Jurgen

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 2,065)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: nokkenas afstellen #18074939

    Heb je deze al aan het lopen? Ben benieuwd wat het asje doet.

    In reactie op: Motorproblemen C20ne-> geen vonk en geen benzine #18079113

    Kijk maar even in dit topic ;)

    viewtopic.php?f=20&t=158924

    In reactie op: Motorproblemen C20ne-> geen vonk en geen benzine #18079111

    He, een naamgenoot :thumb Eerste dat ik zou gaan vervangen is de krukassensor. Hier kom je makkelijk bij en kost volgens mij ook niet gek veel, ik meen iets van 4 tientjes nieuw bij een Brezan of iets dergelijks. Anders even bij iemand 2e hands ophalen. Sensor doormeten zou kunnen, moet je even de weerstand meten. Maar dit wil ook niet alles zeggen. Wat de waardes moeten zijn weet ik niet precies, maar zal zo rond de 2000 ohm zijn denk ik. Gewoon even een andere proberen, misschien iemand die bij je in de buurt woont die zo’n ding heeft liggen?

    Ok weer een paar uurtjes bezig geweest gisteravond, heb de uitlaatgeleiders iets ingekort. De inlaatgeleiders heb ik eruit getikt, stelde eigenlijk weinig voor. Hier laat ik nieuwe inzetten door mijn beunhaas adresje ;) Zit nog te twijfelen om ook de uitlaatgeleiders er maar uit te halen, het gaat toch geld kosten en zoveel meer zal het wel niet worden voor die 4 geleiders extra.

    Met een Dremel gaat het niet echt snel, maar we komen er wel. Ben 2 uitlaatpoorten aan het afwerken, die heb ik nu met korrel 80 zo goed als glad, en 1 ervan al zo goed als met 120. De uitlaatpoorten ga ik polijsten, tegen roetafzetting. De inlaatpoorten zijn ook al mooi op weg, scheelt een boel dat hier de geleiders al uit zijn. Deze ga ik met korrel 80 schuren en zo laten, om de turbulente stroming te creëren en zo dus de menging van lucht en brandstof in gang te houden. Bij deze de foto’s van gisteravond :-D

    Inlaatgeleider is hier goed te zien

    Geleider boren met de kolomboor (let niet op de troep, is de schuur van m’n oom :lol: )

    Geleider met 10mm ingeboord, tot een stukje dieper dan waar de kop begint. Bij de eerste poging knapte namelijk het randje af toen ik ze eruit wilde tikken, omdat ik deze niet diep genoeg geboord had.

    Geleider eruit tikken met een drijver. Ik gebruikte een bout omdat ik natuurlijk die verrekte drijver niet kon vinden :o

    Geleider is eruit

    Alle 4 de inlaatgeleiders eruit

    Inlaatgeleider eruit

    Een paar sfeerfoto’s van de poorten :D

    Begint er dus op te lijken 8)

    Zit nog te twijfelen om de c20ne kleppen erin te laten zetten, deze zijn 1mm groter in doorsnede. De klepzittingen moeten toch opnieuw gefreesd worden als er nieuwe geleiders ingaan. Dit zo het oppervlak met 5% vergroten. Alleen de klepstelen zijn wel weer dunner, 8mm voor de 1.8 t.o.v. 7mm voor de 2.0 als ik het goed heb. Maargoed dat ga ik even overleggen.

    Thnx! En makkelijk gaat het allemaal niet hoor :swear Maar met veel lezen en niet te bang zijn kom je een heel eind :thumb

    Zo al een tijdje geen update hier gedaan, op het Corsa A forum wel, dus ik plak weer even een paar updates achter elkaar aan om jullie hier ook weer op de hoogte te houden ;)

    Zo, vandaag een dagje thuis omdat ik last van m’n rug heb. Mezelf toch nog naar de schuur kunnen trekken en rustig op de stoel aan de werkbank m’n motorsteunen kunnen vullen met ruitenkit ;) Complete How To ga ik nu mee bezig en zal wel in het How To gedeelte verschijnen ;)

    Komende vrijdag ga ik trouwens laten voorkeuren voor de apk, die is 6 december pas verlopen maar ik heb het gevoel dat er een pens werk aankomt, zoals wielrandjes bijvoorbeeld :eek:



    Okeeeee, net terug van de keuring :eek:

    – Kentekenverlichting
    – Claxon
    – LV lichtbeeld
    – RA Handremkabel
    – Brandstofleiding raakt de stuurstang bij volledig sturen
    – Wielrand RA + stukje lassen aan de binnenwielkast achter de schokbreker
    – Wielrand LA + stukje dorpel onderaan + Stukje aan de binnenwielkast achter de schokbreker
    – Wiellager LV + RV
    – Wiel LV steekt meer dan 3cm uit de wielkast
    – Opmerking olielekkage :eek:

    Ik wordt dus nog smerig druk om m door de keuring te krijgen :cry: Maargoed, meeste heb ik liggen, zoals:

    – Links en rechts wielranden
    – Wiellagers
    – Andere koplampen
    – Andere wielen
    – Andere claxon



    Ondertussen begon de Corsa op 3 poten te lopen :angel

    Alle 4 de bougies waren zo ongeveer, deze was wel de ergste en functioneerde niet meer. Nu weer opgelost dus ;)

    Dit heeft me wel weer toe gezet om met het blokje bezig te gaan. Zuigerveren heb ik op de zuigers gezet en had de nieuwe lagers in het blok gelegd. Wil ik de krukas er in leggen, zie ik dat ook bij deze krukas 1 drijfstanglagertap een beschadiging heeft :( De rest is allemaal netjes, maar bij 1 zitten er 3 butsjes in en er lijken wel rimpels over dwars in te zitten, net alsof het metaal iets opgestroopt is. Op zoek naar weer een andere dus.


    Net even de binnenkant van de corsa kaal gemaakt, zodat ik van het weekend maar eens druk aan het lassen kan gaan. Wordt mooi weer voorspeld men, dus gas op die lollie! 8) Hier de gaatjes, dit is van de linkerkant alleen… De rechterkant valt daarentegen wel mee.



    Gisteravond al iets gedaan. Kon nog niet beginnen met de wielranden zelf want had de auto nodig vandaag. Toch het rechter achterwiel eraf gedraaid om die binnenwielkast alsvast te inspecteren. Toen besloten om het ook maar direct te repareren. Zo begon het:

    Na wat wegsteken van kit en undercoating en even met de staalborstel op de slijptol eroverheen rammelen kwam dit te voorschijn:

    Toch nog meer dan zo op het oog leek. Slechte stukken uitgeslepen:

    En weer dicht maken:

    Tot zover had ik foto’s gemaakt, toen was de batterij van m’n telefoon leeg :P Ik heb alles nu in de zinkprimer staan, straks even wat nadenkit halen en netjes afwerken. Vervolgens even undercoating er tegen en even binnen in de kokerbalk wat spul knallen en dan kan het er weer een tijd tegen. Vanmiddag/vanavond ga ik starten met de wielrandjes, kijken of we het dit weekend klaar gaan krijgen. Onder bij de dorpel zit er nog wel even werk aan ben ik bang, maar we zullen het zien ;)



    Even een paar sfeerplaatjes van gistermiddag :eek: :eek:

    Viel dat binnenscherm dus even behoorlijk tegen :eek: Had beter ook een nieuw binnenscherm kunnen bestellen, maar die heb ik niet dus ben ik m nu dicht aan het maken met gewoon plaatwerk. Wil ook wel, maar duurt zo lang… zo maar weer verder, binnenscherm zit er voor de helft in zo’n beetje. De andere wielkast is niet zo erg voor zover ik kan zien :P



    Goed, van het weekend dus druk aan het lassen geweest, viel erg tegen dus heb maar 1 kant kunnen doen. Is redelijk gelukt, maar omdat ik zelf de binnenwielrand moest fabriceren is het niet 100% geworden. Ik ga nu eerst de andere kant doen en tevens even een gaatje dichten achter de achterbumper. Daarna ga ik de schermen uitrollen, randje is al omgeslagen. Na het uitrollen kunnen de stelschroeven er achter tussenuit, zakt ie ook nog weer iets :-D

    en achter de achterbumper.

    Auto heeft een keer een drukker van achter gehad rechtsachter. De achterplaat staat wat naar binnen toe, waardoor de bumper ook wat meer naar voren komt daar en dus scheef zit. Hier ga ik tzt een andere achterplaat inlassen. Maar voorlopig ben ik wel even genezen van het lassen, had gisteren mooi rooie ogen :shock:



    En uiteindelijk na al het harde werken:



    Op het moment ben ik bezig om de poorten wat te flowen van mijn 1.8e kop. Alle gietfouten en de grove afwerking van het gieten ga ik er dus uithalen. De klepgeleiders zitten eigenlijk vrij in de weg, maar ik laat ze wel zoals ze nu zijn. Zat eerst te twijfelen om ze in te korten tot de wand van de poort, maar dan wordt vooral die van de inlaatkant erg kort. Daar gaat dan zo een centimeter af. Die van de uitlaat doe ik denk ik nog wel, dat is maar 3-4mm ofzo. Die van de inlaat druk ik er misschien nog even uit, of laat ik even doen. Dan kan ik net wat mooier overal bij en heb ik straks ook weer verse (bronzen) geleiders erin zitten.

    Hier een paar foto’s van toen ik net begonnen was met de inlaatpoorten. Deze poorten worden denk ik ook nog iets vergroot, maar dan moet ik eerst mijn inlaat maken, dan maak ik alles op elkaar pas. Hier zijn de gietranden enzo goed te zien.

    Inmiddels al een stukje verder, de inlaatkanalen heb ik grofweg klaar, die moet ik nog even afwerken. Gisteren bezig geweest met de uitlaatkanalen, die heb ik aangepast op de uitlaatpakking. Vanavond gaan we weer verder, dan ga ik de kleppen ook even reinigen en polijsten.

    Verder is het flowen van zo’n kopje eigenlijk kinderspel, pas als je de poorten gaat vergroten moet je wel weten wat je doet. Met een Dremel is het eigenlijk net niet helemaal fijn vanwege de korte steeltjes van die schuurbandhouders, maar ik heb geen compressor waar ik mijn luchttol op kan doen, dus doen we het maar zo 8)

    In reactie op: 95 of 98 #17967385

    Rij nog wel op 95 maar straks met m’n andere motor niet meer. Met een hogere compressieverhouding of iets dergelijks ontkom je er niet aan om 98 te gaan tanken.

    In reactie op: 95 of 98 #17967382

    waarom alleen hele ouderwetse motoren?

    Gefeliciteerd! :thumb Dat is wel een geldige reden om de Corsa even geen aandacht te geven :P

    In reactie op: 2.0seh tunings zuigers of XE zuigers in een SEH #18076651

    Kleppen zijn gelijk of misschien zelfs 1mm kleiner. Inlaatkanalen zijn daarentegen wel korter en een stuk groter in diameter. C20ne is 33mm doorsnede, 1.8e is 36mm. En de compressie gaat inderdaad omhoog.

    In reactie op: Opel Corsa Root cause investigation #18076714

    Waar kom je vandaan? Misschien iemand in de buurt die je even wil helpen?

    In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059394

    Deden ze bij mij ook niet moeilijk over ;)

    In reactie op: 95 of 98 #17967374

    @Carpento wrote:

    @combo c tour wrote:

    ik raad ten strengste aan om euro 95 te tanken.
    er zit een groot verschil tussen 95 en 98.
    als de fabrikant 95 voorschrijft deze dan ook alleen tanken.
    95 en 98 hebben een verschillend punt van ontbranden.
    dat 98 je motor beter smeerd en dergelijke is het domste fabeltje wat ik ooit gehoord heb.
    kijk in je handleiding want daar staat het juiste in.
    bijna zo wat alle benzine auto’s lopen op euro 95.
    98 is nog voor de oudere auto’s en daar valt de corsa-b niet onder.
    en ja 98 kan schade aanrichten aan je motor.
    bij twijfel raadpleeg je opel dealer bij jou in de buurt.
    zij weten het zeker.

    Interessant, onderbouw eens met bronnen ? :angel

    Ik ben ook wel benieuwd naar de onderbouwing van dit verhaal, want wat betreft dat 98 verhaal klopt er geen :ass van :hmmz

    In reactie op: 2.0seh tunings zuigers of XE zuigers in een SEH #18076648

    1.8e kop erop :angel

    In reactie op: 2.0seh tunings zuigers of XE zuigers in een SEH #18076646

    Van het onderblok krijg je geen vermogenswinst nee, de zuigers doen t.

    In reactie op: 2.0seh tunings zuigers of XE zuigers in een SEH #18076643

    Wil inderdaad niet zonder de zuigers te bewerken. Wat wel eens gedaan wordt, is een X20XEV onderblok en zuigers met een c20ne/20seh kop.

    In reactie op: Radio aansluiten, Memory? #18074930

    Ik heb ze zelf ook gewoon allebei op de constante plus, ben zelf nog nooit de radio vergeten uit te doen dus dat kan makkelijk.

    In reactie op: C1 kadett spatbord vervangen #18076331

    Die je van binnenuit moet doen is even zoeken inderdaad. Wees er op verdacht dat met het losdraaien van de boutjes die het scherm aan je front vasthouden, je front ook gedeeltelijk mee kan komen als deze in niet al te beste staat is :P

    In reactie op: Radio aansluiten, Memory? #18074927

    @NoFear1696 wrote:

    @*Jurgen* wrote:

    @NoFear1696 wrote:

    @*Jurgen* wrote:

    @arnold kadett wrote:

    gele moet indd bij de rode op
    als die samen op een constante plus komen moet het werken

    Moet niet, is niet origineel zo bedoeld. De memory hoort op de constante plus, ofwel je accu. De rode hoort op een contactgeschakelde plus. Je kunt ze wel bij elkaar op doen, dan moet je inderdaad je radio handmatig uit en aan zetten.

    en de gele moet op je lichtschakelaar

    Oranje bedoel je neem ik aan?

    Rood=Geschakelde +(contact)
    Oranje =Memory Continu +(accu of Zekeringkast)
    geel= Licht schakelaar +(dashboard verlichtinng)

    Ik hoop niet dat je je eigen radio zo hebt aangesloten, want zo hoort het niet namelijk. Ga maar eens zoeken op de kleuren van een ISO stekker en hun betekenissen.

    In reactie op: Radio aansluiten, Memory? #18074922

    @NoFear1696 wrote:

    @*Jurgen* wrote:

    @arnold kadett wrote:

    gele moet indd bij de rode op
    als die samen op een constante plus komen moet het werken

    Moet niet, is niet origineel zo bedoeld. De memory hoort op de constante plus, ofwel je accu. De rode hoort op een contactgeschakelde plus. Je kunt ze wel bij elkaar op doen, dan moet je inderdaad je radio handmatig uit en aan zetten.

    en de gele moet op je lichtschakelaar

    Oranje bedoel je neem ik aan?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302338

    @scheurneus wrote:

    Me beide startmotoren die ik heb doen het niet zitte echt vast
    Nieuwe is onderweg
    Maar krijg me brandstof pomp nog steeds niet aan de gang

    Brandstofpomp is ook niet zo gek dat ie het niet doet, die gaat pas lopen zodra je motor rondt draait. Zodra de motor ronddraait door de startmotor, geeft de krukassensor een signaal aan de computer, welke het brandstofrelais voor een 2e keer laat schakelen. Dus eerst even je startmotor vervangen en dan maar verder kijken.

    In reactie op: Radio aansluiten, Memory? #18074917

    @arnold kadett wrote:

    gele moet indd bij de rode op
    als die samen op een constante plus komen moet het werken

    Moet niet, is niet origineel zo bedoeld. De memory hoort op de constante plus, ofwel je accu. De rode hoort op een contactgeschakelde plus. Je kunt ze wel bij elkaar op doen, dan moet je inderdaad je radio handmatig uit en aan zetten.

    In reactie op: corsa b bumper verwijderen (NU NOG MEER ROEST!!) #18073165

    Subframe heb je niet. Kan zijn dat je motorsteunen anders zijn, maar dat durf ik niet te zeggen. Als deze hetzelfde zijn, hoef je alleen het blok en de bak om te gooien met de motorkabelboom en de tank met pomp te wisselen.

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302335

    heb je alle draden weer op je startmotor gezet? Dus zwart/rood vanuit de auto en de dikke rode kabel vanaf de accu?

    In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625475

    @schuitje wrote:

    als de originele randen op de chasisbalk hard zijn (waar het scherm tegen aan valt) is het niet heel super veel werk.
    de oude kuip kan je gewoon in stukjes slijpen zodat je van de voorkant (vanuit de auto kijkend) de puntlassen kan losboren.

    maar bij de nieuwe ( dus sedan/coupe) moeten ze uiteraard heel blijven. dus moet je vanaf de andere kant boren, omdat anders je boormachine tegen de bolling in de kuip zit en je dus niet op de las kan komen.

    tja en dan is het simpel weg de randen op de auto schoonmaken, eventueel wat gaatjes bijknippen die je weer dichtlast.
    en afwerken.

    over het uitlijnen hoef je je ook niet druk te maken.
    er zitten over de hele rand van de kuip 10mm gaatjes, ik dacht 4 stuks. die precies voor dezelfde gaatjes in de auto moeten komen te liggen. dus als je daar een boor of iest dergelijk insteekt zit je altijd goed.

    wat wel een goede tip is, heb ik van mijn vader. zelftappende parkertjes.
    daar kan je de bovenrand perfect mee aantrekken om af te lassen, en dan aan de onderrand een paar grote griptangen erop.
    en die steeds opschuiven zodat de kuip strak tegen de chassisbalk ligt.

    mijn vader is zo lief geweest wat staal voor me te halen vandaag, dus mischien vanavond nog even met de accubak aan de slag

    Thnx! Goeie uitleg, ik ga er even hard over nadenken. Is ook wel wat voor mijn City. 1e reden is dat je veel makkelijker een achteras kan vinden, zowel groot als klein. En ik heb al gele Koni’s liggen voor een Sedan, die passen er dan ook mooi onder. Succes met de werkzaamheden, ik volg het op de voet en ben benieuwd naar je vorderingen :thumb

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 2,065)