Jurgen

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,026 tot 2,050 (van in totaal 2,065)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: corsa 1995 koelingsprobleem #17546029

    Klinkt idd als lekke koppakking, ik zou ff een cilinderlektest laten/gaan doen.

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355510

    Voor 15 euro kun je zelf niet aan het knooien gaan king:

    In reactie op: waar op letten bij kopen corsa 1996 #17545847

    B stijlen ff goed controleren, willen door het torderen van de auto nog wel een scheurtjes in komen… en idd ff goed de wielranden bekijken, met name ff kijken of je achter de lijsten wat kunt ontdekken. En ook idd de rand van de motorkap, bij het slot wil ook wel eens roesten.

    In reactie op: Opel Corsa B 1.2 raar sturen? #17545620

    De Corsa B van m’n ouders van hetzelfde bouwjaar heeft tot 2x toe in 5 jaar een nieuw stuurhuis gekregen, ook met dezelfde klachten. Wist alleen niet dat met het resetten dit ook (deels) verholpen kon worden. Is ook niet bij de garage verteld, maar ik denk niet dat ze dit geweten hebben, omdat het nog als garantie werdt behandeld. Eerst resetten is dus zeker een goeie optie.

    In reactie op: schijfremmen achter #17545933

    Ik geloof dat dit ook geld voor een kadett achteras, of je moet al een manta as eronder hebben, dan gaat het helemaal goed :thumbup

    http://www.mantacabrio.nl/ombouw-remklauwen-achter-golf-op-manta-b/

    In reactie op: 2.0 e in kadett b #17545687

    motor, versnellingsbak, tussenas, achteras, remmerij, tank (mits injectie) en mocht je een handgeschakelde B kadett hebben moet je waarschijnlijk je tunnel ook nog aanpassen. En dan ben ik waarschijnlijk nog wel wat vergeten. Gaat dus niet zomaar 1,2,3 passen ;)

    origineel gepost door pipo
    vanaf de oliesensor een t stukje maken.en zorgen dat de afvoer van de olie boven je oliepeil zit anders rookt hij een beetje straks

    Nog even over de olieleidingen, zou de originele oliepomp genoeg capaciteit hebben om de olie naar de turbo te pompen, naast de normale oliebenodigdheden?

    In reactie op: 1.2s van kadett E naar kadett C #17544744

    Heeft zo’n blokje nog verschil in vermogen t.o.v. het blokje uit een C Kadett? Of heeft het gewoon met de “frisheid” te maken?

    In reactie op: Kleppendekselpakking vervangen #17542598

    8Nm is idd niks. Zodra je iets weerstand voelt bij het aandraaien zit je er al aan zo’n beetje.

    In reactie op: vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of #17524258

    origineel gepost door Van het Ende Customs
    Nou vandaag bij de spuiter geweest:o
    Hij zei het volgende: Aluminum plamuur alleen op aluminium gebruiken, omdat dit onvoldoende op staal hecht en na verloop van tijd los zal laten. :thumbdown

    Hoe doen jullie dit? Gebruiken jullie ‘speciale’ aluminium plamuur.

    gr,
    John

    Dikke onzin, bij het schadebedrijf waar ik werk wordt er altijd gewerkt met AlSi plamuur, alu plamuur dus. Dit is om grove oneffenheden of lasnaden te plamuren. Hierna wordt er met polyesterplamuur geplamuurd, dit omdat je deze fijner kunt afwerken. Dus als je AlSi plamuur gebruikt, gaat dat heel goed op kaal metaal hoor ;)

    origineel gepost door markteunis
    mischien heb je hier wat aan
    Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
    Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.

    sucses er mee

    Zo’n 1.2s uit een E kadett, is dat hetzelfde blokje als een 1.2n maar dan met hogere compressie? Dus het past zo op een 4 versnellingsbak uit een C Kadett?

    Iemand een idee hoe het oliecircuit te maken? Dus leidingen naar de turbo en weer terug? Terug lijkt me gewoon een nippeltje onderin de carterpan maken en hierop aansluiten. Alleen de leiding naar de turbo toe, heeft de originele oliepomp van een 1.2 genoeg power om het naar de turbo te leiden?

    In reactie op: Kadett C Sedan op gas :P #17483601

    woon in Diepenveen, boven Deventer. Ik hoor het wel als je belang hebt ;)

    In reactie op: Kadett C Sedan op gas :P #17483599

    bedoelde ook een andere vorm van strak, zoals mooi king: maargoed, mocht je belang hebben bij de bumpers, dan hoor ik het wel ;) mag voor een prikkie weg ;)

    In reactie op: Kadett C Sedan op gas :P #17483597

    origineel gepost door Fearless
    Bumpers blijven chrome, dat vind ik wel zo vet :D
    Helaas moet ik wel een keer een nette bumperset halen, achter is doorgeroest en voor is gedeukt.

    Ik heb evt nog wel een bumperset van een City liggen, weet niet of dit op een sedan past? Ik woon niet zo heel ver van je vandaan, dus passen mag altijd ;) Verder een strakke C Kadett, erg gaaf met die zwaailamp ook :jerry

    In reactie op: Leuke Cross Corsa.. #17539771

    de tering, wat loopt dat ding zeg!:jerry

    In reactie op: Laadspanning corsa b te hoog #17539472

    u2u terug

    In reactie op: Kadett C1 Coupe '74 #17536217

    Mooi kadettje! Als je die 4 schijnwerpers kwijt wilt, laat het maar even weten ;)

    In reactie op: Kadett C sedan '79 #17536471

    De spanningsstabilisator is niet echt heel fijn uit zo’n kadett. Mijne schommelt ook voortdurend zoals die van jou. Dan schommelt de wijzer van de benzinemeter ook heen en weer en kan soms zo een kwart tank meer of minder aangeven :hmmz .

    Voor het afstellen van de carburateur:

    Carburateur afstellen pas nadat de ontsteking 100% O.K. is en de klepspeling klopt.
    Jouw startklachten lijken op mijn ex-klachten (1.2N in B-Kadett), welke steeds opnieuw terug te voeren waren op ontstekingsproblemen.
    De motor was erg gevoelig voor een niet 100% goede ontsteking.
    Oudere puntjes, rotor, verdelerkap en condensator voelde je meteen bij het starten en soms bij het lopen.
    Contacthoek(47-53 graden=0,4 mm dacht ik) en ontsteektijdstip (op BDP) kwamen erg nauwkeurig.


    By JurgenR

    Carburateur bij bedrijfswarme motor:
    Shoke helemaal ontspannen/losmaken eventueel.

    De mengselregelschroef (de grote, messing, uitstekende) helemaal(zonder geweld) indraaien en dan 1,5 slag weer uitdraaien.
    DE CO-schroef (rode pijl) ook helemaal in en dan 3,5 uit.
    Dit is de basis.
    De mengselregelschroef nu zover uitdraaien, tot het toerental niet meer hoger wordt(eroverheen en weer terug tot je op het hoogste punt bent = lijkt wel Seks).
    Met de gasklepregelschroef nu het stationair toerental afstellen (850 dacht ik).
    Nu de CO schroef voorzichtig in en uitdraaien tot het punt waarop de motor minimaal schudt/het rustigst loopt.

    Het ontspannen van de choke is belangrijk omdat een aangetrokken choke ook het stationair toerental iets verhoogd.

    klopt zo hoop ik

    Dit stukje tekst heb ik ooit eens ergens vandaan gehaald en heeft mij erg geholpen bij het afstellen. Zo zou het moeten lukken. Bij vragen roept u maar ;)

    PS contactpunten en condensator vervangen is vaak ook al een wereld van verschil, net zoals de bougies + verdelerkap en rotor. Hoofdzaak zijn de contactpunten en condensator. Kleine moeite, groot plezier ;)

    Gaaf idee dit en het zou in principe “niet zoveel” hoeven te kosten. Ik ga me er ook eens in verdiepen :angel

    In reactie op: C-Kadett Caravan 2.3 DTI #17513053

    Geinig man, zo’n dik dieselblok in een c kadett proppen! Vast 1 van de weinige die er mee rond rijden. En die coupe is ook erg dik, eigenlijk jammer om zo’n beauty onder een zeiltje weg te zetten. Suxes en ik blijf het volgen!

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499966

    Dat ziet er erg mooi uit! complimenten! Ik denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar 2 mutsen :jerry

    In reactie op: Aansluiten elec. ontsteking 1.2 #17507841

    Wat kost zo’n elektronische ontsteking van zo’n Corsa ongeveer gemiddeld? Klinkt namelijk wel een mooi oplossing voor het steeds afstellen van de contactpunten enzo.

    In reactie op: Ik ga op vakantie en ik neem mee #17504867

    origineel gepost door Kadett-E
    Ik ben niet zeker, maar de boetes die van buitenland komen moet je toch meestal niet betalen? Njah, mensen die bv. van hier (België) naar Holland gaan en die krijgen daar een boete, die betalen dat gewoon niet. Zonder enige sancties…

    Totdat je weer in dat land komt en aangehouden wordt bijvoorbeeld :P

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499962

    Inmiddels al :kewlpics ?

25 berichten aan het bekijken - 2,026 tot 2,050 (van in totaal 2,065)