Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
even met een blaaspistool voorzichtig door de oliekoeler heenblazen als je alle remmenreiniger eruit hebt laten lopen, verdampt het nog 10 x sneller king:
afgelopen dinsdag in de parkeergarage op Hogeschool Windesheim, een groene C Sedan naast mijn City. Zag er op het oog wel netjes uit, iets werk aan de wielranden zag ik. Die verbrede SR velgen waren zeer dik! Er zat ook een sticker van Kadett Club Drenthe oid op en het was een 1200 automaat als ik de emblemen moet geloven ;)

zijn dat geen 6 kantige torxboutjes? iets van t25-t30?
Het grote werk is iig gebeurd, nu al die kleine prutsdingetjes nog! Maar ziet er al erg fijn uit, ga zo door!
die remolie die er nog wel inzit, ziet er ook flink vertroebeld uit. Gewoon ff de achterremmen bekijken en eventueel vervangen wat noodzakelijk is, daarna ff alle remolie vervangen, kun je er weer een mooi lange tijd tegen aan! (Als het goed is dan he :P )
of in het ergste geval je koppakking…
Stelt idd niks voor, mooi dat het gelukt is :thumbup
27 maart 2010 om 12:05 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530716origineel gepost door pipo
je hoeft alleen de gaten van de carb maar een beetje uit te vijlen. compressie van de r5 turbo is ongeveeer 7,5:1 en die van de kadett 7,8:1.heb het idee ook ooit gehad en alles toen op de sloop gehaald van een r5 maar toch overgestapt naar de 2400 motor.kop er op van een e kadett ohv die hebben grotere kleppen nokkenas van een 1,0 er in die is scherper.uitlaatspruitstuk maken en gaan met die banaan maar ik denk dat jedrijfstangen het niet aankunnen die zijn een zwak punt en dan je bak die is bij een 1200 ook niet al te sterk.tja en je hebt maar 4 versnellingen dus bent zo klaar hahaha:PEven hier op terug komend. Zo’n 1.0 nokkenas past zo in het onderblok zonder aanpassingen? Zoja, heeft iemand er 1 voor een mooi zacht prijsje? :P
Volgens mij bedoelt hij, dat hij die met die pennen gewend is, nu heeft hij andere. Die zijn idd vrij simpel, veer eraf wippen. Dan aan de achterkant 2x inbus 7 losdraaien en dan kun je een deel van de klauw eraf halen en je blokken ook. Alles goed schoonmaken, zuiger terug drukken en nieuwe blokken monteren. Verder afbouwen in omgekeerde volgorde. Kind kan de was doen ;)
of bij een brommerzaak, hebben ze van die flesjes van 250 ml ofzo. En mocht het toch blijven tikken, dan zul je je klepstoters moeten reinigen/vervangen, mocht je je er zo aan ergeren ;)
en de cilinderkop van een 1.2 is van gietijzer, niet van alu.
Die PU bussen worden nog wel eens als complete set aangeboden op ebay en anders op http://www.ps-autoteile.de . Ik zou ze idd er gewoon uithalen en nieuwe inzetten. Als je toch alles als nieuw maakt, waarom de rubber bussen niet.
Die klepsteelrubbers moeten volgens mij net iets strakker om de klep heen zitten idd. En hoor ik nou piratenmuziek op de achtergrond? :P :vertag
OK, had m bij een hele partij C kadett onderdelen zitten, maar wist niet waar ie van was. Helaas dus!
Idd, met de fohn gaat het helemaal perfect!
Heb je een foto van dat ding? misschien heb ik nog wel een splinternieuwe liggen die voor een zacht prijsje weg mag, weet alleen niet of het van een C Kadett is.
Wat zoek je precies van de remmen? Meeste staat wel op ebay en dergelijke, maar het is bij de automaterialen zaak meestal net zo goedkoop. Voor mijn C kadett kon ik nog alles krijgen voor de remmen, dus dat moet voor de B Kadett ook niet zo’n probleem zijn lijkt me.
ziet er al erg stoer uit! Wat hebben die wielen een camber zeg! Speciaal voor het driften? Kan niet wachten totdat deze aan het lopen komt en in de kleur staat. Ga zo door!:jerry
Wordt er nog wat hersteld/uitgedeukt/strakgemaakt? Dan zou ik ff op die plekjes letten, dat je daar geen rare plekken in de lak krijgt. Verder ligt het ook een beetje aan de kleur, op de ene kleur zie je meer dan de ander. Denk dat je verder niet zoveel kunt missen, overal goede dekking enzo lijkt me logisch om te controleren. Verder zou ik de lak even controleren op siliconen/stofjes in de lak, maar bij een beetje autospuiter worden deze ook al weggewerkt. Voor de rest, als je auto compleet wordt overgespoten, kun je ook niet echt kleurverschil krijgen, dus daar hoef je eigenlijk nauwelijks aandacht aan te besteden.
contactpunten moeten als ze volledig open staan, circa 0,40-0,45 mm open staan. Als je nieuwe contactpunten monteert en de oude zijn flink versleten, dan heb je kans dat je je verdelerhuis ook ff een klein stukje moet verdraaien. De afstand tussen de contactpunten maakt volgens mij kwa motortype niets uit.
Ik heb het ook met mijn Kadett C, maak me er niet al te druk over ;)
9 maart 2010 om 21:38 In reactie op: Me crossaa verlaagd en andere wielers nieuwe picasss 19-3-20 #17627342Dat kan lager!:jerry en ik ben het eens met vipertjegts, die zwarte streep ff van de achterklep af. Verders een erg leuke TR, zo met die ATS eronder!
origineel gepost door SjaakV6
Alleen zat er op de oude wel wat olie. Hoort dit?Dit hoort er niet op te zitten nee, misschien de krukaskeering aan de bakzijde lek?
Ok no problemo ;) als het werkt is het prima toch? :jerry
-
AuteurBerichten
