Juffer1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 2,991)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Harsplekken #18221106

    Beginnen met een goede auto shampoo (dus niet een valma wash & shine, lidl shampoo oid).
    Mocht dat niet helpen dan kan het een optie zijn om de auto te clayen. Bedenk wel dat je er met clayen nog niet bent want je zult daarna ook een beschermlaag aan moeten brengen in de vorm van een wax (of sealant).

    Wellicht redt je het ook door een wax met een lichte schuurkorrel (Tech2 van Mequiars of Super Reshine Polish van Autoglym) te gebruiken.

    In reactie op: Airbag stuur afkoppelen #18221018

    @smoke_soldier wrote:

    En btw airbags zijn niet verplicht dus de verzekering heeft niks te klagen.;)

    Mvg smoke.

    Jou auto is type goedgekeurd met airbag(s) en de verzekering is daar ook op gebaseerd. Zou daar dus niet te makkelijk over denken.
    Als je straks een nieuw gebit nodig hebt dan loop je het risico dat de verzekering zich gaat afvragen hoe dat kan en waarom de airbag er niet uit is gegaan.

    Airbag zit normaliter op 2 a 3 ohm aan weerstand.

    In reactie op: 86’er Corsa A #18192492

    Uiteraard zijn wij er op zaterdag ook en op 20 meter bij Dries vandaan.

    Mocht je daar nog paling willen halen moet je wel snel zijn, over 2 maanden zit hij er niet meer en over 12 maanden zie je daar alleen nog maar water ;)

    In reactie op: meguiars pakket voor 29 Euro, goede aanbieding? #18219362

    @ Wilco : de ultimate compound heet wel compound maar is geen compound. Deze moet je vergelijken met Mezo / Veloce zoals wij hem van Monello gebruiken.

    @Bjorn Groenewald v6 wrote:

    Ik heb met de ultimate compound anders hele goede resultaten bereikt. Zowel met de hand als een rotary. Is veilig en maakt geen extra krassen of swirls.

    @kadett-supreme wrote:

    UC is prima maar moet altijd afgebouwd worden. Laat 100% zeker te weten hologrammen achter. Ook wetsanden moet altijd nabewerkt worden, ten alle tijden!!

    Jullie vergelijken nu een zilveren harde omega lak met een boterzachte zwarte renault lak. Ten eerste zie je op zilver vele malen minder dan op zwart en ten tweede zit er qua lak nogal wat verschil. De omega is denk ik nog van voor het watergedragen tijdperk waar die renault wel met watergedragen lak is gespoten.

    Overigens nijg ik met Wilco mee te gaan qua opmerkingen. Een compound is normaliter de zwaarste stap in polijst middelen. Er zijn niet voor niets finishing polishes.
    Wat wel en niet werkt hangt volledig af van de soort lak en de staat waarin deze zich bevindt.
    Mijn tip zou zijn om dit product (als ” leek”) niet machinaal te gebruiken. Reden is dat deze schuurkorrel niet afbreekt, en door blijft schuren waar de “normale” middelen wel gewoon afbreken.

    De voorbeelden die Wilco aanhaalt zien wij helaas maar al te vaak (viewtopic.php?f=124&t=163666) en komen vooral door een onjuiste toepassing van de middelen.

    Terugkomend op de kern van de vraag : ontzettend mooi pakketje voor weinig geld.
    Wees wel voorzichting met de UC en ga dat vooral niet op een machine gebruiken als je niet zeker weet dat het een excentrische machine is met de juiste pad daarvoor.

    In reactie op: 86’er Corsa A #18192490

    garantie geven is vanaf een foto erg lastig, uiteraard ben je van harte welkom om eens te kijken wat er haalbaar is.

    In reactie op: GID Vectra in Astra kan dat? #18218548

    Met een aanpassing past die wel, maar niet vanzelf.
    De montage punten zijn verschillend tov een Astra.

    In reactie op: Astra H GTC kofferbak #18217458

    Kofferbak bekleding eraf halen en het slot in de klep even demonteren.
    Als je het slot ook demonteert dan zie je in het gedeelte waar die haak zit een schakelaartje zitten.

    Controleer eens of dat nog wel op zijn plek zit.
    Heb dit eerder zelf ook gehad (net als 2 kennissen) en nadat ik het schakelaartje weer op de juiste plek heb gezet geen problemen meer gehad.

    In reactie op: Hoi even voorstellen. #18217121

    Welkom op het forum Peter !

    In reactie op: Verweren gepoetste koplampen sneller? #18217373

    Als je ze polijst dan doe je niets anders dan schuren. Na het polijsten moet je altijd een bescherming aanbrengen, of dat nu op je koplampen of je lak is.

    Op je koplampen zul je na het polijsten een UV werend middel moeten aanbrengen.
    Wat Sjoerdie ook al aangaf : claim ze en koop gewoon een set nieuwe (donkere) koplampen.
    Zeker als je aangeeft dat er ook een ophangpunt kapot is loop je risico dat je straks met een APK alsnog je lampen kan vervangen.

    Overigens is een doffe plek niet echt een goed teken, vermoedelijk ben je daar al te zwaar aan het polijsten geweest.

    In reactie op: Problemen met xenon #18118595

    Wat ook wel wil helpen is om de AHL optie in de UEC aan te zetten.
    Daarmee denkt de auto dat er xenon is geplaatst en kan je gewone ballasten gebruiken ipv Canbus ballasten.

    Heb het eerder met een forumlid van OF gehad die ondanks zijn “Canbus” ballasten storingen bleef houden.
    Met de OP-com die optie aangezet en daarna geen problemen weer gehad.

    In reactie op: Problemen met xenon #18118590

    @ Pieter :

    Welk merk xenon gebruik je ?

    In reactie op: Van Vectra naar Astra een paar vragen #17958616

    @groothuis27 wrote:

    voor alle duidelijkheid , et- waarde van je astra = 37 !! steek maat van opel 5 gaats is allemaal 100

    Joh, en ik al die tijd maar denken dat het 5×110 of 4×100 was…
    En die ET die jij noemt is voor lichtmetaal, standaard velgen (met doppen) van een H is ET35.

    In reactie op: chromen raamlijsten #18216145

    Die strips zitten bij een H IN het raamrubber verwerkt. Er zijn imitatiestrips die je op het rubber plakt maar dat ziet er mijn inziens niet uit.
    Het is direct zichtbaar dat het niet origineel is en dat vindt ik echt afbreuk doen.

    Of ze bij een Astra J ook IN het rubber zitten weet ik niet.

    In reactie op: 2dehands astra kopen. waarop letten? #18215883

    @HarrieAstra wrote:

    Sorry, maar wie laat er in hemelsnaam banden opleggen bij de dealer?

    Als je de tekst goed leest dan lees je tussen de regels door dat dat ongevraagd is gebeurd. Iemand die mij een beetje kent (en jij zit al sinds 2011 op ons forum) weet zelf ook wel dat ik daar echt niet zomaar mee akkoord ga.

    Daarnaast zijn er ook mensen die hun auto dealer laten onderhouden, ik laat dat zelf ook zo veel mogelijk doen.
    De een zegt onzin, een ander zweert erbij. Feit is wel dat ik zowel met de G als met de H motorisch eigenlijk nooit problemen heb gehad en dat zie ik om mij heen bij mensen die dat zelf doen vaak andersom.

    Overigens zijn 7 van de 10 werkplaats bezoeken die ik bij de dealer doe vaak ook nog een kosteloos en hoef ik voor een diagnose of controle beurt vaak niets te betalen. Kwestie van leven en laten leven.

    Kwestie doet overigens niet ter zake in dit topic, dat gaat over eventuele aankoop tips en niet of een dealer nu wel of niet te duur is met zijn banden en onderhoud.

    In reactie op: Help astra verbruikt als geen ander. #18216093

    @Astra70 wrote:

    Ik heb het ook op de zelfde methode gerekend zoals je het hebt gezegd, 2 dagen geleden heb ik de astra vol getankt en vandaag staat er op mijn dagteller 87.4km en de pijl is bijna op 3/4 (pijl raakt al de onderste gedeelte van de streep van 3/4).

    Die wijzer wordt aangestuurd door je vlotter. Als die vlotter niet lekker is (of blijft hangen) dan klopt je verbruik niet.

    De enige vaste gegevens zijn de km’s die je hebt gereden en de liters die je tankt. Niet van streepje of wijzer uitgaan, die zijn puur ter indicatie.
    Bij de benzine modellen gaat hij het 1/4 stuk een stuk trager als het 3/4 stuk, zeker wanneer je lange stukken rijdt.

    Brandstofpomp lijkt me niet want dan zou de auto niet lekker lopen. Een Opel dealer kan tijdens een proefrit het verbruikt veel nauwkeuriger uitlezen (tot op de ml) en ook zien of alles wel op de juiste temperatuur staat.
    Als jij auto denkt dat het buiten -30 is dan zal hij ook meer diesel inspuiten dan wanneer het +30 is.

    In reactie op: Krassen in bumper poetsen #18211542

    Harderwijk dichtbij genoeg ?

    In reactie op: Contourverlichting Volvo #18216051

    Al eens gezocht op US lights / US module ?

    In reactie op: Dit ben ik #18216036

    Welkom op het Opel forum ‘

    In reactie op: xenon met originele koplampen is strooilicht? #18215957

    Qua setje maakt het niet zoveel uit denk ik. Persoonlijk zou ik angel eyes erin zetten en daar de xenon achter zetten.

    Xenon in de originele Astra F units is een no-go wat mij betreft.

    In reactie op: 2dehands astra kopen. waarop letten? #18215879

    @HarrieAstra wrote:

    @Juffer1 wrote:

    Over banden gesproken : mochten er 16″ banden onder zitten kijk dan goed naar de profiel dieptes.
    Die 16″ banden zijn een redelijk aparte maat (205/50-16) en daar zit dus ook een apart prijs je aan (€ 175,- p.stuk bij de dealer).

    Waar baseer je dit op Arjan, want ik hoor je dat vaker zeggen?

    Zal binnenkort de nota eens opzoeken. Betreft vervangen van 2 banden (zonder overleg trouwens) door een Opel dealer voor 2 Michelin banden. Totaal prijs was € 386,- (incl monteren, balanceren & 2 ventielen).
    Dat is ook de keus geweest om daarna over te stappen naar 205/55-16 banden, die waren per 4 nog goedkoper dan 2 bandjes in de originele maat.

    In reactie op: 2dehands astra kopen. waarop letten? #18215872

    Zoals door de anderen ook al aangegeven kan je met een vlotte rijstijl met gemak 1:13 / 1:15 halen maar het is helemaal afhankelijk van jezelf.
    Als ik in Duitsland ging planken met de X16Xel dan verbruikte hij bijna de helft meer. Ook hangt het er vanaf of je met 15″ , 16″ of 18″ gaat rijden.
    Een 235 band zal nu eenmaal een hoger verbruik met zich meenemen dan een 185 bandje.

    Over banden gesproken : mochten er 16″ banden onder zitten kijk dan goed naar de profiel dieptes.
    Die 16″ banden zijn een redelijk aparte maat (205/50-16) en daar zit dus ook een apart prijs je aan (€ 175,- p.stuk bij de dealer).

    In reactie op: 2dehands astra kopen. waarop letten? #18215864

    Allereerst welkom op het Opel-Forum.

    Aan je beschrijving te zien ga je dus kijken naar een Astra G (zoals wij die hier noemen) welke van 1998 tot 2004 in Nederland is geleverd.
    De eerste serie (1998-2001/2) zijn over het algemeen iets minder luxe als de modellen erna (2002-2004).

    De allereerste serie heeft bijvoorbeeld vaak nog geen elecktrische spiegels, geen airco en de exterieur delen zijn vaak ook in zwart kunstof uitgevoerd.
    De nieuwere modellen hebben dan wel vaak standaard airco, standaard cruise controle, meegespoten delen en airco.

    De Astra G is geleverd in verschillende versies : GL, Club, Sport, Sport Editie I, Sport Editie II, Njoy, Elegance
    Die volgorde is ook ongeveer van standaard naar luxe.

    De Sport versies hebben sport stoelen welke iets steviger zijn dan de overige stoelen.

    Je kan eigenlijk wel zeggen dat alle motoren in de Astra G Ecotec motoren zijn (dacht alleen de 1.6 8v niet ?).

    De 1.6 motoren zijn er in verschillende uitvoeringen. allereerste heb je 8V & 16V motoren.
    De 1.6 is er bijvoorbeeld in een X16SZR, Z16SZR (beide 8V’s) en een X16XEL, Z16XE, Z16SE, Z16XEP uitvoering.

    Er zijn vast mede forummers die je veel meer kunnen uitleggen over het specifieke verschil in de motoren.
    Ik heb jarenlang met een 1.6 (X16XEL) gereden en uiteindelijk heb ik die met 297.xxx km wegegdaan omdat ik wat anders wilde.
    Motorisch nog nooit wat mee gehad. Ook in mijn omgeving (onze club) zie ik veel 1.6jes waar eigenlijk nooit wat mee is.

    Waar je op moet letten is vooral roest. Niet iedereen heeft zijn Astra G in de begin jaren evengoed verzorgd en dus loop je de kans op wat roest.
    Met name rond de tankklep en de achterspatborden (omgeslagen rand in de achterste wielkuip) en in mindere mate soms onderop de deur.
    Ook wil de EGR wel eens vastzitten, bij de een gebeurd dat bij 40.000km, bij een ander bij 250.000km.
    Oplossing is de klep schoonmaken, vervangen of afdoppen.

    Mocht je de keus hebben dan zou ik gaan zoeken naar een Sport of Njoy uitvoering.

    Veel sucses met je zoektocht !

    In reactie op: Voorstellen / tuning #18210339

    20 jaar en dan al een Astra J rijden, doe ik je niet na.

    Gefeliciteerd met je aankoop. Mocht je de auto wat sneller willen hebben neem dan eens contact op met Unlimited Tuning in Amersfoort.
    Zij hebben veel ervaring met Opel’s en ook met deze motor.

    Gr. Arjan

    In reactie op: Na 1.5 maand een eigenaar tezijn van een Astra G. #18215576

    Gefeliciteerd met je Astra en goed om te horen dat hij zo goed bevalt !

    Leuke mod’s trouwens :thumb

    Gr. Arjan

    Wellicht even de regio vermelden waar je woonachtig bent, misschien dat er iemand meeleest die dat voor jou wil doen ?

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 2,991)