Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je hoort de brandstofpomp. Het vacuümslangetje (vanaf inlaat lucht) zit er toch juist op om te zorgen dat je voldoende benzine krijgt toegevoerd? Dan is het toch niet gek dat je aan de slang moet zuigen om de benzine er door te krijgen?
Ik heb in bij mantaparts een nieuwe luchtmassameter besteld, van het weekend binnen en inpluggen. Kijken wat er gebeurt.
Elektronische ontsteking.
Zojuist na het opnieuw aansluiten van de slangen toch nog een keer die luchtmassameter / luchthoeveelheidsmeter getest. Gestart zonder luchtmassameter, daarna met het handje op +/- 2000 toeren was de motor goed te houden (brandstofprobleem nu echt uitgesloten), daarna de stekker er weer op en hij viel direct uit. Dit enkele keren herhaald met hetzelfde effect.
In neem aan dat die hele unit moet worden vervangen? Heb er gisteren al een gevonden op speurders, maar de verkoper moet nog nakijken of hij er ligt.. De unit is bijna hetzelfde, maar de behuizing voor de buis is net iets anders, hij komt van een 3.0 liter motor af en weet niet of er dan een andere regeling is ingesteld (vanaf de regelcomputer). Ophangpunten zitten zo te zien wel exact op dezelfde plaats. Is er enig (belangrijk) verschil in verschillende types? V
Nou, na starten en tegelijkertijd vacuum creeeren aan de toevoerbrandstofleiding (zuigen) kwam er benzine uit. Het vaccuumslangetje zag er goed uit en wanneer deze een klein beetje valse lucht zou trekken zou dat waarschijnlijk wel geleidelijk zijn gegaan.
Iemand die andere (logische) controlepunten heeft?
Met luchtmassameter erop en eraf start hij, had het idee dat ik bij de losgekoppelde luchtmassameter meer toeren kon maken (wat brandstofpomp/filter uit zou sluiten. Ik haal nu eerst de brandstofslang eraf om te kijken hoeveel brandstof hij geeft.
Even googlen, kun je zelf je keuze maken.
De eerste hit op google bij “Wiellager manta 2.0″: http://www.onderdelendirect.nl/opel/manta/20-b__11026/onderstel-en-vering/wiellagers” onclick=”window.open(this.href);return false;
De meeste garages hebben ze ook wel liggen, zijn over het algemeen iets duurder maar meestal ook niet ‘origineel’.
En daarna maar direct de aanvoerslang van de benzinepomp eraf trekken om te kijken of er uberhaupt nog voldoende brandstof wordt toegevoerd door de pomp.
Net het forum nog wat verder zitten doorspitten. Als ik hem afkoppel zou hij wel moeten lopen (beroerd, maar lopen)?
Is het plausible dat de motor er dan in één keer mee uit scheid, en niet rustig aan steeds slechter gaat lopen?
Nee, benzine. Luchtmassameter misschien?
Wat betreft de vochtvreters, heb er ’s winters altijd een in de auto staan. Anderhalve meter klittenband erop geplakt (zelfklevend) zodat hij niet omkiept in de bochten. Werkt prima en houd de auto goed vochtvrij. Gewoon rijden met het raam op een kiertje en de kachel vol aan werkt natuurlijk erg mee.
Ik ben regelmatig lange tijd weg, en heb de auto dan gewoon onder een aantal grote gordijnen in de schuur staan, met de ramen op een kiertje voor de ventilatie.
Hou ‘m liever als stekker dan de bende aan elkaar te moeten solderen! En toen ik de auto niet bij huis had, kon ik ‘m toch niet fixen ;)
Nog geen tijd gehad om er serieus naar te kijken, maar toen ik er gister even wat alu-folie bij propte voor de rit leek het alsof er echt niets aan elkaar gesoldeerd kon worden. Aan de kachelzijde was geen draad over leek het. Ik kijk volgende week ergens wel.
Oke dan. Ik dacht eigenlijk dat de stekker aan de kachel zelf niet af te knippen was maar ik zal hem van de week nog eens openhalen om te kijken. In principe niet zo’n ramp om hem direct door te verbinden, hij hoeft alleen maar los als de kachel stuk is en vervangen moet worden. Als ik draad ‘over’ heb aan de kachelzijde kan er natuurlijk alsnog een los stekkertje tussen.
De reflector? Nouja, ik denk dat ik ze maar gewoon niet moet plaatsen.
Kunstof koplampglas. Jammer…
Iemand ervaring met de manta/ascona etc?
Had ik natuurlijk beter bij ‘Manta’ kunnen plaatsen dan bij ‘Motoren’… Excuus. Misschien dat de moderator hem kan verplaatsen?
Koppeling staat goed afgesteld en rempedaal zakt niet als je hem ingetrapt houdt. Lampje staat nu constant uit aangezien ik het reservoir heb opgevuld.
Als je de onderkant van het dasboard wegsloopt kun je er bij. Je hebt schroefjes bij de zekeringkast, onder het stuur, bij de asbak, in- en rechts naast het dashboardkastje. Om er echt goed bij te kunnen zul je waarschijnlijk ook je kachelhuis (of in ieder geval de slangen) moeten weghalen.
Ik was er van overtuigd dat ik ergens foto’s heb van het verkleinen van m’n kachelhuis waarbij ik ook dat boxje op de foto heb gezet, kan ze echter niet vinden..Vorig jaar heb ik alle remblokken vervangen, zijn nog in goede staat. Uiteraard wel iets versleten ten op zichte van de nieuwe.
Vergeten erbij te vermelden, heb de vlotter getest en werkt goed. Puur een probleem van tekort aan vloeistof in het reservoir dus.
Bij het vervangen alle olie aftappen via de nippel op de klauwen, vervolgens aanvullen en trappend op de rem ontluchten via dezelfde nippels?
Helemaal goed. Het peil in het reservoir staat op 1/4 in plaats van 1/2. De laatste 4 jaar nooit hoeven bijvullen, zo te zien geen lekkages.
DOT4 neem ik aan?
Misschien een idee om alle vloeistof een keer te vervangen? Ontluchten op de remklauwen?
Ik wordt voorzien van een mooi setje gordels, bedankt eddepet ;)
Oei, Losser ligt 200km uit de richting. Ik zal het wel onthouden!
Er zijn niet toevallig mensen met een oude voorbeeld-kriksteun?
M’n manta’tje krijgt alles wat ze wil, maar als ik het zelf op een middagje kan fixen doe ik dat liever ;)
-
AuteurBerichten