Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@McKaamos wrote:
@juruca wrote:
Ok, heeft wel effect dus maar ik vroeg me af wat is nou het nut van deze kvs bypass via ‘carberateur’ noem ik het maar ff ?
Ik zag trouwens dat dit ook wel de hoofd kvs stroom lijkt want die andere retourslang naar het resevoir blijft koud ???
Thx ! :)
Weet je trouwens ook wat de functie is van het elektrische luchtklepje wat gemonteerd zit op de links voor schokbreker hoed ?
Dat koelwater loopt door de gasklep. Het is letterlijk gasklep verwarming.
Het helpt om de inlaat temperatuur stabiel te houden zodat de motor minder hoeft te rekenen met variabelen en zo een schonere verbranding geeft.Het is niet zozeer de hoofd-stroom, maar hij komt wel direct vanaf de waterpomp.
De andere retour, die er naast zit, komt vanaf de radiator overflow. Die begint pas KVS te spoelen als de motor warm is en de thermostaat de KVS via de radiator stuurt en je tegelijk ook gas geeft. Bij stationair spoelt hij nog niet, pas vanaf 1500rpm ongeveer. Heeft te maken met de hoeveelheid tegendruk die de pomp krijgt.En welk luchtklepje? want ik zou niet weten wat je bedoelt eigenlijk…
Deze:
@McKaamos wrote:
Had ik pas nog laten zien dat ik n filtertje in de koelwater leiding had gezet?
Filtertje nu… beetje donker geworden

Filter even uitgespoeld, deze drap kwam er uit. Met hele klontjes er in trouwens, maar die zitten onder water op de foto

Ok, heeft wel effect dus maar ik vroeg me af wat is nou het nut van deze kvs bypass via ‘carberateur’ noem ik het maar ff ?
Ik zag trouwens dat dit ook wel de hoofd kvs stroom lijkt want die andere retourslang naar het resevoir blijft koud ???
Thx ! :)
Weet je trouwens ook wat de functie is van het elektrische luchtklepje wat gemonteerd zit op de links voor schokbreker hoed ?
Ben benieuwd als tie vervangen is :D
Kan natuurlijk nooit geen kwaad als je bedoelt een europadvd in een cd500 unit.
Gewoon proberen Bart want na een reset werkt alles toch weer :D
Degene die besteld hebt komt ook gewoon uit duitsland :D
Op ebay duitsland staan ze voor 95euro zonder verzenden, een Bosch :D
Er zijn forum-leden die meerdere opels bezitten :thumb
Maar ik vraag me af betaal je daar dan allemaal wegenbelasting voor :hmmz
Want dat is niet leuk meer en ze zijn meestal nog niet ouder dan 25 of 40 jaar :(
2 keer per jaar schorsen van de wegenbelasting kost ook een vermogen ??
@McKaamos wrote:
Ach ja, mooi rood is niet lelijk :)
Anyway, Juruca, ik stond gisteravond nog even in de schuur.
Deze combi heb ik gebruikt voor de motorsteun.

Wel een beetje merk materiaal gebruiken, had hier nog weer een pijp op staan :P
En als je echt met geen enkele mogelijkheid die slangklem te pakken kan krijgen, dan bestaan deze tangen ook nog:

Na het demonteren van de voorbumper is het nog gelukt met een waterpomptang de slang los te krijgen van de radiateur.
Wel een beetje gepiel maar ik heb eigenlijk geen speciaal gereedschap :DMaar de kvs is er nu uit en er zat geen troep in :(
Maarja nu weet ik de status in idergeval.Moet er nu rood of blauw of groen in ? :hmmz
Top man dat tie het nu doet :D
Het lampje is bij mij massa geschakeld en zit continu aan de geschakelde +12v.
En een geinig instrumentpaneel dat je hebt :thumb
Heb je nu ook het (s) lampje gebruikt want bij mij zit dat helemaal van onder ?
By the way: het wordt tijd om the tanken :D
Ik ga ook nog een ab installeren in m’n corsa B.
Tevens moet tie ook op safelock komen dat is wel zo safe :D
Het enige wat dan moet gebeuren is het vergrendelingsmotortje van de linderportier vervangen door één zoals in het rechter portier.
Het het vergrendelingsmotortje rechts heeft 6 aansluitingen en links maar 5 :(
Dit heeft te maken met het feit dat links alleen standaard mechanisch op safelock kan.
Dat betekent ook een extra draad trekken vanuit het linker portier connector X20 via pin.34 naar de C.v. unit.
Tevens moet ik ff een schakelingetje maken die een 2e(safe lock) pulse gegereerd bij het sluiten op de AB.
Het nummer van het vergrendelingsmotortje rechts eindigd op 702 en de standaard van links op 701…
Ik heb gezien op internet dat ze een uitgebreide AB verkopen voor 20 euries met verwisselbare sleutelbaarden.
Tja…. als alles goed is aangesloten dan blijft er maar één ding over : de CC unit. :(
En ik spreek uit ervaring….
Kijk eerst nog ff wat het lampje in het instrumenten panel gaat doen voordat je wat anders doet.
De elektronica was bij mij nog goed, het lampje werkte gewoon goed op de toetsen.
Echter de ‘houd spoel’ was defect na inspectie (openen cc unit) …..
Vandaag m’n bestelde speaker binnen gehad.
Ik had een setje op ebay gekocht compleet met ringen voor 40 euries..
http://www.ebay.de/itm/281218029477?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik moet zeggen het setje paste perfect in de deur.
De demontage van het onderste deel ging ook goed na een tip om er een klein rukje aan te geven :thumb
Zo dat is ook weer in orde want de speakers voor waren helemaal opgeblazen…
@McKaamos wrote:
Ach ja, mooi rood is niet lelijk :)
Anyway, Juruca, ik stond gisteravond nog even in de schuur.
Deze combi heb ik gebruikt voor de motorsteun.

Wel een beetje merk materiaal gebruiken, had hier nog weer een pijp op staan :P
En als je echt met geen enkele mogelijkheid die slangklem te pakken kan krijgen, dan bestaan deze tangen ook nog:

Nou dat begrijp ik niet want ik heb onderstaande gebruikt die kon er niet tussen ……
:???:
Oke, dus ik heb de verkeerde T-bar en een te lange dop E14. :(
Ik zal eens op mp zoek naar wat news :)
Thx voor de info
Ik wilde alleen de mulitriem vervangen vanwege de haarscheurtjes die er in zitten na 14 jaar trouwe dienst :D
Als ik me goed herrinner kon bij mij de t-bar er ook niet tussen.
Mijn T-bar past gelijk op de E14 Dop zonder verloopje maar dan paste het nog niet.
Er was slechts 1 bout een probleem ik dacht de middelste die het minst verzonken zit…..
Wat was er trouwens met jouw waterpomp??
Tja, dat is een goede tip want de kvs loopt meestal overal behalve in je opvangbak :(
Maar ik zie op de foto;s heel veel ruimte om dit soort dingen te doen.
Bij zit er nog een airco compressor en ik ben al blij dat ik m;n vingers daar kan tussen friemelen :(
Maar bij mij gaat het ff om de onderste slang los te halen……
De motor steun moet ook nog los en m;n eerste poging heb ik gestaakt vanwege dat de ratel er niet tussen kon en niet direct een oplossing had.
Heb je misschien nog een tip ?
Thx!
Daar was ik al bang voor :D
Want daar kan je niet zo goed bij heb ik gezien :(
Waar kan je nu het beste het koelwater aftappen bij een corsa b met airco zonder een heleboel te moeten demonteren ?
Bij de astra g zat een aftap plug maar die heb ik bij de corsa nog niet gezien :(
Thx :thumb
Allen bedankt! :D
Waarom heb ik nu zo’n waardeloze foto en bij jouw haar scherp ? :(
nauw ik begrijp er nix van…… :(
Dit is de melding van het forum :
De avatar moet minstens 20 pixels breed en 20 pixels hoog zijn. De maximumwaardes zijn 150 pixels breed en 150 pixels hoog. De opgegeven avatar is 250 pixels breed en 165 pixels hoog.De foto die ik heb geupload heeft de volgende gevens: 115x75x24BPP
:swear
Thx! :thumb
Dat weet ik maar ik krijg de size niet kleiner dan 19KB….. :(
1, Geen idee :(
2.Ja, wordt automatisch herkend zoals in het instructieboekje staat.
3.Nee, zonder aanpassingen -
AuteurBerichten




