Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is het alleen als je je auto een tijdje heeft stilgestaan? Dan zou het ook nog wel eens een gare schokdemper kunnen zijn.
Groeten, MArk
Ben je er al uit met de lengte van je voordempers?
Ik heb even op de rode Koni’s die ik heb liggen gekeken. Daar zit onderop in de bus een soort kerfje waar je de de bus moet doorzagen als je iets kortere dempers er in hebt. Dit is inderdaad iets van 1,5 cm lengteverschil.Groeten, MArk
Denk inderdaad een massaprobleem.
Check even de massa-aansluiting die achter je cockpit zit. Ik weet dat het een rotklusje is om die er uit te halen. Of je legt vanaf de radio een goede massa.Groeten, MArk
Een BMW E3 heeft ook twee vergrendelingen aan de achterzijde van de kap.
Groeten, MArk
Vandaag vlak voor 18.00 op de N202 van IJmuiden naar Amsterdam een witte Ascona C hatchback met gele koplampen en verlaagd. Klonk ook wel stevig…
Ik reed in tegengestelde richting in mijn grijze Ascona C hatchback.Groeten, MArk
Ik meen dat deze stoelen ook in de eerste series Ascona C hebben gezeten.
Groeten, MArk
Een maatja van me had dit bij z’n Tigra. Bij A4 occasions in Badhoevedorp gekocht, stel oplichters zei gewoon: het regent toch niet? Dan maakt t toch niet uit…
Dus bij deze: ik zou t gewoon zo laten en alleen rijden als t droog is:P:P:P.Groeten, MArk
De klokjes komen uit een slopertje, misschien was het geen DAF, maar dan de opvolger Volvo daarvan…
Toevallig iemand een fototje van het GT/E interieur met dit setje erin??? Ik had al even gegoogled, maar kan dit niet vinden…
Groeten, MArk
Misschien heel gek hoor, maar moet je het dan niet voorkomen dat je veren er tussen uit vallen??? Dus met kortere dempers of de onderste ophanging van je dempers meeverlagen, dan kunnen ze er nooit meer tussenuit vallen.
Groeten, MArk
Gewoon tegen de velgenspecialist zeggen: ik wil heb zoveel cm breder hebben. Zal die man echt niet uitmaken hoeveel J die velg dan uiteindelijk is…
Je hebt u2u Koen!Groeten, MArk
Haha, jij??? Nee die heb ik nog niet eerder gezien.
Dacht eerst dat het een andere was. Er staat in IJmuiden namelijk net zo’n kleur vierdeurs al een tijdje stil. Dacht eerst: hé rijdt hij weer, maar zag aan de veel nettere staat en het nieuwe kenteken dat het dus deze Ascona was.Groeten, MArk
Dan moet je denk ik gaan voor 7 inch. Ik heb ook 8 inch en die steken 2 cm uit, dat mag in NL, max 3cm.
Groeten, MArk
Hee, die zag ik laatst rijden! Ik weet alleen niet meer waar… IJmuiden – Amsterdam of ergens daartussen…
Groeten, Mark
Meteen ook de gordelsloten meenemen, deze zijn niet altijd uitwisselbaar…
Daar kwam ik ook pas achter als de gordels er inzitten en de sloten niet :(:(Groeten, MArk
Misschien hebben ze hier wel wat jij zoekt?
Houdt het nou eerst ff simpel: 2.0 met vierbak, dat is gewoon het voordeligste. Kun je voor wat je overhoudt ook nog wat andere leuke dingen aanschaffen, want als je echt weer aan t inbouwen bent kom je zoiezo nog wel wat tegen. Dus gratis tip: ga kwa motor nou niet wat kopen dat er financieel geen rek meer in zit, anders kun je weer een paar maanden werken en wachten met afbouwen omdat je geen onderdelen meer kunt aanschaffen.
Je zegt dat je graag in eigen tempo bouwt, begrijpelijk doe ik ook, maar in een andere post laat je ook blijken dat je t vervelend vindt dat je Kadett staat te staan. Ik zou t zonde vinden als dit strand, dus ff doorbijten en gas met dat ding!Succes met de inbouw!
Groeten, MArk[rquote=1820719&tid=126988&author=FJay]jep, als je geld hebt gaat alles sneller.[/rquote]
Alle tijd die je hebt besteed om dit topic te vullen met nadenken ah je ook kunnen besteden aan het verdienen van geld, dan had je nu een kant en klare drifter kunnen kopen.
Ff knopen doorhakken: tijdsplannetje voor jezelf maken en gaan met dat ding. Aan motivatie ontbreekt het je volgens mij niet, anders begin en denk je er niet zoveel over, maar met auto gewoon motorloos laten staan gebeurd er niets, komt ie niet meer van z’n plek en kost dan uiteindelijk alleen maar meer. En ja ik spreek uit ervaring: heb zelf nog een Kadettje meteen kapotte koppeling in een stalling staan. Maar daarintegen nog eentje voor de deur, dus als ik hem ff wil uitlaten dan kan dat gewoon en hoef ik er niet alleen over te denken.Ik hoop dat je je project snel weer op gang hebt en misschien ook wel aardig om weer eens wat foto’s te plaatsen, dan weten we ook waar t om gaat en komen de tips vanzelf: denk je aan t vervangen, aanpassen, van de … etc ipv alleen maar “meedenken”.
Groeten, MArk
[quotehaha okok prima :P maar was het nou dat setje uit belgie dan ? :P[/quote]
Nee, setje komt niet uit België, maar Opel is net als Lego hè… De meeste onderdelen zijn KrissKross uit te wisselen…:):)
Een vierbak is standaard geleverd in een Kadett C (1600+ motoren), dus die moet je dan ook erbij hebben.
Dit zou ook zo moeten zijn als je een 1800 vierbak hebt. Ik weet alleen niet of het dan met de motorsteunen plug-and-play is, of dat de motor iets meer naar voren/achteren komt.
In principe is het dezelfde bak, alleen met een ander koppelingshuis. Dit zit bij de vierbak namelijk los.
Zo bestaat er voor dezelfde bak ook nog een 1300ohc koppelingshuis.Groeten, MArk
Het ligt er maar net aan wat voor bak je er in stopt.
Een Getrag 240 past zo in de tunnel, wat je gezien de tussenas van plan bent…
Een vierbak past niet zo in de tunnel, ook voor een vijfbak van een Omega (R25) moet je aanpassen.Groeten, MArk
Vergeet niet de ook de pijlstok te bewaren als je een 1.8 blok sloopt. Ik weet niet of die van een 2.0 hetzelfde is voor een 1.8 carterpan? Ik heb hem in ieder geval bewaard!
Groeten, MArk
[De LPG Ascona heb ik gewoon in de normale verzekering,ik rij er tussen de 25000 en 30000km per jaar mee,ik heb geen zin in gezeur,moet gewoon goed verzekerd zijn.
Juist door mn kilomterage is ie op LPG,de modernere voorganger van deze Ascona liep ook op LPG,benzine is gewoon niet grappig meer.Hmm, ik heb juist gekozen voor geen LPG. Ik rijdt 30.000 km per jaar, benzine gemiddeld 1 op 12,5. Maar als ik nu gas ga inbouwen, een andere auto op gas koop, of voor diesel kies, dan moet ik wel flink investeren.
Dus is het goedkoper om gewoon op benzine te blijven rijden. Want als ik m’n auto de deur uit doe (Ascona 1.8s uit 1988) krijg ik er misschien nog 800 euro voor, maar dan moet ik wel weer wat terugkopen. En ik heb hem voor 1250 gekocht, dus afschrijving in 3 jaar is natuurlijk lachen! En het rijdt net zo goed als een Opel Vectra van bijvoorbeeld 1992 en ik vind beter dan bijvoorbeeld een belastingvrije Golf 1 of 2.
Maar zoiezo ben ik prima gered met deze auto. Ik had hem drie jaar geleden gekocht omdat ik een huis had gekocht wat compleet gerestaureerd moest worden en dan is zo’n grote bak met trekhaak erg handig. Ik heb hem in drie jaar tijd ook echt niet gespaard, er hebben aanhangers van 1500kg achter gehangen en niet ff naar om de hoek, maar half Nederland door. Deze maand gaat ie voor de APK en het ligt er maar net aan wat er dan aan mankeert, de afgelopen twee keer kreeg ik zelfs een compliment van de keurmeester, afgelopen jaar zelfs steekproef.
Ik heb er nu ook al 40.000km geen onderhoud aan gepleegd en het ligt aan het wel/niet goedkeuren of dat nog gaat gebeuren. Ik rijdt hem in ieder geval helemaal op. Hij heeft nu bijna 190.000 km gereden en ik vind dat er nog wel een ton bij kan, anders is het een slechte auto!Groeten, MArk
Dat van die loods met oldtimers kan wel eens kloppen. Staat als het goed is ook nog een witte Kadett C Aero.
Ik was toevallig op die sloperij toen die net was binnengebracht, maar mocht er niet aankomen.
Als er een nog redelijk knappe sloper oldtimer binnenkwam werd deze bewaard door/voor vader Treffers.
De man is meen ik niet meer. Het is ook al weer een paar jaar geleden dat ik er geweest ben.
Het is/was een redelijk zooitje op het terrein, alles gestapeld en ook nog eens lekker link dat je er niet tussendoor kan / durft te lopen.Groeten, MArk
Ik denk dat je spanningsstabilisator niet goed werkt of niet aanslaat.
Die laad de accu alleen bij als hij bij het in het contact zetten wordt ingeschakeld.
Bij het inschakelen loopt de spanning via het acculampje in je dashboard.
Bij mij was dit lampje stuk en liep de accu dus gewoon leeg en moest ik hem met een lader opladen.
Maar in jouw geval lijkt het me eerder dat je stabilisator niet goed werkt.Maar even kijken: deze zit op/achterop je dynamo, maar niet op elke! Je hebt AC Delco en Bosch, één van de twee heeft zo’n stabilisator.
Ik had dit probleem in mijn Kadett C 1.2s. Ik kwam er maar niet achter wat het was, uiteindelijk maar eens met een lege accu de wegenwacht gebeld en die had het na zijn hersens pijnigen, want hij had “vroeger” altijd Manta gereden, redelijk snel gevonden.Succes, MArk
Mattig heeft ze ooit gemaakt, als ik tussen nu en een maand weer eens bij oma op zolder kom zal ik het nummer eens opschrijven en fototje van maken.
Maar echt spaghetti zal het toch nooit worden, aangezien de middelste twee cilinders dezelfde brede uitlaatpoort hebben. Misschien dat het nokje wat ik op de site van reprotec zag wat uit zal maken…Ik heb er zelf trouwens een groep N onder vanaf ongeveer onder de passagiersstoel. Had hem eerst dik tot aan het spruitstuk, maar miste toen wel veel trekkracht onderin en liep slecht stationair. Nu is dat veel beter.
Groeten, MArk
30 augustus 2010 om 20:12 In reactie op: Gespot de Kadett-C Site :P ->> slotje graag. Ben ' #17721130Hoop dat niemand mijn kadettje ooit zo invoert!!! En iemand anders hem daarna weer voor mijn deur vandaan komt ophalen…
Ben er namelijk ook erg blij mee dat we in Nederland geen postcode gerelateerd kenteken hebben.
Nu weet ik ook wel dat als je echt kwaad wilt je er ook wel achter kunt komen waar een auto staat, maar toch.
Klinkt misschien wat negatief, maar ik kijk altijd twee keer voordat ik zomaar ergens parkeer. Vind het ook helemaal niet erg als iemand denkt: hé leuke auto, maar ik vind deze site geen prettig idee.Groeten, MArk
-
AuteurBerichten