kadeddilac

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 379)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Klok / sigarettenaansteker inbouwen Kadett E #18559331

    Heb een keer een klokje erin gezet voor iemand. Stekker lag er al achter het blindplaatje. Was plug and play.

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #18548326

    Tof om na vele jaren te zien dat de 4×4 Kadett kennelijk nog steeds in bezit is. Je bent 1 van de weinigen die dat gelukt is met een Kadett GSI..

    SP-34-BH 1987 NL-er 20SEH sloop.

    Mooi was die tijd. Die auto is nog altijd mijn profielfoto..

    In reactie op: E kadett met een c20let #18446700

    Mooi project, lekker bezig. Idd, meer foto’s aub! :good:

    In reactie op: interieur kadett D SR #18368089

    Zou de Duitse E-Bay in de gaten houden als ik jou was, daar maak je de meeste kans.

    In NL al heel lang niet meer tegengekomen.

    Interieur en bodykit zal overigens een stuk meer kosten dan jouw D in aanschaf..

    In reactie op: Wat is het forum uitgestorven #18362039

    Het is logisch dat door social media een website als deze minder bezoekers trekt.
    Dat gezegd hebbende vind ik het ook angstvallig stil geworden hier.
    Jammer, “vroeger” kon ik uren surfen en mijzelf zo vermaken op een regenachtige zondag.

    Is er wel eens over nagedacht om de index te reorganiseren?
    Ik ben van mening dat er wel erg veel fora zijn, en veel fora met de daaronder hangende topics zijn gewoon inactief.
    Als er maanden ergens niets geplaatst is, heeft het dan nog wel zin om deze op deze manier in de lucht te houden?

    Als er (veel) minder fora zijn, zullen er meer actieve topics bij elkaar staan.
    Onderwerpen die nu een eigen forum hebben zouden ook als een sticy topic in een algemener forum kunnen hangen.
    Ik geloof dat er dan uiteindelijk meer gelezen en gepost wordt in de fora/topics die wel blijven bestaan.
    Er hoeft natuurlijk niets weggegooid te worden, enkel samenvoegen is het idee.

    Mijn onderschrift verraad op welk merkenforum ik veel aanwezig ben, kijk daar aub eens naar.
    Een relatief kleine index, maar wel dagelijks berichten als ik een onderwerp uit de index aanklik.
    Dat terwijl het MB wereldje kleiner is dan het Opel wereldje.

    Misschien een idee om hier te proberen?
    Bovenstaande is trouwens niet bedoeld als kritiek.
    Mijn intentie is positief kritisch en constructief.

    Als afsluiter een bedankje aan de mannen die het Opelforum in de lucht houden.
    Zonder jullie geen forum.
    Dat mag ook wel eens gezegd worden!

    In reactie op: E10 in de 2.5 V6 #18361248

    Dat moet goed gaan.
    Al zou ik zelf voor een premium brandstof kiezen zoals V Power met octaan 98..

    In reactie op: 16 jaar en motorwissel uitvoeren #18354088

    Yes true, bak van een manta 1.8s.

    In reactie op: 16 jaar en motorwissel uitvoeren #18354042

    Er is via de zoekfunctie van het forum en via Google wel het een en ander te vinden.
    Je zal sowieso handig moeten zijn met een lasapparaat ivm maken steunen en spruitstuk bijvoorbeeld.

    kadett cqp ombouw naar c20xe

    Wat je o.a. nodig hebt naast pakkingen e.d.:
    Carterpan Manta 1.8S
    Motorsteunen (speciaal voor de C20XE in een C Kadett)
    Radiateur + slangen Manta GSi + spalkoeler
    Thermo schakelaar
    Drukgroep C20XE
    Koppelingsplaat C20LET
    Druklager Manta 1.8S
    Toplager Manta 1.8S
    Gaskabel C20XE
    SFI vervanger
    Brandstoftank met retourleiding
    Brandstofpomp + filter C20XE
    Vooras C Kadett GT/E (compleet, dus incl. remmen Record E 2.2, veren, schokbrekers)
    Achteras C Kadett 2.0 (compleet, dus incl. remmen C Kadett 2.0, veren, schokbrekers)
    Cardanas Manta B automaat
    Custom baksteun

    Ik weet niet wat het budget is maar ik had dat in ieder geval niet toen ik 16 jaar was.
    Veel van dit soort projecten langs zien komen in de loop der jaren en veel auto’s zijn altijd gebakjes gebleven.
    Je kan je afvragen of je je geld niet beter uit kan geven aan biertjes en bioscoopbezoekjes met de meisjes…

    Mocht je toch aan de gang gaan, hou ons dan op de hoogte van de vorderingen?
    Zijn altijd leuke projecten en super tof als het resultaat geslaagd is!

    In reactie op: Wie rijdt welke kadett #18346812

    [quote quote=17280178]Op 22 februari vorig jaar had ik beloofd dat er nog goede foto’s volgen.
    Een camera van iemand mogen lenen die mooie plaatjes kan schieten en dit was het gevolg:
    ik heb verschillende camera standen geprobeerd, geen enkele foto is na bewerkt.

    Sjupke`

    [/quote]

    Prachtige wagen. Ik wil ook ooit weer zo een origineel exemplaar.
    Doet mij denken aan mijn eerste in het antraciet grijs.
    Wees er zuinig op a.u.b.

    In reactie op: verschil in de digitale klokken #18338723

    mijn ex 1987 20seh; berg met rode piek.

    In reactie op: Kadett gsi 16V #18271854

    Su-per-vet!
    Lees dit topic met veel plezier.
    Keep us updated :vertag

    In reactie op: Kadett gsi 16V #18271821

    Zeker respect, geen halve maatregelen! :thumbup

    Heb je al eens overwogen om witte originele GSI wieldoppen te nemen?
    Dat zou ik wel doen bij een witte GSI :wors
    Hoef je de wielkasten ook niet onderhanden te nemen.

    In reactie op: Asconahobbyist heeft er een E Kadett bij #18285031

    Cool :thumbup
    Je hebt iets gedaan waar ik ook al een tijdje over zit te dagdromen… een E erbij.
    Ben benieuwd naar de vorderingen, ga ook dit draadje volgen!

    In reactie op: Kadett E automaat 1988 #17798666

    :D :thumb :D

    In reactie op: Kadett GSI in nieuwstaat #18269555

    Gevoelsmatig was mijn 20seh onderin krachtiger dan mijn c20xe.
    Voor dagelijks gebruik vond ik de seh dan ook fijner rijden…

    Altijd leuk van de seh; trommelremmen op de achteras.
    Zien dat de GTI-bestuurder daarnaar kijkt, en dan wordt het groen… :angel

    In reactie op: Nieuwe!!! Manta te koop. #18257614

    Ok, als ik de 10e de hoofdprijs win, beloof ik dat ik de Manta in Nederland blijft :wub

    In reactie op: mijn kadett in de flash #18239463

    Dat mag ook wel na al die jaren dat je de 4×4 hebt :thumbup

    Geen idee hoe dat gaat met een reportage, kan je die lui niet mailen ofzo?

    In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254085

    De Deawoo Nexia kapjes kunnen trouwens ook nog vervangen worden voor orgineel.
    Kost de wereld niet, wel een wereld van verschil voor de kenner ;)

    Heb je toevallig ook :kewlpics van de binnenkant?

    In reactie op: Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe! #18237410

    Een dealer, die een hoop kennis- en altijd het juiste gereedschap in huis heeft, vraagt sowieso de hoofdprijs.
    Omdat ik een sluitende onderhoudshistorie op papier wil hebben ga ik niet naar een beunhaas.
    Een alternatief is dan een specialist welke “immitatie” onderdelen gebruikt.
    Bert heeft gelijk, dit zijn vaak exact dezelfde onderdelen, maar dan zonder logo en het zit verpakt in een ander doosje.
    De specialist heeft in de regel dezelfde kennis en tools in huis als de dealer zodat zij dezelfde kwaliteit kunnen leveren.
    Zo kan mijn specialist mijn auto bijvoorbeeld ook uitlezen.
    En dat alles voor de helft, of minder, van de prijs die de dealer vraagt.

    In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254079

    Ga je trouwens ook nog iets doen aan de aftermarket spiegels? :D

    In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254078

    Heel mooi, booskijkers zijn zooo 2002.
    De orginele uitlaat zit er ook nog (of weer?) onder :wub

    In reactie op: Goeie luchtverfrisser voor in de auto #18228357

    Ik gebruik anale reetverknettering.
    Heerlijk!

    In reactie op: Nationale Opel Testdag 2014 #18249461

    @gose91 wrote:

    @pixels66 wrote:

    Ik heb goede ervaringen met Opel van der Burgh in Zoetermeer, iemand daar wel eens geweest met de testdag?

    Laat maar weten hoe laat je naar Van de Burg gaat. Een certificaat zal ik wel niet krijgen (weinig originele Opel onderdelen), maar als er genoeg te doen is voor een minimeet is het altijd leuk om eens te gaan.

    Edit: quote aangepast

    Ik bracht mijn Opels altijd naar Van Der Burg aan de Kadelaan.
    De vestiging aan de Van Leeuwenhoeklaan is niet meer, hier zit tegenwoordig een andere handelaar.
    Ook mijn Kadett GSI waar motorisch het een en ander aan veranderd was werdt toendertijd gewoon gecertificeert (o.a. een ander koelsysteem)
    Heel spannend was het verder niet, er stond een poffertjes kraam kan ik mij herinneren.

    In reactie op: Kadett E automaat 1988 #17798644

    Gefeliciteerd Marcel!
    Die Kadett kan wel even wachten, die heeft z’n prijs dit jaar al gewonnen :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 379)