Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 september 2011 om 17:01 In reactie op: c kadett 1300 ! dus niet 1200 sc dus , met foto’s #17917818
En als je weet welke carburateur: Als deze zo van een E Kadett is overgezet, zonder een inlaatspruitstuk van een C te gebruiken staat ie een kwartslag verkeerd en kan door het overloopje in de kamer de carbeurateur zichzelf verzuipen bij hard remmen.
Groeten, MArk
16 september 2011 om 18:15 In reactie op: hoe kun je het beste je kadett stallen in de winter #17896849Het is in feite een voormalige tuinderskas. Nu wordt er niet meer gekweekt, maar de hele kas is permanente stalling. Door het worteldoek op de grond groeit er geen sprietje. Lekker droog en tochtig, het beste klimaat.
Groeten, MArk
16 september 2011 om 18:06 In reactie op: c kadett 1300 ! dus niet 1200 sc dus , met foto’s #17917811Een E Kadett is zowel geleverd met een 1.3n als 1.3s. Waaschijnlijk zit er een kop op van een Manta/Ascona 1300ohc, ivm de stroomverdeler die dwars voorop de kop staat, ipv in lijn naar achteren.
Groeten, MArk
Heb je de handrem ook al teruggesteld?
Deze kan ook van invloed zijn…Groeten, MArk
In Purmerend is iemand die dat jaren geleden met een station heeft gedaan. Hij heeft daarmee toen ook in de Flash gestaan. Ook op de manier van dak doormidden en daarna nieuwe dakhuid eroverheen. Heb er zo geen foto’s van. Zit ook een zelf-made stuur in meen ik. Heeft al wel weer een ander jasje gekregen. Wass zwart en nu blauwgrijs of andersom. Wel een leuke auto en er is nog in te zitten ook.
Groeten, MArk
@asconahobbyist wrote:
mugenpower,das zo te zien inderdaad een 1.8S (E18NV) en die zijn inderdaad niet superzuinig,op benzine hooguit 1 op 12,op gas zal 1 op 8 tot 1 op 9 inderdaad reeel zijn. We degelijke blokken trouwens!
Valt wel mee hoor, mijn CC deed gemiddeld 1 op 13 en werd echt niet gespaard! En met gemiddeld hing er zo nu en dan ook nog wel eens een aanhanger achter. Wel beresterk: na 75.000km zonder onderhoud (olie verversen? hadden ze in 1987 nog geen verlengde service-intervallen dan?) nog in goede conditie weggedaan, helaas…
Groeten, MArk
Gelukkig is een Cougar naast zwaar wel lekker zuinig :cry …
21 augustus 2011 om 08:02 In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663319@2000 wrote:
Wat is een goede vonk…..Ja, hij vonkt, maar hoe beoordeel ik of ie goed is?
Dan zou hij gewoon moeten lopen. Je zou bijvoorbeeld 1 slechte kabel kunnen hebben of een bougie te strak aangetrokken (dan kan ie scheuren), waardoor die op 3 poten loopt. Ik weet niet of je nog een bobine op de plank hebt liggen? Heb wel eens bij brommertje gehad, trok slecht, andere bobine en weer top.
Groeten, MArk
16 augustus 2011 om 20:35 In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663227Ik heb een verbrande klep gehad, en boven de ongeveer 3000 toeren merkte ik daar weinig van, maar daaronder, zoals je beschijft bokken, bij rustig accelereren meer dan bij heftig accelereren. Zie het maar als ie op drie poten loopt, in hogere toeren merk je daar weinig van. Even compressie laten meten en je weet het. Over op drie poten: je hele ontstekingsgebeuren is ok > er komt een goede vonk?
Groeten, MArk
14 augustus 2011 om 19:38 In reactie op: Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht! #17663314Heb je al compressie gemeten?
Lijkt er bijna op alsof er een klep niet goed sluit…
Alhoewel hij dan stationair ook slecht moeten lopen.Groeten, MArk
Vooral van de winter lekker, ik had dit probleem ook in mijn Ascona C, de middelste kleppen geven altijd koude lucht, kreeg in de winter m’n auto met moeite warm…
Groeten, MArk
Niet vergeten de draad die naar je startmotor gaat door te lussen. De schakeling meestal in het mechanische van de shifter. Deze is zo geschakeld dat je alleen in P en N kunt starten, maar bij een handbak kun je altijd starten.
Groeten, MArk
En dat ga je ook overzetten, dat ie linksgestuurd wordt?
8 augustus 2011 om 18:38 In reactie op: hoe kun je het beste je kadett stallen in de winter #17896845De mijne staat in een tuinderskas. Wel een oldtimerliefhebber, ook geen caravans, alleen auto’s.
Ligt worteldoek op de bodem en hij heeft bijna altijd wel de ramen open, ook ’s winters.
Door de ramen genoeg warmte en het ventileerd voldoende. Ik heb m’n auto wel onder een deken staan tegen stof, gewoon dik katoen, dus geen kant en klare halfords regenjas die je auto verstikt, komt altijd condens onder, dus niet doen, zelf ga je ook in een regenjas zweten!Groeten, MArk
5 augustus 2011 om 17:30 In reactie op: wacoo’s Opel kadett C City 79" achteraan gezakt foto’s #17848033Je kunt het camber opheffen door de fusee’s om te draaien of verstelbaar te maken, ik vrees dan wel dat het niet gaat passen binnen de schermen…
Groeten, MArk
31 juli 2011 om 16:30 In reactie op: Vraagje Waarde Originele 85 of 86é E kadett Club of GT #17898532Ligt aan de motor, als het een GT is van waarschijnlijk 1986 kan er ook heel goed een 1.3s in liggen.
1.6sh kan ook, alleen als het een late 86er is kan er ook een 1.6sv of 1.8sv in liggen en die zijn inderdaad wel wat meer waard.Groeten, MArk
En als je gaat aftappen en vullen: de hendel van je interieurverwarming op heet zetten, zodat dit ook leegloopt, dan kun je het systeem meteen helemaal met verse koelvloeistof vullen.
Als je bijgevuld hebt de motor op temperatuur laten komen (stationair of kort een blokje om rijden) totdat de thermostaat is opengegaan, meestal moet je dan nog weer wat extra vloeistof toevoegen, dus niet meteen vol een rit mee gaan maken.Groeten, MArk
Staan bij mij in de buurt ook wel regelmatig oudjes op de sloop, maar die gaan een stuk kaler de bak in dan deze twee!
Groeten, MArk
Heb je ook verschil in het branden van je remlichten achter? Denk dat je daar een massaprobleem hebt.
Had er met m’n kadettje ook last van, even schoongemaakt en alles weer ok.Groeten, MArk
Ja ik moest ook al aan BleuBand denken…
Is de ontsteking met vervroeging of vastgezet? Dat gebeurd ook nog wel eens bij tunen, weet niet welke invloed dat heeft bij afstellen?
Groeten, MArk
Er zitten -60mm veren van Apex onder. En korte gele Koni’s. Ik heb de veren niet nieuw, maar in Duitsland gekocht zonder papieren, dus kon niet zien voor welke motor ze waren. Ik denk echter voor een CIH, want hij staat nu een beetje achterover, de 1200 is wat te licht voor deze veren, hij stuiterd nu ook een beetje voor…
Met de tijd wil ik eigenlijk voor nog Apex -80 monteren. Had ooit een andere C met deze setup en dit reed super!Groeten, MArk
Bekijk het maar zo:
alles wat in een Opel Kadett E, Vectra A, Astra F past er in ieder geval redelijk makkelijk in. Het mooiste is als je een complete auto kunt kopen, met bijvoorbeeld een rotte kas, of achterschade, dan kun je alles zo overbouwen, je hebt namelijk ook te maken met computer en andere (motor)draadboom. Als je zwaarder gaat ook een remmenupgrade doen! Het voordeel van een complete auto is ook dat je de motor kunt horen lopen.
Ik weet niet zeker of je ook een andere tank nodig hebt, ivm wel of niet retourleiding.
Maar wat ook kan: ik weet niet met wat voor belading je gaat rijden, maar je kunt eventueel ook een vijfbak inbouwen, dan hoef je ook niet zoveel aan te passen. Let er wel op dat het natuurlijk niet voor overdreven prestaties zorgt als je in je vijf van 80 naar 120 wilt…Groeten, MArk
Mijn verbrede SR velgen, ongeveer 7.5 a 8J met 185/60r13 banden

en de auto waar ze nu onder zitten:


Leuke kleur hè…Groeten, MArk
Op naam zetten moet zoieso, dan kun je namelijk ook weerleggen dat het jouw auto is die je aan het demonteren bent.
Als de verkoper na de koop de auto als gestolen opgeeft ka ndit voor problemen zorgen, zeker particulier, zonder betaalbewijs…
Wanneer de auto op jouw naam staat kun je hem wel direct schorsen. Ik weet niet of je bij het overschrijven direct in schorsing kunt zetten…Groeten, MArk
-
AuteurBerichten