Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door *Jurgen*
Ziet er goed uit Glenn, is ie weer helemaal netjes! Je oude 1.2 blokje doet het trouwens nog steeds perfect, die heb ik voor een jaar geleden ofzo bij je opgehaald toen.:thumbup:DHej Jurgen, leuk om te horen dat die 12S nog steeds mooi loopt :P de kleppen moesten wel aardig bijgesteld worden ofniet ? :P
Maare als je nog onderdelen zoekt voor een 12S binnenkort gaat het blokje uit men blauwe D :P heb ook nog een goeie kop liggen voor een 12S :P
Nouja als je er vanaf moet, heb binnenkort nog een blokje nodig om een vers motorblok op te bouwen voor een toekomstig projectje ;) Laat het maar weten als je er vanaf wilt ;)
Ziet er goed uit Glenn, is ie weer helemaal netjes! Je oude 1.2 blokje doet het trouwens nog steeds perfect, die heb ik voor een jaar geleden ofzo bij je opgehaald toen.:thumbup:D
Iemand een idee hoe de steekas eruit gaat? zit ie gewoon een beetje klem of heb je er echt speciaal gereedschap voor nodig? heb namelijk van een oude as dat plaatje die met die 4 moertjes vastzit losgedraaid, maar krijg m er nog niet uit… :wtf
Trek idd ook eens ff 1 voor 1 je bougiekabels uit de verdelerkap en controleer het ijzeren gedeelte eens op aanslag. Wel steeds weer de kabel terugdrukken voordat je de volgende eruit haalt, anders raak je de volgorde kwijt, ik iig wel :P . En de carburateur, heb je die zelf afgesteld of heeft de garage dat gedaan? De garage wil m nog wel eens netjes op het CO gehalte afstellen, ik stel m vaak iets te rijk af zodat ie naar mijn gevoel net iets beter loopt. Heb je verder ook geen valse lucht bij spruitstuk-carburateur of spruitstuk-cilinderkop aansluiting? En als laatste, hoe staat het met de kleppen, die toevallig ook nog laten stellen? Een hoop dingen, maar als je dit allemaal voor elkaar hebt, zou ie gewoon perfect moeten starten en lopen.
ontsteking en contactpuntjes ook weer netjes afgesteld?
zelfde idee voor een kadett C denk ik? Ik moet er namelijk ook nog 1 vervangen :swear
21 januari 2010 om 12:17 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530700origineel gepost door hanskadett
idd dus je kan ieder type carb pakken weber of origineel:Dje hebt alleen geen inter cooler en wastegate maar fuck it dit gaat veel makkelijker :worsik ben sterk van plan deze zomer in de vakantie een poging te wagenking:Ik ben alleen van mening dat het niet zoveel scheelt qua werk, Ipv dat je de carburateur aansluit aan de uitgang van de inlaatzijde van de turbo sluit je m aan op de ingang. (wat een vage zin :P )
Met je olieleidingen enzo zul je nog steeds zitten en een spruitstuk zul je ook moeten maken. Nou zijn de olieleidingen niet zo’n probleem. Oliekoeler er tussen enzo. Pas als je een intercooler erbij zet met een dumpvalve, krijg je extra buizen en dergelijke.
21 januari 2010 om 12:13 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530699Geluid van carburateur :wub
21 januari 2010 om 10:34 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530695Dus je zuigt je brandstofmengsel door de carburateur heen, ipv dat je je verhoogde luchtdruk door de carburateur blaast?
Uiteraard laat ik mijn ervaring even horen ;)
Waarom geen 1.6 CIH dan? Denk dat je met een OHC met het punt zit dat je uitlaat aan de verkeerde kant zit, dus links ipv rechts.
Nou ik heb de Hot-Spark besteld, we zien wel hoe het gaat lopen :thumbup
15 januari 2010 om 08:19 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530690turbo, carburateur, brandstofpomp al aangeschaft :jerry
ik neem aan dat het ongeveer net zo werkt als de Hall sensor, dus zoals in het volgende stukje beschreven staat:
http://www.autohelpdesk.nl/component/007.htm
Dus komt geen mechanisch onderdeel aan te pas.
1.2 OHV motor in een C kadett. En dat van de corsa A ontsteking weet ik, is alleen een stuk meer aanpaswerk en net zo duur. Dus als het zo kan, dan zou het mooi zijn ;)
origineel gepost door Aapje
Enige verschil wat ik kan opmerkingen tussen de hotspark… Is dat hij magneten gebruikt om een contactje te verbinden, waar de normale contactpuntjes door een mechanische beweging ontsteken.Inprincipe blijf je het probleem van contactpuntjes die slijten houden. Alleen hoef je ze nu waarschijnlijk wat minder vaak te afstellen. En begeven de contactpuntjes in de hotspark het waarschijnlijk buiten de garantie periode.
De bobine vraagt best wat stroom zodra je deze gebruikt om de vonk te maken, deze stroom gaat door deze puntjes heen… Kijk maar eens naar je huidige contactpuntjes, deze hebben waarschijnlijk enorme slijtage vergeleken met nieuwe contactpuntjes…
Het lijkt mij gewoon een soort van hallgever idee toch? magneetje komt voorbij, wordt onderbroken omdat er even geen magneetje zit, de sensor geeft een signaal af die je bobine aanstuurt. Niks mechanisch meer aan volgens mij.
Mooi ding wordt het! Het kijkt alleen wel erg lastig met al die foto’s naast elkaar ;)
8 januari 2010 om 19:04 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530687Zo’n uitlaatspruitstuk, moet dat perse een spruitstuk zijn waarvan de buizen allemaal even lang zijn? Of is bijvoorbeeld hetzelfde idee als het originele uitlaatspruitstuk van de 1.2 ook voldoende?
Denk eraan dat je je koppelingsplaat goed centreert, anders kan je bak er zo slecht achter ;)
origineel gepost door hanzel
Jabadabadooooooeeee :jerry
Mooie restauratie hoor, je bent goed bezig! Ik blijf m volgen!
18 december 2009 om 14:10 In reactie op: Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen ! #17569783Oef dat wordt een fijn apparaat weer.:wub Ga je m in dezelfde stijl als die witte maken, dus verlagen enzo? Of in zo origineel mogelijke staat brengen? Ik ga m volgen
Waar kom je vandaan? heb er volgens mij nog wel 1 liggen met luchtfilter.
ik heb het tijdens mijn stageperiode wel eens in mijn handen gehad bij de opel dealer. Geen idee of het nog te verkrijgen is. Anders zou ik gewoon idd bij de gamma oid gaan zoeken, is vaak afdekplastic voor tijdens het verven enzo. Dan de dikste uitzoeken en dan zit je redelijk in de buurt.
origineel gepost door 2000
hier zijn vrij veel topics over. als je even zoekt dan moet je alles kunnen vinden:cool:Zoeken heb ik gedaan, maar de zoekfunctie werkt niet zo bijster makkelijk. Maar ik zal even verder speuren.
origineel gepost door Keesjr
Het kan er in, een kennis van me heeft een 2.0SEH en een 5-bak van een Omega in z’n C-Coupé gesleuteld, hij heeft wél de motorsteunen en versnellingsbaksteun zelf moeten maken en een carterpan van een Manta 18S gebruikt, de verdeelkap past op de laatste millimeter tussen het schutbord/kachelhuis, ook de voorpijpen van de uitlaat zijn zelf op maat gemaakt net als de rest van de uitlaat.
Ook de tussenas is een samenstelling van de Omega as en de Kadett as, zelf op lengte gemaakt en daarna laten lassen en balanceren bij de aandrijfassenboer.
Het past wel, maar is een *$%-klus geweest!Dus eigenlijk is het 10x makkelijker om gewoon een CIH erin te hangen en genoegen nemen met iets minder vermogen?
origineel gepost door pipo
van een 1200 c kadett een zware maken is minder werklippen van het front aanpassen voor grote radiateur en een versnelingsbak steun maken.
en dan vooras achteras wisselen motormet andere motorsteunen ingekorte aandrijfas automaat koppelingskabel benziene tank 1600 enz enz.
maar je hoeft de vooras en de tunnel niet aan te passen zoals bij de b en ook het front is minder werk:PAutomaat tunnel hoeft niet aangepast te worden toch? Alleen handgeschakeld?
-
AuteurBerichten