Jurgen

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 2,065)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565774

    Ik heb de hele ochtend gespendeerd om dit topic door te lezen. Wat een topwerk zeg! :thumb En ik vind t knap dat je steeds de draad weer op kunt pakken na de zoveelste tegenslag, ook deze keer zal het weer goedkomen :thumb

    In reactie op: div projecten update 28-12 #17998722

    Jij bent verrekte handig met slijptol en lasapparaat zie ik :thumb Ga zo door zou ik zeggen, mooi veel plaatjes om naar te loeren :P

    In reactie op: P0136 #18086267

    yep, wat ik zo kan zien is dat de 2e lambda sensor, dus na de katalysator.

    In reactie op: Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum #17458541

    Telt een crossmotor ook? :angel

    In reactie op: EGR preventief afdoppen? #18085316

    EGR heeft als functie: Uitlaatgasrecirculatie. Het brengt dus de verbrande gassen terug in je inlaattraject, om zo de laatste onverbrande deeltjes ook te verbranden. Als je m afdopt krijg je dus alleen maar vers mengsel in je cilinder, dus alleen maar beter ;) Voor de APK maakt het niks uit.

    Owja het injectorhuis is volgens mij er gewoon af te halen. Durf niet te zeggen of er een pakking tussen zit, ik denk zelf van niet namelijk.

    In reactie op: EGR preventief afdoppen? #18085314

    Gewoon losdraaien en schoonmaken (vol pompen met remmenreiniger :P ) Dan een metalen plaatje maken die je er tussen doet zodat ie afdicht. Waarschijnlijk even een nieuwe pakking er tussen doen, zodat ie lekdicht is.

    In reactie op: Kan geen iso adepter voor mijn de corsa ’96 vinden #18085032

    Ja als je de bekabeling bij de stekker even bekijkt, KAN het zijn dat er stekkertjes tussen de rode draad en gele draad zitten. Dan kun je deze gewoon omsteken. Als dit niet het geval is, even losknippen en omsolderen. Wel even je accuklem eraf halen dan.

    In reactie op: Radio laat grote ‘gap’ achter #18085451

    Ik weet niet precies hoe dat zit, grote kans dat er een ISO stekker aan zit. Als je een nieuwe radio koopt zit er vaak een verloopstekker bij van ISO naar de radio. Anders zijn die vaak wel te verkrijgen via een autozaak waar ze audio verkopen.

    In reactie op: Corsa B start niet / en viel opeens uit #18085308

    Dat is de nokkenas sensor he ;)

    In reactie op: Kan geen iso adepter voor mijn de corsa ’96 vinden #18085030

    Vaak kun je rood en geel bij je stekker omdraaien, dus rood in geel en geel in rood. Heb je het draadje van de mute ergens op aangesloten dan?

    In reactie op: Help! Heb ik een lekke koppaking? #18085384

    Koppakking is vaak inwendig. Als het uitwendig is kun je het wel zien als je even goed rond je cilinderkop kijkt.

    In reactie op: EGR preventief afdoppen? #18085312

    Afdoppen kan geen kwaad in ieder geval. Dan kun je daarna altijd nog eens verder kijken. Misschien injectorhuis een keer schoonmaken.

    In reactie op: Radio laat grote ‘gap’ achter #18085449

    Wat voor Corsa heb je? Een Corsa C denk ik? Die heeft inderdaad een zogenaamd dubbel DIN/2 DIN radiosysteem. Er zijn frames die van een 2 DIN ruimte een 1 DIN (dus voor “normale” radio’s) maken. Radio’s maakt niet zoveel uit, gewoon een gerenommeerd merk nemen.

    In reactie op: Corsa B start niet / en viel opeens uit #18085306

    Wat ik kan zien in Autodata zit ie achterop je motorblok onder je startmotor. Zul je waarschijnlijk van onderen bij moeten

    In reactie op: Help! Heb ik een lekke koppaking? #18085378

    Koelwater is koelvloeistof ja. Gewoon even onder druk laten zetten. Als de druk dan wegloopt zonder dat je een uitwendig lek kunt vinden is waarschijnlijk je koppakking wel lek. De garage kan je daar wel over voorlichten. Enig idee welke positie je die druppels hebt liggen onder de auto? Rechtsvoor of linksvoor bijvoorbeeld?

    In reactie op: Koeilvloeistof bijvullen tot streep #18084686

    Kon het bij m’n ouders corsa ook niet vinden, maar tot aan de lasnaad is helemaal goed.

    In reactie op: Uitgegleden in de sneeuw #18083610

    “wel boven de 40 maar niet altijd” Dat schrijft ie ;)

    In reactie op: Uitgegleden in de sneeuw #18083608

    Velg krom, wiellager kapot, veerpoot krom, draagarm krom, stuurstang krom. Kan van alles zijn dus. Ligt er aan waar ie schaaft, hoe het klinkt, of je het ook in het stuur voelt etc etc. Ik denk dat je wiellager kapot is.

    In reactie op: Ruitenvloeistof pomp vervangen. #18083558

    Als je naar je ruitensproeiervloeistoftankje kijkt, zie je m zo zitten. Je kunt m er zo uittrekken, wel even opletten dat als je tankje nog helemaal vol zit, dat dit er grotendeels uit zal lopen. Rubber slangetjes kunnen wat hard geworden zijn, dus lastig erop te krijgen. Ik heb het slangetje toen iets verwarmd met een aansteker, zo werd ie weer soepel en kon ik m er zo opdrukken. Wel opletten op de sloop dat je ook weer 1 met een dubbele aansluiting meeneemt.

    In reactie op: Corsa B C14NZ E2 #18082708

    Volgens mij heb ik gisteren nog in autodata zien staan dat het wel een vrijloper is :hmmz

    In reactie op: Corsa B C14NZ E2 #18082703

    Dan heb je in ieder geval wel weer een mooi fris autootje! Volgens mij mis ik de ruitenwisserbladen nog ofniet? En over de veerschotels, de chassisbalk kan ook wat aangetast zijn, dus als je een stukje plaat hebt liggen dat je er in kan lassen dan ben je er helemaal klaar voor. Je mist in je kostencalculatie nog wel de conservering voor de veerschotels, zoals primer en tectyl volgens mij?

    Vervangen van het riempje is vrij rechtoe rechtaan werk, rustig de tijd er voor nemen. Zorgen dat je het spul eerst netjes op tijd hebt staan, riempje eraf, nieuwe erop, spannen, 2x met de hand ronddraaien en als de merktekens nog kloppen kan er niks mis gaan. Mocht het toch onverhoopt toch niet goed gestaan hebben, het is een vrijloper, wat betekend dat je zuigers niet de kleppen kunnen raken en je dus 9 van de 10x geen schade hebt bij een verkeerd afgestelde riem. Niet vergeten je thermostaat te verwisselen voor je de nieuwe riem erop legt ;)

    In reactie op: Ascona B 400R Project VERKOCHT #18063409

    Respect voor al het werk hoor! :thumb :wors

    In reactie op: Roest Corsa D #18083014

    Het lijkt wel een Corsa B qua roesten :hmmz Heeft opel zeker niets van geleerd destijds :sleeping

    In reactie op: Corsa B C14NZ E2 #18082700

    Zou me om de tellerstand ook niet zo heel erg druk maken hoor. Als je je distributie vervangen hebt, heb je gewoon weer een blokje waar je weer een hele tijd mee kunt doen. Prijs voor zo’n setje is een erg nette prijs. Thermostaat zit gewoon een rubber bij, heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat ie er niet bij zat. Nu nog even een beetje (laten) lassen, dan heb je gewoon weer een goed corsaatje, alleen wel jammer dat het zo gelopen is. Dat van die nieuwe kopbouten snap ik ook niet helemaal, stel dat ik zelf zoiets zou doen, zou ik liever de oude kopbouten weer gebruiken en een nieuwe riem, dan andersom.

    In reactie op: Corsa B C14NZ E2 #18082670

    Achteras rot door ja, kwaaltje bij de Corsa A en B. Die van mij roest daar ook al een beetje, flink uitgekrabt met een schroevendraaier en volgeblaft met tectyl.

    draagarm kost een 10tje per stuk ofzo en is vrij gemakkelijk te vervangen. Alleen veerschotel lassen komt wat meer bij kijken, dan zou ik gelijk ook de achteras er onder vandaan halen en controleren/herstellen/vervangen. Ook distributieriem is ook niet iets voor de beginnende sleutelaar. Maar ik snap dat je daar als leek niet aan wilt beginnen. Weet niet waar je vandaan komt, misschien iemand van hier die het voor de beun wil doen, scheelt dan een boel tov de garage.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 2,065)