Kadett C

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 223)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: kadett e – ascona c #17910130

    Dat ligt er inderdaad aan, maar een automaat heeft ook een andere W-waarde…
    Je kunt het wel overzetten, als je bijvoorbeeld een toerenteller wilt inbouwen, kijk hier maar eens:
    http://www.ascona-info.de/Ascona_Instrumente.html
    Zoals je kunt zien zijn er ook heleboel verschillende uitvoeringen.

    Groeten, MArk

    In reactie op: kadett e – ascona c #17910128

    Opel is eigenlijk technisch Lego…
    En je ziet bij elk model weer componenten uit een voorgaand model terug.
    Kadett D – Corsa A – Ascona C hebben gelijke componenten
    Kadett E is beetje de opvolger van deze drie, heeft nog wel componenten hieruit.
    Vectra A – Astra F hangen ook dicht tegen elkaar aan.
    Het is maar net wat je nodig hebt…
    Tellerbak Ascona C – Kadett E is gelijk
    Stoelen 1e generatie Ascona C en Kadett D is gelijk
    Stoelen 2e generatie Ascona C en Kadett E en Vectra A/Calibra is gelijk
    Interieurventilator Ascona C en Corsa A is gelijk, maar Kadett E is binnenwerk hiervan weer over te zetten.
    Spiegels Corsa A passen ook op Kadett D
    Achteras Ascona C Kadett E Astra F is gelijk
    Remdelen Kadett D/E Corsa A/B Vectra A Ascona C, net welke motor, is veel van uit te wisselen.
    Etc…

    Als ik wat nodig heb van sloperij en weet niet zeker of het uitwisselbaar is, van te voren even opmeten bij je eigen auto.
    Ik heb de mazzel dat de sloper niet zo moeilijk is met ruilen of terugbrengen als het niet past, moet je niet te veel doen natuurlijk :)

    Groeten, MArk

    In reactie op: weber monteren op een kadett e 1.3N ohc #17873351

    Een 1.3n is prima geschikt om er een turbo op te bouwen…

    Groeten, MArk

    In reactie op: Onderhoud aan Shrek #17873057

    @asconahobbyist wrote:

    volgens mij heeft er in deze kadett ook nog eens een 1.4 blok gehangen,althans,dat was de bedoeling.
    De toenmalige eigenaar (in 2003) heeft dat nog eens bij mij opgehaald.

    Ehm… was dat in een loods in Oudekerk ofzo? Zo ja, dan was ik dat. Kwam uit een rode Kadett E, waar een 2.0 in gekomen was.
    Dan was het niet Shrek, maar een andere Kadett, op dat moment al 12 jaar in die kleur (het groen van een Cita Gilera).

    Die 1.4 was niet voor die auto, maar voor één van m’n andere Kadettjes bedoeld. Project is er nooit van gekomen, auto is gesloopt.
    Het was de bedoeling hier een hele lichte sprinter van te maken in de kleine motorenklasse. De 1.4 was als bedoeling voor de passing, uiteindelijk had er een 1.3 16v in moeten komen. Nooit gedaan overigens…

    Groeten, MArk

    Maar sorry voor het kapen, dus weer on Topic:

    In reactie op: Kilometertellerkabel Getrag 240 #17757260

    Als je de lengte weet kun je hem laten maken bij Remkaflex.com

    Groeten, MArk

    Hey Dennis,

    als je een goed blokje zoekt even vragen bij sloperij Rutte in Velserbroek, de blokken die hij heeft liggen voor de verkoop zijn altijd ok.
    En het is vlakbij Amsterdam (via Westhaven richting IJmuiden).

    Maar van welk bouwjaar is je auto? Want alleen tot en met bouwjaar 1986 wordt nog belastingvrij. Dus 1987 niet meer helaas….

    Groeten, MArk

    In reactie op: Handremprobleempje Kadett C #17782562

    Ja alles is nog wel gangbaar, en de voeringen waren nog dik genoeg.
    Ook strak afgesteld. Trommels erop en de nokken tot zeer licht aanlopen gesteld en na wat rondjes rijden nog een keertje nagesteld.
    Maar wat bedoel je met een schroevendraaier erin krassen? Om te kijken of ze niet verglaasd zijn ofzo?

    Het ontluchten is wel goed gegaan, heb eerst voor gedaan omdat daar kwa volume de meeste olie naar toe moest, de remmen voor waren helemaal leeg. Uiteraard wel diverse rondjes gedaan van achter naar voor met doorzichtig slangetje tot er geen belletjes meet te zien waren.

    Ik ga nog wel even wat pielen en anders maar naar de garage, want hij moet wel door de APK…

    Groeten, MArk

    In reactie op: Vooras scheef? #17878271

    Ja, deze zijn excentrisch, maar dan heb je ook bij één band schuine slijtage!

    In reactie op: Luchtfilterhuis vervangen #17882613

    Maar waarom plaats je het filter achter je blok = in de warmte?
    Ik zou het doen zoals op de foto in de witte Corsa, dan zuig je koelere lucht aan, welke meer zuurstof bevat.

    Groeten, MArk

    In reactie op: inhouden/stoten E kadett #17760313

    Heeft dit model dezelfde carburateur als de C-Kadett? Zo ja kijk dan even naar je electrische sproeier, kan zijn dat die niet helemaal lekker functioneerd. Ff flink met remmenreiniger schoonmaken of een andere halen.

    Groeten, MArk

    In reactie op: inhouden/stoten E kadett #17760303

    Al je vacuümslangen zijn in orde? Even per slang aan voelen / bewegen, als ie beter slechter gaat lopen, weet je welke slang of aansluiting slecht is.

    Groeten, MArk

    In reactie op: 1977 C2 sedan #17777771

    Erg mooie auto zeg!
    Vooral de kleur is erg geslaagd, zeker in combinatie met de zwarte bumpers!

    Groeten, MArk

    Dat van je remmen: heb je trommels achter? Staan je remschoenen in rust bijna strak tegen de trommel? Staat je handrem strak afgesteld? Is de uithouder van je handrem niet versleten? Anders gaat er teveel remdruk naar achteren, rem je uiteindelijk wel goed, maar er moet te veel volume remvloeistof verplaatst worden.
    Als dit in orde is, dan is het toch herkenbaar als een probleem met de hoofdremcilinder. Ik had dit ook: even te stevig ontlucht en de rubbertjes hielden het niet meer. Cilinder opengemaakt en een compleet setje nieuwe rubber cupjes erin (wel een priegelwerkje!) en nu remt mijn auto echt super!

    Groeten, MArk

    In reactie op: Passen de voorzetels van een kadett e in een d? #17888712

    Er bestaan ook onderstellen die gemaakt zijn om Recaro stoelen in een Kadett D te monteren.
    Zitten ook in de Ascona C (voor de facelift), SR modellen.

    Groeten, MArk

    In reactie op: Welkom op ons nieuwe Opelforum #17862757

    Ziet er allemaal goed uit!
    Alleen als je op een link klikt drukt die het forum weg, ipv in een nieuw tabblad te openen.
    Mijn computer is niet zo snel, dus duurt het lang om te schakelen en weer terug te keren naar het forum.

    Groeten, MArk

    Maar zoieso kan het geen kwaad om ze na het stellen met een voelermaat nog een beetje op gevoel na te lopen (meestal iets losser). Dit komt omdat de kleppen en stoters zijn ingesleten op elkaar, houdt je er een voelermaat tussen, kan het zijn dat je ze iets te strak afstelt.

    Groeten, MArk

    In reactie op: Kadett Verbreding #17858700

    Ene Barry (uit Haaksbergen?) verkoopt ze toch? Hij is hier ook wel actief op het forum meen ik…

    Groeten, MArk

    Kon het niet in de wasmachine? Even in een oude kussensloop en dichtnaaien…
    Heb dit nog nooit voor de kit gedaan, wel om harde rubbers weer soepel te krijgen.

    Deed m’n moeder vroeger al met m’n Lego… En achterlichten gaan bij mij gewoon de vaatwasser in!
    (uiteraard niet met de mooie glazen erbij :D )

    Groeten, MArk

    In reactie op: zwarte raamhoekjes nog nieuw te ktijgen? #17840052

    Zitten ook in een Ascona C, dus daar kun je ze ook vanaf halen als je ze niet meer hebt.

    Groeten, MArk

    In reactie op: c-kadett rijders.. #17300003

    Haha ja, en ik heb er nog een met BP in het midden! En die heeft slechts 41.000km gereden. Dat is ook te voelen aan alles.
    Staat in een stalling te wachten tot ik er tijd voor heb:

    Groeten, MArk

    In reactie op: c-kadett rijders.. #17300000

    Na ruim vijf jaar m’n Kadettje maar weer eens uit de garage gehaald. Het heeft zo lang geduurt omdat hij was afgekeurd omdat ik de borgplaatjes op de aandrijfas was vergeten te monteren, gevolg: 1 boutje weg… Toen weggezet en er kwam steeds weer wat tussen. Hij stond bij m’n oma in de garage. Eerst gingen de buren een jaar verbouwen, oprit opengebroken en steigers erop, dus kon de garage niet uit, toen zelf een paar jaar aan een huis wezen verbouwen, dus geen tijd. Maarja, nu moest t er toch van komen… Oma is onlangs overleden, dus de Kadett kan hier niet meer blijven staan. Na even proberen met een ratel op de krukas draaide de motor gewoon soepel, even met een startkabel op een andere auto, klap met een hamer op de startmotor en zonder morren sloeg de 1.2s gewoon aan. Na ongeveer drie minuten op de choke liep de motor stationair als een zonnetje, heel rustig, geen stoten en pakte ook goed op met gas. Het enige probleem was de hoofdremcilinder. Vlak voor ik hem had weggezet had ik alle remmen en de cilinders vervangen, maar waarschijnlijk niet goed ontlucht. Dus na twee keer op de oprit even remmen trapte ik de hoofdremcilinder stuk… Heb er ondertussen al een gereviseerde opgezet en met borgplaatjes voor de aandrijfas naar de APK en zoals ik al verwachtte zonder opmerkingen erdoor heen.
    Maar nu maar even wat foto’s:





    Hoogstwaarschijnlijk gaat ie binnenkort in de verkoop… Ik heb nu drie Kadettjes en de blauwe doe ik eigenlijk niets mee. Niet dat ie me in de weg staat of wat kost, maarja anders staat ie maar en kan ik er denk beter iemand anders gelukkig mee kan maken.

    Groeten, MArk

    In reactie op: kadett c elektronica vragen… #17831959

    Ik denk toch dat je ergens nog een massa probleem hebt…
    Massapunten ook kaal gemaakt van verf?
    Heb je een multimeter? Die heb je al voor 15 euro. Als je er weerstand mee kunt doormeten kun je zien of de massa ook daadwerkelijk goed contact maakt met de carroserie > 1 poot op een stuk blank metaal van de carroserie waarvan je zeker weet dat je goed massa hebt en de andere poot op het massapuntje van het onderdeel/schakelaar.
    De stroom gaat z’n weg zoeken, dat kan dus ook de oorzaak zijn van het doorbranden van zekeringen, constant branden van lampjes, heet worden van draden met kans op doorsmelten als gevolg.
    Dus alles doormeten en vooral voor je de grotere verbruikers gaat aansluiten, want als deze via een te dunne draad massa gaat zoeken kan je draadboom beschadigen.
    Gelukkig zit een C Kadett niet bomvol met elektronica…
    Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik mijn Kadettje weer in elkaar ging steken. Elektrisch schema gekopieerd en wat ik had doorgemeten met arceerstift gemarkeerd, uiteindelijk had ik het en werkte alles.

    Succes, MArk

    In reactie op: Vettige aanslag op voorruit. (binnenkant) #17830096

    Als je toch vervangt: zoek er eentje die geheel van koper is.
    Je hebt ze ook met aluminium en plastic. Ze gaan heus heeeel wat jaren mee, maar scheuren vaak op de aanhechting.

    Je vetaanslag kun je overigens goed verwijderen met van dat hele fijne staalwol. Daarna wel even stofzuigen of goed afblazen, want de eventueel losgekomen staalwol gaat natuurlijk wel roesten.

    Groeten, MArk

    In reactie op: Automaatradiator gebruiken voor C met handbak. #17831853

    Had ik het goed dat een radiator voor een automaat wat zwaarder uitgevoerd is dan de standaard radiator?
    Heb ze nooit naast elkaar gehouden…

    Groeten, MArk

    In reactie op: cockpit d kadett, wat past nog meer #17829074

    Ascona C past denk ik ook.

    Groeten, MArk

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 223)