Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Logoloze 5 deurs :

Wat betreft je koplampen. Als het nog niet te ver is dan zou je kunnen kijken of je ze nog kan polijsten.
Als ze echt al geel zijn dan is het goedkoper om een ander setje te scoren.@Juhroen wrote:
Gelukkig hebben ze er een zekering voor uitgevonden. Dus dat branden valt wel mee.
Een beetje versterker trekt een 35 / 40A ? Natuurlijk pak je niet die 100 of 150A zekering die in dat setje zit want je moet selectief afzekeren dus dan zeker je onder je motorkap af met laten we zeggen 60A.
Die zekering gaat er echter niet direct bij 60A uit maar bij een langdurige stroomafname die gelijk of hoger is dan 60A maar dat wist je al.Nemen we een standaard Astra met een 1.6 motortje dus met een kleine 55Ah accu.
Deze accu kan gedurende 1 uur lang 55A leveren maar aan piekstroom kan zo’n accu met gemak een 350A leveren.
Laten we nou eens zeggen dat er 150A gaat lopen wat ik dan nog heel voorzichtig inschat.Pak nu eens een stukje draad, steek dat thuis eens in het stopcontact en voel eens hoe warm die draad wordt terwijl daar theoretisch maar 16A doorheen kan gaan. En bedenk je dan eens dat die automaat in je meterkast binnen 10ms al uitschakelt, iets waar je auto zekering seconden over doet.
Dat branden valt dus helemaal niet mee en is in mijn ogen absoluut een reëel risico. Ik snap heel goed dat jullie als “leeken” het gevaar van stroom door een geleider niet kunnen inschatten maar er branden jaarlijks tig huizen af door soortgelijk geknutsel terwijl daar maar fracties van zulke stromen doorheen gaan.
Het grote nadeel van brand in een auto is dat het zo machtig snel om zich heen grijpt. Ik weet niet of je wel eens een beginnende autobrand hebt meegemaakt maar als je die binnen een minuut niet uithebt dan is het eigenlijk al einde verhaal.Hoe jij het doet is vooral je eigen keuze, maar net zoals Gerrit ook al een beetje aangeeft is het wel wat simpel en naief om te denken ” dat gebeurd mij niet” ..
Daarnaast is er ook nog een verzekering die bij een uitgebrande auto toch altijd wel heel benieuwd is naar een eventuele oorzaak.Ze passen wel maar qua bandenmaat heb je veel te kleine banden.
Als je tegen die tijd Pastra een seintje geeft dan komt dat vast goed. Patrick heeft nu een hele mooie locatie waar we goed kunnen poetsen :thumb
@b07 wrote:
mij kabel is zeken 1 cm dik
En hoeveel daarvan is isolatie en hoeveel koper ?
Als je een beetje installatie hebt dan zit je al aan een 20-25mm2 vast en die ga je daar denk ik nooit bii-in krijgen.
Ook zul je goed moeten afkitten want als er water langsheen lekt, dan lekt dat zo je zekeringkast in.inderdaad
Let wel op dat die radio van een Vectra qua uiterlijk anders is dan een van een Astra / Zafira ;)
De geluidskwaliteit van een CD30 is echt bagger. Zelf liep ik ook tegen de punten aan waar jij tegen aan loopt.
Ik heb een conversie gedaan van een CD30 naar een CD70 en dat maakte al een wereld van verschil, zoveel zelfs dat ik nu geen subkist meer mis.Ik zou het vervangen van de radio toch overwegen voor bijvoorbeeld een 2Din versie van Alpine / Kenwood oid.
Logischerwijs zou ik zeggen dat dat in het EHU gedeelte zit al heb ik daar 0,0 ervaring mee.
Je moet je oude radio eerst uitleren, dan de “nieuwe” radio in de auto waarin hij zit ook uitleren, dan de nieuwe radio in jou auto weer inleren.
Zou met de OP-com moeten kunnen al lopen daar de mening nogal over uiteen.
Welk motor type heb je ?
Bij alle Z motoren zit er een rubberen dop achter het gaspedaal, bij de X motoren zul je vermoedelijk een gat moeten boren.
oude radio is wel uitgeleerd en deze weer ingeleerd met OP-com of door de dealer ?
Welkom Ramon !
Heb je de originele radio er nog inzitten ?
Als dat niet het geval is dan zal je bij de dealer (of iemand met een OP-Com) de radio even op afwezig moeten laten zetten (radio blijft gewoon doorwerken).
Er zijn ook gevallen waarbij mensen de remote draad doorknippen. Zelf ben ik daar geen voorstander van omdat ook je antenne versterker via die draad wordt aangestuurd.Gr. Arjan
17 november 2013 om 10:17 In reactie op: Poetser / polijster gezocht en dit keer een echte uitdaging. #18181054Hier een linkje naar het stappenplan : viewtopic.php?f=124&t=180765
Even resetten door de accu even 10 minuten eraf te halen ?
Zitten toevallig geen knopjes klem (schuin ingedrukt) ?Leuk om te lezen hoe je dat aanpakt :thumb
Welkom op het Opel-forum !
Mooie collectie wagens :wub
@Haasje17 wrote:
Oja en doe die verdomde motorkappen dicht op de dyno, want al die tuners doen hem open,
Alle runs zijn 3x gedaan en daarvan is de gemiddelde waarde gepakt. Overigens zaten er tussen de hoogste en laagste uitkomt nog geen 2pk verschil.
Ook zijn alle runs gedaan met een gesloten motorkap.
@Haasje17 wrote:
ofwel steek je geld in inlaatspruitstuk als je iets aan luchttoevoer wil veranderen om winst te behalen. Doe dat dan na het gasklephuis en niet ervoor, daar schiet je niks mee op, sonde van je geld. Of als je het ervoor doet ga dat turbo of wat in die richting zoeken.
Het zijn geen verschillen van 20pk maar je ziet aan de grafieken wel degelijk dat er verschillen zijn. Alleen door een aanpassing van het luchtfilter is er al 10Nm winst te behalen en dat door een relatief goedkope ingreep. Aan de andere kant zie je ook dat het anders kan uitpakken en je vermogen kan inleveren.
Je snapt zelf ook wel dat een luchtfilter van een paar tientjes een heel ander resultaat oplevert dan een turbokit van enkele duizenden euro’s.Het zijn overigens niet alleen de pk’s en de Nm’s die tellen. Zelf heb ik deze testen gedaan om erachter te komen met welke setup de auto het lekkerste rijdt en ik het minste last zou hebben van die “twinport dip”.
Als het mij om het vermogen zou gaan dan had ik nooit een 1200kg wegende auto met een 104pk motortje gekocht.@robert_corsa wrote:
Open filter kost vermogen. Dat is gewoon bekend. Google is your vriend.
Ik heb wat verschillende filters getest onder exact dezelfde omstandigheden.
Hier een korte samenvatting van het verslag wat op het Astra Tuning Club forum staat.@Juffer1 wrote:
Enkele weken geleden heb ik via Crooke Tuning een andere aanzuigbuis getest.
Daarbij zat ook een green twister filter en omdat ik niet geheel overtuigd was van het nut van de aanzuigbuis hebben we besloten om wat dingen extra te testen.Wat is het uitgangspunt :
Een standaard aanzuigbuis, een luchtfilterbehuizing waarvan de restirctiebuisjes zijn verwijderd en een K&N inlegfilter.
Standaard heeft onze Z16XEP een vermogen van 104Pk & 150Nm op de krukas. De waardes in de dyno grafieken zijn wielwaardes.In totaal zijn er 4 verschillende runs gemaakt :

Run 1 is met Crooke RVS airintake & Green twister filter
Run 2 is met Vectra C aanzuigbuis & Green twister filter
Run 3 is met originele aanzuigbuis & Green twister filter
Run 4 is verschil met originele aanzuigbuis & Vectra C aanzuigbuis in combinatie met het Green filter
De grijze lijn is met de originele aanzuigbuis en het K&N filter. Resultaat 102.3Pk / 156.7Nm
De zwarte lijn is Crooke RVS airintake & Green twister filter. Resultaat 104.0Pk / 158.6Nm
De zwarte lijn is met de originele aanzuigbuis en het K&N filter. Resultaat 102.3Pk / 156.7Nm
De grijze lijn is met een Vectra C aanzuigbuis & het Green twister filter. Resultaat 105.1Pk /159.3Nm
De zwarte lijn is met de originele aanzuigbuis en het K&N filter. Resultaat 102.3Pk / 156.7Nm
De grijze lijn is met de originele aanzuigbuis en het Green twister filter. Resultaat 104.9Pk / 158.1Nm
De zwarte lijn is Vectra C aanzuigbuis & het Green twister filter. Resultaat 105.1Pk / 159.3Nm
De grijze lijn is met een originele aanzuigbuis & Green twister filter. Resultaat 104.9 / 158.1Nm@BadBert wrote:
en waar zet je de balasten dan? achter op de lampen? dat vind ik niet handig iig… Achter je bumper? Kom je ook niet lekker makkelijk meer bij
Origineel zitten ze onderop de koplampen.
Ik monteer ze vaak in de ruimte onder de koplampen of in de ruimte tussen de voorbumper en wielkuipen.
Je komt er lastig bij maar je hoeft er ook niet wekelijks bij neem ik aan ?Overigens is het op die plek een heel stuk kouder door de rijwind dan onder de motorkap waar ook nog eens geen (koude) lucht circuleert.
5 Meijer ? Voor 2 en een beetje kom je al een heel eind ;)
10 pk lijkt niet heel veel maar is wel 10% toename en zeker haalbaar.
Wat UT verder bij de Twinports voor elkaar heeft is dat die mega dip eruit is en dat scheelt op zichzelf al enorm veel.Gaat prima passen.
Ik heb het eerste jaar dat ik de H had ook gewoon met winterbanden van de G eronder gereden op ET49 velgen.Dat is alleen bij de Broekhuis kalenders Dik ;)
Dat is dus een van de redenen dat ik de bumper eraf haal, om die ballasten netjes weg te werken.
Ik snap ook niet goed waarom je een gewone set xenon kiest icm canceller en dergelijk en niet gewoon een set die voor canbus geschikt is zonder al die poespas. -
AuteurBerichten