Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Samen met 30 andere Astra rijders in Wouw geweest :

de 205/50-16 banden hebben een wang van 102mm, de 195/55-16 hebben een wang van 107mm.
Verschil is dus dat die band eigenlijk 5mm te hoog is en een tellerafwijking zal geven.Op zich kan het wel, of het ook mooi staat betwijfel ik omdat ik vermoed dat het wel erg veel rubber is.
Let je ook even goed op de ET waarde van de velg ? (rondt de 49)Gefeliciteerd met je aanwinst !
Wat betreft het mooi houden :
auto goed (laten) polijsten en dan (laten) voorzien van een glas of ceramische (Sio2) coating zoals een Cquartz of Gyeon Mohs coating.Dit zijn coatings die met gemak een jaar tot anderhalf jaar blijven zitten.
Let wel op de bijsluiters mbt de verwerking.Bij jou Astra wel, maar in de hatchback, sedan, cabrio & coupe gaan dus geen festoon lampjes maar R10W lampjes.
Wat ik bedoelde met mijn post is dat men bij het zien van een “how to” blindelings afgaan op jou informatie terwijl dit alleen van toepassing is op de station modellen en niet op deoverige modellen.
Er zijn diverse soorten binnen verlichting units dus ook daar zit verschil in qua lampen / fitting.Leuke how to maar controleer wel even je informatie.
Canbus is wel iets meer als “check controle” en het merendeel van de G’s hebben geen 2 festoon lampjes maar 1 enkele R10W als kenteken verlichting. Als je daar een led in gaat zetten zul je ook de fitting (aansluiting) moeten aanpassen om het werkend te krijgen.
Hallo Piet, welkom op het Opel-forum.
Even wat vraagjes :
– Heb jij een Astra G (1998-2004) of een Astra H (2004-2009) ?
– Welke motor heb jij in de auto liggen (liefst even motortype vermelden).Gr. Arjan
en na het polijsten doe je niets meer ?
Dat schuren is op zich een hele mooie optie maar je schuurt alle (UV) bescherming eraf. Die beschermingslaag zit er niet voor niks op.
Zonder die laag heb je in no-time weer het zelfde probleem. Na het schuren altijd een (UV) beschermend middel erop aan brengen.Thuis laat je de kozijnen toch ook niet onbehandeld na het schuren ?
Dat hangt er vanaf hoe uitgebreid je het wil maken.
Als die optie in je REC aanwezig is dan gebruikt hij de standaard deurcontacten en je kan dan de claxon als sirene laten gebruiken. In feite kost het je dan niks.
Wanneer je dit wil uitbreiden dan kan je een extra sirene bestellen (maakt nagenoeg zelfde geluid als claxon), een motorkapschakelaar en een ultrasonoor sensor (die is vrij prijzig).
Controleer bij die laatste 3 onderdelen wel of alle stekkers (bedrading) ook is voorbereid.
18 maart 2014 om 06:02 In reactie op: Astra G koplampen met en zonder elektronische verstelling #18223817Ik ben ze eigenlijk nog nooit tegengekomen dat ze niet te verstellen zijn.
Je kan de hoogte verstellingsmotoren gewoon van de oude overzetten op de nieuwe.
Erg verstandig om dat zo openbaar op een forum te gaan roepen, zullen bepaalde mensen erg blij van worden.
Het is een openbaar forum waar meer mensen meelezen dan je soms wil – zoals een belastingdienst.Even een algemene tip : zorg dat je werk te zien krijgt wat iemand qua werk aflevert en dan geen auto’s die net gedaan zijn maar auto’s die een week of 4/5 geleden zijn gedaan.
Vaak smeren ze de auto’s helemaal vol met fillers die er na 2 wasbeurten af zijn. Resultaat is dat jij weer met een auto zit die onder de swirls (en als je geluk hebt hologrammen) zit, en de poetser zal zeggen dat je de auto niet juist hebt bijgehouden.Heel simpel : je kan voor 50 euro je auto bij een bedrijf laten poetsen en in de meest fantastische teflon super mega coatings laten zetten.
Neem van mij aan dat ik dat als hobbyist al niet voor dat geld kan en wil doen.Een auto goed polijsten is zeker een dag werk als je het goed wil hebben. Je kan zelf wel uitrekenen waar je dan qua bedrag ongeveer aan moet denken.
Overigens valt Wilco niet in de categorie snelle poetser maar in de categorie detailer die gewoon een strak plaatje wil afleveren.Ook zul je je wasmethode (en producten) moeten aanpassen om lang van het resultaat te kunnen blijven genieten.
Je kan nu wel 150 euro uit geven om je auto te laten polijsten maar na 1x verkeerd wassen ziitten de swirls er net zo hard weer in.Wil je een adres van een bedrijf wat echt top werk levert : http://www.vadebo-cardetailing.net/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Rob is net als ons ontzettend Opel gek en rekent ook niet de hoofdprijs.
Zoek je een hobbyist dan staan er in de diverse topics genoeg namen die je eens een pb zou kunnen sturen.Glans behaal je niet door een wax (of sealant) maar door de voorbereiding (paint cleaner, polish, glaze).
De standtijd van hetzelfde product kan ook enorm variëren door verschillende invloeden :
– Hoe schoon is de ondergrond waarop de bescherming (wax / sealant / coating) is aangebracht. Op een glaze of niet ontvette ondergrond zal deze minder lang houden.
– Is de bescherming in de juiste verhouding aangebracht (niet teveel product waardoor deze niet kan uitharden),
– Heeft de wax na het afnemen goed kunnen uitharden / uitademen en vooral drogen,
en dan de belangrijkste : wordt er met de juiste shampoo in de juiste verhouding gewassen.Je kan nog zo’n dure wax op je lak hebben zitten maar als je bijvoorbeeld met een Valma wash & shine shampoo wast dan ben je daar in no-time vanaf.
Datzelfde geldt voor het actieve schuim in de wasboxen : ook dat strip waxlagen als een malle.terugkomend op je vraag “Wat geeft glans en de beste bescherming” : Een quartz coating zoals de C-Quartz, Gyeon Mohs ed.
Nadeel is het flinke prijskaartje en de ellenlange gebruikshandleiding.
Grote voordeel is wel dat het ruim een jaar / anderhalf jaar blijft zitten ondanks dat je iedere week wast.Op mijn eigen Astra H gebruik ik voornamelijk Dodo Juice waxen. Ten eerste omdat het enorm prettig verwerkt, ten tweede omdat het een lange standtijd heeft (bij mij ca. 3-4 maanden) en ten derde omdat het enorm zuinig in gebruik is.
Een overzichtje van een aantal waxen :

Van harte gefeliciteerd met deze schitterende G OPC II !
@Vannos wrote:
Eibach veren setje -2 of 3 cm
Als dat voor de wegligging is, zeg ik doen.
Als je het wil doen om de auto te verlagen dan zul je minimaal naar -3cm moeten aangezien de SEII & OPCII standaard al 2cm verlaagd zijn tov de standaard G’s
Kijk eerst met een OPCOM of Tech2 eens of je REC de optie ATWS ondersteund.
Als hij dat ondersteund is het vrij simpel in te bouwen (de deuren kan je zowiezo al activeren met de claxon als sirene) – overige delen zijn niet noodzakelijk.Als je REC dat niet ondersteund dan wordt het nog wel iets van een uitdaging.
Dat is mogelijk via een happy light show.
Led’s voor de koplampen zijn dacht ik 5w5, wel opletten dat je led’s neemt die Canbus geschikt zijn.
@Vio wrote:
Remote is op de rode kabel aangesloten; normaal zou je op de gele moeten doen zodat hij geen spanning meer krijgt als je radio uitgaat,
In een Astra H heb je geen geschakeld contact achter de radio liggen aangezien dat allemaal canbus gestuurd is.
Bovengenoemde omschrijving (en kleuren) gaan alleen op tot de Astra G (tot 2004)@ Marco : Wees erg voorzichtig om “zomaar” ergens signaal van af te pakken. Ga ook niet zomaar testen met een massamater of lampje om te kijken of het werkt.
Als het verkeerd gaat dan zit je met een flinke kostenpost.10 maart 2014 om 16:32 In reactie op: Groot Kadett C treffen Sevenum!!! 6, 7 en 8 juni 2014 #18223203Dabei ! Met Astra H en C Kadett !
De hoogte van het hart zou net zo hoog zijn als het hart van Irmscher Delta’s die er op de eerste foto onderzitten.
Valt op zicht dus nog wel mee denk ik ?Is het probleem nu dat je een lekstroom hebt en je accu daardoor steeds leeg is of is je probleem dat je accu niet meer wil bijladen.
Als je accu niet wil bijladen dan kan dat of je dynamo zijn of een accu cel die defect is.
Niet gebruiken.
Ten eerste is hebben dit soort machines veelteweinig kracht om correctie kunnen leveren en ten tweede is de hos / pad er niet voor geschikt.
Dit soort machines leveren in 95% van de gevallen meer schade dan profijt op.Mijn eigen keus en die van Patje waren ook de BS-CS. Enige wat ik daar iets minder aan vindt is dat die spaken zo symmetrisch zijn. Bij de 5 gaats zitten er 2×2 spaken extra in wat net dat beetje extra aan de velg geeft.
Als ze zoals de 5 gaats waren geweest dan waren we er al uit denk ik :

Bedankt voor je reactie Mayhem :thumb
Ben erg blij met je reactie omtrent de Lenso’s wat voor mij een “onbekend” merk is. Heb er ook niet veel reviews van kunnen vinden.
De BBS’jes zijn iets duurder als de Lenso velgen maar als ik jou reactie zo lees dan kan ik dat geld beter gewoon uitgeven.Foto kan ik alleen weinig mee : ten eerste andere maat velg icm een verlaging die veel lager is als onze 3cm. Gezien het gebruik van de auto blijf ik 100% bij 17″ (overigens zijn de 18″ niet in 4×100 te verkrijgen volgens BBS).
Ten tweede zijn deze velgen antraciet kleurig en zou ik voor zilveren gaan omdat dat denk ik mooier past bij de kleur auto.
Ten derde is het een coupe en de mijne een hatchback wat ook een totaal ander plaatje geeft.Waar een forumlid mij op wees bij deze velgen is dat het hart wellicht te groot zou zijn en ik daardoor te weinig spaken zou over houden waardoor deze velg in 17″wellicht niet lekker tot zijn recht zou komen.
Al enig zicht op wanneer ze klaar zijn Dik ?
2 maart 2014 om 10:42 In reactie op: tunen van de A1.4XEL(o.a. Astra, Adam, Corsa) motor door eds #18220860Is dit hetzelfde blok als wat jij in je H hebt liggen Mark ?
@Dave440 wrote:
voor mij de vraag: Moet ik op mijn witte astra nu wel of niet de compound gaan gebruiken? …
Mijn advies zou zijn om dat niet te doen zolang er nog glans aanwezig is in die witte lak.
Persoonlijk zou ik dan eerder een Tech2 wax van Mequiars of een Super Reshine Polish van Autoglym adviseren.
Vooral die laatste is een heel mooi product om snel resultaat mee te behalen.
Wel zou ik vooraf even clayen.@Dave440 wrote:
ik heb wel een polijstmachine liggen (5 – 6 jaar oud), maar geen idee welke pads ik daarop kan of moet gebruiken…
Als je een foto (of merk type) post dan zijn er vast mensen die daar een antwoord op kunnen geven.
Zoals Ewoud terecht opmerkt : een Rotary is geen beginnersmachine en kan gevaar voor je lak opleveren als je niet weet hoe je ermee om moet gaan. -
AuteurBerichten



