 denk.
Kadett1.2
DeelnemerKleine update;
weer wat onderdelen opgehaald die reeds een tijdje in bestelling stonden;
– nieuw achterkleprubber en meteen gemonteerd gisterenavond
– gebruikte chromen rechter C1 spiegel en gemonteerd
– nieuw scharniertje benzineklepje, de oude is gebroken en met ductape geplakt
– diverse nieuwe pluggetjes voor bevestiging emblemen en interieurpanelen. Miste er nogal wat.
– nieuwe pees voor de achterklepruit, had er al wel een nieuwe in gezet maar deze is van slechte kwaliteit, was tijdens montage op de hoeken gebroken ondanks gebruik van de fohn.
– nieuwe set (gegalvaniseerde) stofkappen voor de voor schijfremmen, wel immitatie
– nieuwe remklauwen links en rechts origineel Ate incl. nieuwe remblokken, de originele lopen iedere keer aan ook na herhaaldelijk schoonmaken etc. Dus meteen maar goed aanpakken en nieuw erop.Nu nog een setje nieuwe remschijven aanschaffen en dan alles monteren. Moet binnen een paar weken toch een afspraak voor de APK maken kan alles meteen vervangen worden.
Kadett1.2
Deelnemerklopt is daf 600 luxe
Maar van laat 1959 of 1960
Model gebouwd 600 tot 1963.
Dit model werd voorgesteld in 1958 en ging medio 1959 in produktie. was de eerste personenauto van Daf.
De eerste exemplaren 1959 hadden een enkel knippelricht in de middenstijl (b-stijl) en nog geen knipperlichten aan de voorzijde onder koplampjes.
Was mijn vaders 2e en 3e auto, een daf 600. Een donkerrode met zwart dak meen ik. De eerste werd al na een paar dagen door de lokale slijter totall loss gereden.
De eerste auto was een Rekord P2, wit/beige van kleur, aangeschaft in 1966.
De 4e gezinsauto was een kever van 1965 of 1966, daarna volgden een Kadett B van 1966 en een blauwe van 1969 gereden tot circa 1979.
Later volgde nog een Crhysler Sunbeam 1600GLS, Kadett C 1975, Golf 1 1.1 1979, Fiat Panda, maar tegen die tijd had ik zelf ale een Kadett coupe…..volgende opgave ??
Kadett1.2
Deelnemernieuwe opgave dan maar;

dit autootje staat ergens in zweden te wachten op een opknapbeurt.
-
AuteurBerichten