Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waarom zo breed ? Band is ook wat hoger als de originele band. Aanlopen zal wel meevallen want de Zafira heeft redelijk wat speling in de wielkuipen.
Of het mooi staat is een tweede, denk dat het er aardig “opgeblazen” uitziet.Bij een Astra H hangt het er vanaf of je wel of geen rokerspakket hebt of de aansteker geschakeld is. Als dat niet zo is dan moet je deze vanaf de Climate Controle unit afhalen (als je dat hebt) of achter de lichtschakelaar of achter het contactslot.
Wat betreft het achteruit rijd signaal : dat is een canbus gestuurd signaal.
Zodra de computer merkt dat er meer stroom gaat lopen als bedoeld omdat hij ook de camera moet voorzien van stroom zal deze de stroom uitschakelen.
Er is wel een oplossing voor, kijk daarvoor maar eens bij de how to van Opel Mark.Om bij het display te kunnen komen moet je minimaal het volgende demonteren :
– asbak
– Climate Controle / kachel unit
– radio
– afdek rand middenconsole (denk aan rail met waarschuwingslicht ed).Al met al geen klusje wat je even op een zondagmorgen doet.
17 maart 2015 om 18:38 In reactie op: meeting Opeldealer Almere van Voorden 30 mei 2015!!! #18278207Leuk initiatief en mooie locatie !
Als de datum een beetje gunstig valt neem ik een stuk of 10 vrienden met hun Opels mee.
Ik heb nog 2 goede en 2 “mindere” Michelin pilot sport in 225 45/17 over die onder mij OPC wegkomen.
Hoeven niet veel te kosten. Bij interesse mag je altijd een PB sturen.Gr. Arjan
13 maart 2015 om 06:57 In reactie op: Leaseauto kiezen, EINDELIJK BESTELD!, Toch moeten wijzigen.. #18272712Zelf heb ik ook een half jaar met een Scenic gereden en zo’n straf is dat helemaal niet.
Het is een hele fijne auto met een hoge zit en de zakelijke tech line uitvoering is best luxe.Goed, het is enorm zacht afgesteld en niet vergelijkbaar met een harde Duitser maar het rijdt erg lekker en ondanks dat het zo’n grote auto is best zuinig.
Wat wel een manko is zijn die hele zachte stoelen, die hebben na een half jaar toch wel hun beste tijd gehad.Beterschap !
Welkom op het Opel-forum !
Leuke Zafira maar zoals Jos ook al aangaf echt niet voorzien van alle opties en ook over de sport uitvoering twijfel ik. neemt niet weg dat het een hele mooie Zafira is in een hele mooie kleur.
Heb je ook foto’s van de binnenkant ?
Lekker bezig Jim !
Gaan we op de TT/CT meeting in Amersfoort je Corsa ook zien ?
Gr. Arjan
Lijkt mij de juiste ?
Bij een goede multimeter is zowel de stroom ingang als spannings ingang apart afgezekerd.
Een defecte zekering zegt niets over een meter die helemaal “dood” isOp het plaatje zie ik een Zafira A waar een enkel din radio inzit en niet zoals bij een Zafira B een dubbeldin.
Je boordcomputer blijft (volgens mij) gewoon werken met de knoppen op de ruitenwisser hendel als je al een boordcomputer (verbruik, rijbereik ed) hebt.
Makkelijkste is om even de stekker achterop je radio eruit te halen en te kijken of je die nog steeds kan bedienen. Nogmaals : ervan uitgaande dat je überhaupt een boordcomputer hebt.Wat betreft je radio : zoek naar een radio die remote wired controle (ook wel OEM remote) ondersteund.
Dan kan je voor je radio een stuurwieladapter aanschaffen (is merk / auto specifiek) die je stuurwiel bediening koppelt aan je radio.
Met een beetje geluk kan zo’n module dan ook je scherm ondersteunen zodat je daar de radio / verkeers informatie in kan zien.In mijn Astra G heb ik vroeger een Kenwood radio gehad met zo’n adapter en dat werkte perfect. Geluid werd ook een stuk beter ten opzichte van de standaard radio.
Een XEP (twinport) op LPG is vragen om problemen. Die motoren kunnen er heel erg slecht mee omgaan.
Zou beginnen met uitlezen.
Bij de GTC & hatchback kan je die gewoon los trekken.
Kabeltjes kun je makkelijk controleren door de meter op weerstand (ohm) te zetten en de meetpennen tegen elkaar te houden. Geeft die OL of oneindig aan dan is een van je kabels defect.
Er zijn bepaalde omstandigheden waar je rekening mee moet houden :
– lak moet ontvet worden met een daarvoor bestemd middel
– coating breng je met een suède doekje aan
– coating afhankelijk van de temperatuur 1-5 minuten curen
– coating moet bij 15 tot 25 graden worden aangebracht en uitharden
– coating moet minimaal 12 uur droog blijvenIs dus niet iets wat je even op straat doet.
Bedankt voor jullie reacties en complimenten, erg leuk om te horen :thumb
De Gyeon coatings zijn niet te vergelijken met een gewone wax. De Mohs en Prime coatings die op de lak zitten voegen extra hardheid aan de lak toe.
Hierdoor is deze minder kras gevoelig en krijgt vervuiling zoals vogelsh*t veel minder kans om in de lak te vreten.
Als voorbeeld even een foto van mijn bedrijfswagen waarvan ik vorige jaar de lak, de ramen en het kunststof in de coating heb gezet.
Een auto die 4uur in de volle zon heeft gestaan bij een temperatuur van 25 graden en waar zoiets op in heeft lopen bakken: das geen goed teken :

Die coating is zo hard dat de vogelstr*nt zich niet aan de lak kan hechten.
Door simpel te blazen waaide die grote plek er al af ! De overige resten gingen met 1 spray en een keer deppen al weg.
Daarnaast blijven de coatings (onder de juiste voor en na-behandeling) gewoon een jaar zitten waar een wax na 2 maanden echt zijn langste tijd al wel heeft gehad..
Volgens mij heb jij helemaal geen UHP4 maar een telematica module.
Die telematica module werkt met toestel specifieke cradle’s, een UHP met bluetooth.Als je nu een Iphone wil gebruiken dan zal je ook een cradle voor je Iphone moeten aanschaffen, of de telematica module wisselen tegen een UHP4.
Leuke update Jim !
Qua geluid ga je er in vergelijk met de cd30 wel enorm op vooruit :thumb
Een HLS heeft enorm veel functies maar werkt niet op een Astra G, alleen op een Astra H.
Dit is geen happy light show, en als dat het wel was geweest dan had jij er voor je Astra G niets aangehad aangezien die alleen op CANbus voertuigen werkt.
De module op zich ken ik wel, heb deze ook wel eens in een Vectra B ingebouwd. Is niet heel spannend maar je zal wel wat bekabeling moeten aanpassen.
@pixels66 wrote:
Doet de ATC nog iets in groepsverband daar ter plaatse?
Staat 1 post boven je vermeld ;)
Hebben al een redelijk grote groep met toezeggingen en daarbij hele diverse wagens variërend van Astra F GSi tot een H OPC Nurnburgrin editie.
Daarnaast ook een aantal standaard Astra G’s en een paar echte show wagens.Mochten er Astra rijders zijn die met ons meewillen, kijk dan even op onze site.
Clayen of een polish / paint cleaner gebruiken.
Er hebben zich al diverse (grote) clubs aangemeld, zoals ik het nu inschat is er best wel veel animo voor.
Vanuit onze club hebben we al bijna 20 aanmeldingen en dat aantal loopt ook nog wel iets op.13 februari 2015 om 05:49 In reactie op: Advies gevraagd met aanschaf car-clean producten. #18273016Glans / wetlook wordt niet bepaald door welke wax je erop smeert maar door de stappen die daar aan vooraf gaan.
Een wax kan daar wel iets aan toevoegen.Ik lees in heel je stappenplan niets over clayen ? Clayen doe je om de vervuiling die op de lak zit te verwijderen en de basis om vanuit te starten. Kies hiervoor voor een soft of medium clay.
Na het clayen is het zaak om in de lak te reinigen. Dit doe je met een paintcleaner of een polish.
Dit is dan gelijk het lastige omdat dat ook voor 90% je glans bepaalt. Een Astra H heeft een behoorlijke harde lak (in vergelijk met een Astra G / Vectra B / Corsa B) en daar corrigeer je met de hand eigenlijk weinig aan.Persoonlijk zou ik de Mequiars paint cleaner even laten voor wat het is. Zelf zou ik eerder richting een Monello Veloce of Monello Mezzo gaan kijken in combinatie met wat verschillende handpads die een verschillende cuttingfactor hebben.
Je kan dan beginnen met een cutting pad en daarna na behandelen met een polishing pad.Daarna zou je deze polijst stap nog kunnen afbouwen met bijvoorbeeld Monello Finale en een finishing pad.
Na het polijsten zou je er nog voor kunnen kiezen om een glaze aan te brengen zoals de white diamond.
Dit product verbergt eventueel aanwezige lichte swirls, maakt de lak superglad en voegt ietsjes glans toe. Dit product breng je aan met een
finishing pad.Hierna breng je een wax aan.
Welke wax goed is hangt helemaal van je wensen af. Zelf vindt ik de Dodo waxen erg fijne en mooie waxen, hier hangt echter wel een prijskaartje aan. Hoe lang een wax blijft zitten staat en valt met het wassen van de auto.
Hoe agressiever de shampoo is, des te sneller zal je waslaag verdwijnen. Hier zou je een safe wax was voor kunnen kiezen.
Ook zijn er shampoo’s die een wax laagje toevoegen zoals de Gyeon Bathe+ & Dodo Juice Sour Power.
Belangrijk is dat je de juiste dosering gebruikt en niet gaat overdoseren.Kleine aantekening bij dit hele verhaal is dat je er niet binnen een dag bent. Als ik een GTC machinaal moet doen dan kost me dat een dag (6-8 uur werk). Als ik dat met de hand zou moeten doen dan ben ik daar zeker 2 dagen mee bezig. Vergis je ook vooral niet in het polijstwerk, dat is een serieuze aanslag op je spieren.
Je zou kunnen overwegen om de auto een keer machinaal aan te laten pakken en het daar vandaan bij te houden. Scheelt je behoorlijk wat investering aan producten die je wellicht daarna niet meer gaat gebruiken.
@Jurgen : De planning is inderdaad eind maart.
@ TWA : De opzet voor deze meeting is inderdaad Opel only. In april / mei volgt er nog een editie voor CarClean die alle merken is.
Je kan je auto daar ook laten poetsen als je iemand daarvoor weet te strikken. -
AuteurBerichten