Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klik even op deze link:
Ik denk dat jou hetzelfde te wachten staat, is wel een beetje een kwaaltje van deze motoren lijkt het. Het spannen gebeurt naar mijn weten automatisch, dus het spul zal vervangen moeten worden.
et 12 steekt eeerg ver uit ja. origineel staal heeft et 49, dus 37mm verschil.
Kijk hier maar eens naar:
http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?129462-*HOW-TO*-fit-a-Smallblock-XE.-%281.4-1.6-16v%29″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Let op, is een engels forum, dus driver side is bij ons passagierszijde etc ;)
Als je een set veerspanners hebt, is het volgens mij zo een keer gedaan. Verder mooi Kadettje!
Voordat je een nieuwe sensor haalt, controleer eerst de bedrading even. Zou zonde zijn als je een nieuwe sensor monteert terwijl het een kabelbreukje blijkt te zijn ;)
@FnF_racer wrote:
jep, die was idd niet rood.
dacht eerder als roestkleur.
kan ook grijs zijn.diesel dacht ik trouwens ook aan, want hij rookte (vooral) bij optrekken wat donkerder.
moet het toch vragen: is freek iets boller dan een sportief postuur, en kort haar?
dat is wat ik nog van de bestuurder weet. ;)Kan niet missen :thumb
13 augustus 2012 om 09:19 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302292Ik heb niks verlengt bij mijn 2.0 met F13. Ook het kunststof blokje hoef je niet om te flippen zoals dat wel moet bij F16/F18/F20
Als je die deur weggooit kun je best je scharnieren aan de zijde van de deur doorslijpen ja. Zijn ook speciale slagijzers voor om die pinnen eruit te halen, dan is het zo gebeurd.
@robert_corsa wrote:
Hoe fijner het schuurpapier, hoe meer krasjes je op jet oppervlak maak,, hoe beter je hechting.
P100 zijn 100 korrels op 1cm2Polijsten van koplampen is meestal 2500.
Als je dat is je hand heb, durf je er niet je koplamp mee te doe hoor. Voelt nog grof aan gek genoeg.Als schilder zijnde gebruik je al scoth brite of 240/360 voorde laatste laag.
Iedereen zal het wel anders doen, heb ik ook geen probleem mee hoor ;) Maar in de jaren dat ik in een schadebedrijf heb gelopen, heb ik nog nooit iemand 1500 of hoger zien gebruiken vóór de laklaag. Scotchbrite wel regelmatig gebruikt, ideaal spul idd.
hoe fijner, hoe beter de hechting?? Wat is daar de gedachte achter dan? Heb wel eens gezien dat bij een erg lastige kleur zoals grijs metallic ofzoiets er met 1000 geschuurd werd, of delen waarop de blanke lak wordt uitgeneveld, maar 1500 en hoger is meer polijsten wat je dan doet.
1500-2000 is wel heel fijn hoor. Zelf ga ik altijd tot 360-400 voor de grondverf en 500-600 om de grondverf te schuren.
25 juli 2012 om 09:47 In reactie op: 27 Juli NO LIMIT crew & Photograph-D meeting @ Deventer #18036242Dan rij je ook geen 80 als je bij mij over de weg komt :vertag ;)
Het is altijd een gok als je andermans blokje koopt. Ik weet niet of je de auto elke dag nodig bent? Anders zou je kunnen overwegen om je eigen blokje te laten honen en de zuigerveren enzo te vervangen. Heb je voor hetzelfde geld een blokje waarvan je dan weet dat ie goed is.
Dan moet je op zoek naar een andere bak met een andere eindoverbrenging. Staan er nummer op/onder het deksel van je bak aan de zijkant? Daar staat ook je eindoverbrenging bij. Ik denk zelf dat je een 3.94 overbrenging hebt. Je zou nog op zoek kunnen gaan naar een bak met 3.74 overbrenging. Een grotere bak dan de F10 gaat niet passen voor zover ik weet op een OHV blokje…
@EdGSI wrote:
@*Jurgen* wrote:
Misschien toch eerst even een lektest gaan doen voor je aan een ander blokje gaat?
En wat als de lektest goed is en hij verbruikt toch 1 liter op 600km? :jerry
Dus ik heb eigenlijk alleen maar het blok nodig zonder aanbouwdelen ?
En beters een lopend blokje horen voordat ik het koop natuurlijk?Ander blokje zal ongeveer netzoveel kosten als zuigerveren vervangen of niet?
En nu weet ik wel wat ik voor een blokje heb ;) Heeft me in 25000km nog nooit laten staan :)
Alleen hij verbruikt meer olie dan benzine hahahahaDat weet ik ook niet, misschien toch nog iets met de carterontluchting of wellicht lekkage ofzo. Zou zonde zijn als je een blokje over gaat bouwen terwijl het misschien niet nodig is he ;)
Als je zuigerveren gaat vervangen, gaat je blok ook helemaal los en het mooiste is als je m eruit haalt. Cilinderwanden moeten namelijk gehoond worden en dergelijke. Is ook geen goedkoop geintje hoor ;)
gewoon je eigen computer gebruiken, dan gaat dat helemaal goed ;)
Dat heb je snel gefixt :thumb
Misschien toch eerst even een lektest gaan doen voor je aan een ander blokje gaat?
Ik lees je verhaal nog een keer, je hebt die sensor laten vervangen? Gewoon terug gaan en hun het probleem laten oplossen, lijkt me dat je gewoon garantie hebt op de reparatie :thumb
als je m laat lopen, trek dan de stekker eens van de sensor af, kijken of ie er op reageert.
Originele luchtmassameter?
Je bent niet de eerste die wat meer vermogen wil uit z’n 1.2s ;)
@Opeloco wrote:
Als de laag uitgedroogd/hard is zal dat mss wel goed lukken, en anders met een staalborstel op een haakse slijper, ben je zo tot op het blote metaal.
Moet het idd wel mooi beetje hard geworden zijn, dan knapt het er mooi af. Staalborstel op de haakse slijper wil idd ook wel, maar dat spul smelt dan en je krijgt er dan zo’n teringbende van :hmmz
Denk idd dat je carterventilatie in je gasklep verstopt zit. Normaal zou ie de oliedampen in je gasklep blazen dan, maar als die aansluiting dichtgekoekt is, kan het er alleen maar uit via de olievuldop (of hij plopt er een keerring uit :hmmz )
Nokkenasje van een 1.0 erin, die moet het leuk doen in een 1.2s. Kop vlakken of een 1.3mm koppakking er tussen doen. Je hebt namelijk ook een 1.7mm koppakking. Poorten bewerken en idd een webertje erop met een mooi uitlaatje ;)
-
AuteurBerichten