Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 september 2012 om 15:21 In reactie op: Klepsteelrubbers vervangen, tevens klepstoter vraag #18064466
Nouja, een klep kan lekken maar dat zou je idd wel moeten kunnen zien. Hopen dat het kwam omdat ie krom was en daarom langs de koppakking heen heeft geblazen :thumbup
14 september 2012 om 12:03 In reactie op: Klepsteelrubbers vervangen, tevens klepstoter vraag #18064464heeft ie m ook afgeperst? Dan kun je het kopje in ieder geval uitsluiten, mocht het toch onverhoopt nog niet goed zijn.
14 september 2012 om 10:05 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684345Nice, gewoon 2 Rekords in bezit nu, ben jaloers :vertag
het wil wel, maar je moet je auto een eind de lucht in krikken en de beschikking hebben over of een balk over de motor om deze vast te houden als beide baksteunen los gaan, of een motortakel, ook om de motor vast te houden. En zo’n bakje weegt geloof ik een kilo of 35, die til je niet alleen van de motor en zeker niet weer aan de motor terwijl je op je rug al wrikkend de prise as door de koppeling probeert te wurmen :swear :argue :angel
Op zich heb je een redelijk makkelijk motortje en bak om aan te sleutelen. Je kunt er nog wel even mee door rijden, maar die van mij ging toen ook kapot en kon toen niet meer voor of achteruit. Had wel een paar weken geduurd toen. Ik wil je best helpen maar het ontbreekt een beetje aan tijd en op de straat sleutelen, dan ben je er zo een dagje druk mee.
12 september 2012 om 15:26 In reactie op: Klepsteelrubbers vervangen, tevens klepstoter vraag #18064460gewoon het soepele setje pakken. Als ze helemaal leeg zijn, even in een bakje met olie zetten en indrukken. Na maximaal 3x drukken moeten ze hard zijn volgens mij, dan zijn ze goed. Wat betreft die zuiger, heb je daar een reden voor om te denken dat ie niet fijn is?
Daar heb je je probleem al, je massakabel zit verkeerd. Die moet contact maken met het huis van de dynamo, dat kan ie nou niet omdat die bout waar je de spanning van je V-snaar mee afstelt door een rubber gaat. Even op die andere bout doen dus, dan moet het probleem weg zijn.
Thnx, hopen dat het wegblijft ;) Succes met de Cali verder ;)
excuses dat ik niet meer gereageerd had, was vanaf vrijdag hele weekend weg. Maar mooi dat het geregeld is ;)
Zou idd goed moeten zijn dan…
Heb je je oliepomp er al wel af? Dat tandwiel hoeft niet los, is voor je krukassensor. Los stuk carter is denk ik de grote lagerkap bij het vliegwiel, die zit vaak een beetje vast/klem. En hij moet er idd van de onderkant uit. Of je legt je onderblok op de kop, dan moet ie er aan de bovenkant uit :jerry
Das een nette prijs vind ik. Alleen nieuwe zuigertjes kosten wel wat :vertag En als je het goed wilt doen moet je ook nieuwe lagers, nu het blok toch los licht. Ook een nieuwe pakkingset met kopbouten. Dan wordt het een duur geintje… :P
@2000 wrote:
@*Jurgen* wrote:
kutwerk is dat he :P heb het laatst ook bij mijn ATS jes gedaan, ook ong 4-5 uur per velg bezig geweest, wordt je echt naar van :P
Ik ken het nadat ik een hele winter had door gereden. Zelfs het 2 wekelijks bij houden vind ik een ramp :cry
Ik heb nog een set witte liggen, ga die op laten knappen incl. een laklaagje op de gepolijste delen, en hoop er dan vanaf te zijn :shock:Ja hier ook, zout en remstof waren er flink ingevreten… Volgende set laat ik ook doen hoor…
Ik heb er nog wel 1 die je voor gratis mag hebben, alleen woon niet in de buurt :vertag
Beste is op laten meten idd. Zolang de veeg/kras niet voelbaar is met je nagel, zou je naar mijn inschatting met honen en nieuwe zuigerveertjes af kunnen.
Vanavond idd even de calibra uitgelezen en kwam idd de foutcode 73 uit. Ik weet niet of je een multimeter hebt? Haal anders je stekker er even af en meet even de spanning tussen de volgende 2 verbindingen in de stekker terwijl de auto op contact staat. Dit zou zo rond de 12v moeten zijn (accuspanning)

Vervolgens start je de auto, terwijl de stekker er nog af is en laat m stationair draaien. Dan meet je het voltage tussen de andere 2 verbindingen, dit zou tussen de 0,5 en 1,5V moeten zijn. Zo kun je in ieder geval de draadjes/stekker uitsluiten.
@Suspect wrote:
@*Jurgen* wrote:
Gaat er ook om dat je veren niet los niet komen bij volledig uitveren ;) Dat zou APK afkeur zijn.
net daarom dus , hoe kan ik dit controleren? gewoon opkrikken en kijken of ze niet te los zitten?
yep ;)
kutwerk is dat he :P heb het laatst ook bij mijn ATS jes gedaan, ook ong 4-5 uur per velg bezig geweest, wordt je echt naar van :P
Ik heb m in mijn C Kadett zo staan, dat de contactpunten open gaan zodra de merktekens op de krukaspoelie en het distributiedeksel gelijk staan. Mooiste kun je dat zien met een stroboscoop. Dus eerst de contactpuntjes 0.4mm open laten gaan, daarna de timing afstellen.
@Opeloco wrote:
Een schroefset is toch net ff iets anders dan veren hoor…
Het is aangewezen bij een verlaging vanaf 4cm om andere dempers te steken, maar ik zou met -5 nog niet meteen panikeren precies. je zal wel snel merken of er mee te rijden valt en of je dempers dichtklappen of niet.
Gaat er ook om dat je veren niet los niet komen bij volledig uitveren ;) Dat zou APK afkeur zijn.
check dit trouwens maar eens, beter kan ik het niet uitleggen :P
http://www.clubcalibra.net/knowledge/kb_show.php?id=48″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ja heb t bij m’n vorige corsa wel eens gedaan, stelt echt niks voor hoor :P moet even kijken, anders misschien na m’n werk heel eventjes tijd?
5 september 2012 om 19:01 In reactie op: Corsa A van Jurgen, R1 carbjes, C Kadett opknappen erbij… #17842547Had m’n topic op het Corsa A forum al een paar keer geupdate, zal het hier ook even weer neer zetten ;) M’n diff ging naar de kloten van de F13 bak, dus tijd om er een F16 achter te hangen. Nadat ik eerst de verkeerder koppelingsplaat erin had :swear heb ik het spul allemaal weer los moeten halen en de juiste erin gedaan. Het heeft wat bloed, zweet (beide letterlijk) en tranen gekost, maar het resultaat is er naar ;) even m’n post van het Corsa A forum:
Zo hij rijdt weer :D Geen gehobbel meer, hij trilt alleen nog iets door de achterwielen, die zijn niet goed gebalanceerd door mezelf :-D Kan wel goed merken dat er een kortere bak achter zit, de vorige was een F13 WR3.55, die er nu onder zit is een F16 CR3.94. Wat wel weer een voordeel is, is dat er een lichter vliegwiel op gekomen is, 7kg tov ruim 10kg. Dat is ook wel merkbaar ;) Nu hopen dat alles blijft functioneren, ben wel weer even klaar met sleutelen aan m’n dagelijkse auto :-D Enige wat eventueel er nog aan kan mankeren is dat hij gaat lekken tussen het bakhuis en de deksel van de cassette. Deze pakking was op meerder plekken gescheurd en niet jofel meer, daar zit nu vloeibare pakking tussen. Andere pakking is al wel onderweg, maar hoop dat het (voorlopig) niet nodig is. Ik had ook nog een paar foto’s op m’n telefoon staan, dus bij deze ;)




Op m’n werk
http://s1219.photobucket.com/albums/dd436/Jurgendeman/Corsa%20A/?action=view¤t=20120822_164208.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ben ook nog naar Sevenum geweest samen met m’n kameraad Trompie:
Onderweg:




Goed, dan kan ik nu eindelijk beginnen aan het frisse blokje opbouwen met carburateurs. Vanmiddag gaat mijn onderblok naar een teamgenoot van me, die werkt bij een revisiebedrijf. Deze gaat in de beun mijn blokje honen. Als deze weer terug is, kan ik het blokje weer opbouwen. Heb afgelopen weekend bij Noordpoolgsi een 18e kop en nokkenas+huis opgehaald en een goede krukas. Kopje wordt opgeknapt en lichtelijk bewerkt en komt dan op het onderblok van de 20se. Compressie wordt wel redelijk hoog volgens mij, maar we zullen het zien ;)
Als het een beetje meezit ga ik volgende week of die week erop beginnen met afstuderen bij een lastechniek bedrijf, hier hebben ze ook een lasersnijder, dus dan kan ik mooi flensjes laseren eventueel :-D
Gisteren met m’n blokje bezig geweest:
Heb vorige week ook m’n blokje en zuigers even weggebracht en in de beunhaas laten honen, ziet er weer netjes uit. Ook is het onderblok iets aangestraald en in de wasmachine geweest. Zuigertjes zijn ook schoongestraald, zien er ook weer op en top uit. Dat stralen was met speciaal spul gebeurd, ze bouwen ook race motoren dus zal wel goed zijn :-D


Nu de lagers maar eens bekijken of ik de juiste heb besteld en dan kan ik het spul langzaamaan weer opbouwen. Wil het onderblok nog wel even spuiten, heb nog wel ergens een busje action verf staan :eek:
Blokje net ook al in de kleur gespoten :D

In en uitlaat ook even van het 1.8 kopje afgehaald, morgen maar even een lijmtang kopen en een klepveertang fabriceren :-D

Heb je m al uitgelezen dan?
Staat wel op je koplampglas, of het H4 is. En idd gewoon de stekker eraf trekken, kan erg vast zitten. Dan rubber dop eraf en ijzerdraadje indrukken en inknijpen. Dan komt het lampje zo los.
-
AuteurBerichten