Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

In Heerhugowaard in de Molenwijk.
Een paarse Kadett C City met zwarte graanmotief op de zijkant!Van Kadett C ook, heb je ook meteen chroom! :wors
Wat is er stuk dan?
Waarschijnlijk is de hevel achter de greep van de “bus” afgeschoten.
Dit komt omdat de borging dan is afgebroken.
Oplossing: binnenbekleding eraf halen.
Heveltje onderuit de deur vissen, is meestal naar beneden gevallen.
Heveltje weer op de bus zetten.
Klein gaatje in de bus boren.
Ringetje achter de hevel.
Schroefje er in.
Klaar.Groeten, MArk
@Aapje wrote:
Bruine kadett-c city met kenteken DN-60-KK gespot in Barneveld :)
Dat is bijna het zusje van een sedan die ik ooit had, DN-71-KK. Een mintgroene. Zou voor het laatst (half jaar geleden) in Amsterdam Noord zijn gespot… Ik heb hem na verkoop zo’n 7 jaar geleden nooit meer gezien. Het kenteken is nog wel aktief.
Groeten, MArk
Ik heb je probleem niet helemaal door, maar heb je de drukgroep al uit elkaar gehad?
Nieuwe of schone koppelingsplaat er in?
Als een auto te lang stilstaat kan de koppeling “vastroesten” aan het vliegwiel.
Je kunt dan met koppeling in wel in vrij starten, maar krijgt hem niet in een versnelling.
Oplossing: alles los halen of handrem erop en met de koppeling in starten in 1e versnelling, wel zorgen dat er niks voor je auto staat, want hij schiet naar voren.Groeten, MArk
Kun je de motorsteunen niet verlagen?
Heb dit wel eens gezien bij een 2.4 met originele inlaat.Groeten, MArk
@Junkiexp wrote:
Kleppendekselpakking, deze vervang ik als de de kleppen zijn gesteld.
Dat moet bij dit type met een draaiende motor :hmmzPrecies, gewoon doen wat er in de reparatiehandboeken staat.
Lijkt heel wat, maar t valt reuze mee. Probeer wel eerst dat je je motor lekker warm kunt krijgen/rijden.
Afstellen doe je met een voelermaat. Als je de juiste diktes er tussen hebt moet deze tussen de hevel en klep een beetje “bijten”.
Nadat je dit gedaan hebt ga je met een sleutel nog een klein beetje rommelen aan de stelmoer en goed luisteren wat er gebeurd. Omdat de kleppen een beetje in de hevels inslijten/inslaan is het stellen met de voelermaat niet de zuiverste maat. Er komt dus een beetje gevoel bij, maarja oude auto’s hebben dat nodig hè :)Succes, MArk
Deze is toch van Rolf Veldhuis uit Zaandam geweest? Heeft ook wel in het clubblad gestaan van Kadett C Club Belgium Holland. Al weer wat jaren geleden overigens…
Groeten, MArk
@SanguiniusNL wrote:
Daar istie dan eindelijk!
ff kijken of ik m d`r vanavond nog onder kan hangen! king:
Ik zou eerst even kijken of de rubbers mooi soepel zijn…
Heb dit zelf ondervonden: met er onder hangen vond ik ze al wat stijf.
Binnen een jaar tijd alles aan gort door de droogte.
Deze uitlaten worden niet zo heel veel meer geproduceerd en het kan zomaar zijn dat ie al een x aantal jaar ergens op een plank heeft gelegen… Even langs de uitlatenboer (Albatros) en nieuwe rubbers halen!Groeten, MArk
Ik woon ook in IJmuiden! En rijd een okergele Kadett C, bijna dezelfde kleur als jouw Ascona. Die heb ik trouwens vaak genoeg gespot!
Groeten, MArk
@2000 wrote:
Mooie wagen! Daar zal je veel plezier mee hebben :thumbup :wors
Eindelijk weer een mooi opeltje in dé buurt. Die zie je hier niet veel.En ik heb een mooie set atssen, mag je wel komen passen :D
Haha, toch beter kijken! Ik heb mezelf hier nog niet in het gespot-topic gezien! En mijn Kadett C staat niet in een garage!
@Sanquinius: Mooi ding! Hou je je Ascona er bij of heb je daar andere plannen mee?
Groeten, MArk
Vragen = weten, dus even naar de uitlatenspecialist voor de voorpijp.
Simons systeem koop je beter op een meeting of op ebay.deJa dat past wel. Voorpijp neem je van 1200s. Je hebt twee merken, een van de twee is net even ruimer in diameter, dus even langs de uitlatenhandelaar. Midden onder de voorstoel stop je deze. 1x een overgangstukje, de volgende pijp (simons) iets omhoog (laten) buigen, 1-2cm is al voldoende en dan de rest gewoon van simons. Wel meteen nieuwe rubbers er op, ook die van Simons, omdat deze uitlaten meestal al enkele jaren geleden gemaakt zijn. De rubbers in de doos zijn dan al aardig verhard en dan ligt je uitlaat zo weer los.
Simons
En blijft ie wel lopen als je hem opnieuw start?
Heeft de verlichting goede massa? Ook het draadje achter je klokken?
Heb je de boel uit elkaar gehad? Gespoten? Verf kan zorgen voor slechte massa, dus dat even nakijken.
Groeten, MArk
Gefeliciteerd !!!
@leocabrio wrote:
ik heb voor mijn cabrio beide voorstoelen in hoogte verstelbare frames
rechterkant komt in engeland alleen voor heb ooit het geluk gehad dat hier in rotterdam bij de populier een engelse kadett gsi stond waar dit in zat :thumb :thumbIk heb een 1.6sv GT van 2 januari 1987 gehad, daar zat ook links en rechts verstelbare stoelhoogte in. Nadat ik hem in de prak had gereden heb ik het interieur compleet aan een Kadett liefhebber verkocht, dus misschien zwerft t nog ergens? Was bruin burburry…
Groeten, MArk
OHV bestaan wel met 5 bakken, heb er zelf een gehad. Wat voor bak t was weet ik niet, toen niet op gelet…
Groeten, MArk
10 november 2011 om 17:53 In reactie op: hulp gezocht met raan mechanisme plaatsen c kadett #17940844Er moet iemand zijn! Ik heb dit zelfs op meetings gezien wie dit als snelste kan uit- en inbouwen.
Ik woon niet bij je in de buurt, maar met een goede garage-tekening moet t wel lukken hoor.Groeten, MArk
Ben wel eens met mijn verlaagde C Kadett bij Motorhuis in Santpoort Noord geweest. Kon niet, want ze hadden geen verlaagde brug… Toch maar keuren, konden ze het chassisnummer niet invoeren. “hoe kan dat nou, dit chassisnummer is niet goed hoor, het is veel te kort…”
Groeten, MArk
Kan je hem niet beter rollen? Dat wordt dan ook strakker dan met spuitbus. Goed rollertje doet echt wonderen! Nu zie je het misschien niet zo, maar als ie een paar maanden oud is, wintertje door, dan zie je precies hoe je gespoten hebt.
Groeten, MArk
@ColinH wrote:
Hij glimt ook mooi, voorbumper is ook mooi donker :thumb
Ik blijf er maar spul opsmeren en hij blijft grauw :hmmz
Gr Colin
Heb je al geprobeert met de verfbrander/fohn? Daar kan je bumper weer helemaal mooi van worden.
Groeten, MArk
Vraag het even aan Asconahobbyist, die heeft het op een andere manier gedaan!
Groeten, MArk
-
AuteurBerichten