Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat staat er dan in het menu als de DAB aanwezig is ?
@BlackDevil wrote:
Gaven ze aan of de wielvlucht voor of achter verkeerd is? Foutieve wielvlucht kan idd komen door schade, te hard de stoep oprijden of slijtage aan schokdempers of andere ophangingsdelen die speling hebben door slijtage.
Volgens mij ging het over de voorkant…
Ik heb nog ff gemeten met de waterpas en de voorkant staan de wielen als een ‘A’ een klein beetje maar.
Terwijl achter dit veel meer was…
Dit is natuurlijk niet heel nauwkeurig maar geeft wel een indruk.
Suggesties zijn welkom wat ik hier mee moet doen zijn welkom.
Aangezien de auto pas vanaf januari in bezit heb weet ik niets van schade, hoewel het linker voor spatbord is overgespoten, kan je zien …. :agent
Dus mogelijk heeft het wiel een tik gehad, en wat nu ???
Hoe herken je dat dan wanneer die wel is uitgerust met DAB ?
Want ik heb ook een dvd800 :D
@PeterNoFear wrote:
@joop1970 wrote:
Die kun je alleen standaard niet stellen bij een corsa B als het teveel is, moet je met camberbouten gaan werken of sleuven in je veerpoten maken.
Tuurlijk!
Foutje…
Is de auto verlaagd?uuuhhh > Nee, niet verlaaagd…
Maar hoe kunnen ze dat in de garage dan wel ???? :???:
Hier een foto van het display op het dashboard.
De auto stond al in de garage dus geen wereld foto :(

Vandaag is de Corsa naar de keuring geweest…..
Kenteken lampje was kaduuk en de uitlaat koppeling lekte iets…
De uitlaat hebben ze dichtgekit en het lampje vervangen, niet slecht voor deze auto.
Maar hij zij ook dat de ‘wielvlucht’ niet goed was :(
Dus gelukkig weer goed gekeurd voor een jaar.
Dit is geen probleem voor de keuring maar weet iemand of ik dat zelf kan corrigeren ?
Thx!
@Byjugo wrote:
Heb je een foto van hoe het eruit ziet in de auto?
Ik heb er ook wel naar zitten kijken, maar het lijkt mij zo lelijk, zo’n schermpje voorin…De auto staat bij de garage voor de apk morgen.
Kijken of ik morgenavond ff een foto kan maken.
Het is trouwens maar een klein display wat amper opvalt omdat tie ook nog zwart is.
Op de eerste foto lijkt tie groot maar is niet zo.
Thx!
Ik heb ze op de astra ook en als je dan in de corsa rijd is dat wel een gemis
want je rekent dan toch op de geluidssignalen.Hallo Forum leden,
Helaas heb ik tot op heden nog geen tijd gehad om dit probleem aan te pakken, wegens de dagelijkse verplichtingen… :(
Dus ik hoop dit volgend weekend aan te kunnen pakken.
Inmiddels heb ik al vele tips gelezen die tot een oplossing kunnen leiden.
Bedankt allen :wors
@Jaime wrote:
@juruca: borgclip omhoog duwen, dan kan je aan t moertje draaien. Kijk van te voren welke kant hij op gaat.
Trommel moet heeeeel iets slepen op de remschoenen. Dan is deze goed afgesteld….
@Jaime, Ok, Thx! :thumbGaan we proberen.
Wat is dan het nadeel als de remschoenen iets verder van de trommel afstaan ?
als de trommel erop zit is die ook af te stellen door een gat in de trommel en een schroevendraaier.[/quote]
Aan de voorkant? dus via de 4 gaten van de bouten of aan de achterkant ??
idd via de gaten van de bouten. kan ook zijn dat er nog een extra gat inzit speciaal hiervoor.[/quote]
Ik heb gezien dat je via de gaten van de bouten die moer kan aanhalen met bv een schroevendraaier.
Maar als je hem nu te ver aandraait :shock: dan kan je niet meer terug!
Of hoe is de werkwijze dan ?
@corsaracer wrote:
@juruca wrote:
Zo, vandaag ff de achterwiellagers vervangen, zat wat speling op en vaster zetten had geen effect :(
Dus de remtrommel verwijderd voor dit klusje.
Maar ik zag nog een stel schroefdraad bij de trommel remschoenen en nu vroeg ik me af hoe je die moet afstellen ?
Dat is de draadend zeg maar met een stelmoer met blokkering.
Kan iemand dit aub toelichten want die kan alleen afstellen als de trommel is verwijderd ???
Thx
als de trommel erop zit is die ook af te stellen door een gat in de trommel en een schroevendraaier.
Aan de voorkant? dus via de 4 gaten van de bouten of aan de achterkant ??
Zo, vandaag ff de achterwiellagers vervangen, zat wat speling op en vaster zetten had geen effect :(
Dus de remtrommel verwijderd voor dit klusje.
Maar ik zag nog een stel schroefdraad bij de trommel remschoenen en nu vroeg ik me af hoe je die moet afstellen ?
Dat is de draadend zeg maar met een stelmoer met blokkering.
Kan iemand dit aub toelichten want die kan alleen afstellen als de trommel is verwijderd ???
Thx
Oke, Bedankt allemaal voor de reacties en tips :thumb
Klopt het dat die zogenaamde griptang een soort variabele ringsleutel is ?
Morgen ga ik eens een poging wagen om um los te krijgen hiervoor ga ik het wiel demonteren anders is het wel erg vervelend.
Thx allemaal :D
http://www.ebay.de/itm/281218029477?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik denk dat ik ze precies in de vierkante gaten ga laten vallen….
Nu nog ff bedenken hoe ik dit ga zien op de bumper om de gaten(4) er in te jassen :D
Ik heb een draadloos setje gekocht, die had ik ook in m’n astra-h station maar hier stonden de gaten al aangegeven op de bumper.
hummmm weinig plek voor parkeer sensoren :(
Of ik moet ze precies op de vierkante gaten plaatsen…. :shock:
Maar top voor de foto’s :thumb
Mooi want binnenkort moeten de parkeer sensoren geplaatst worden :D
Zit de bumper aan de zijkant helemaal niet vast dan ?
@.B4R7. wrote:
Net terug van de keuring.
Afkeur:
-Achterlicht rechts is een disco. (stekker is slecht. Even aanduwen en werkte weer. Even een keer een nieuwe stekker tussen maken dus
-Koplampen zitten beide los aan de onderkant
-wiellager rechtsachter versletenVerder nog een opmerking over de remblokken voor die beide nog maar 2 mm hadden.
Als positieve opmerking nog dat hij kneiterhard is van de onderkant:)
Komende dagen dus maar s kijken of ik het wiellager gefixt krijg en de koplampen even vastzetten.
Ik hoor bij mij links achter ook rare geluiden en heb het vermoeden dat er ook een lager speling heeft.
Welk lager was er bij jouw versleten, die van de binnenkant of de buitenkant ?
Is het trouwens ingewikkeld deze te vervangen ? (zitten ze erg vast)
Thx!
Hou je ons ff op de hoogte wat er precies defect was en hoe het is opgelost :D
Het lijkt me trouwens sterk dat het motortje defect is want dat wordt al jaren toegepast en waarschijnlijk is dit ontwerp al uitgekristaliseerd :shock:
moet geen probleem zijn met die velgen.
Volgens mij zijn de sensoren voor alle velgen geschikt ook stalen :)
Ik snap niet wat je nu exact bedoeld.
De velgen met winterbanden zijn wel of niet met bandensensoren uitgerust!
En dan het juiste type natuurlijk wat voor jouw auto geschikt is.
En ik neem aan dat je de druk van je zomerbanden al kan aflezen op je boardcomputer…..
@FrankieV wrote:
@juruca wrote:
Mooi gedaan hoor :thumb
Maar wat ik me nog afvraag is wat was er met de oude keerring ?
Waarom was tie lek dan…
Ouderdom denk ik. Het materiaal voelde wat harder aan. Dat slijt dan natuurlijk ook. Je ziet wel dat de keering iets is ingelopen in de naaf.
Goed met fijn polijstmiddel de naaf ontroest en blinken opgepoetst. Daarna goed met remmenreiniger schoongemaakt en met een beetje motorolie weer in de nieuw geplaatste keerring gestopt. Tot nu toe lijkt het dicht.Ok, Thx…. :thumb
Gewoon net als alle andere problemen aan de corsa B > ouderdom :(
Je hebt zeker geen foto gemaakt toen alles gedemonteerd was want ik kan me niet zo goed een beeld vormen van hoe dat gemonteerd zit achter de poelie…….
Mooi gedaan hoor :thumb
Maar wat ik me nog afvraag is wat was er met de oude keerring ?
Waarom was tie lek dan…
Als de motor uitstaat kan je met de hand de poelie ronddraaien kijken of tie vrijloopt.
Dan weet je in iedergeval dat de compressor vrijloopt.
-
AuteurBerichten
