Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welkom op het forum !
Die velgen zijn een hele goede keus geweest :thumb
Wat betreft de xenon, dat is zoals midnight ook al aangeeft een dure grap. De units zijn tweedehands niet te vinden en nieuw beginnen ze bij 600 per set.
Komen nog de ballasten van 100 euro stuk en 2 lampen van 60 euro stuk, wat kleinmateriaal en verloopstekkers bij.Waar ik momenteel nog over aan het denken ben is om lenzen in de bestaande units te (laten) zetten bij https://www.retrofitlab.com/nl/retrofit-service.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kosten liggen rondt de 200 euro en dan heb je ook gelijk bi-xenon
Die banen die je om de zon heen ziet, bewegen die mee als je om de auto heen loopt ? Ik heb namelijk het idee dat ik heel veel hologrammen zie.
Als het strak zou zijn dan zou het er zo uit moeten zien :

Foto geleend uit show-off van Turbootje zijn coupeDie machine die je hebt laat heel snel hologrammen achter, de wollen pad die is afgebeeld is enorm grof en zeker niet geschikt om mee te finishen.
Daarbij corrigeert zo’n machine heel snel en daar zit hem ook juist het gevaar in. Je moet ontzettend goed uitkijken op naden en randjes met dit soort machines.
Ook de polijstmiddelen moet je van grof naar fijn afbouwen. Wat sowieso erg belangrijk is, is dat je voor je met een machine op je lak gaat stoeien je altijd clayed.
Het allerlaatste wat je wil is dat zand of teer in je pad terecht komt en met 1500 toeren per minuut over je lak gaat. Je kan je voorstellen wat er dan achterblijft.Even terugkomend op je eerste vraag. Zorg dat je eerst de basis onder controle hebt :
– Juiste was spullen (2 emmers met gritguard / scratchshield, een goede washmitt & goede microvezel droogdoek),
– Een goede shampoo die zo PH neutraal als mogelijk is,
– De juiste clay (medium of fine) en een goede clay lubricant,
– De juiste soort doeken (dikke microvezeldoeken en niet van die 10 voor een euro doeken),
– Een goede wax.Met bovenstaande spullen ben je in ieder geval zeker dat je de lak niet verder beschadigd als dat deze nu is.
Beetje zonde als je auto strak is en je ziet er na 3 wasbeurten al niets meer van ;)
Daar vandaan kan je dan door gaan naar het aanpakken van je lak.Handmatig zou ik een product als AutoGlym Super Reshine Polish (ook wel SRP genoemd) aanraden. Dit is een polijstmiddel die ook redelijk wat maskeert.
Machinaal zou ik je aanraden om de huidige machine te koop te zetten en op zoek te gaan naar een Dual Action (ook wel excentrische) machine zoals de DAP500.900 of de Mequiars G220.
Hiervoor heb je dan minstens een medium en een finishing polish nodig en minimaal een cutting en light cutting pad. Denk aan bijvoorbeeld de Monello Mezzo/Veloce en de Monello Finale.
Als pads heb je dan een witte en een licht groene pad nodig. Als je heel veel swirls hebt is een oranje pad ook aan te bevelen.Als je een CD30 met aux in hebt is het te doen. Heeft die geen aux in optie gaat het niet.
Goedkoopste en makkelijkste optie is om er een 2Din radio in te zetten.
De spiegel zit op dezelfde montagebeugel als je huidige spiegel.
Mooiste oplossing is het gedeelte om het voetje beplakken met zwarte folie en dan aan de binnenzijde de standaard afdekkapjes te plaatsen die bij de dimmende spiegel horen.Of de bekabeling er al ligt is lastig te bepalen. Bij je interieur verlichting zit een stekker blok voor je hemel verlichting en eventuele auto alarm. Wat je nodig hebt is een draad waar 12v op staat als je de auto op contact zet en een massa. Let op : die 12v gaat pas weg als de sleutel uit het contact is en je de auto op slot doet.
Witte platen van de donor overzetten op je originele teller unit.
Bij de Astra H 1.7 CDTI wordt deze hier weggehaald :

Ik weet alleen niet of die 1.7 CDTI van een Astra H gelijk is aan de 1.7 CDTI van een Astra G
Aan de onderzijde van je stoel zit een stekker die naar je houder gaat waar je de gordel insteekt en (misschien) naar je stoel.
Bij de Astra G gebeurd het regelmatig dat die stekker niet lekker contact maakt en die storing veroorzaakt.Zoals Opeltje17 ook al aangeeft makkelijk op te lossen door de draden gewoon door te solderen en de stekkers er tussenuit te halen.
Welke motor is die CDTI trouwens ? Z17DTL ?

Volgens mij zit er dan onder de ECC nog gewoon een vrije plaats ?
Zijn kant en klare inzet stukken te krijgen waar je 3 van die meters zo inschuift.En als die plek te laag is kan je altijd nog de radio in het onderste vak plaatsen en de meters bovenin.
Veiligheid vs onnodig metertje : 0-1
Waarom niet een andere plek zoeken zoals in een ventilatie opening of in het middenconsole ?
Voor de Astra G is er genoeg te vinden om dat in het middenconsole weg te bouwen.Het is verre van een setje koplampen vervangen en er xenon inzetten. Er komt heel veel meer bij kijken.
Er moeten allerlei stuurmodules geprogrammeerd worden (moet je code voor hebben vanuit Opel Duitsland) en het hele AFL verhaal moet ook nog eens in het canbus systeem worden opgemomen en worden aangemeld.
Kabelboom is ook anders en zal moeten worden aangepast.Op ons forum waren er al diverse leden die dit geprobeerd hebben en bij 2000 euro zijn ze gestopt met verder uitzoeken.
Er is tot op heden ook nog geen dealer die het aandurft om te doen.Niet berichten : bellen
Op mail met je 6,7,8 weken wachten als ze al reageren. Triest maar zo werken ze helaas,
Mocht je twijfelen of je het wel goed doet, rijdt dan een keer langs Harderwijk. Kan je dat zo laten zien en uitleggen.
Misschien dit forumlid eens benaderen ?
buysell/single_ad.php?ad_id=9657Is gewoon te vervangen.
Als de auto altijd dealer onderhouden is en de beurten zijn door de dealer afgetekend dan zou ik ondanks de woorden van de dealer toch rechtstreeks contact opnemen met Opel Nederland
Die lak garantie geldt alleen als al het onderhoud door een Opel erkende garage is uitgevoerd en alle carrosserie beurten zijn uitgevoerd en afgetekend door de dealer.
Staat ook zo in de garantiebepalingen. Probleem is dat een auto van 5/6/7 jaar vaak niet een constante historie van onderhoud door een Opel dealer heeft en dan is het gelijk einde garantie.
16 april 2015 om 16:45 In reactie op: Astra J Xenonlampen met led dagrijverlichting inbouwen #18281361Dat is een (bijna) onmogelijke taak. Even in het kort :
– je moet een programmeercode van je voertuig opvragen via de dealer bij Opel Duitsland (kost iets van €85,-).
– je moet een AFL stuurmodule zien te vinden en hiervan de programmeercode via de dealer opvragen bij Opel Duitsland (€85,-)
– de stuurmodule moet worden aangesloten op het canbussignaal van je voertuig.
– lichtschakelaar moet vervangen worden
– uitzoeken of je UEC überhaupt AFL & Xenon ondersteund, indien niet dan moet deze vervangen worden en heb je weer een code uit Duistland nodig.
– dan de beide koplampen,
– 2 ballasten en bijbehorende xenonlampen en overige toebehoren,
– bekabeling vanaf de auto aanpassen naar de koplampen,
– AFL module laten programmeren bij de dealer (werkt niet met opcom)
– UEC module laten programmeren bij de dealer (werkt niet met opcom)En dan nog heb je alles niet werkend zoals het origineel zit ivm de automatische hoogteregeling ed.
Ik weet van 2 verschillende Astra J rijders die dachten dit even achteraf in te bouwen dat ze zonder de koplampen meer als €2000 kwijt waren bij de dealer. Overigens hebben ze ook beide nog geen dealer gevonden die dit wilde doen.
Ook eugene van GM-tuningparts (die toch best handig is) wil er niet aan beginnen.Ik wens je heel veel succes. Persoonlijk zou ik de gok niet durven nemen.
Heel kort door de bocht : UEC is de computer die alles omtrent de voorkant van de auto regelt, CIM regelt alles om je stuur heen en je REC regelt eigenlijk de rest.
Die opties zijn afhankelijk of je Astra wel of niet is uitgerust met een REC en van de versie UEC en REC die geplaatst zijn.
Ik denk dat je grootste uitdaging gaat worden een lube te vinden die de clay soepel over de lak laat gaan en toch net genoeg wrijving geeft om de clay zijn werk te laten doen.
Er zijn grofweg 3 soorten clay : fine, medium en heavy. Hoe grover die clay hoe meer hij weghaalt MAAR hoe groter de kans is op marring.
Daarbij heb je om te kunnen clayen ook een clay lube nodig wat voor een film laagje tussen de lak en de clay zorgt.
Niet de juiste lube of te weinig betekend vastlopen van de clay op je lak met als gevolg marring.
Niet iedere clay kan overweg met ieder soort lube met als gevolg marring of clay die uit elkaar valt.Marring krijg je alleen weg door te polijsten.
De detailing clay is zo gemaakt dat alles in de clay blijft zitten. Het laatste wat je wilt is dat vuil wat in de clay zit een eigen leven gaat leiden terwijl daar vrolijk mee over je lak aan het wrijven bent.
Als jij voor die 7 euro dat risico wil nemen dan zou ik zeggen gerust doen. Zelf zou ik het niet aandurven laat staan aan iemand adviseren.zitten gewoon geklikt, monteren is nog geen minuut werk.
Er zijn verschillende webshops waar je deze nieuw kan bestellen, dat scheelt best wat geld tov de VOD
Ik mag hopen van wel. Dikker dan dat ga je ze niet meer vinden.
Informeer eens welke versnellingsbakken er bij de motoren zitten. Vermoedelijk heeft de 1.4T zo’ n hele fijne M32 bak waar je na 100.000km een bakrevisie aan kan laten doen.
Lees ook even dit topic : viewtopic.php?f=5&t=189855
-
AuteurBerichten