Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die vindt je in de REC terug.
Voor de lampen zou ik gewoon een Canbus set pakken.
Op die manier weet je zeker dat het altijd werkt, wel of geen Canbus.Overigens wordt het nu wel tijd voor wat foto’s na die updates ;)
Die staat (hoe verrassend) op je Car pass.
Heel duidelijk vindt ik je vraag niet. Er zit een Pilot xenonlamp in : daarmee bedoel je dus specifiek de lamp en niet de ballast of na-starter ?
Ik heb in mij originele xenon koplampen ook pilot xenon lampen zitten met de originele GM ballasten.
Overigen levert pilot ook gewoon losse d2s lampen dus er hoeft met de fitting helemaal niets mis te zijn.Het wordt een ander verhaal als ze aan een kant je originele ballast vervangen hebben voor een pilot Canbus ballast en het aftermarket hebben ingebouwd.
Als je de auto uitleest, staan die waardes dan nog steeds zo ?
Zie wel dat een heleboel opties bij jou niet worden ondersteund.
Overigens erg vreemd dat de koplampsproeiers bij jou al aanstaan ?13 december 2013 om 18:53 In reactie op: Geen mogelijkheid om verbruik van voertuig op bc af te lezen #18198785Kleine aanvulling :
Het is even de vraag welk type scherm je in je auto hebt zitten en of dat scherm ook die functies ondersteund.
Heb je bijvoorbeeld een TID dan zul je dat niet kunnen zien.Heb je een juist type scherm dan nog kan het zijn dat de boordcomputer functie niet is geactiveerd.
Dit is namelijk een instelling in je auto die of een dealer (via Tech2) of iemand die in het bezit is van een OPCOM kan doen.13 december 2013 om 18:51 In reactie op: Geen mogelijkheid om verbruik van voertuig op bc af te lezen #18198784Even gekopieerd vanaf de AstraTuningClub site :
@Juffer1 wrote:
In dit topic wil ik een overzichtje maken van de verschillende displays die je in een Astra H kan tegenkomen.
Er zijn 4 displays geleverd te weten :
TID : Triple Info Display
BID : Board Info Display
GID : Graphic Info Display
CID : Colour Info Display
Wat zijn de verschillen :
Een TID laat alleen zien : Tijd, buiten temperatuur en de datum/radio informatie.

Een BID heeft naast deze opties ook de keuze om weer te geven :








Een GID heeft naast de opties van de BID ook de moeglijkheid tot weergave van navigatie icm een CD70navi of DVD90 / 100 (bolletje / pijltje) en het weergeven van de ingestelde temperatuur voor de climate controle.



Tussen de 2004-2007 en de 2007-2010 modellen zit er ook nog een klein verschil, bij die laatste is het gemiddelde verbruik af te lezen :


Als laatste is er ook nog een CID welke te vergelijken is met de GID echter is de CID een kleurenscherm en iets groter dan de overige schermen.
De navigatie gebeurd bij dit scherm niet met de bolletje/pijltje symbolen maar met landkaarten (mits de RGB stekker tussen de CD70 / DVD90 en het display is aangesloten).
Dit scherm kan tevens omschakelen van kleuren om tijdens donkere sitaties niet teveel tegenlicht te geven :

Ook dit scherm is in 2 versies te verkrijgen : de versie van 2004-2007 is voorzien van een 2 regelig display, de versies van 2007-2010 is voorzien van een 3 regelig display waarbij als extra optie het gemiddeld verbruik ook is af te lezen.
Nacht situatie (verlichting aan)

Kan ik zomaar een display uitwisselen ? Nee, dat kan zeker niet !
De displays zijn allen software matig gekoppeld aan het voertuig waarin ze geleverd zijn.
Dit houdt in dat je niet zomaar een display vanuit een ander voertuig in jou Astra H kan plaatsen.
Om dit te kunnen moet zowel jou display als het display uit het andere voertuig zijn uitgeleerd.
Nadat je de displays hebt gewisseld dient deze weer in jou auto te worden ingeleerd.
Let ook op dat er in de displays een code index is geprogrammeerd. Hiermee weet het display of je een GTC, hatchtback, sedan, twintop of station hebt en of deze op benzine, LPG of diesel rijdt. Dit is met name belangrijk om het verbruik goed te kunnen weergeven.Zo ging hij op mijn 5 deurs ook los, binnenbekleding los halen en die 8 moertjes loshalen.
Goed opletten dat die strip er niet afvalt aangezien de bouten aan de strip vast blijven zitten.
Ook even denken aan het snoertje van je kofferbak slot.Maar zijn dat dan gewone led lampen of canbus ledlampen ?
Even langs een automat oid rijden, die hebben ze zeker weten.
Normaliter zit deze links achterin de auto, ziet er uit als een zekering kast.
Vooral bij de eerste lichting stations wil deze wel eens ontbreken, Opel-Mark heeft bijvoorbeeld een uitvoering waarin geen REC zit.
Maakt zeker uit als je ook aan de achterzijde wat zaken wil laten aansturen.
Volgens mij zit ook je CV sturing (deuren op slot bij km/u) in die REC ?Inderdaad Mark, met gewone weerstanden ga je dat niet redden omdat die direct uitbranden.
Wat ik uit mijn boekje haal :
– Hazard light function
Knipperlichten gaan knipperen bij openen van kofferbak– Distance signal gebruik je alleen als je een andere (geen originele) radio monteert om een puls te creëren waarmee je naast je GPS ook een km signaal simuleert.
– Flash to Pass
Bij uitgeschakeld contact gaan nadat je aan de grootlicht hendel trekt je mistlampen branden (dacht 30 seconden)
Overigens werkt dit bij 90% van de Astra’s ook al zonder HLS maar dan gaan je dimlichten branden.– REC Equipped
Hiermee geef je aan of jou auto wel of geen REC heeft– WTTC
De Walk To The Car functie. Hier kan je WTTC1 of WTTC2 kiezen. Hiermee kan je bij het openen van je auto de lampen laten branden.
Beide instellingen hebben weer hun eigen keuzes.Goede keuze Jurgen !
@turbo.d wrote:
Dat is dus 9 man uren. Maar eh. Netjes gedaan hoor :thumb
Gr
MarcelDat is niet helemaal waar.
Om precies te zijn : 6 man uren en 3 vrouw uren. Wilma heeft zich voornamelijk bemoeid met het interieur (dash, deurstijlen, hemeltje, ramen, kunstof strips ed) en dat zijn zaken die je eigenlijk in / op de reportage niet terug ziet.
In het corrigeren van het lakwerk zit ongeveer een uur of 6 / 7 werk.Er heeft redelijk wat werk gezeten in het bepalen van de juiste beginstap (testspot).
Omdat er 2x met een Rotary behandeld moest worden en we (nog) maar 1 Rotary hebben moest de 2de man even wachten voor hij er achteraan kon met de excentrische machine.
Nadat ik klaar was met de Rotary kon ik ook met een excentrische machine bijspringen waardoor we “meters” konden maken.Neem even contact op met de ZAM in Zeist en vraag daar even de historie en laatste km-stand van de auto na…
8 december 2013 om 08:57 In reactie op: Z16XEP LPG motor astra twinsport vervangen door Z18XE LPG #18197444Naast de spullen die Haasje noemde zit ik te denken aan zaken die wellicht nog afgemeld en aangemeld moeten worden op CIM, UEC, REC. Zijn ook zaken die je zelf eigenlijk niet kan (en moet willen) doen en ook een redelijke ingreep zijn.
Overigens, heb jij 4 of 5 gaats velgen maw : heb jij achter schijven of trommels ?
Zou je met een Vectra B1 als basis al niet een heel eind komen ?
Volgens mij passen de meeste calibra parts daar wel redelijk op ?2 of 3 regelig ?
Heeft de dealer de radio al gecontroleerd op de versie software en eventueel voorzien van nieuwe software met nieuwe GPS fix ?
Mocht dat niet lukken dan zou je een andere GPS antenne kunnen proberen.
Zoek even op internet op een GPS muis met een blauwe Fakra aansluiting, deze worden ook bij VW gebruikt.
Een losse GPS muis zou een euro of 20 kosten, zeker het proberen waard gezien de vervangingswaarde van een andere radio.Gr. Arjan
Welkom op het forum !
1 december 2013 om 19:13 In reactie op: Rokers lucht en aanslag verwijderen uit het interieur #18196160Zelf zet ik er een ozon kanon in (uurtje of 12) en dan de dag erna een extractor behandeling.
De optie AHL/AFL dient in de UEC te worden geprogrammeerd op aan / ja
Vanaf dat moment moet het gewoon werken.
Mocht het dan nog niet lukken moet je me maar even een pb sturen.Gr. Arjan
De bandenmaat van de Astra H ligt 1 maat (qua wang hoogte) boven de Astra G.
Waar je bij een G bijvoorbeeld 205/50-16 hebt zit er op een H 205/55-16 (scheelt een cm).
-
AuteurBerichten