Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja die bedoel ik dus! Die klemmetjes van de leidingen willen niet altijd even soepel los.
Ik heb de koppakking vervangen. Je zag duidelijk dat bij de 4e cillinder de pakking door was. Ook was de zuiger en de bougie nat. Dit verklaard dus ook het onregelmatig lopen bij koude start. Gelukkig alles opgelost. Bedankt voor de reacties!
Vandaag de laatste puntjes op de i gezet van het vervangen van me koppakking. Hij doet het weer super.
Er komt niet zo heel veel uit. Want de slangen zitten van bovenaf in de tank gestoken met een pomp. Dus alleen wat in de slang staat zal eruit lopen. Dus een bak eronder voldoet al.
Hoewel ik niet zeker weet of hij bij een vectra daar zit! Misschien kan iemand anders dit bevestigen?
Ik weet niet zeker hoe het bij een vectra zit. Maar mijn ervaringen met brandstoffilters zijn dat het altijd een beetje klooien is om ze los te krijgen. De slangen zitten er vaak opgeklikt. Maar het is zo gebeurd.
Het brandstof filter bij benzine motoren zit meestal onder de auto. Ongeveer 50 cm vanaf de tank. Als je de brandstof leidingen volgt vanaf de tank kom je hem meestal vanzelf tegen.
En zet je velgen na het wassen in de poets. Dan worden ze minder snel vies en zal het schoonmaken de volgende keer ook makkelijker gaan. Zelf spuit ik er allesreiniger op en spuit ik ze af met een stoomcleaner. Hierna zet ik ze altijd in de wax.
De cillinderkop eraf getrokken.
Ja anders gaat hij zeker lekken. En als je er een pakking tussen legt komt je nokkenas hoger te liggen..
Heb hem er net afgehaald. Tussen het bovenste gedeelte van de kop waar de nokkenas in ligt en het onderste gedeelte. Zit daar geen pakking oid tussen? Dit zou toch wel enigsinds iets af moeten sluiten.
Ik rij zelf met een novus. Kost niet veel en zit een lekker zwaar geluid in. Zeker geen schreeuwpijp!
@dennis93 wrote:
vandaag heb k andere bumper drop gezatten en k heb hem een stuk verlaagd,

en ofcourse gewassen was echt nodig

Wel oppassen met in parkeren dan. De onderlip past na verlaging soms niet over stoepjes en trottoirbanden enzo. En zie dat hij bij jou gespoten is. Ziet er netjes uit!
Bedankt. Want er zitten vast wel ergens merktekens op neem ik aan? hoewel ik hem zelf ook altijd afteken voor de zekerheid. Morgen avond maar even aan beginnen. En laten vlakken.
Kijk hier heb ik wat aan. Bedankt!
De thermostaat enz. laat ik zitten. Deze heb ik pas gedaan. Misschien de waterpomp wel even.
Ik heb er ook last van en een maat van mij ook. Er zitten geen aanslag punten op.
Echt superdik die glanza’s! :thumb
Hier nog 1. Word de wintervelgen een beetje beu. En heb zin om op me motor te rijden :D
Het is een 1.6 8v X 16 SZR . Ik wil hem dinsdag avond eraf halen. Dan laten vlakken en er weer op. Iemand nog tips? Zit er nog ergens een punt om de nokkenas op ze plaats te houden oid?
Ja was ik ook al bang voor inderdaad. Heeft iemand daar wat info van? Aanhaalmomenten oid?
Welkom, ben benieuwd naar de fotos van je Astra :thumb :thumb
Dan kan je net zo goed stoppen!
Vanmiddag met dop eraf een kwartier laten draaien. Was goed op temperatuur. Daarna de dop erop gedraaid en naar huis gereden. Nogsteeds heel veel druk. Vind het ook vreemd dat de dop dit niet laat gaan. Maar kan me ook niet voorstellen dat deze druk door een paar luchtbellen in het systeem komen. Ik denk ook dat de koppakking het heeft begeven.
Zoo dat zal wel even schrikken zijn. Gelukkig niks ernstigs met je aan de hand! Wel zonde.
Lager is altijd beter :thumb
Kachel word wel goed warm. Denk wel dat de dop verstopt zit. Want de slang zetten uit en worden bijna zo hard als staal. Morgen op de zaak even goed ontluchten.
-
AuteurBerichten