Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oranje City op de A1 Amsterdam – Amersfoort.
Ik reed zelf met een gele C sedan…Groeten, MArk
Ik wil gaan proberen een vijfbak van een ander merk achter m’n 1200 ohv te hangen. Moet mogelijk zijn met een pasplaat.
Alleen als ik dat doe komt er een “extra” ruimte tussen de bak en het blok.
Nu “hangt” de prise-as in een naaldlagertje in het centrum van het vliegwiel.
Maar als de prise-as van de nieuwe bak korter is: hoe los ik dat dan op?
Gewoon los laten hangen? Ander lager, of andere prise-as laten draaien? Ik vrees het laatste, maar dit lijkt me nogal kostbaar, plus dat dan de hele bak uit elkaar moet, wat bij een goede bak eigenlijk niet nodig is.Groeten, MArk
[quote}
{/quote]Super deze auto!
Had eerst een beetje m’n twijvels toen je in eerdere posts over strepen begon op de originele auto… op deze foto steekt de lichte kleur ook mooi af op de achtergrond. De mooie lijnen van de sedan komen echt goed tot z’n recht.
Groeten, MArk
Ik zou hem ook verlagen en platte bandjes.
Strepen eraf.
Wil je meer naar de Rally-look dan kun je beter een (halve)rolkooi monteren.
Ook zou ik dan een voorspoilertje van een Golf 1 monteren (de kleine, dus niet die van de GTi. In het midden even verwarmen en dat past prima.
Om redelijk goedkoop mooie velgen op je auto te krijgen kun je je huidige velgen laten verbreden, stralen en opnieuw laten spuiten of poedercoaten. Dán heb je mooie velgen, goed in de lak. Kosten zullen (goed gedaan) zo rond de 200 euro uitkomen. Probeer daarvoor maar eens mooie velgen met goede lak, die ook nog eens de klassieke rally-look hebben, voor te vinden.
Ik zou wel bumpers monteren, wil je van het chroom af dan zullen bij het wit mat-zwarte C1 (die zijn smaller) bumpers erg mooi staan.Groeten, MArk
Is dit dan ook te gebruiken op de orginele uitlaatspruitstukken van gietijzer, of heeft dit dan nadelige effecten???
Het is me alleen te doen om de warmte te verminderen, die pk-tjes meer doe ik wel op een andere manier.Groeten, MArk
24 oktober 2007 om 15:44 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357126Senator volgens mij…
Toch maar weer een Kadett C???
Groeten, MArk
De B kadett had je anders wel in 5 deurs…
D en E kadett zowel in 3 als 5 deurs.Groeten, MArk
Persoonlijk vind ik de velgen die je er nu onder hebt veel te modern.
Jaren 70 bmw alpina velgen 15″ zijn ook erg mooi.Groeten, MArk
Die antenne zou ik daar niet plaatsen, kun je hem beter achterop plaatsen, daar heeft ie wat meer ground.
Ik had het zo (dakje later ingebouwd), maar de ontvangst werd er niet beter op. Normaal gaat het wel, maar je hebt wat eerder last van ruis als je in het buitengebied van de zender komt.Groeten, MArk
Het topic heeft nu beetje andere wending gekregen dan de kop doet vermoeden (in positieve zin trouwens).
Ik hoop dat de clubbestuurders voor het komend meeting-seizoen de agenda’s nog naast elkaar kunnen leggen. Bij de meeste meetings kom je namelijk vaak dezelfde mensen/auto’s tegen. De club(leden) komen dus ook nu al bij elkaar over de vloer (cq. meetingterrein). Dus bijten doet het niet. Het leukste is toch om naar zo veel mogelijk meetings / evenementen te kunnen gaan.Groeten, MArk
Zag vandaag in Velserbroek bij de Gamma, dat zeg ik, een gruwelijk mooie rode Kadett E GSI. Kenteken uit 1986. Heb er even omheen gelopen. Kende de auto nog niet in deze buurt, alhoewel het kenteken me bekend voorkomt. Maar dan zou het vroeger een rode Kadett E GT van de eerste versie moeten zijn, dus met die grijze vlakken onderop de deuren.
Mooie velgjes, originele zijkapjes, mooie bekleding (van GT, dus toch?)
Begint toch steeds meer te kriebelen… Denk dat ik m’n Seat Leon maar eens te koop zet. Kijken wat ik er dan voor krijg, dan koop ik een knappe GSI!Groeten, MArk
Zou vanavond even m’n automaat vervangen voor een schakelbak.
Brug geregeld, alles 3x gecheckt of ik alles bij me had.
Sta ik met maatje alles los te schroeven…
Zie ik net op tijd dat de beugel die ik heb laten maken niet gaat passen..!:fy1:fy1:fy1
Omdat ik momenteel geen sleutelplek heb, had ik de richtmaten uit de olyslager vraagbaak genomen. Maar nu ik de auto op de brug had staan is de beugel bij de versnellingsbaksteunen 2 cm te smal. En ook niet even uit te boren…
Dus alles weer in elkaar gezet. Natuurlijk geen ATF-olie bij me, want dat zou ik toch niet meer nodig hebben…
Viel dus ff mooi tegen. Alles nu goed op kunnen meten en maar weer een nieuwe beugel laten maken. Wel jammer, want wil nu toch eindelijk eens een keer rijden met de Kadett. Nu kan ik alleen ff korte ritjes maken en me vreselijk te irriteren aan de trage en niet-op-het-moment-dat-ik-dat-wil-schakelende automaat.Groeten, MArk
Woensdag 31 januari om ongeveer 16.30
A9 vanaf Alkmaar richting Haarlem, op toerit/afrit bij Castricum/Uitgeest stond in de berm een lichtgroene Kadett C sedan. kenteken eerst 2 cijfers, dan 4 letters, begon met een F. Was nog even terug gereden, maar zag er niemand bij (of in de omgeving). Volgens mij heeft deze Kadett vorig jaar heel lang te koop gestaan om Marktplaats.Plaatje bij het praatje. Had ff later moeten afdrukken, maar ach, het lijkt wat…
[img][img]http://www.netresol.nl/opelforum/pics/DSC00158.JPG[/img]
Groeten, MArk
Tja…
Helaas…
Kadettje is bij het invoegen op de snelweg uit de bocht gevlogen en frontaal in de middenvangrail geknald.
Kadettje was alleen sinds vijf minuten niet meer van Forumlid, maar de nieuwe eigenaar was er net mee naar huis toe.
Helaas is dit een zeer gevaarlijke bocht in de toerit naar de snelweg. Er is daar iets mis met het wegdek. De toerit loopt in een scherpe bocht over een viaduct, waarvan er iets mis is met de voeg. Op de bewuste dag zijn er daar minstens 5 auto’s de bocht uitgevlogen, waarvan 4 met aanzienlijke tot zeer ernstige schade. En ook splinternieuwe auto’s.
Heb uiteraard wat foto’s gemaakt, maar gelukkig heb ik nog heel wat meer foto’s gemaakt toen ie nog wel heel was. T blijft triest, hoop dat degene die hem koopt er weer wat van kan maken. Ik heb de auto alleen gezien en bekeken, zoals ie ook op de foto op marktplaats staat. Als je er lol in hebt is ie denk ik nog wel te redden.
Heb de auto niet verkocht omdat t een slechte auto was. De enigste reden is omdat ik het sedan-model gewoon leuker vind. Daar had ik een mooie van gevonden, en daarom mocht de station weg.Groeten, MArk
Wat is dan het verschil tussen de getrag 240 en 242???
Ik heb er een met van (denk ik manta) waar de aandrijfas inschuift en heb er 1 van een (dacht rekord diesel) met een rubber ring erin (aandrijfas is doorgesneden vlak daarachter). Heb de bakken los gekocht, dus weet niet zeker uit welk type opel ze komen.
Foto 2: met een ander koppelingshuis zit deze bak achter een 1.3s of 1.3n uit een ascona/manta B. Zal er wel een keer een foto van maken voor de verzameling!
Groeten, MArk
Zei t toch, dr was een verschil te zien.
Die tweede heeft dobbelstenen en de eerste niet:P
Groeten, MArk
Kleinere wielen hoeft niet per defenitie meer verbruik over afgelegde afstand te betekenen. Kennis is bij een groot transportbedrijf degene die alle banden in beheer heeft. Hij zet op sommige auto’s (vooral degenen die in 1 keer naar Zuid Spanje rijden) een kleinere bandenmaat dan af fabriek. Het blijkt dat de auto’s dan nog zuiniger gaan rijden. Tachograaf is elektronisch af te stellen, dus 87 is werkelijk 87. Bij die snelheid rijden ze nog net in het groene gebied (optimaal vermogen/motortoerentalgebied). Het gevolg is dat de motor minder moeite hoeft te doen om de wielen rond te krijgen = minder verbruik. Vooral bij zwaardere ladingen (rollen staal) is dit zeker het geval.
Helaas gaat het hier natuurlijk om een bijna ideale situatie.
Met mijn C-kadettje geef ik uiteraard extra gas om rotondes zo hard mogelijk te kunnen nemen, verre van ideaal natuurlijk. Ik tank als ik 400 km verder ben, wat er dan ingaat?? Lekker belangrijk. Als ik zuinig wil rijden ga ik wel met m’n Leon TDi.Groeten, MArk
Mooie City! En wat is de staat?? Ziet er op de foto’s prima uit in ieder geval.
Zie in je onderschrift alleen een coupe en een city staan. Heb je je sedan verkocht soms???
Groeten, MArk
Haha, nee zag hem alleen staan, heb geen plek en tijd meer voor nog een C erbij… vier is genoeg.
Groeten, MArk
Zag er ook een paarse city staan…
Wel oppassen voor de verkoper, die verkoopt namelijk liever niet aan flapdrollen.:jerry
Groeten, MArk
Weet niet waar je vandaan komt, maar mijn bandenboer kan ze gewoon leveren en volgens mij voor minder dan 100 per band.
Albatros in IJmuiden.Groeten, MArk
Met een metalen stripje tussen het rubber en je raam door. Als je een beetje handig bent lukt t ook wel met een kentekenplaat…:afro Altijd handig als je de sleutels per ongeluk in je auto laat liggen.
Wat je in jou geval ook kan doen is de grill er even uitwippen en dan zie je de ontgrendeling van de motorkap zitten. Even met een tangetje klooien en je kap springt open.
Krijg je de grill er niet uit? Dan kan je ook nog op je rug voor onder de auto gaan liggen en als je dan bij de radiateur bovenaan kijkt zie je de pen zitten die in de vergrendeling valt. Met een steeksleutel kun je deze er dan uit draaien en zo is de kap ook open. Ook te gebruiken als t draadje van de ontgrendeling is gebroken…Maar als je dit vaker gebeurd: dan zou ik in de motorruimte op een van buiten te bereiken plaats een stekker-aansluiting maken, die je op startkabels aan kunt sluiten. Ik bedoel dan een soort stekker zoals je wel ziet op elektrische heftucks op pompwagens. Vaak zit hier ook nog een afdekkapje op, kunnen goed tegen vocht en hoge stroompieken.
Groeten, MArk
-
AuteurBerichten