Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Aanwezig met de OPC !
Wil dan graag sprintte doen tegen de 2.2 C Kadett van m’n vriendin.
Astra Tuning Club :
https://www.facebook.com/www.AstraTuningClub.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Zafira OPC drivers NL :
https://www.facebook.com/ZafiraOPCDriversNL/” onclick=”window.open(this.href);return false;Opel Power Nederland :
https://www.facebook.com/Opelpowernederland/” onclick=”window.open(this.href);return false;Kadett C club Nederland :
https://www.facebook.com/OpelKadettCClubNederland/” onclick=”window.open(this.href);return false;9 januari 2016 om 17:51 In reactie op: afspelen van mp3 cd lukt niet op een cd30 mp3 autoradio #18306419Op welke snelheid heb je de cd gebrand : maximaal zeker ?
Grote kans dat als je dat op de laagste snelheid brand het allemaal wel werkt.
Dit is geen climate controle maar gewone handmatige airco.
De indicatie geeft aan met welke temperatuur de lucht wordt uitgeblazen.
Bij climate controle wordt de temperatuur in de auto gemeten en de uitblaas temperatuur daar automatisch op aangepast.
Tevens houdt de Climate controle rekening met de zon die op je ruit staat en dat doet dit systeem ook niet.Waarom geen ander scherm kopen en die laten wisselen ?
Deze schermen koop je voor 100 / 150 euro op het forum of op marktplaats.
Let wel op dat je het oude scherm eerst laat afmelden en het nieuwe scherm weer moet laten aanmelden.1100 euro is echt absurd.
Volgens mij is dat helaas niet haalbaar.
De denion gateways schijnen alleen op de nieuwere modellen te werken.Als je cd’s brand, brandt ze dan niet op maximale snelheid maar op 4 of 8 speed.
Ik rijdt sinds januari dit jaar ook met een Zafira A OPC (89.000 km gelopen toen).
Het trage wat jij beschrijft komt mij helemaal niet bekend voor. Even ter vergelijk : een nieuwe Sirocco 2.0 TFSI is prima bij te houden ondanks dat die veel gestroomlijnder is.
Bij de stoplichten leg je het wel af tegen de echt rappe jongens maar vanaf de derde versnelling is het merendeel prima bij te benen, zeker bij sprintjes op de snelweg.
Een paar weken geleden is de OPC op de bank geweest bij Rica waar de teller op 206pk (aan de wielen) uit kwam.Je geeft zelf al aan dat de auto naar olie stinkt. Ik heb behoorlijk wat proefritjes gemaakt met Zafira A OPC’s en bij heel veel heb ik dat ook geroken.
Ik ben van mening dat een oliegeur een teken is dat er motorisch iets niet goed is. 9 van de 10x is dat de turbo en/of de klepseals.
Zelf ga ik van het voorjaar de LET (laten) vervangen voor een LEH om de olie problemen voor te blijven en uiteraard zijn die 40 extra pk’s ook meer dan welkom ;)Hologrammen loop je niet op in een wasstraat of door verkeerd wassen maar door een prutser die niet weet hoe je met een roterende poetsmachine om moet gaan.
19 oktober 2015 om 05:51 In reactie op: Uitnodiging – Alle generaties Corsa samen voor AutoWeek! #18299001Corsa team / tigra team ook al benaderd ?
@johanhummer9 wrote:
Geen als je niet de bijbehorende projector koplampen koopt.
Kopen is het probleem niet, maar alles werkend krijgen wel.
Die projector units zitten qua elektronica heel anders in elkaar dan de halogeen units.
Aansturing is ook compleet anders dus zo makkelijk is dat niet om te bouwen.1ste prijs Vectra C / Signum : Jurgen Hooiveld uit Andijk !
Ik mis toch een aantal uitslag formulieren dus dat uitzoeken wordt helaas niks.
Volgende editie zal ik de top 3 ook digitaal gaan bijhouden zodat we dat netjes kunnen posten.
Ik ben deze week weer begonnen met werken en er is in de bouwvak aardig wat blijven liggen.
Zodra ik een uurtje of 2 over heb duik ik even in de formulieren.Voor volgend jaar zal ik de top 3 uitslagen ook digitaal opslaan zodat we die ook kunnen posten.
Die heb ik niet zo bij de hand. Ik zou kunnen kijken of ik die top 3 formulieren erbij kan vinden maar dat kan nog wel even duren.
Als je in de top 3 zou zitten dan zou je vanzelf een belletje of mailtje moeten krijgen MITS je je adres gegevens hebt ingevuld op het keurings fomulier.
@zandrijker wrote:
Wie weet of er een lijst is met punten per onderdeel en wie de beker winnaars zijn van de show and shine meeting 2015 in sevenum.
Die lijsten komen na de beoordeling van de jury leden bij mij terecht. Van de zaterdag op Sevenum 2015 had ik een stapel van 3cm aan A4’tjes.
Ze zijn nog niet allemaal geteld maar ik schat dat er een kleine 300 keurings formulieren is ingeleverd van alle deelnemers..
Uit die lijsten komt per categorie een top 3 die we afgeven bij de personen die de bekers uitreiken.De overige formulieren worden na afloop van de meeting allemaal vernietigd.
Ik kan je wel vertellen hoe het in zijn werk gaat voor de keuring van de modellen (Astra, Corsa, Vectra ed).
Er worden per categorie 2 keurmeesters aangewezen. Deze keurmeesters keuren het voertuig op de volgende punten :
– Carrosserie
– Motorruimte
– Kofferbak
– Interieur
– Algemene indrukPer categorie kunnen er 1-10 punten gegeven. De keurmeesters bepalen samen hoeveel punten ze uitgeven per onderdeel. Het eindtotaal van die 5 categorie bepaald je eindscore.
Je kan dus een super strakke auto hebben waar je op carrosserie 10 punten scoort maar waar je motorruimte bijvoorbeeld heel erg smerig is en je maar 3 punten scoort.
In de jaren dat ik zelf nog keurde heb ik veel mensen zien verliezen op een smerige motorruimte en/of kofferbak ondanks dat de auto er van buiten super netjes uitzag.@zandrijker wrote:
Waarom wordt dit niet bekend gemaakt?
Omdat het voor 99% van de mensen niets uitmaakt of je nu nummer 4 of nummer 299 bent geworden.
Daarbij levert het een hele berg administratie op als we al die formulieren moeten gaan bewaren.
Ook hebben we als vrijwilligers na de bekeruitreiking meer dan genoeg te doen om het terrein weer schoon en opgeruimd te krijgen.@Maurice89 wrote:
Elke bout / schroef schoon is overdreven de auto moet er gewoon netjes bij staan
Klopt helemaal Maurice. Zo ver gaat de keuring echt niet.
Het gaat erom dat jij je beter weet te onderscheiden dan de overige deelnemers in je klasse.Om even terug te komen op je vraag hoe anderen vinden dat je auto erbij staat :
Zet eens een andere Opel van hetzelfde type als je nu rijdt naast die van jou en kijk eens waar die in verschilt ten opzichte van die van jou.
Laat die ander dan jou auto eens beoordelen op de punten waar die in verschilt ten opzichte van die van jou. Op die manier krijg je een redelijk goed beeld waar je verbeter punten liggen en waar je beter in presenteert.Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, mocht je toch nog vragen hebben dan zie ik die graag tegemoet !
Als je xenon plaatst in een Astra H kies dan gewoon voor projector units zonder AFL.
Geeft echt een hele bak licht en je hebt direct bi-xenon.@Dolby wrote:
Is er ook een staanplaats waar leden van het Opel-forum staan? Als zijnde Opel-forum leden?
Bedoel je dan voor het hele weekend of alleen voor een dag ?
Voor een grote groep die het hele weekend komt kan je proberen wat te regelen, als het alleen voor dagbezoekers is dan geef ik je weinig kans.
In principe is het naar binnen rijden en een vrije plek zoeken. Met 1000 auto’s op het terrein zullen de meeste plekken al wel gebruikt zijn. 1 of 2 auto’s raak je nog wel her en der kwijt maar 10-15 wordt al lastiger.@Helmer opelfan wrote:
Moet je bij opn zijn. En die reageren niet op mail met vragen :vertag
Heb je wel het juiste mail adres gebruikt ? Op mijn vragen had ik namelijk binnen een dag antwoord.
Zijn er nou maar 3 mensen / auto’s geweest joh ?
Dan lijkt het erop dat de plaatjes die in de schakelaar zitten zijn verdraaid / verplaatst bij het uitbouwen.
Pinnetjes verbogen ? Zoals Haasje ook al aangeeft hoeft een schakelaar niet ingeleerd te worden.
Voel je nog wel weerstand als je aan de knop draait ? met andere woorden : voel je nog wel de verschillende standen die je met de knop selecteert ?
Wil wel eens gebeuren dat met het uitbouwen die palletjes verschuiven.Zoals eerder aangegeven is de verlichting Canbus gestuurd. Iets daarop / daarbij aansluiten zal resulteren in een storing en verlichting die uitvalt.
Een echte harde geschakelde plus ga je alleen achter je sleutelschakelaar weg halen. In je REC zal ook wel een geschakelde plus zitten voor bijvoorbeeld een caravan oid.Een GPS tracker zou ik toch op de constante spanning zetten en niet op een geschakelde.
Die Back-up batterij zal ook geladen moeten worden. Daarbij is het ook wel handig dat je de auto terug kan vinden als de auto niet rijdt.
Daarbij trekt een goede tracker bijna geen stroom in de ruststand.De middelste draaiknop van de kachel inderdaad. Kan je ook mee regelen hoe hard de lucht moet worden ingeblazen.
Je REC moet het ondersteunen , je deur kabelboom moet voor wreed zijn en je moet de juiste bedieningsknop plaatsen.
@g-astraa wrote:
@asconahobbyist wrote:
Heey Marcel,wat leuk dat het je is gelukt om een meet op te zetten.
Ben alleen bang dat je last hebt qua aanmeldingen van het feit dat dezelfde dag de romijn meeting in Renswoude is.inderdaad jammer dat het samen valt met de romijn meeting in Renswoude anders was ik ook gekomen.
Romijn is gericht op klassiek /achterwiel aangedreven spul, Almere is iedereen welkom dus die zullen de young en new timers trekken.
Denk dat het elkaar niet zo bijt. -
AuteurBerichten