Kadett C

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 223)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360217

    Mooie auto geworden!
    Zeker in combi met d evelgen. Lopen ze voor niet aan als je helemaal instuurd? Dan niet op het spatbord, maar tegen de onderste draagarm. Dit kan namelijk een probleem geven bij de keuring. Ik heb dit zelf ook gehad. Even andere velgen erop met keuren, want wanneer stuur je nou helemaal extreem in, dus verder nooit problemen mee gehad.

    Groeten, MArk

    In reactie op: lucht blassjes onder sticker(raam) #17716397

    origineel gepost door Jägermeister
    Beste manier is nog altijd ff ontvetten, dan nat maken met een plantenspuit met een zeepsoppie (water en afwasmiddel voldoet), dan glad wrijven… Het water achter de sticker verdampt en dan zit ie er hartstikke strak op.

    Nog beter is: ontvetten, en dan nat maken met een ontvetter op waterbasis in een plantenspuit. Dat gebruiken schilders ook om mee te ontvetten. Zeepsop is vettig en verminderd de kleefkracht. Ook heb ik het gevoel bij zeepsop dat de sticker te makkelijk glijdt en langer duurt voordat de sticker goed kleeft. Het nat maken is meer voor kleine correcties en tegen de bellen, niet om een halve meter op te kunnen schuiven.

    Groeten, MArk

    In reactie op: mijn opel kadettc coupe c1 #17720944

    Leuke Kadett, wat ben je ermee van plan?
    Zo houden, opknappen, restaureren?

    Groeten, MArk

    In reactie op: C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE #17678669

    Zit er een turbo op die 1200 ofzo? Anders lijkt t me stug… Anders is zo rond de 95 pk toch echt wel het meest haalbare. En dan is er voor vele vele euro’s in dat blok gepompt…
    Maar aan de andere kant: kom maar op met die foto’s, want heb er wel interesse in!

    Groeten, MArk

    In reactie op: C Ascona register #17719924

    Ja dat Traveller kan wel kloppen.
    Ik heb zo’n slome 5 bak, waarmee je zuinig mee kunt rijden..?
    80 in z’n vijf is wel leuk, maar zodra je gas moet bijgeven echt terugschakelen, terwijl de motor in de eerste vier versnellingen best pittig is.
    Altijd leuk als je bij het stoplicht staat met een auto waar je het niet aan af ziet dat ie best snel is, al heel wat zure Tupperware gezichtjes gezien.
    De mijne was ook geen goedkope: 3 jaar geleden 1000 euro, maar ongeveer 80.000 kilometer verder een mooie km/kostprijs wat betreft afschrijving toch?

    Groeten, MArk

    In reactie op: C Ascona register #17719921

    De mijne is SY-58-JD.
    Het is een blauw-zilveren 1.8s vijfdeurs.
    Zitten wel wat opties op, zoals: een rechterbuitenspiegel, getinte ruiten, centrale vergrendeling, trekhaak, extra knipperlichten op de spatborden en dat was het.
    Ik gebruik hem om er dagelijks mee naar m’n werk te rijden (25.000 per jaar).
    Maar eigenlijk had ik hem gekocht omdat ik een bouwval-gezocht huis had gekocht.
    Zo’n Ascona is dan dé ideale oplossing:
    + goedkoop in aanschaf
    + 1987, dus in de oldtimerverzekering
    + onderhoudsintervallen van 40.000 km zijn geen probleem
    + op de sloop voldoende onderdelen
    + de 1.8s kan een beste aanhanger trekken
    + door de achterklep kunnen lekkere lange lengtes hout 3.20 is geen probleem met de klep dicht
    + de zitting van de achterbank heb ik verwijderd, dus met de rugleuning plat een grote vlakke laadvloer (gaan met gemak 20 zakken cement in:o)
    + er past heel veel afval in en je mag bij de vuilnisbelt gewoon gratis storten (moet je met een busje niet proberen)
    + je staat in dezelfde file en hebt hetzelfde uitzicht als iemand die een dure Ster rijdt
    + afschrijving en onderhoud nihil, dus ondanks het verbruik van 1:12,5 goedkoper dan een diesel in dezelfde klasse

    De enige nadelen vind ik:
    – hoge tildrempel bij de achterklep
    – geen stuurbekrachtiging icm verlaging alleen voor en Winterreifen is wel eens lastig fileparkeren

    Groeten, MArk

    In reactie op: Kilometerteller c-Kadett 16v wijkt behoorlijk af….? #17717317

    En als je de teller van een automaat erin zet? Die heeft namelijk een andere W-waarde.
    Komt dat meer overeen, of is de afwijking dan nog groter?

    Groeten, MArk

    In reactie op: het zeldzame kadett e onderdelen topic #17582540

    En stoelverwarming.
    Is dit niet de CD uitvoering?

    Groeten, MArk

    Heel zonde van deze auto…
    Maar dat onderschrift zo vlak onder die foto’s, deze Kadett is nu echt te laag hoor…

    Groeten, MArk

    In reactie op: raammechanisme C kadett coupe #17660733

    Dat klemmetje kun je er makkelijker uitkrijgen. Met een tang vind ik zo’n gepriegel.
    Als je een stevige splitpen openvouwd en dan met een tang een klein “haakje” eraan buigen.
    Daarmee steek je hem zo tussen je bekleding en de slinger en trek je heel gemakkelijk de borging eruit.

    Groeten, MArk

    In reactie op: Rare banden slijtage c kadett #17695911

    En als je echt extreem gaat verlagen kun je ook nog van je fusees de achterste boutgaten ovaal maken. Dan natuurlijk wel nieuwe bouten gebruiken, het liefste die zichzelf klem draaien of locktite gebruiken.

    Groeten, MArk

    In reactie op: koppeling c kadett 1.2 vervangen #17686495

    Voor het centreren gebruik ik altijd een stuk priseas wat ik van een defecte bak heb afgeslepen. Nooit last gehad met dat ie er weer slecht op wil.

    Groeten, MArk

    In reactie op: kadett c: past een manta radiateur? #17681004

    Had je al even contact opgenomen met http://www.mantaparts.nl?

    Nog lekker in de buurt ook.

    Groeten, MArk

    In reactie op: ascona in de fik #17533871

    Kacheltje van een Corsa A is inclusief behuizing gelijk aan die van een Ascona C. Wel opletten, want er zijn ook Corsatjes geleverd met maar twee snelheden schakeling. Een Ascona heeft drie snelheden. Kwam ik helaas ook na ervaring achter. Je kan ook die van een E-kadett nemen, maar dan moet je alles in de C-Ascona behuizing overbouwen, maar daar zal bij jou weinig van over zijn.

    Groeten, MArk

    In reactie op: koude start gaat zeeer moeilijk #17671274

    Heb je soms een elektrische sproeier? Daar kom je achter als er een elektra-draadje naar de carburateur loopt.
    Als dat zo is zou ik die eerst vervangen. Deze kan nog wel eens stuk gaan, vooral als de auto een erg lange tijd heeft stilgestaan of als je de tank hebt leeggereden (rommel meegekomen).

    Groeten, MArk

    In reactie op: benzine verbruik 1.8 GSI KAN DICHT!!!! #17671598

    Veer van de automatische choke gebroken???

    Groeten, MArk

    Ik zal ook ff zoeken naar foto’s van m’n kadettje die ik jaren geleden had gedaan. Ik had tegen de zijwand links ook een stuk vloerbedekking geplakt, gewoon met bisontix, bleef goed zitten, ook omdat het toch achter de rand bovenin valt.

    Groeten, MArk

    In reactie op: Apart Kadett C dashboard? #17651282

    En een automaat had alleen maar wat streepjes zoals bij een klok…

    Groeten, MArk

    Als je graag een 1.3 blok van een manta of ascona B wilt hebben zal je moeten zoeken voornamelijk in Belgie, in Nederland is zo’n blok bijna een witte raaf geworden. In België zijn deze blokken veel vaker geleverd, in Nederland was de kleinste meestal de 1.6 en de 1.9 eigenlijk de standaard. Blok is geleverd na de zomer van 1979, ongeveer gelijk met de introductie van de Kadett D. In Nederland was dit blok niet zo interessant, omdat hier geen belasting wordt betaald naar cilinderinhoud of vermogen.

    Groeten, MArk

    In reactie op: Electrische vragen! #17650176

    Heb eerder het idee dat je accu te weinig spanning afgeeft.
    Heb het zelf ook gehad dat het controlelampje in het dashboard stuk was. Hierdoor werd de accu niet meer door de dynamo opgeladen, met als gevolg een te lege accu. De symptonen zoals je aangeeft zijn precies zoals ik ook had. Waarschijnlijk doen de ruitenwissers het ook slecht of gaan ze niet goed naar de 0-stand.

    Groeten, MArk

    origineel gepost door Adam OPEL
    kermitc, kun je de onsteking van de manta 13 het vegelijken met van de 18s?
    of zitten hier ook weer verschillen in?
    Heb er nog 1 liggen van een 18s

    Nee, dit is totaal anders. Bij de 13s zit de ontsteking haaks op het blok en nokkenas, bij de 18s in dezelfde lijn als de nokkenas.

    Groeten, MArk

    In reactie op: revisie kachelfan c-tje #17631509

    Probeer eerst even goed schoon te maken. Heeft de auto buiten gestaan? Dan kan het zijn dat ie zo verstopt zit met (natte) blaadjes dat ie vastloopt. Van binnenuit even met de stofzuiger erop of nog beter met een compressor wat lucht door heen jagen.
    Als dat niet lukt zul je de behuizing los moeten maken en de fan reviseren of vervangen. Alleen dat is een rotklus, want de kit waarmee de behuizing vast zit is meestal knetterhard geworden…

    Succes, MArk

    In reactie op: aankooptips ascona c #17623492

    En interieur: Let even op het dashboard: dit wil nog wel eens bol gaan staan boven de klokken ergens rammelen. Een goed ander dashboard is wel zeldzaam aan het worden.

    Groeten, MArk

    In reactie op: Interieur Ascona C2 naar C1 #17613307

    Hmm, dit gaat lastig worden, het kan wel, maar je zult de onderzijde van de stoelen glad moeten slijpen en er een recaro-setje van een Kadett C/D of Ascona/Manta A/B onder moeten schroeven of lassen. Maar dan zit je stoel een stuk hoger.
    Beter is dus om ook zelf een onderstel te maken.

    Heb ooit geprobeerd stoelen van Kadett E in Kadett C te zetten, maar de stand van de stoelen zat niet echt lekker. Dit is hetzelfde principe.
    Kun je de bevestigingspunten niet overzetten? (Ook laswerk trouwens).

    Groeten, MArk

    In reactie op: Kadett Station schudt #17595764

    Is het een deuk of is er een stukje uitgescheurd? Dat laatste kan nog wel eens gebeuren als je je wiel draait bijvoorbeeld op de rand van een stelconplaat of de vanger van een hek oid…

    Groeten, MArk

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 223)