Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kadett1.2
DeelnemerPrachtig hok
Kunnen we weer snel van je updates genietenKadett1.2
Deelnemer@TedMechanic wrote:
Een 4 deurs is geen TR, de TR is alleen geleverd in 2 deurs t/m 1986 ;)
Zelfs de 2 deurs na 86 heten geen TR meer.
Ok, nooit zo verdiept in de exacte typeaanduiding. Was in ieder geval wel een faceliftmodelletje met plastic paneel onder de achterklep.
Kadett1.2
DeelnemerGisteren op de a15 Papendrecht richting Gorinchem een Corsa A 4 drs. Dus een TR. Met kenteken uit 1990. Eerste letters YH meen ik. Lichtblauw en nog in nette staat. Had allleen een scheur onder in de voorruit.
Grappig detail: had nog de originele plastic kentekenplaathouder met telefoonnummer van de garage met telefoonnummer van voor 1995 toen nieuwe een telefoonnummerverdeling is ingevoerd.
Ik had alleen de achterkant en beetje de flanken kunnen zien, reed erachter.Zijn ondertussen zeldzaam de TR modellen en zeker de 4 drs uitvoering. Zijn er ook maar weinig van verkocht in NL.
Kadett1.2
Deelnemerten tijde van circa 1987-1988 bij mij in de straat 9x Kadett C, 1x Kadett B, 1x Manta B GSI (toen nieuw) en 1x Ascona B.
En dat in een straat met circa 23 huizen.
Moet er bij zeggen dat in vier gezinnen de ouders een C Kadett hadden en ook 1 van de kids een C Kadett hadden. Van hun spaarcentjes en eerste baantje een C Kadett gekocht als 1e auto na behalen rijbewijs (inclusief ondergetekende)Kadett1.2
Deelnemer@Andre_Ede wrote:
We moeten niet vergeten dat Opel nog steeds de nummer 3 in Europa is.
En met 2 modellen in de beste verkopende modellen top 10 staat.
En in veel landen in de top 5 staat in de verkooplijstenGoed om te horen dat Opel het elders beter doet dan in Nederland.
Kan me nog herrineren dat in de jaren 70-80 praktisch iedereen in de straat een Opel reed, met uitzondering van een oude man die een DAF had. Zelfs de rijschool tegenover ons had 3 C Kadetten (en 1 Golf I), maar die is ook al jaren geleden overgestapt op Golf diesel en tegenwoordig Polootjes.13 november 2014 om 12:01 In reactie op: Kadett E Astra F Electronic Roof Draadschema Gezocht #18258892Kadett1.2
Deelnemer@Haasje17 wrote:
Vandaag ook nog wat gedaan.
Zaterdag even schoonmaken met een caramel schijfje.
Net Kadettje, velgen staan er ook goed bij en zien er nog heel erg netjes uit.
Kadett1.2
Deelnemer@Thaitanium27 wrote:
Net terug van de “autokeuring”….zonder een centje pijn is Khiaowan weer voor een jaartje goedgekeurd!!! :thumb De keurmeester complimenteerde mij (de auto feitelijk)….geen spatje roest te vinden…eerder een zeldzaamheid bij onze B’tjes???
Inderdaad een zeldzaamheid. De corsa B van mijn vrouw is vorige week ook weer apk gekeurd. Alleen lamp afstellen o.i.d.
Keurmeester had hier ook geen roest kunnen ontdekken. Is dan ook bij een opelspecialist gekeurd.
Gaat hard met de B corsaatjes vertelde hij, ze gaan ondertussen in rap tempo naar de sloop vanwege roestproblemen en voor de meeste mensen niet meer rendabel om te repareren.
Vooral de veerschotels aan de carroserie achter is berucht.Kadett1.2
Deelnemer@opel-motorsport wrote:
mijn is bijna klaar :)
ik heb mijn lelijk eendje zo gekocht :)
met een rood exclusief interieur en chrome bumpers :)

en ik ben vervolgens met vele planne enzo de garage in gedoken
om na een paar maanden met deze verschijning in mijn garage te staan :)
en met een bruin geblokt recaro interieur :)


Inderdaad een prachtig ding
ook een 400 motor erin misschien ?Kadett1.2
Deelnemer@Looney wrote:
Voor goed geluid, zijn er alternatieven op pioneer. Alternatieven die beter en goedkoper zijn :). Kijk een op de website van Pijlaudio. Ground Zero, MTX en Audiosystems zijn betaalbaar goede setjes.
Er passen gewoon 6″/16,5cm speakers in je voordeuren. Moet je alleen rekening houden met de inbouwdiepte. Ik meen dat dit 65mm was. 13cm speakers zijn ook mogelijk, met het verloopstuk.
Overigens zul je met alleen andere speakers geen optimaal resultaat behalen. Een goede Headunit is minstens zo belangrijk. Het signaal vanuit minder goede radio’s is niet sterk en ‘schoon’ genoeg om mooi geluid te produceren.
In een paar uur bouw je overigens een complete installatie in met radio, versterker, bekabeling en speakers. De voorspeakers vervangen is echt een klusje van niets!
Wat voor speakers je monteerd is ieder zijn eigen keuze. Is natuurlijk waar je liefhebberij in zit. Heb bij Corsaatje van mijn vrouw de speakers alleen maar gewisseld omdat ze kapot waren en alleen maar kraakten. Gaat er alleen maar om dat er wat verstaanbaar geluid uit komt.
Ik persoonlijk stel ook andere eisen aan mijn speakertjes en heb er ook wat inzitten met meer vermogen. En een betere versterker in de hoofdunit.Kadett1.2
DeelnemerInderdaad gewoon Pioneer speakertjes kopen die iets kleiner zijn en dus binnen de ring vallen.
Oude eruit knippen met een tangetje. Opel / GM speakers gaan maar een jaar of 10-15 mee dan gaat het papier verpulveren.
Nieuwe erin zetten en borgen met een paar parkertjes.
Originele stekker afknippen en paar universele kabelschoentjes erop knellen en weer aansluiten.
Deur paneel er weer op en klaar.
Paar uurtjes werk is mijn ervaring met de corsa B.
sucsesKadett1.2
Deelnemer@Thaitanium27 wrote:
Een Duett is de laatste jaren erg zeldzaam aan het worden en de prijs van deze….loopt al even zeer, de spuigaten uit.(maar dat geldt voor veel oldtimers :( ). Sommige werden vroeger “vergruisd” en alhoewel er toentertijd smalend op een aantal modellen werd neergekeken…scheren deze onpopulaire wagens nu erg hoge toppen. Neem nu Bv een Isetta of Messersmidt Kabinroller….die zijn zowat hun gewicht in goud waard :shock:
Ondertussen wat in mijn archieven gegrasduind …deze leek me ook wel een interessante opgave:

Graag de volledige naam van deze upperclass boy
Is dus een Graber Alvis circa 1967.
Achter het roostertje in het voorspatbord staat ook Graber
Graber is een zwitserse carrosserie bouwer. Maar bestaat ondertussen niet meer.
Met dank aan wikipedia.Kadett1.2
DeelnemerAlvis ofzo ? Weet zo snel geen type ofzo. Doe het gewoon even uit het blote hoofd.
Kadett1.2
DeelnemerNetjes gewassen.
Velgen weer netjes gemaakt. Was wat lak beschadigd na monteren nieuwe banden en verwijderen van oude loodjes.
Hij mag komende week thuis logeren onder de carport. Corsaatje staat nu bij de garage te wachten op zijn jaarlijkse APK





Nu nog een keer de voorste spatlappen terugmonteren. Ik heb nu weer nieuwe klemmetjes.
En nog eens opel plaatjes voor op de naafdekseltjes zien te bemachtigen. Helaas vorig jaar twee verloren en eentje was al kapot. De vierde er als voorzorg zelf maar alvast er af getrokken.Kadett1.2
DeelnemerWat mij betreft kun je geen omgebouwde 1600 of 1900N als GT/E verkopen.
Is wat anders als je erbij vermeld dat het geen echte GT/E maar een replica is natuurlijk. Dan heb ik er niet zon probleem mee.
Betreft (stiekem) omkatten van chassisnummers van een gesloopte of afgeschreven GT/E naar een ander misschien wat betere carrosserie vind ik helemaal niet kunnen. Is dan ook niet voor niets strafbaar.Kadett1.2
Deelnemer@mantallica wrote:
Hier ook weer één met vraagtekens?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m863260591-originele-nederlandse-opel-a-manta-gte-gt-e.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
de “klare Manta” is type 1 van 1971 dan moet er bij de kale carrosserie die wel type 2 is een GT/E kenteken bij zitten
De gele is wel een type 2, een GTE??
Maar kijk eens naar foto 2!!!
Daar staat iets raars, het kenteken 27-87-SN is een Manta GTE……………………
En er is een nummer weggemoffeld.
Kijk bij de RDW en het is een Opel…
Klopt ook wel want dat SN is bouwjaar 1971!!Die 2e foto met het zelf ingevulde kenteken stond er eerst niet bij, nu een bewijs dat er geen ruk van klopt…..
[/quote]
Staat dan ook onder de onderdelen rubriek, misschien niet zonder reden. En dan vind ik 6000 euro voor een verbouwde incomplete a manta wel erg veel.
Zelfde persoon heeft ook een monza in de aanbieding, met twee prijzen 2450 euro in het marktplaats prijskopje en 4750 euro in de omschrijving.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m859237229-hele-nette-opel-monza-2-8-h-128-km.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kadett1.2
DeelnemerKadett1.2
DeelnemerGisteren heeft hij nieuw APK-tje gehad.
Paar nieuwe voorbandjes en lampje.
Maar was al bekend van te voren dat dit vervangen moest worden.
Geen slechte auto volegens de monteur ondanks zijn leeftijd.
Vectra word als het meezit volgend jaar zomer 20 lentes jong.Kadett1.2
DeelnemerProbeer hier eens,
http://www.rdnbv.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
is ook in Waalwijk, soms op voorraad anders gebruiken ze je oude radiateur en maken ze er weer een nieuwe van.
Goede service en ook niet echt duur.
Vorig jaar mijn Kadett radiateur ook laten reviseren. En ook ooit eens de radiateur van mijn toenmalige Senator (automatic) deze was toen ook nergens te krijgen.
Volgens mij hoort er trouwens wel een oliekoeler aansluiting voor een automaatbak bij. Kwestie van effe losmaken, zie je zo.
Kadett1.2
DeelnemerEen woord:
Onzin.
Kadett1.2
Deelnemer@Andre_Ede wrote:
Nieuwe vraag er zijn tegenwoordig veel auto’s die op elkaar lijken vindt men, maar welk Opel type was echt gestolen door Opel?
Bedoel je de laatste generaties bestelwagens Combo Movano en Vivaro ?
of laatste model GT, badgeengineering van een Saturn/Pontiac model ?
De Campo en de Frontera serie waren in principe ook van Isizu.
En de Antara, deze heft ook koreaans bloed.
En wat te denken van de Ampera, is in principe het zelfde als een Chevrolet volt.Maar echt gestolen te noemen vind ik ook wat overdriven.
Gewoon zuster modellen van het GM concern en voor de bestelwagens een soort van samenwerkingsverband te noemen…Kadett1.2
Deelnemer@mantallica wrote:
Sticker zit ook op het raam geplakt en niet op de carrosserie ;)
Wel jammer dat er niets aan gedaan word, ook al zou je het alleen
maar beschermen tegen verder roesten.Daarom heb ik bij mijn Kadett zo min mogelijk plamuur gebruikt. En alles zo strak mogelijk gelast zonder vervormingen. Gaat altijd wat werken en dan krijg je knikken in het plaatstaal als onder het ventilatierooster boven de wielkasten. Met veel plamuur is dat wel strak te maken maar na verloop van jaren gaat het werken, komt er vocht tussen met dit soort gevolgen.
Roest op het midden van de bovenkant achterklep is ook wel een vereemde plek vind ik…Kadett1.2
Deelnemer



Deze rode A Vectra gisteren ook zien rijden langs het RKC stadion.
Al wel vaker zien rijden.
Mist trouwens nog steeds zijn wieldop.Kadett1.2
DeelnemerInderdaad netjes gedaan maar ook niet mijn smaak.
Zag trouwens vanmiddag in grotestraat waalwijk een zeldzame combo b met geel kenteken. Dus met grote achterruiten in de zijkanten van laadruimte.
Niet origineel volgens mij gezien de dikke lelijke rubbers. Was ook geen invaliden ombouw.Kadett1.2
Deelnemer@Andre_Ede wrote:
Kadett Corsa.
Kadett Olympia ? nooit van gehoord ;)
Er is ooit wel een Kadett E Olympia geweest.
Maar dat was een actiemodel. Gewoon een LS met een stickerset en wat extra dingetjes.
Werden er geloof ik door de dealer opgezet.
Geloof dat de meeste donkerblauw mettallic waren.Kadett1.2
DeelnemerEindelijk tapatalk zo ver gekregen dat ik een plaatje kan uploaden.
Hierbij volgende opgave dan maar.

Merk en model en eventueel aanvullende info als je wat meer weet.
Plaatje is niet echt duidelijk. Het is een foto uit een oud tijdschrift. -
AuteurBerichten


