Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Niet geschoten is altijd mis, dus gewoon proberen. En mocht je dan uiteindelijk alsnog met de auto blijven zitten, mits je een beetje handig bent zijn de puntjes voor relatief weinig geld wel op te lossen.
@Big Sexy wrote:
Een matzwarte TR met spikes op de naafkappen en laag in Weert
Dat zal Hanskadett wel geweest zijn denk ik?
6 december 2012 om 15:19 In reactie op: Corsa B ’94; Startmotor draait wel, motor slaat niet aan #18081962Even checken of je bougies vonken. Bougies eruit draaien, in de bougiekabel drukken en op het uitlaatspruitstuk houden of iets dergelijks. Iemand anders laten starten en kijken of ie mooi helder blauw vonkt. Kan heel goed de hallsensor zijn, dat zie je dan gauw genoeg.
6 december 2012 om 09:43 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625495Dat stukje links naast de chassisbalk, loopt die bij de caravan altijd vlak met de chassisbalk of zit er nu een holle ruimte onder?
Met een pers en losse naven, kost het je circa 15 minuten. Dus het zal de kop niet kosten bij een garage om dat even te laten doen ;)
6 december 2012 om 09:28 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302365Zoals Freek het beschrijft heb ik m ook en het werkt ;)
Die zit hier ook op het forum, ook onder de naam rollingstone. Stuur hem gewoon even een berichtje, dan kan hij je dat haarfijn uitleggen lijkt me ;)
5 december 2012 om 07:12 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625492Me like :wub
Ja klopt, adviseerde ik m ook. Alleen het is lastig te beoordelen hoe de rest van de uitlaat er aan toe is. Wat ik persoonlijk zou doen is een 2e hands kat, met een nieuw ebay uitlaatje.
Nouja het geneuzel begint aardig irritant te worden allemaal. Elke betrokken partij heeft zijn punt al meerdere malen duidelijk gemaakt maar het halve forum moet zich er ook nog eens mee bemoeien. Ik denk dat het beste is dat de betrokkenen gewoon afwachten hoe het bij de rechter gaat uitpakken. Ik begrijp dat dat misschien moeilijk is maar het verbeterd de situatie voor jullie alsook voor het forum echt niet hoor. Er beginnen nu mensen heftige discussies te voeren met elkaar terwijl zij waarschijnlijk niet eens weten hoe het verhaal precies in elkaar steekt en ook geen ene bal te maken hebben met de kwesties betreffende DHZ.
Beide flenzen willen nog wel eens aardig verrotten, denk dat het hier ook het geval is.
Ja en dat is nou net de lol, dan moet hij én een katalysator kopen, én een katververvanger :vertag En de katalysators die op Ebay staan, zijn allemaal van die dingen die je er tussen moet lassen, en ik heb het vermoeden dat de topicstarter daar niet uit gaat komen, maar ik kan het mis hebben :thumb
Jullie zitten wel allemaal mooie setjes op te noemen, maar hij moet ook z’n katalysator vervangen he? Die zijn vaak wel prijzig en zitten niet bij zo’n uitlaatset in. Goedkoopste is om deze 2e hands te kopen.
Geen foto kunnen maken nog :hmmz
Haha mooi dat het gelukt is, ik was toen zelf ook verbaasd :P :thumb
Foto’s zeggen vaak meer als een kenteken ;)
Wat voor compressor heb je er achter staan? dus inhoud tank, max bar, en opbrengst in L/min? Ben rustig op zoek naar een compressor waar ik onder andere zulke dingetjes mee kan doen. Onderdeeltjes zien er prima uit hoor! :thumb
Gewoon de slang losmaken die het laagst aan je radiateur zit, of allebei en even je radiateur eruit halen om deze ook leeg te laten lopen. ;) Kan ook zijn dat er een plugje onderaan de radiateur zit waarmee je het spul kunt laten aflopen.
Is het een flauwe deuk? Misschien een foto van? Klinkt misschien gek, maar als je iets van een gootsteenontstopper hebt, zo’n zuignapding, dan zou je kunnen proberen om m er zo uit te trekken. Is mij al een keer gelukt :vertag
In ieder geval al een vooruitgang geboekt! Als ik er aan denk zal ik even een foto maken ;)
Klopt, bovenste is de waterpomp. Verder loopt ie nog over de dynamo, krukaspoelie en spanrol als ik het me goed herinner. Kan zijn dat je spanrol gaar is, was bij die van mijn ouders ook. Even de riem eraf halen is wel even een karweitje hoor, die spanner is aardig lastig om weer opnieuw te spannen, maar het wil wel. Ik heb eventueel nog een nieuw los spanrolletje en multiriem liggen voor een zacht prijsje. :thumb
Relais dat misschien gaar is dan?
Voor een c20ne werkt het wel iets anders, daar ligt geen onderliggende nokkenas in. Je kunt je kop er dus niet af laten. Heb het hele verhaal niet doorgelezen, maar het principe zal misschien wel gelijk zijn hoor.
30 november 2012 om 14:51 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302352ja kun je gewoon voldrukken ;) Zolang je dat metalen deel maar recht erin hebt zitten nog en alle losse rubber stukken eruit snijdt.
Bobine is naar mijn weten prima zo. Inderdaad wat corsaboy zegt, even de krukassensor wisselen, dan zou ie het moeten doen :thumb originele kabelboom ligt er gewoon in neem ik aan? Of is het een blokombouw geweest?
-
AuteurBerichten