Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De Astra G Silver edition. Dit is een versie die voorzien is van wit alcantera stoelen met zwart lederen zijwangen.
Deze versie is alleen in Duitsland geleverd.Catering ? Zit een tankstation op 50 meter afstand, een Chinees aan de overkant en op 250 meter verderop toch een soort truckerscafe ?
Je moet het zelf weten, maar ik zou m’n tijd ergens anders voor gaan gebruiken en dit lekker laten gaan. Hoe meer je regelt des te meer gezeur levert het uiteindelijk op ;)
Zoals gewoonlijk weer super mooie foto’s.
Dit is de familiewagen van Astranomic toch ?
Heb je ook al een afspraak om zijn zwarte speeltje op de foto te zetten want dat is pas een überdikke Astra.Ik heb zelf bijna 4 jaar met een Astra H 5 deurs Z16XEP (1.6 Twinport) gereden.
Qua verbruik zat deze bij een normale rijstijl 1:14 en op vakantie zelfs 1:16.De Z16XER is ook wat betrouwbaarder dan de Z16XEP die toch nog wel motorisch wat kwaaltjes heeft die flink in de papieren kunnen lopen.
Ik zou niet snel iemand een twinport motor aanbevelen ondanks dat wij er in die 4 jaar nagenoeg niets mee gehad hebben.Je moet vooral voor jezelf afwegen wat je ermee wil gaan doen en hoe je de auto gebruikt. Voor korte stukjes zal het niet veel uitmaken of je nou een 1.4 of 1.6 kiest.
Rijdt je veel snelweg en heb je er in de zomermaanden (net als ons destijds) een caravan van 1150 kilo achter hangen dan wordt het een heel ander verhaal.Verkijk je je trouwens niet op het gewicht van de auto. Zorg ook dat alles gewoon functioneert zoals het zou moeten.
Denk hierbij ook aan bijvoorbeeld de claxon als de verlichting aanstaat (is een bekend kwaaltje) en kijk ook goed naar de wielranden of daar geen roest inzit.
Ook onder de motorruimte wil dit type Astra nog wel eens behoorlijk roesten.Heel veel sucses met jullie keuze en laat ons de uitkomst nog wel weten !
@Vitoo wrote:
Vreemd eigenlijk, het vermogen daalt met 20 Watt.
Een Canbus auto (Astra H) kijkt naar de stroom afname, een auto met check controle (Astra G) kijkt of er wel of geen stroom wordt afgenomen.
Je krijgt toch ook geen melding dat de linker koplamp minder licht geeft dan de rechter omdat die linkerlamp een half jaar ouder is ?@herrflick wrote:
Als je je auto laat chippen bij Klasen, en er mankeert wat aan, dan gaat hij (in tegenstelling tot unlimited tuning) wel nakijken wat hij eraan kan doen om het gewenste resultaat te krijgen…
Klasen is een bedrijf wat net als EDS ook motorische aanpassingen doet, iets wat UT niet doet.
Daarbij weet ik zeker dat Klasen niet voor 40 euro en een dyno en een motor onderzoek gaat doen.Je Corsa stond er weer top bij Valentijn, ik denk wel de meest gefotografeerde auto van die dag
@liviu2004 wrote:
Wordt de test bank gekalibreerd en wanneer? Hebben ze een testcertificaat voor kalibratie?
Ja, in 2014 nog gedaan en Ja.
@turbosix wrote:
]
Ik hoor heel veel goede berichten over UT maar lees wel eens vaker hier dat ze niet echt mee willen zoeken naar het probleem, of vergis ik me hier in?UT is een bedrijf wat zich toelegt op het lezen en (zelf) schrijven van motormanagement systemen. Motorisch & technisch doen zij niets.
Je kan van hun toch niet gaan verlangen dat ze tijdens een dynodag even het kleppendeksel gaan lichten en even met een camera in het blok gaan kijken naar verbrande zuigers oid ?
Hun kunnen van buiten en een grafiek toch ook niet zien waar die 20pk blijft ?Even terugkomend op de vraag van TS. Je rijdt een OPC en gaat dan die goedkope benzine rijden ? Bij mijn Opel dealers raden ze dat al jarenlang af omdat die goedkope benzine van de Tinq & Firezone heel veel problemen veroorzaakt in de brandstof systemen.
Daarnaast ken een aangepast aanzuigtraject je ook al behoorlijk wat vermogen kosten. Ik weet niet of je die Signum op de bank hebt gezien, toen dat luchtfilter eraf ging scheelde dat bijna 5PK op een ongeblazen motor.
Zoals KSRA2000 ook al aangeeft : ga eerst zorgen dat je onderhoud weer up to date is. Bougies kunnen een heel groot verschil betekenen.
Ook wil een tank BP98 icm een busje injectiereiniger heel veel doen mits je daar een lekker lang stuk mee gaat rijden.Ik ben erg benieuwd naar het vervolg hiervan.
Velg is 7.5 J breed ? ET 37 oid ?
als je het goed gedaan wil hebben dan ben je daa zeker een dag mee bezig.
Een station die nog nooit is gepoetst en wat wasstraten heeft gezien is zeker met 2 personen een dag werk als je het goed wil doen.Zelf doen is en blijft het mooist. Het is echte wel zo dat om een auto helemaal strak te krijgen wat kennis en producten noodzakelijk is. Vooral voor iemand die net begint kan dat er behoorlijk in hakken qua kosten. Ook ben je vaak veel langer bezig dan iemand die daar al wat meer handigheid in heeft.
Ik heb je pb overigens beantwoord.
Je moet zelf alsnog die 2 massa punten maken omdat die in de stekker moeten zitten.
Mijn advies : koop ze gewoon of in Duitsland (Ebay) of GM-Tuningparts.
Heb je naast die toon geen indicatie lampje dat je klep nog open staat ?
In het slot zit namelijk een schakelaartje wat controleert of je klep wel dichtzit. Helaas willen die schakelaars wel eens stuk gaan.1 april 2015 om 06:50 In reactie op: Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ?? #18175263Ze krijgen natuurlijk ook veel meer voor hun kiezen dan een 1.6je.
Laatste keer dat ik 6500 toeren reed met een 1.6 kan ik me iig niet meer herinneren ;)
Dat is onzin.
Je gaat echt wel meer mensen trekken dan 15 man.
Post gewoon een datum en kijk dan eens wat je aan opgaves krijgt.
Ik weet dat er vanuit onze club al zeker 10 mensen waren die wilde komen. Tel daar de leden uit Almere en Lelystad bij en je zit zo op 20.Kijk ook eens naar de load index van je banden en hoe zwaar de bus is.
Mijn Focus III weegt 1880 kilo (incl bestuurder) en zwabberde ook als een natte krant over de weg door de belading.
Nu heb ik banden met de loadindex van een Transit eronder en dat rijdt vele malen beter.
Het zwabberen is in ieder geval 90% minder geworden.31 maart 2015 om 12:42 In reactie op: Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ?? #18175260@perror wrote:
Er bestaat een toevoeging van forte die klepseals weer soepel kan maken. Is absoluut het proberen waard.
Is bij mij enkele weken geleden ook toegevoegd en bracht geen enkele verbetering. Volgende week worden (onder garantie) de klepseals vervangen.
en dan ?
Die “kasten” hebben neem ik aan wel dezelfde codering / index ?
Die 2500 ga je never niet krijgen in deze staat. Ik heb in Januari mijn 1.6 Cosmo Sport ingeruild (ook uit 2004) bij een km-stand van ongeveer 150.000.
Astra was van zeer veel opties voorzien (origineel Xenon, origineel navigatie met kleurenscherm & carkit, fabrieksalarm, half leder, climate control, licht en regensensor enz) verkeerde in nieuwstaat en was aantoonbaar altijd dealer onderhouden.
Bij inruil op een auto van 7/8000 euro wilden 8 van de 9 garages daar max 3500 voor terug geven en ik heb zelfs biedingen gehad van nog geen 2000 euro.Jij gaat voor een auto waar 2500 euro schade aanzit nooit meer als 2000 euro terug krijgen en dan moet je al zeer veel geluk hebben.
Je kan Maikel Vrijhoeven in Heesbeen eens bellen en hem vragen wat de auto zo oplevert en wat het moet kosten als hij de auto weer lopend maakt.
Maikel heeft zowel een garagebedrijf als een demontage bedrijf wat volledig is gericht op Opel.Stel dat alles meezit en je vangt nog 2000 euro, dan zal je daarna ook wat nieuws terug moeten kopen neem ik aan.
Voor 2000 euro koop je nooit meer een auto die je nu hebt, die zal zeker 2 a 3x zoveel moeten kosten. Als de rest van de auto nog wel voldoet dan zou ik een moto swap zeker overwegen.
Zelf denk ik dat je nog geen 1000 euro terug gaat krijgen in deze staat.30 mei lijkt me een mooie datum :thumb
Welkom Wouter, erg mooie Astra J !
Goede keus wbt de remklauwen en naven.
Die zekering plekken zitten op je REC (Rear Elecktronical Center). Daarmee experimenteren is een hele grote gok.
Als je die om zeep helpt heb je naast een behoorlijke financiele kostenpost ook een behoorlijke uitdaging aangezien deze is ingeleerd in je auto en ook uitgeleerd moet worden voor je een nieuwe / andere kan aanmelden.Ook zijn lang niet alle posities intern doorverbonden en zullen een aantal pas werken nadat die in de programmering zijn aangezet.
1 hele belangrijke tip : niet met een massa meter of lampje gaan testen of er spanning op staat maar met een universeelmeter !
@Blackbull wrote:
Ik zie trouwens bij de ruitenwissermotor ook een losse stekker liggen. Iemand enig idee wat hierop aangesloten zou kunnen worden?
Ruitensproeier verwarming. Is bedoeld voor de Scandinavische landen.
Net als voor de Astra G zijn er speciale sproeikopjes te krijgen die je hierin kan zetten.@BOJANGLES83 wrote:
Ik heb wat witte vlekken in de lak op mijn motorkap en dak, kan iemand mij misschien vertellen wat dat ken zijn?
Met polijsten gaat dat niet weg.
Waarmee polijst je dat en hoe ?
-
AuteurBerichten