Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klinkt idd als lekke koppakking, ik zou ff een cilinderlektest laten/gaan doen.
Voor 15 euro kun je zelf niet aan het knooien gaan king:
B stijlen ff goed controleren, willen door het torderen van de auto nog wel een scheurtjes in komen… en idd ff goed de wielranden bekijken, met name ff kijken of je achter de lijsten wat kunt ontdekken. En ook idd de rand van de motorkap, bij het slot wil ook wel eens roesten.
De Corsa B van m’n ouders van hetzelfde bouwjaar heeft tot 2x toe in 5 jaar een nieuw stuurhuis gekregen, ook met dezelfde klachten. Wist alleen niet dat met het resetten dit ook (deels) verholpen kon worden. Is ook niet bij de garage verteld, maar ik denk niet dat ze dit geweten hebben, omdat het nog als garantie werdt behandeld. Eerst resetten is dus zeker een goeie optie.
Ik geloof dat dit ook geld voor een kadett achteras, of je moet al een manta as eronder hebben, dan gaat het helemaal goed :thumbup
http://www.mantacabrio.nl/ombouw-remklauwen-achter-golf-op-manta-b/
motor, versnellingsbak, tussenas, achteras, remmerij, tank (mits injectie) en mocht je een handgeschakelde B kadett hebben moet je waarschijnlijk je tunnel ook nog aanpassen. En dan ben ik waarschijnlijk nog wel wat vergeten. Gaat dus niet zomaar 1,2,3 passen ;)
4 november 2009 om 18:43 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530667origineel gepost door pipo
vanaf de oliesensor een t stukje maken.en zorgen dat de afvoer van de olie boven je oliepeil zit anders rookt hij een beetje straksNog even over de olieleidingen, zou de originele oliepomp genoeg capaciteit hebben om de olie naar de turbo te pompen, naast de normale oliebenodigdheden?
Heeft zo’n blokje nog verschil in vermogen t.o.v. het blokje uit een C Kadett? Of heeft het gewoon met de “frisheid” te maken?
8Nm is idd niks. Zodra je iets weerstand voelt bij het aandraaien zit je er al aan zo’n beetje.
origineel gepost door Van het Ende Customs
Nou vandaag bij de spuiter geweest:o
Hij zei het volgende: Aluminum plamuur alleen op aluminium gebruiken, omdat dit onvoldoende op staal hecht en na verloop van tijd los zal laten. :thumbdownHoe doen jullie dit? Gebruiken jullie ‘speciale’ aluminium plamuur.
gr,
JohnDikke onzin, bij het schadebedrijf waar ik werk wordt er altijd gewerkt met AlSi plamuur, alu plamuur dus. Dit is om grove oneffenheden of lasnaden te plamuren. Hierna wordt er met polyesterplamuur geplamuurd, dit omdat je deze fijner kunt afwerken. Dus als je AlSi plamuur gebruikt, gaat dat heel goed op kaal metaal hoor ;)
29 oktober 2009 om 20:42 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530663origineel gepost door markteunis
mischien heb je hier wat aan
Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.sucses er mee
Zo’n 1.2s uit een E kadett, is dat hetzelfde blokje als een 1.2n maar dan met hogere compressie? Dus het past zo op een 4 versnellingsbak uit een C Kadett?
26 oktober 2009 om 12:52 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530657Iemand een idee hoe het oliecircuit te maken? Dus leidingen naar de turbo en weer terug? Terug lijkt me gewoon een nippeltje onderin de carterpan maken en hierop aansluiten. Alleen de leiding naar de turbo toe, heeft de originele oliepomp van een 1.2 genoeg power om het naar de turbo te leiden?
woon in Diepenveen, boven Deventer. Ik hoor het wel als je belang hebt ;)
bedoelde ook een andere vorm van strak, zoals mooi king: maargoed, mocht je belang hebben bij de bumpers, dan hoor ik het wel ;) mag voor een prikkie weg ;)
origineel gepost door Fearless
Bumpers blijven chrome, dat vind ik wel zo vet :D
Helaas moet ik wel een keer een nette bumperset halen, achter is doorgeroest en voor is gedeukt.Ik heb evt nog wel een bumperset van een City liggen, weet niet of dit op een sedan past? Ik woon niet zo heel ver van je vandaan, dus passen mag altijd ;) Verder een strakke C Kadett, erg gaaf met die zwaailamp ook :jerry
de tering, wat loopt dat ding zeg!:jerry
u2u terug
Mooi kadettje! Als je die 4 schijnwerpers kwijt wilt, laat het maar even weten ;)
De spanningsstabilisator is niet echt heel fijn uit zo’n kadett. Mijne schommelt ook voortdurend zoals die van jou. Dan schommelt de wijzer van de benzinemeter ook heen en weer en kan soms zo een kwart tank meer of minder aangeven :hmmz .
Voor het afstellen van de carburateur:
Carburateur afstellen pas nadat de ontsteking 100% O.K. is en de klepspeling klopt.
Jouw startklachten lijken op mijn ex-klachten (1.2N in B-Kadett), welke steeds opnieuw terug te voeren waren op ontstekingsproblemen.
De motor was erg gevoelig voor een niet 100% goede ontsteking.
Oudere puntjes, rotor, verdelerkap en condensator voelde je meteen bij het starten en soms bij het lopen.
Contacthoek(47-53 graden=0,4 mm dacht ik) en ontsteektijdstip (op BDP) kwamen erg nauwkeurig.
By JurgenRCarburateur bij bedrijfswarme motor:
Shoke helemaal ontspannen/losmaken eventueel.De mengselregelschroef (de grote, messing, uitstekende) helemaal(zonder geweld) indraaien en dan 1,5 slag weer uitdraaien.
DE CO-schroef (rode pijl) ook helemaal in en dan 3,5 uit.
Dit is de basis.
De mengselregelschroef nu zover uitdraaien, tot het toerental niet meer hoger wordt(eroverheen en weer terug tot je op het hoogste punt bent = lijkt wel Seks).
Met de gasklepregelschroef nu het stationair toerental afstellen (850 dacht ik).
Nu de CO schroef voorzichtig in en uitdraaien tot het punt waarop de motor minimaal schudt/het rustigst loopt.Het ontspannen van de choke is belangrijk omdat een aangetrokken choke ook het stationair toerental iets verhoogd.
klopt zo hoop ik
Dit stukje tekst heb ik ooit eens ergens vandaan gehaald en heeft mij erg geholpen bij het afstellen. Zo zou het moeten lukken. Bij vragen roept u maar ;)
PS contactpunten en condensator vervangen is vaak ook al een wereld van verschil, net zoals de bougies + verdelerkap en rotor. Hoofdzaak zijn de contactpunten en condensator. Kleine moeite, groot plezier ;)
13 oktober 2009 om 10:47 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530655Gaaf idee dit en het zou in principe “niet zoveel” hoeven te kosten. Ik ga me er ook eens in verdiepen :angel
Geinig man, zo’n dik dieselblok in een c kadett proppen! Vast 1 van de weinige die er mee rond rijden. En die coupe is ook erg dik, eigenlijk jammer om zo’n beauty onder een zeiltje weg te zetten. Suxes en ik blijf het volgen!
Dat ziet er erg mooi uit! complimenten! Ik denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar 2 mutsen :jerry
Wat kost zo’n elektronische ontsteking van zo’n Corsa ongeveer gemiddeld? Klinkt namelijk wel een mooi oplossing voor het steeds afstellen van de contactpunten enzo.
origineel gepost door Kadett-E
Ik ben niet zeker, maar de boetes die van buitenland komen moet je toch meestal niet betalen? Njah, mensen die bv. van hier (België) naar Holland gaan en die krijgen daar een boete, die betalen dat gewoon niet. Zonder enige sancties…Totdat je weer in dat land komt en aangehouden wordt bijvoorbeeld :P
Inmiddels al :kewlpics ?
-
AuteurBerichten