Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6kant dop heb ik al gebruikt, pijp van 80 cm ofzo. Nog langer proberen? Andere opties zijn er niet echt he?
Nou, sleutel 15, dikke pijp erop en hij komt nog niet los. Meer kracht dan dit durf ik er niet op te zetten.
Behalve een goede schoonmaak, WD40 en een flinke pijp nog andere oplossingen/ideeën? Ik heb geen zin om de boutdop rond te draaien :P
Schop!
Laatste poging?!
Schop!
Verders geen ervaringen?
Het is een ‘gewone installatie’. Autoradio met 4x 45watt output en 4 boxjes van Phillips (vermogen zou ik zo niet durven zeggen).
Probleem ligt in de boxjes of radio?
Om alles in één keer duidelijk te hebben, de reactie van Michelin:
Geachte heer Pasman,
Het klopt dat de Energy Saver een asymmetrische band is met op de
zijwand(en) een montagerichting Outside/Inside.
De zijwand met de markering outside moet naar de buitnzijde gemonteerd
worden.
Hierdoor krijgt men links/rechts een verschillende beeld van het profiel
wanneer men voor de auto staat.
Dit is een juist beeld cq montage van de banden.
Er zijn geen linker en rechter banden in omloop.Alle zomerbanden Michelin voor personenwagens hebben een asymmetrisch
profiel.
Bij het ene profiel valt het meer op dan bij de andere.Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Michelin Benelux N.V.
nobody?
Even een mailtje doen naar Ronald Koster (opelmanta29), opelmantaparts.nl. Heb ik er in het verleden ook vandaan gehaald.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn brandstofmeter. Deze geeft ‘half-vol’ aan wanneer de wagen is afgetankt. Wanneer hij ‘leeg’ aangeeft zit de tank nog half vol. De andere meters doen het echter prima. Probleem met de vlotter?
[rquote=1882642&tid=143832&author=Manta 24V]Gordel helemaal uitrollen en dan insprayen met cocpitspray aan beide zijden. Dat werkt prima ![/rquote]
Da’s een leuke. Probeer ik dat eerst, anders haal ik de gordelspanners los en probeer ik de veer verder op te winden.
[rquote=1882573&tid=143832&author=Kale gek]als de gordel niet meer aantrekt is dit afkeur, hij moet nl strak om je heen zitten en niet los op je schoot liggen omdat ie niet meer terug gaat.
Maar, je kunt ze voorzichtig openhaln en de veer verder opdraaien, let wel op met openhalen, de veer schiet weg als je t niet goed doet en dan ben je ff wat langer bezig[/rquote]Werkt net als bij een grasmaaier/kettingzaag enzo?
Geen APK afkeur? Zeker weten? Bij een vriend van mij zijn ze namelijk afgekeurd, terwijl ze wel blokkeerden wanneer je er een ruk aan gaf.
Verder iemand wel eens zo’n ding eruit gehad? Mogelijk om te repareren of enkel om te vernieuwen?
Jeps, beetje onduidelijk. Mooi, dan wordt ie schoongemaakt en lekker opnieuw volgestopt.
Da’s duidelijk. Foto’tje was enkel om aan te tonen dat het profiel dan dus niet overeenkomt. Michelin net voor de grap een mailtje gestuurd.
Interessant.
@JSGSI: duidelijk. Voor de zekerheid plaats ik vanavond nog wel even een foto’tje.Edit; er zijn wel banden die bij voorkeur geschikt zijn voor één zijde van de auto:
‘Als je een band voor een specifieke looprichting verkeerd om monteert, gaat het voordeel van extra waterafvoer verloren, maar blijft de band presteren als een gewone band.’ ALDUS Wim Brouwer van ContinentalDus is er wel degelijk sprake van rechter- en linker banden?
Het zijn dus twee banden die hetzelfde gemonteerd moeten worden als de ‘outside’ zijde aan de buitenkant van de velg wordt geplaatst. Bij het rechterwiel zou de ‘outside’ zijde dus naar binnen moeten worden geplaatst om te zorgen voor een goede afwatering door het profiel. ?
Zo op het eerste gezicht zien de banden er symmetrisch uit, ik zou er dan nog eens beter naar moeten kijken. Maar het zou een probleem zijn om de banden gewoon om te draaien en de outside aan de binnenkant? Ik heb dan blijkbaar te maken met twee linkerbanden..?
Dan verklaar ik mij nader ;)
Je hebt links onder/naast de motor het stuurhuis, welke aangesloten zit op de spoorstangen. De stuurkolom zit aangesloten op dit stuurhuis. Het stuurhuis is voorzien van een bus die je eruit kunt draaien. Mijn vraag is dus om dit stuurhuis voorzien moet worden van een vet of smeerolie.
Er zijn toch wel mensen die hun manta in z’n geheel uit elkaar hebben gehad en dit weten? :)
Kwam gisteren een knappe rode GSI tegen toen ik op de fiets terug kwam van de garage. Spatbordrandjes lassen ;)
Korn in Dussen.
U2U ;)
-
AuteurBerichten
