Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vervangen van de standaard lichtunits voor de Xenon OEM units in een Astra G
Wat heb je nodig :
– 2 stuks Xenon OEM units. Deze vindt je hier
– 1 Xenon conversieset met D2S lampen. Deze vindt je hier
– 2 H7 lampen voor grootlicht
– 2 Stadslampjes. De standaard lampjes geven een geel licht. Om dat te vermijden hebben wij de EU 2502W van Autostyle gebruikt
– 2 Ringen om de D2S lampen vast te zetten in de nieuwe units. Deze bestel je bij de Opel dealer onder GM nummer 12 18 146
– 2 lampjes voor in de richting aanwijzers. Let op, dit zijn aparte lampjes ! Deze bestel je bij de dealer onder GM nummer 20 98 013. Kosten rondt de 11 euro per stuk !
– 2 multistekkers. Via deze stekker voorzie je de overige lampen van spanning. Multistekkers zijn niet los te krijgen / bestellen. Deze stekkers worden in de Astra G / Vectra B gebruikt in de portieren om de elecktriche ramen en centrale vergrendeling te voeden. Wil je zeker zijn dat je de goede hebt, zoek dan op de sloop een Corsa C en haal ze daar van de koplampen af.Wat is wat

Voor een grotere versie klik hierDe multistekker
Dit is zoals een multistekker eruit ziet :


De pinbezetting van de multistekker is als volgt :

Ik heb de overige draden met krimpkous samen gebonden en de draden die ik nodig hebt gelabeld:

Demonteren van de voorbumper

In de wielkassen en onderaan de wielkassen bevinden zich aan iedere kant 2 torx schroeven.
Op de overige plekken zitten splitpennen, trek hiervan het bovenste gedeelte los, de rest komt dan vanzelf mee.Als je de voorbumper los hebt zie je dat de standaard units vastzitten met 3 schroeven, 1 onderop, 2 bovenop.
– Koppel de bedrading van de standaard units los.
– Demonteer de units.Als je naar de bedrading kijkt die in de auto zit zieje dat in iedere stekker een bruine draad zit.
Deze draad is de gemeenschappelijke min (massa). Deze komt op links bovenin op de multistekker. Waar je de min / massa vanaf haalt is niet belangrijk zolang je deze maar niet van de dimlichten afhaalt.– Verbind de overige draden van het grootlicht, stadslicht en de richtingaanwijzer met de draden van de multistekker. Ik heb ze dubbel gevouwen en gesoldeerd waardoor je ze zo in de orginele stekkers kan duwen. Natuurlijk kan je ook de stekkers eraf knippen (niet die van het dimlicht !) Zorg dat er geen water bij de verbindingen kan komen !

– Demonteer de hoogteregeling van de bestaande units. Deze draai je net zo los als het Dimlicht.
– Draai de stelmoer op de nieuwe unit los. Let op : Deze kan echt muurvast zitten ! Het wil helpen om de transportbeveilgingspennen er eerst uit te trekken.
– Als de moer los is, kantel deze er dan naar de zijkant uit. Deze moer heeft een kogeltje wat in een railtjes geschoven zit. Voorzichtig proberen dan komt hij zo los.
– Plaats de hoogteregeling van de oude units op de nieuwe. Denk ook nu weer aan het kogeltje wat in de rails moet komen. Tip : Steek 1 vinger in de houder waar het dimlicht / Xenon komt te zitten en trek deze iets naar je toe. Je ziet dan het railsje ook dichterbij komen.
– Plaats de lampen in de nieuwe units.
– Maak in de afdekdop van het dimlicht een klein sneetje waar het snoer van de D2S lamp doorheen kan.

– Plaats de nieuwe units in de auto
– Steek de multistekker in de nieuwe unit
– Steek de stekker van het dimlicht in de ballast.
– Sluit de Xenonlampen aan op de ballast
– Test of alle verlichting werkt.Wat als iets het niet doet
– Maakt de ballast een knetterend geluid, dan ziet de ballast de Xenonlamp niet, controleer de verbinding
– Gaat de ballast niet piepen en de lampen niet branden , draai dan de stekker die van het dimlicht naar de ballast gaat om. Wellicht zijn de + en – omgedraaid.
– Er brand buiten de xenon om helemaal niks van de nieuwe unit, controleer of de min / massa wel goed contact maakt.
– Stadslicht brand niet. Heb je ook van die led’s geplaats, draai dan het lampje eens om. Deze led’s hebben een + en -, wellicht is dit omgedraaid.Als alles naar behoren functioneert kan de voorbumper weer gemonteerd worden.
Het verschil tussen 6000K in Xenon OEM units en 8000K in de standaard units

Het eindresultaat :


Met dank aan :
JimNuman
JSGSIHoi Ron,
Die foto mag maximaal 200 x 200 pixels zijn.
Verder kan je hem of vanaf hier uploaden (als dat alweer werkt) of via bv photobucket.comBij Avatar URL moet je dan zoiets hebben als : http://i113.photobucket.com/albums/ bla bla bla /Avatar.jpg
Gr. Arjan
i’ve you say so :angel
Welkom hier Ron !
Gr. Arjan
Even een vraagje als leek zijnde Danny,
Moet je dit allemaal uit eigen zak betalen of krijg je ook nog betaald voor advertenties / hits ed ?
Gr. Arjan
Is dat niet die van Vincent (GSIwit) ?
Gr. Arjan
Vanmiddag in Almere City gespot :

Deze echt schitternende zwarte vectra B :wub, wat n bak zeg !. Mooi uitlaatje eronder en een hele mooie achterklep spoiler.
Was trouwens bijna een duur avontuurtje geworden, nadat ik de foto had gemaakt werdt mij door 2 agenten gevraagd wat ik in hemelsnaam aan het doen was, dat dat niet de bedoeling was, dat ik geparkeerd stond op een plek waar dat niet mocht (met draaiende motor, yeah right) en dat ik auto reed met een telefoon in mn handen (stond stil).
Je zit trouwens nog zo’n broekie in mn spiegel lopen :PGelukkig waren het meer woorden dan daden en kwam ik er dit keer zonder contributie vanaf :angel
Gr. Arjan
Hoi Koen,
Er zit maar 1 ding op.. inruilen voor een 1.8 16V
Chippen heeft absoluut geen zin, voor een 350 euro haal je er in de meest ideale situatie max. een pk of 6 a 7 uit.
Je moet ook niet vergeten dat deze auto “maar” 100 PK heeft. De auto weegt alleen 1050 klio, 4 man x een 80 kilo erbij is al een 1370 kilo ! Dat houdt in dat je voor iedere 13,7 kilo 1 pk hebt. !Als je trouwens een K&N filter / openluchtfilter hebt, gooi die er dan gelijk uit en plaats je orginele filter weer, dat scheelt zo 1 pk :D
Hoe lang heb je de auto trouwens al ? Als de auto hiervoor altijd rustig is gereden zal het nu niet opeens een stoplicht racer worden. Veel lange stukken rijden en goed “los” rijden wil soms wel eens helpen.
Gr. Arjan
22 januari 2008 om 21:00 In reactie op: FOTO'S !!! => Fabrieksbezoek Opel Bochum 9 mei 2008 #17360410Giel,
Je krijgt morgen even een U2U van Wilma en mij.
Anders spreek je ons maar even aan op msn ;)Gr. Arjan
22 januari 2008 om 15:52 In reactie op: FOTO'S !!! => Fabrieksbezoek Opel Bochum 9 mei 2008 #17360408Kleine update :
Er is door TCat een idee geopperd om met een groepje vanuit Rotterdam eo richting Duiven te rijden.
Wij gaan wel “Linea Directa” van Harderwijk naar Duiven om daar op de rest van de groep te wachten
TCat, we zien jullie colonne daar wel verschijnen !Het definitieve meeting point is dus in Duiven aan de A12 – afrit 27. Bij afrit 27 (Duiven – Westervoort) zit de laatste Mac die we tegenkomen voor we Duitsland ingaan. De bedoeling is dat we hier allemaal verzamelen voor 9.00 uur. Omdat we denk ik allemaal wel een redelijk eindje hebben moeten rijden kan iedereen dan vantevoren even op z’n gemak een bakje koffie doen en evt nog naar de wc. De Mac is trouwens vanaf 8.00 uur los.
Hiervanuit is het 60 tot 75 minuten (123km) rijden dus dat valt best mee.
Afhankelijk van hoe druk het in Duitsland is (files / wegwerkzaamheden ed) moeten we rondt 9.00 uur weg.Afhankelijk van hoe druk het onderweg is, hoe laat we weg gaan vanuit NL enz. kunnen we dan ter hoogte van natuurpark / Räststatte / tankstation “Hohe Mark” op de A3 (is +/- 50 km vanaf vertrekpunt en ligt halverwege) een korte pauze doen met voor diegene die het willlen net als bij Rüsselheim daarvoor een “speciaal” stukje
Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben, post deze dan hier.
Verder zoeken wij nog een reisleider die Wilma en mij wil meehelpen om de definitieve route uit te zetten en te bepalen. Mocht je mee willen helpen, dan graag even U2U naar een van ons.
Gr. Arjan
Hoi Rence,
Misschien reageer ik ook wel een beetje heftig, maar iedere keer als ik zo’n Golf GTi, Honda Civic of Astra Gsi voorbij zie blazen hier over de hoofdweg met een dikke 80 waar je 50 mag dan moet ik gelijk weer aan dit ongeluk denken.
Wat je probeerd met je filmpje te laten zien komt op de een heel anders over als op de ander. Ook ik rijdt wel eens te hard maar nooit meer binnen de bebouwde kom en alleen als de situatie het toe laat. Hoe de situatie op dat moment ter plaatse was kan ik natuurlijk niet goed over oordelen, jij was er op dat moment wel bij, en ik niet en iedereen schat een situatie anders in.
Soms hebben mensen indredaad een les nodig voor ze eindelijk inzicht krijgen in waar ze mee bezig zijn, het grote nadeel is alleen dat het soms heel naar afloopt voor anderen.
Ik vindt het trouwens wel heel tof dat je zo reageert !
Gr. Arjan
Nou, ik denk dat je hier dezelfde reacties op jou filmpje gaat krijgen als op het civic forum.
Mijn persoonlijke mening :
– Het regent,
– het is schemerig,
– Je hebt een onoverzichtelijke verkeers situatie door de auto’s die rechts geparkeerd staan
– en zeker in combinatie met jou snelheid (Jij rijdt gevoelsmatig “ruim” boven de 50 km/h) is dit echt wachten
op een ongelukDoor dit soort “fratsen” gebeuren die ongelukken die je in Hart van Nederland / traumacentrum ed. ziet.
Nu zal ik wel weer een zeikerd zijn, maar als jij ook een 4 jarig familielid door zo’n actie kwijt raakt kan je misschien begrijpen waarom ik dit zeg. Zij stak “even” de straat over toen ze werdt geschept door zo’n piloot als jou. Resultaat : ze is over de auto heen gelanceerd en kwam 10 meter verderop pas weer op het asfalt terecht. De auto die haar schepte stond pas 52 meter verderop stil (op een droog wegdek) !Wat schiet je er allemaal mee op ? Mensen die je zien rijden hebben het over je, dat klopt – maar vraag je je ook wel eens af op welke manier ze het dan over je hebben ?
Als je zo graag de bink wil uithangen moet je eens met je Civic meegaan met bijvoorbeeld de Astra / Corsa GSi club of de OPC club naar de Nurnburgring. Daar leer je pas rijden. Hard rijden kan iedere simpele ziel wel. Met je verstand rijden, dat is pas autorijden !
Gr. Arjan
OMG ……Ik voel aan me water dat hier ongelofelijk gezeik op gaat komen…. :sleeping
Maar misschien valt het mee, ik houd me nog even stil :angel
Welkom hier Rence !
Nieuwe leden zijn altijd leuk om erbij te krijgen !
We zijn natuurlijk wel benieuwd naar wat :kewlpics van je huidige ride, eens kijken hoe snel we jou kunnen laten overstappen in een echte auto ! :jerryGr. Arjan
Ps : Ook hier ga je wel enige kritiek te horen krijgen als je een filmpje post waarbij je met 80 door een woonerf heen scheurt !
Kleurstelling en de voorbumper komen anders wel overeen :angel
Hoeveel Astra’s zouden er in deze kleurstelling en opzet rondrijden ?Gr. Arjan
Nette Astra, jammer van die achterlichten.
Is dat niet de Astra van de founder of http://www.ot-astra.nl ?

(beetje erg dooie boel daarso trouwens)
Gr. Arjan
origineel gepost door Ericjuh
Wil alles wel zó geplaatst hebben, dat het zeil gewoon nog gebruikt kan worden, aangezien de kinderwagen straks ook ergens zal moeten liggen.
keep ya postet:o Ga je die kinderwagen dan op dat zeil plaatsen :wtf
Gr. Arjan
Welkom Cor,
En we just love :kewlpics
Gr. Arjan

Zat even te gooogle’en.. maar onze Finse Opel vrienden kennen er ook wel wat van :jerry
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?p=1120326&sid=475721deca89236eb65f85353eb9ec39
:thumbup
De Tigra dus toch niet verkocht ?
Gr. Arjan
17 januari 2008 om 19:29 In reactie op: FOTO'S !!! => Fabrieksbezoek Opel Bochum 9 mei 2008 #17360401@ Stefan,
We gaan er even 1 of 2 schnitzels bijrekenen ;)
Ps, Houd je Wilma en mij op de hoogte mocht er een datum voor het bezoek aan Antwerpen bekend zijn ?
Gr. Arjan
Welkom hier Nico !
Gr. Arjan
-
AuteurBerichten