Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welke versie HLS heb je ?
Balen man !
Welke motor had je erin liggen ?Terberg al een benaderd of ze er niet nog 1 hebben liggen ?
Verzending via Ebay zal ook niet goedkoop zijn…Ziet er top uit ! Wat een werk hebben jullie verzet en alles ook netjes aangepakt :thumbup
Aangezien het een XEP motor is (twinport) dunnen de mogelijkheden tot het chippen van je auto al gigantisch uit.
Op dit moment zijn er slechts een handjevol bedrijven die je auto kunnen chippen waaronder Unlimited.Persoonlijk zou ik je aanraden om daar langs te gaan :thumbup
Gr. Arjan
Je telefoon maakt geen verbinding met de CD70 maar met de UHP.
Die UHP zou je kunnen laten updaten. Het is mogelijk dat als daar nog hele oude soft / firmware inzit hij je telefoon niet goed herkent.24 oktober 2013 om 20:52 In reactie op: eerst instrumentarium uitgevallen,nu alarmlichten blijvenaan #18182341Lijkt me iets met de CIM module aangezien die alles rondom je stuur aanstuurt.
20 oktober 2013 om 10:47 In reactie op: Poetser / polijster gezocht en dit keer een echte uitdaging. #18181023+1 : Helemaal mee eens en niets meer aan toe te voegen.
Hebben ze ook je injectoren gereinigd dat je weet ?
Weet je toevallig ook de foutcodes die ze hebben uitgelezen (als ze dat al hebben gedaan ?)
Ben je bij een Opel dealer of universele garage geweest ?Heb een soortgelijk probleem gehad met mijn 1.6. Daar is toen ook de EGR vervangen en het brandstoffilter maar het stotteren bleef. Pas nadat ook de injectoren gereinigd waren was het probleem helemaal weg.
Gebeurd het stotteren spontaan of bij een warme motor, of als je vol gas rijdt of juist als je een poosje rustig rijdt ?Dat je auto vermogen verliest als het lampje gaat branden klopt omdat de auto dan in een noodloop gaat.
@HarrieAstra wrote:
Niet OPC maar Sport Edition. OPC heeft een lichtkleurige rand in de onderste bocht.
Dat geldt zover ik weet voor alle turbo blokken dus de coupe turbo en OPC 2.
Ik meen dat de OPC 1 een gewoon lederen stuur had ?@Dantji wrote:
Zijn mistlampen in een voorbumper als deze te plaatsen?
Ivm de rand in het onderste deel…Ja, is gewoon te plaatsen. Als je de bumper demonteert dan zie je aan de binnenzijde de sparing al uitgesneden / voorgestanst.
Even met een dremel of steving Stanley mes langs de sparing snijden en de strip aan de voorkant doorzagen.
Er zijn al genoeg clubleden geweest die dat op die manier hebben gedaan en als je er even de tijd voor neemt is het niet eens van origineel te onderscheiden.Sowieso zou ik de bumper er even afhalen om te kijken of die blauwe stekkers er al liggen.
Zo vaag is dat niet : er deden maar 3 Corsa’s mee ;)
@ Illusionx11 :
En volgens mij niet voor niks, jij had 2de prijs Corsa toch en je maatje de eerste met zijn Corsa D ?Wij waren er als club met 22 Astra’s en omdat we op tijd waren konden we mooi overdekt staan.
Ondanks het weer prima vermaakt en de sfeer was ouderwets goed.Enige jammere vond ik wel dat er zo weinig mensen meededen met show & shine.
Ik mocht met Pastra-V6 de Vectra’s en Corsa’s keuren en de teller bleef op 4 auto’s staan ondanks dat er nog hele mooie auto’s tussen stonden.@beurjean wrote:
Hoe moet die auto zien dat hij aan groot onderhoud toe is?
Aan de hand van de km-stand en interval ?
Onze contactpersoon gaf aan dat ook het museum op het terrein nog te bezoeken zou zijn.
Als er geen rondleidingen door de fabriek zijn vraag ik me echter wel af of de bus dan wel rijdt. Als die niet rijdt dan zal het museum ook niet open zijn lijkt me ?Die onder je auto, ligt die bij de achteras ?
Als dat het geval is, dan is die voor een automatische nivo regeling van de koplampen.
Bij de modellen waar origineel xenon inzit zit er op die stekker een kastje wat je daarop zet zodat de auto vanzelf de koplampen hoger en lager kan stellen.Bochum is niet te bezoeken of je moet er de komende anderhalve maand nog heen willen.
Russelheim is gewoon te bezoeken, echter zijn tot nader bericht alle rondleidingen stopgezet.
Ze vermoeden dat ze vanaf Februari de rondleidingen weer kunnen starten.Zekering in de UEC heb je al gecontroleerd neem ik aan ?
@jeroeno wrote:
Ik begrijp dat m’n opel (astra h 5drs 1.6) momenteel op 16″ 4×100 ET39 velgen staat (dat zou iig de standaard moeten zijn).
Is het een probleem als ik er stalen velgen onder zet die 15″ ET49 zijn?
Komt dan alleen het wiel naar buiten? Of gaat er aan de binnenkant dan van alles aanlopen?Een Astra H heeft ET37 en geen ET 39.
Een Astra G velg (ET49) zal er gewoon onder passen zonder dat er iets aanloopt (zelf ook gehad).
Wel ziet het er een beetje raar uit omdat je velg 12mm verder de wielkuip naar binnen gaat.Bandenmaat smaller of breder nemen maakt niet zoveel uit, daar los je het naar binnen vallen van de velg niet mee op.
Je zou eens kunnen zoeken naar Corsa D winterbanden, die velgen hebben ook een ET37.Wellicht dat je het al wist maar die storing gaat niet vanzelf weg en zal je dus wel (steeds) moeten resetten.
Gebeurd het steeds zodra je de auto op contact zet, tijdens het rijden, tijdens het sturen ?
Als ik de tekst lees en ik ga even uit van het stukje pretension (er) (aanspraak) dan zou het een sensor moeten zijn die de airbag activeert en niet een sensor die in de stoel zit ter herkenning ?9 oktober 2013 om 09:33 In reactie op: Speed lock en dagrijlicht in Astra H Twin Top WERKT !!!! #17865972Ook niet zover ik weet
Hartstikke leuk idee maar heb je enig idee hoeveel werk daarin zit Sander ?
Ik organiseer dit 6 jaar al jaarlijks voor de leden van de Astra Tuning Club en weet dat je weken verder bent voor je een datum krijgt.
Daarnaast kunnen er maximaal 30 personen mee, minimaal 14 jaar oud.
Als jij reserveert voor 30 personen dan reken je als organisator ook voor 30 personen af, ongeacht wie er nu wel of niet komt opdagen.
Jij bent daar persoonlijk verantwoordelijk voor. Qua tijd dien je ook rekening te houden met de weersomstandigheden (winterbanden ed) en eventuele umwelt plakettes.De rondleidingen zijn alleen in het Duits of Engels, binnen mag er niet gefotografeerd worden en bij een overtreding is het gelijk einde oefening. Rondleiding duurt 2 uur (achter elkaar) dus is ook niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn.
De rondleidingen zijn of om 11 uur of om 14 uur en je dient een half uur van te voren aanwezig te zijn.
Vaak worden de rondleidingen op ma, di, wo of do gegeven omdat er op vrijdag vaak werk aan de productielijn wordt uitgevoerd.
Zorg dat je van te voren vraagt of dan de gehele lijn in bedrijf is anders sta je in een hal die voor 50% stil ligt.
In het weekend worden er geen rondleidingen gegeven.Achter elkaar aan rijden klinkt heel erg leuk maar is niet te doen. Wij reden vanuit Duiven (bij Arnhem) en daarvandaan is het zo’n 3,5 uur non stop rijden. De een kan dat wel, de andere niet. Kijk ook even naar de tijden : je moet dan dus om 7 uur uit Duiven weg en bent dan pas om half 6 weer in Arnhem. Kies je die van 14 uur dan kan je tegen 9 uur weg (ivm eten vooraf) en rijdt je om 20 uur ongeveer weer de grens bij Arnhem over.
Mocht er animo zijn dan wil ik Sander daar best bij helpen om het te regelen via mijn contacten bij Opel AG.
Wel dient er dan serieus interesse te zijn en een tijdsindicatie wanneer jullie dan ongeveer willen.1 ding is wel zeker : als Opel liefhebber moet je daar een keer zijn geweest want het is zeker de moeite waard !
Gr. Arjan
Mooie Astra F hoor :thumb
Welkom op het forum trouwens.
7 oktober 2013 om 16:43 In reactie op: Kadett E meeting, de tweede, zondag 6 Oktober 13:00u. #18169320@g-astraa wrote:
ik kwam net iets voor 17:00 aan maar toen was iedereen al weg. :cry :cry :cry
Had je toch die OPC even los moeten trappen Sjaak ;)
Wij waren er van 14 tot 16 uur.Instellen doe je in het radio menu via de settings knop. Welke radio heb je : CD30, CD30 MP, CDC 40, CD70 navi of DVD 90
-
AuteurBerichten