Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je hebt gewoon een te dunne bout. ;) En als je nog niet overtuigd bent, kijk even met een lampje naar het schroefdraad in de krukas, zie je het gauw genoeg toch?
Lees hem even uit met de paperclip methode. Deze methode staat wel vaak beschreven op het forum, even zoeken ;)
Thermostaat kan 2 dingen doen als ie kapot is. Hij blijft open staan of hij blijft dicht. Als hij open blijft staan duurt het stukken langer voor ie op temperatuur komt. Dit had jij dus, hierbij wordt ie niet te warm. Hij kan ook dicht blijven staan, dan raakt ie aan de kook omdat ie de koelvloeistof niet door de radiateur kan pompen.
Is vrij normaal dat je koelvloeistof eruit spuit als ie heet is, hoeft niet per se je koppakking te zijn. Ik denk zelf je thermostaat, maar om het zeker te weten zou ik inderdaad even een lektest laten doen bij de garage.
Dat heb ik serieus nog nooit op een Corsa gezien :hmmz
schokbrekers en veren vervangen is een fluitje van een cent, daar hoef je echt niet voor te zagen of te boren?? :hmmz :hmmz
Als je in google intypt “wanneer total loss” kom je vanzelf op het antwoord. Het gaat er dus om dat het schadebedrag niet hoger mag zijn als de dagwaarde van de auto.
Ik zou gewoon voor een nieuwe gaan, zijn nieuw net geen 200 euro. Dan weet je zeker dat ie nog mooi gangbaar is en heb je ook nog eens garantie.
Wil je toch 2e hands, zou ik het marktplaats gedeelte hier en gewone marktplaats eens in de gaten houden, komt wel eens wat voorbij.
schijnt dat het bij de ene corsa makkelijk past en bij de andere niet. Denk gewoon eerst maar eens als proef erin hangen?
Tja dat krijg je bij kwikshit he :vertag
3 januari 2013 om 22:14 In reactie op: Heeft deze corsa een riem of ketting als distributie #18091285Ketting ;) Wat betreft roest, even zoeken op het forum want daar zijn een boel topics over geweest ;)
Die van m’n A Corsa roest ook al, gewoon zo goed mogelijk schoon krabben en volblaffen met tectyl ofzo.
Achteras is een kwaaltje bij de corsa A en B. CO te hoog kan best een lekke uitlaat zijn, vandaar misschien de opmerking van het geluid.
Geluid niet, knipperlichten moeten naar mijn weten inderdaad oranje zijn
Hier staat vast het 1 en ander in:
http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?129462-*HOW-TO*-fit-a-Smallblock-XE.-%281.4-1.6-16v%29″ onclick=”window.open(this.href);return false;
31 december 2012 om 08:26 In reactie op: buitentempratuur van corsa b x12xe ecotec van 2000 #18089173Deze zit ergens achter de bumper, denk in de buurt van het roostertje. Sensortje vervangen is meestal voldoende, mocht het toch niet helpen dan zou ik het in de bedrading zoeken.
heb jij misschien een x16xe? Die gaat inderdaad net iets langer door nog.
Misschien een keer de computer uitlezen op foutcodes?
Denk dat je eerder je tankontluchting na moet kijken als je de tank niet helemaal vol kan gooien. Ook je brandstoffilter verwisselen wil wel eens helpen tegen het pruttelen
Zou standaard 6500 toeren moeten zijn.
Als je krukas en nokkenas op de merktekens staan, even bougie van cilinder nummer 1 eruit draaien (distributiekant) en even met een lampje erin schijnen om te kijken of je zuiger bovenin staat.
29 december 2012 om 15:21 In reactie op: Licht schurend/zoemend geluid voorkant (koppeling/versnellin #18088052Afstellen is niet al te moeilijk, even zoeken dan vind je de methode wel.
Kan ook zijn dat je speling hebt op je schakelmechanisme. Enige manier om dat te verhelpen is vervangen door een ander spelingsvrij mechanisme of door de oude kogels van je mechanisme te vervangen door stalen kogelkoppen of uniballs.
Maar hiermee is het geluid niet weg. Dat zal in de bak zitten ben ik bang.
29 december 2012 om 11:47 In reactie op: Licht schurend/zoemend geluid voorkant (koppeling/versnellin #18088050F13 hoeft niet per definitie korter te zijn hoor. Moet je even bij je eigen bak kijken wat er onder het deksel aan de zijkant van de bak voor nummers staan. Daar zal iets staan als W3.55 of W3.74. Dat is de eindoverbrenging van de bak. F15CR heeft maar 1 soort overbrengverhoudingen en 2 verschillende eindoverbrengingen. In de F13 variant zijn er tal van soorten, dus zul je goed moeten zoeken als je op zoek bent naar een specifieke versnellingsbak.
Lekt je bak toevallig ook olie? Klinkt namelijk alsof er veel te weinig olie in zit, dan gaat ie ook huilen en moeilijker schakelen.
En anders gewoon de Brezan of iets dergelijks
Als je het niet zelf kunt fixen, dan kun je m beter op de sloop drukken ben ik bang. Dat gaat aardig in de papieren lopen en voor dat geld kun je ook een nettere auto kopen.
Kun je ook lekkage langs je kop zien dan? Waterpomp en distributieriem ook vervangen?
-
AuteurBerichten