Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je een normale rijstijl hebt zul je niet zo heel veel verschil merken tussen verschillende blokken.
Ik bestel vaak op winparts.nl
Als de sleutel uit het contact is hoort hij uit te gaan. Gaat hij zomaar aan onder het rijden of ook als de auto uit en op slot staat?
@Looney wrote:
Lagere bandenspanning betekent meer grip door groter contact met de weg.
Hogere druk betekent minder contactoppervlak en dus minder frictie, maar ook minder grip. Dus zuiniger maar met gladheid spannender.Die aangegeven waardes zijn gewoon goed voor de originele bandenmaat. Als je daar vanaf wijkt moet je het sowieso al zelf uitzoeken wat je het fijnst vind rijden. Als jij de huidige bandenspanning niet fijn vind, ga je gewoon in stapjes omhoog totdat jij het wel fijn vindt ;)
En niet heel onbelangrijk warmte ontwikkeling! Bij lage druk dan. Goed voor de klapbandjes.
@GOGOGO_1555 wrote:
20 mm Gsi stabilisator eronder gezet
olie beurtje
Stabilisator stokje vervangen
stoel verwarming aagesloten
banden op spanning gezet
stuur recht gezet (Bij vernieuwen stuurkogel 1 draai te weinig gegeven)Dus voor vandaag genoeg :jerry
Dat is een hoop voor de zaterdag!
Nooit je stuurkogels afstellen op aantal draaien :thumbdown Altijd meten :thumbupNee dan zal je hem in moeten voeren. Maar je gaat hem toch slopen?
Bak kan er wel uit lijkt me. Zonder takel wens ik je succes!
Als de auto verzekerd en alles is kan je gewoon rijden lijkt me. Zo niet een ambulance.
Niet echt een gangbare kleur volgens mij?
zonde hoor.Haha mooi, heb ik ook eens gehad met een volkswagen Vento van iemand anders.
@StefanM wrote:
@Rwinio wrote:
Ja klopt zo heb ik het ook gedaan, zelfs nog de oude koplamp hoogte op de muur afgeplakt met tape.
Maar wil het sowieso nog even goed laten nakijken bij de garage, duur kan dat niet zijn.Nee, de lokale garage hier heeft dat bij mij een paar maanden geleden voor welgeteld €3,50 gedaan. :)
Eigenlijk zielig om geld ervoor te vragen haha
Is echt 10 seconden werk..Als jij dat lekker vind rijden kan dat makkelijk. Maar inderdaad niet onder de 1.8 gaan zitten.
Ik weet niet zeker of dat de intercooler is maar aangezien jij een turbo hebt zou dat goed kunnen. En die lijkt mij veels te klein voor een koelwater radiateur. Ik zou zeggen kijk even naar de slangen. En als de motor warm is is de koelwater radiateur heet. En de condensor koud :thumb
Hele dikke wagen! :thumb
Nee dat lijkt me de intercooler :thumb Maar ik kan het mishebben. Aan de condersor zitten 2 kleine hogedruk slangen. Dus geen dikke zachte.
Het is vrij logisch dat na een tijdje je vin gaat draaien. Dit komt doordat de motor temperatuur oploopt en te weinig rijwind koeling krijgt.
Het aanzetten van de airco helpt hier nog een handje bij omdat de aircopomp best wat weerstand bied en de motor dus zwaarder draait. Hierdoor ook het extra verbruik met ingeschakelde airco.Ik heb wel eens een artikel 5 gekregen met daar achteraan een EMG cursus van 800 euro :cry En dat allemaal zonder een bonnetje..
Alles goed in orde maken dus en daarna rechtstreeks naar de bandenboer om het boeltje uit te laten lijnen.
Hij is er zeker van opgeknapt! :thumb
Veerpootlagers. Bij zo’n verlagingssetje zitten geen lagers. Dus dat schuift nu over elkaar.
Bij bijna alle motoren gaat de vin pas boven de 100 graden aan.
Ik kom ook wel even kijken. Misschien met 2 Opels :thumb
Veelste traag, daarom maar een motor aangeschaft :thumb
Olie zou niet veel moeten uitmaken.
Laten testen is wel het slimste. Auto’s op Lpg slijten altijd wat harder door de hoge temperaturen.@chieltjuh wrote:
Mag/kan er op zoon Anti diefstal bout een luchttol worden gezet?
Zo ja zal ik even langs een garage in de buurt rijden.
Nee dan draai je die dop verrot!
@KadAstra-EF wrote:
@arjontje wrote:
@KadAstra-EF wrote:
@arjontje wrote:
@Jigsaw wrote:
-koplampen aan voor een paar seconden
-koplampen uit
-wagen startenDat is de tip als je accu op het laatste lootje zit in de winter.
Vaak krijg je hem dan nog net aan de gang.Waarom eigenlijk eerst de koplampen aan ?
Rik ;)
hier door gaat er een stroom door de accu lopen.
Hierdoor warmt de accu op. En een warme is de capaciteit beter.Ahaaa, slimme zet dus als je dat doet :thumb
Rik ;)
Vooral met een oude diesel een aanrader.
Ik start altijd in ze vrij daarna lichten aan en gaan. Radio en versterkert enzo gaan vanzelf aan en uit.
Het is vrij ver gezocht maar het kan zijn dat je zuigers wat geroest zijn en nu je ze terug heb gedrukt de keerringen in de remklauw lek gegaan zijn. Vaak zie je dan geen lekkage omdat de olie dan in de hoesjes van je zuiger blijft staan. Dus heb je ook de zuigers van de klauw goed gecontroleerd?
-
AuteurBerichten