Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Super, ik laat je wat horen als opelmanta29 niets meer blijkt te hebben. Bedankt allemaal weer.
Jeps, de originele heb ik zelf op de wagen.
@opelmanta29, je hebt een u2 ;)Allright, ik kijk tegen de tijd dat ik hem ga repareren en spuiten wel wat er te regelen valt. Anders gaat de rubber spoiler terug.
Ik heb even gegoogled voor een voorbeeld. Dit is een harde spoiler denk ik?
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-836ZE4NI.jpg&imgrefurl=http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php%3Ff%3D110%26t%3D5340%26start%3D120&usg=__XrToNehHraXoyY8u9eEVLcXU58g=&h=496&w=800&sz=67&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=Ay7ivTDOh4ZX2M:&tbnh=126&tbnw=203&ei=ztxWTezMDsyWOs-y9LYF&prev=/images%3Fq%3Dopel%2Bmanta%2Bb%2Bcc%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1280%26bih%3D610%26tbs%3Disch:10%2C114&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=954&vpy=145&dur=8&hovh=177&hovw=285&tx=225&ty=86&oei=479WTczJE4aAOsSfjPEE&page=1&ndsp=15&ved=1t:429,r:9,s:0&biw=1280&bih=610Ja, heerlijk dat er altijd nog mensen zijn die zinloos je spullen willen slopen. Eens kijken of we eerst een nieuw spiegeltje kunnen laten snijden en de rest zelf repareren. Anders een nieuw spiegeltje bestellen. De deur zal ook een beetje uitgedeukt moeten worden zonder de lak te laten scheuren. (alleen onder de bevestiging)
@MOOK: ik ben blij dat ik niet gezien heb wie het waren.. De manta is mijn tweede vriendinnetje en daar komt niemand aan ;)En bedankt he! ;)
Een andere stekkerdoos (die in je zekeringenkastje zit) ?
Een andere stekkerdoos (die in je zekeringenkastje zit) ?
Nou, het is gelukt met prima resultaat. Schakelt weer met twee vingertjes :)
Volgens mij zat er een verkeerde koppelingsplaat in. Hij was pas half versleten maar de veertjes in de plaat liepen al aan tegen de bouten waarmee het vliegwiel vast zit.
Niet alles ging vanzelf, er brak een boutje van de drukgroep af in het vliegwiel, wat er daarna dus af moest.
Twee daagjes klooien in je eentje is dus goed mogelijk. Uitlaat hoefde niet los op de motor, enkel bij de demper. Hiermee kon de motor voldoende worden gekanteld. De startmotor kan gewoon blijven zitten, alleen de twee bouten die aan het koppelingshuis vast zitten moeten los.
Ook de motor kan gewoon op de fundatiebouten blijven staan. Precies genoeg ruimte.
De cardanas demonteren en monteren was een geintje van nog geen 5 minuutjes.De krukaskeerring lekt wel een beetje, jammer dat ik dat gezien heb.. Helaas had ik haast en geen nieuwe keerring, dus die zit er nog hetzelfde in. Projectje voor later, heeft niet zoveel haast. Oliepeil in de gaten houden.
Al met al erg tevreden dus. Over een paar weekjes nieuwe spatborden erin ;)
Jeps, brug is fijn maar heb ik niet de beschikking over. M’n familie deed het vroeger altijd op deze manier, dus het zou wel moeten lukken. Ik was van plan het hele boeltje er in één keer af te halen. Werkt een stuk prettiger denk ik.
De motor van voren achterover laten kantelen? Fundatiebouten los en naar achteren kantelen bedoel je? Of begrijp ik dat verkeerd?
Zit wat in he :P Misschien achter maar op de grond laten staan dus.
Ja inderdaad, zat er ook al aan te denken om hem maar op 2 steunen te zetten (voor) en achter op de grond met blokken achter de wielen.. Werkt wel wat onprettiger.
Op de grond met een flinke krik en 4 steunen die ik onder de achteras en de voorophanging zet. Het is een 4-bak. Het plan was inderdaad om hem achter de motor weg te trekken, ik heb een prius?as van een oude versnellingsbak om de koppelingsplaat te centreren voor het terugzetten van de versnellingsbak.
De krik zou ik dus ook kunnen gebruiken om de versnellingsbak rustig te laten zakken en weg te rijden.
Nou, er is een set besteld. Donderdag of vrijdag ga ik de boel vervangen.
Ik heb een oom die regelmatig dit soort klusjes aan zijn eigen opels heeft gedaan, als ik er niet uit kom kan ik hem vragen stellen, hij kan helaas niet helpen. Hebben jullie nog goede tips of dingen waar ik speciaal op moet letten? Uiteraard houd ik het werkplaatshandboek erbij.
Tjonge, ik had nog niet aan Ebay gedacht. Complete sets vliegen daar om je oren voor 80 euro. Een goeie om voortaan eerst even te kijken voor onderdelen ;)
Helaas heb ik er een beetje haast mee, dus kijk even verder bij nederlandse webshops. Net een aanbod van Franssen carparts voor 179 euro. De diameter is volgens hem echter 215mm, zal het verschil niet maken denk ik?
[rquote=1850237&tid=140688&author=Ghanz]vervang dat schakelblok maar eens
dat ding wat achter je stuur op de stuurkolom gemonteerd zit
[/rquote]
Heb ik nog ergens liggen. Maar; hoe zou het kunnen dat het probleem daar in zit als het knipperlicht werkt wanneer je lichte druk uitoefent op de stekker in het zekeringenkastje? Bedankt weer.
Upje, niemand een idee wat logisch gedacht kapot zou kunnen zijn?
Niemand een idee?
Ik heb geen bekleding op de stijl, en geen bevestigingspunt (misschien omdat het een hatchback is?). Komen 3 heupgordels op de achterbank door de keuring?
Niemand enig idee?
Ik las er van het voorjaar een nieuwe rand in.
Wat ik bedoelde met ”minder spuitwerk” bij polyester:
Als je polyester gebruikt kun je enkel de wielrand vervangen (dus slijp/polyester je niets boven de buiging van de wielrand). Nu kun je de wielrand afplakken en spuiten. Door de buiging in het spatbord zie je de kleurovergang nauwelijks.Bij lassen verhit en beschadig je ook de lak boven de wielrand, dan moetje dus gaan spuiten met een overgang, zodat kleurverschil niet zichtbaar is. Geen probleem, maar wel meer, en preciezer, werk. Komt goed.
Maarre; spuitbusjes op kleur? Ik gebruik gewoon verf op kleur en spuit met behulp van een compressor. Ik wist niet dat je ook een kleur kon laten maken en deze in een spuitbus kon aanschaffen.
Dan zal ik maar nieuwe spatbordranden bestellen om dit van het voorjaar echt degelijk te repareren. In principe zijn alleen de wielranden (2 cm) rot, maar het is natuurlijk afwachten hoe de rest er onderuit komt. Ik kan de nieuwe spatbordranden ook verkleinden zodat ik niet heel het spatbord opnieuw hoef te spuiten.
Ik zal morgen, als het licht is, een foto maken ;)
Verder niemand prettige ervaringen met het repareren van de wielranden met polyester?
Het is enkel de buitenkant, de binnenkant is oké.origineel gepost door GTS2.2DTI
Polyerster en plamuur is maar een tijdelijk lapmiddel. Onder de plamuur gaat het rot proces nog sneller door. Er is maar één gedegen oplossing en dat is nieuwe delen in lassen, het oude eruit en nieuw erin, goed aflassen en behandelen van de binnenkant. Kost een paar knaken maar dan is het ook weer netjes.Als je het goede staal mooi kaal hebt, vervolgens behandeld en dan met polyester nieuwe spatborden creëerd, valt het wel mee met dat rotproces lijkt me. In principe is polyester een degelijke kunstof. Als dit voldoende is voor 6 jaar, kan ik tegen die tijd heel de wagen wel een restauratiebeurt geven. Maar ik vraag me af of de polyester lang blijft zitten, en op den duur niet losgeraakt van het spatbordpaneel.?
@Stender: Nieuwe spatborden van Dr manta zijn opzich niet eens zo duur, 29 euro per stuk, excl verzendkosten. Enkel hik ik nu tegen het probleem aan van tijdgebrek.In principe kan ik een groot aantal dingen wel beoordelen (opa is altijd opel-monteur geweest), maar vooral motorisch zou het handig zijn om iemand mee te hebben. Helaas gaat dit niet lukken dus zal ik het toch zelf moeten doen.
Als mensen nog meer tips hebben om op te letten, altijd welkom.
-
AuteurBerichten