Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoek even hier op het forum, is al een paar keer voorbij gekomen ;)
ligt er aan waar ie lekt…
Ik denk dat ik het euvel gevonden heb, ik had geen geschakelde spanning op m’n tellerbak… Denk dat ik met de ombouw naar 2.0 een draadje voor de geschakelde spanning gebruikt heb voor m’n brandstofpomprelais die de spanning regelde voor m’n tellerbak. Dus nu doen al m’n metertjes enzo het ook weer ;)
Als je voor je auto staat, met je gezicht naar de motor, zit ie aan de achterkant van het blok, onder de dynamo ter hoogte van de krukaspoelie ;)
In de kop zou 1.8e of 18e gegoten moeten zitten:


De onderste heb je er denk ik in zitten, daar past alleen de inlaat van de 1.8e op. Die bovenste moet volgens mij ook de c20ne/20seh inlaat op passen.
Edit:
De info uit mijn 1e reactie is dus net andersom ;)
CO2 sperretje :vertag
Wat een gaaf kleurtje Mieke!
Nope, dat is een CIH motorblok, anders dan jou 1.8 8v want dat is een zogenaamd OHC blok. Daar zijn volgens mij ook nog 2 types in, namelijk de 1.8e en de 18e. Als ik het goed heb past er op een 1.8e een inlaatspruitstuk van een c20ne/20seh en op de 18e past alleen die van de 18e zelf. Dit komt omdat de inlaatpoorten bij de 18e 2,5 cm lager zitten dan bij de 1.8e/c20ne/20seh.
Krengen zijn nauwelijks meer te vinden. Moet je even kijken op de verdeler zelf, daar staat een Bosch nummer op. Geloof dat op marktplaats er iemand nog die dingen aanbiedt, gewoon even het Bosch nummer in het zoekgedeelte van marktplaats tikken.
Ik heb er sinds een paar dagen een A3 dashboard in zitten ( in een A2), hierin zit een A3 tellerbak met toerenteller. Hiervoor had ik gewoon een standaard A2 dashboard, waar ik een A2 GSI tellerbak in wilde zetten, maar die brandde dus door.
En wat betreft die dynamo’s, zodra ze niet meer bijladen zijn ze bij mij kapot, of heb ik dat verkeerd?
Code 13 is van de lambdasensor volgens mij ;)
@rfbroek wrote:
Ik denk dat je nieuwe tellerbak geen goede aarde heeft, gezien de symptomen.
Eerste verdachte is de aansluiting.Dan nog even wat interessante info over het laadsysteem:
http://www.marcovw.nl/Motor/Dynamo/dynamo.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wordt helaas toch meten en zoeken, voor allebei je problemen.
Draadjes zitten allemaal zeker weten vast, maar denk idd dat daar ergens een probleem zit. Misschien zit daar ook het probleem van de dynamo wel, omdat het lampje misschien slechte aarde heeft bijvoorbeeld. Ik heb voor een tijdje terug ook een A2 GSI tellerbak geprobeerd in te bouwen, dus met de originele stekker. Deze tellerbak brande gewoon door toen ik de auto op contact zette…
Spuit ie wel in? Vaak als ie helemaal niks meer doet is óf je krukassensor dood, óf je brandstofpomprelais is dood.
onze x12xe loopt al jaren prima op 10w40 hoor ;)
Ik heb m’n massakabel geïnspecteerd en de contacten blank gemaakt, maar het helpt niet. Heb toch wel ergens een serieus probleem zitten volgens mij. Zaterdag een A3 dashboard in de corsa gemaakt, maar de tellerbak geeft nog geen respons. Heb de stekker omgesoldeerd volgens een schema van het Engelse Corsa A forum, dus dat moet in principe gewoon goed zijn. Als de auto stationair loopt, is het acculampje uit. Als ik gas geef gaat het acculampje branden en gaat ook niet meer uit. Verder brand het lampje van de richtingaanwijzer ook continue en gaat deze knipperen als ik m’n hendel bedien. Als ik de hendel naar boven doe (rechtsaf slaan dus) dan gaan alle lampjes knipperen, zoals die van de tank etc en dan gaat de naald van m’n toerenteller omhoog in het zelfde ritme als het knipperen van de knipperlichten. Ook brandt m’n motorstoringslampje continue, alleen is deze niet aangesloten op m’n ECU.
Al met al denk ik dat er ergens een massaprobleem zit, kan niet anders bedenken waar al die rare storingen vandaan komen. Ook vind ik het raar dat een tellerbak met toerenteller helemaal niks doet, terwijl zo’n simpel dashboardje wel gewoon de tankinhoud bijv weergeeft.
Ik denk dat je distributiekettingspanner slecht is. Maargoed dat is lastig beoordelen vanachter de computer…
Een klopsensor op de c20ne?
kijkt u eens :thumb

Dat dipje heeft onze x12xe corsa al jaren last van :ass
22 juni 2012 om 11:16 In reactie op: Corsa A van Jurgen, R1 carbjes, C Kadett opknappen erbij… #17842545Eergister even bezig geweest om het front kaal te maken, ben niet helemaal over gekomen omdat de visite al binnen kwam druppelen voor de verjaardag van mn moeder :P Tevens de schermen die ik gekocht heb erop gezet, staat m goed :mrgreen:
Nieuwe slijptol gekocht, de vorige (Einhell) was met een maandje helemaal vast gelopen, onder garantie terug gebracht en maar 2x zoveel uitgegeven voor een goeie :P

Oude voorscherm

Andere roestvrije schermpjes opgehaald!


Schermpjes los op de auto gehangen en het front voor het grootste gedeelte kaal



Vanavond maar weer eens even wat doen ;)
Zit dus wel iets roest/rottigheid aan de voorkant ;)

@richardschaeks wrote:
voor de rest de bekende roestplekjes bij opels, al is het vanaf 1998 alleen nog maar de motorkap die wel eens wil roesten bij de windhaak/neus
Nee hoor ;) thuis een 99er, roest aan de motorkap, roest bij de achterwisser, scheur in de B-stijl, Achter de wielkastlijst een roestplekje. Dus de standaard corsa kwaaltjes zijn er dan ook nog, is volgens mij gewoon een kwestie van geluk hebben ;)
@ronnie opel boy wrote:
is geen mooi waarom denk je dat heem kaal maak
maar is nog een op het heeft ook nog wel een motor kap
cor-gteIk heb m even een pm gedaan ;) En gaat er ook niet om of ie mooi is, als ie maar niet verrot is ;) Dus als jij voor de ratlook gaat, heb ik de perfecte kap voor je, inclusief kadett e gsi luchthappers :P
1.2 16v (x12xe) loopt altijd mooi en weinig onderhoud (distributieketting). Loopt als een naaimachientje en is mooi zuinig :thumb
Wil je die kaalgeschuurde kap niet ruilen met 1 met iets meer roest? :vertag
-
AuteurBerichten