Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@opelmanta29 wrote:
@JustinP wrote:
Dus op een rotte kriksteun zou hij niet eens worden afgekeurd?
Daar wordt ie wel op afgekeurd omdat deze eronder zit,
maar als je geen kriksteun nodig hebt en jij liever met een garagekrik werkt hoe doe je dat dan als je langs de kant van de weg met een lekke band staat.Een hele mooie schaarkrik naast de bijrijdersstoel, werkt ook prima onder een U-profiel. Opzich vind ik het ook wel een leuk klusje om op ’t gemak 2 mooie originele kriksteuntjes te fabriceren. Heb al veel laswerk gedaan aan de wagen en hou ‘m ook wel weer graag origineel. Moet ik dus alleen nog even een voorbeeld fixen.
Dus op een rotte kriksteun zou hij niet eens worden afgekeurd?
Ik heb de orginele opel krik erbij, maar geef er niks om. Gebruik liever een normale garagekrik. Op zich geen gek idee om er een U-profiel onder te lassen, kan ik gelijk wat degelijker materiaal nemen (3mm ofzo). Eventueel las in dat U-profiel aan het eind dicht voor extra stevigheid. Zou het geen problemen opleveren met de APK? (het is dan wel duidelijk dat het niet is zoals het was).
Kick!
Voorbumper bleek niet te werken, ondanks de ontstoorde bougies etc ontzettende storing op de radiofrequentie. Inmiddels het dashboard eruit gehad (voor aanpassing kachelhuis voor radio) en de antenne rechts in het dashboard verwerkt. Deze steekt boven het dashboard uit in het rechter deurstijl. Je moet weten dat hij er zit, anders zie je hem niet. Prima ontvangst.Zojuist gezocht naar verloopstekkers van Sony CDX-L280 (huidige radio) en een potentiele nieuwe radio (Pioneer DEH-4300UB). Niet te vinden.
Waarschijnlijk nieuwe stekker monteren (oude stekker afknippen)? Vraag me dan af hoe dit werkt, nieuwe radio heeft minder draadjes dan de oude.Op die manier. Bedankt voor het nakijken. Wordt door het splitten het vermogen per box niet gehalveerd? (4x25watt ipv 4x50watt)?
Dan ga ik dat toch ook eens proberen achter die voorbumper, blij om te horen dat dat werkt!
Heb ik inderdaad eens gezien, nieuwe BMW’s hebben deze vaak heb ik het idee. Toch zie ik zo vaak oude auto’s zonder antenne, vraag me af hoe zij het fixen. Ik heb de staaldraad nu los op het dashboard liggen en de radio werkt een stuk beter. Misschien toch terugplakken in het raamstijl maar dan met rubbers (zodat hij het raamstijl niet raakt).
Vandaag de antenne uit de spijl gehaald. Vond direct meerdere zenders met het ijzerdraadje los in de auto. Ook minder storen. Kwam dus door aanraking met de carrosserie welke geaard is op de minpool van de accu. Alleen nog een geniaal idee nodig voor een ‘onzichtbare’ antenne. Iemand ideeën?
Zou dat het misschien zijn, dat ijzerdraadje van de ‘antenne’ raakt nu de carrosserie van de auto. Onder de kunstof voorbumber zit een antenne te laag denk ik?
‘T is helaas nog niet gelukt om te kijken. De oude krik heeft een lekkage en door de uitgaven aan nieuwe lak etc zit een nieuwe krik er nu niet in. Binnenkort even bij iemand anders de schuur inrijden dus ;)
En; het is al 33 jaar, dus zou best versleten kunnen zijn ;) Ik check eerst even het truucje met het signaalkabeltje tegen de massa ;)
Super, ik ga d’r morgen even naar kijken. Bedankt.
Alright, handig truucje.
De tank gaat altijd ram-ramvol, kan ik de kilometers bijhouden zodat ik weet wanneer ik de pomp kan verblijden met een bezoekje ;)
Waar zou ik die vlotter kunnen vinden? Heb heel het chassis van de Manta al onder handen gehad, maar nooit veel aandacht geschonken aan de tank (goede staat) en geen punt gezien waar de vlotter gemonteerd zit.
Die werkt naar behoren. Ik dacht dat wanneer deze ook niet goed functioneerde het probleem bij je spanningsregelaar kon liggen?
Het lijkt me dat hier het probleem dus niet ligt?Weer een leuke tip! Voor een volgende keer ;)
Inmiddels de spiegeltjes zo gespoten. Eerst het spiegeltje zelf en het voetje afgeplakt, daarna de spiegel afgeplakt en het voetje gespoten. Ziet er weer splinternieuw uit. Het andere spiegeltje kon natuurlijk niet achterblijven, deze dus opgepoetst met commandant en in de wax gezet.
Nu nog even een goed dunne lakstift zoeken om het logo’tje boven op de spiegel te arceren ;)Wanneer je de boel kan demonteren is het veel gemakkelijker egaal te spuiten. Het voetje moet natuurlijk ook gespoten worden. Helaas, ze blijven dan maar aan elkaar zitten, wanneer ik het glas moet demonteren overleeft het rubber het waarschijnlijk niet.
Aha, ik zie door het gaatje in het voetje inderdaad een schroef zitten! Echter; deze is aangedraaid vanuit het spiegeltje zelf. Ik zou dus het glas uit de spiegel moeten halen (rubber zit goed vast en komt er nooit heel uit) om dit schroefje onder een hoek klos te draaien. Kan dit kloppen?
Schop.. Er zijn toch wel mensen die eerder nieuwe koppelingskabels hebben besteld en daarbij een bepaalde maat hebben doorgegeven?
Ik denk ook dat het de juiste kan zijn, maar niemand die hier eerder heeft besteld of de lengte herkent?
Ik heb zelf nog 2 tweedehandse liggen, maar heb met dit soort kabels (gas- en koppelingskabels) de ervaring dat je dan altijd binnen enkele maanden weer de pineut bent. Voor 11 euro kan er wel een nieuwe op ;) Bedankt voor het aanbod iig.
Zou het de goede zijn op die website?
215mm? Het is een originele GTE met 4-bak ja. Kun jij me zeggen welke koppelingskabel daar bij hoort? Bij de leveranciers hebben ze allemaal geen idee..
Ik ga er vanuit dat de kabel van een B GTE overeenkomt met een Bcc GTE?Edit: Deze misschien?
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/manta-b-cc-hatchback-00-1975-00-1988/20-e-08-1977-08-1988?pid=4&menucode=38&partcode=51Radio werkte voorheen goed, bekabeling zit goed vast. Lijkt me dan onlogisch dat in de bedrading het probleem zit? Een andere radio erin pluggen om te testen is ook niet zo gemakkelijk; tegenwoordig allemaal andere stekkers.
Hebben wij het dan niet toevallig over hetzelfde met verlengstuk/schouderbeschermers?
Ik verwacht dat dit weinig zin heeft tegen het soepeler laten ‘schavielen’ van de gordel langs het verlengstuk op de gordelspanner.. Ik zal kijken of ik hem toch niet kan verwijderen.
Gordelspanner werkt goed mbv cockpitspray, maar er is een volgend probleem. Op de gordel (na het punt waar de gordel uit de bekleding komt) zit een verlengstuk. Langs dit stuk schavielt de gordel langs twee punten. Dit hoort zo, maar zorgt dus voor teveel weerstand..
Wanneer ik deze verwijder klopt het geheel niet helemaal meer, ik denk dat wel meer mensen dit probleem kennen? -
AuteurBerichten