Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat verhaal gaat alleen op als je nu ook al velgen van 9.5J hebt
Dat hangt mede van de ET waarde af.
Ik zou het niet doen. Veel van die setjes zijn echt ruk kwaliteit waarbij de glazen boven de 50km/h al gaan trillen en op de snelweg zie je er al helemaal niks meer in.
Stuurwielbediening werkt op de wat grotere merk radio’s wel met een auto specifieke adapter.
Parkeersensoren staan los van de radio.Voedingskabel is afhankelijk van het type motor (Z of X motor).
Bij enkele Astra H’s zijn de kabelbomen wel voorbereid maar ondersteund de REC de optie ATWS niet en is het alarm daardoor niet te activeren.
Of dat bij een Vectra ook zo is weet ik niet maar het is zeker de moeite om dat even te controleren voor je de spullen aan gaat schaffen.
Ik ben in bezit van een OPCom en wil wel kijken of er eventueel foutcodes oid aanwezig zijn.
ai, das mooi kl*te !
Ik heb er nog een liggen (en zover ik kan zien zelfs in jou kleur) maar helaas de verkeerde zijde.
Persoonlijk zou ik even wat sloperijen afgaan.@Erq4tje wrote:
Vandaag ritje gemaakt naar almelo voor mijn orginele velgen staat stukje knapper

Nu nog wachten op mijn onderdelen uit duitsland
-Angel eyes
-Novus dtm einddemperOok een 1600 Twinport zo te zien ?
Die angel eyes kunnen best mooi staan maar over die Novus DTM pijp zou ik nog eens goed nadenken omdat ik denk dat dat totaal niet bij je auto gaat passen.
Velgen staan overigens helemaal niet verkeerd, zo te zien een knappe setje gekocht ?Even wat informatie van een andere site geplukt : http://www.astratuningclub.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=132&t=11946″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Er zijn 4 displays geleverd te weten :
TID : Triple Info Display
BID : Board Info Display
GID : Graphic Info Display
CID : Colour Info Display
Wat zijn de verschillen :
Een TID laat alleen zien : Tijd, buiten temperatuur en de datum/radio informatie.

Een BID heeft naast deze opties ook de keuze om weer te geven :








Een GID heeft naast de opties van de BID ook de moeglijkheid tot weergave van navigatie icm een CD70navi of DVD90 / 100 (bolletje / pijltje) en het weergeven van de ingestelde temperatuur voor de climate controle.



Tussen de 2004-2007 en de 2007-2010 modellen zit er ook nog een klein verschil, bij die laatste is het gemiddelde verbruik af te lezen :


Als laatste is er ook nog een CID welke te vergelijken is met de GID echter is de CID een kleurenscherm en iets groter dan de overige schermen.
De navigatie gebeurd bij dit scherm niet met de bolletje/pijltje symbolen maar met landkaarten (mits de RGB stekker tussen de CD70 / DVD90 en het display is aangesloten).
Dit scherm kan tevens omschakelen van kleuren om tijdens donkere sitaties niet teveel tegenlicht te geven :

Ook dit scherm is in 2 versies te verkrijgen : de versie van 2004-2007 is voorzien van een 2 regelig display, de versies van 2007-2010 is voorzien van een 3 regelig display waarbij als extra optie het gemiddeld verbruik ook is af te lezen.
Nacht situatie (verlichting aan)

Kan ik zomaar een display uitwisselen ? Nee, dat kan zeker niet !
De displays zijn allen software matig gekoppeld aan het voertuig waarin ze geleverd zijn.
Dit houdt in dat je niet zomaar een display vanuit een ander voertuig in jou Astra H kan plaatsen.
Om dit te kunnen moet zowel jou display als het display uit het andere voertuig zijn uitgeleerd.
Nadat je de displays hebt gewisseld dient deze weer in jou auto te worden ingeleerd.
Let ook op dat er in de displays een code index is geprogrammeerd. Hiermee weet het display of je een GTC, hatchback, sedan, twintop of station hebt en of deze op benzine, LPG of diesel rijdt.
Dit is met name belangrijk om het verbruik goed te kunnen weergeven.Zo’n kabel bedoel ik. Als je hem zelf maakt dan kun je ruim voor de helft van het geld klaar zijn.
Op je originele radio staat de pin bezetting van de quadlock.
Daar kan je dan zelf de kleurcodering uithalen.Vraag me wel af waar je die kleurcodering voor nodig hebt aangezien eigenlijk al alles zit voorbereid in die quadlock.
@GTS Vectra wrote:
Top Juffer, :thumb en de microfoon hoe heb je die gedaan?
Microfoon haal ik rechtstreeks vanaf de stekker die in de UHP gaat.
Ik gebruik altijd de originele microfoon.@Helmer opelfan wrote:
Heel simpel. Zoek een originele uhp kabel. En die klik je er zo tussen de kabel van de radio en klaar. Alleen nog even inleren met op-com of Tech-2
Origineel zit deze kabel / stekker in je dashboard kabelboom verwerkt.
@GTS Vectra wrote:
Is het achteraf in te bouwen Peter?
Groeten Jurgen,
Ja hoor, prima te doen !
ISO 2 Car verloopkabel halen en een stekker die in de UHP past (bijvoorbeeld van de boordcomputer uit een Astra G).
Daar soldeer je de juiste kabels van aan elkaar en je hebt een plug&play kabelboom.Kwestie van radio eruit, stekker van de radio eruit en daar je eigen gemaakte kabelboom insteken, stekker vanuit de auto op de andere zijde van je eigen gemaakte kabelboom steken, stekker in de UHP steken en de radio terugzetten.
Bekabeling technisch ben je dan eigenlijk al klaar.Daarna moet de UHP in de juiste velden nog worden ingeleerd met een OPCom of tech2.
Het plus draadje zit bij de kentekenverlichting op een normaal lampje aan de zijkant en de min in het midden.Bij een led lampje zit dit net andersom.
Vanaf de auto gaan er 2 draadjes naar de lamphouder.
Je zult ergens draadje “a” met “B” moeten omwisselen en draadje “B” met “a”Een DAP500 is absoluut geen slechte machine maar wat ik daar ook al aangaf zijn de lakken tot de Astra G / Corsa B / Vectra B / Zafira A een stuk zachter dan de lakken zoals ze op de Astra H-J / Corsa C-D / Vectra C-Signum / Zafira B-C zitten.
Je zal op die laatste lakken wat meer werk moeten doen om hetzelfde resultaat te krijgen. Aan de andere kant als het je eigen auto is hoef je dat maar een keer te doen en is het vanaf daar alleen bijhouden wat met een DAP500 in principe prima moet lukken.
Mocht het niet lukken dan weet je me nu op 2 forums te vinden ;)
@QHNEGENTIG wrote:
Tweede vraag, kan het in mijn standaard halogeen?
Ja, het kan. Zoals de anderen ook al aangeven is het aan te bevelen om in dat geval voor H7r te kiezen om strooilicht zoveel mogelijk te beperken.
Berichtje op CC forum niet meer gelezen Jurgen ?
Absoluut een mooie machine die je hebt gekocht :thumbup
Waar ga je dat inzetten ? Standaard halogeen koplampen of xenon units ?
Welkom terug Denice !
27 april 2014 om 13:36 In reactie op: 27 april 2014 – Voorjaarsmeeting Holland Kadett B Club #18217401Heb je vandaag wel gemist Sjaak ?
Vanmiddag met de C-Kadett even wezen kijken. Ondanks het slechte weer een hele goede opkomst.
Erg mooie auto’s gezien en ook onderweg de nodige B-Kadettjes zien rijden.In onze H zat daar (net als bij de G) een gewone moer 17 onder.
– In de kofferbak de zijlijsten loshalen,
– Rubber van het hemeltje afhalen,
– Hemeltje voorzichtig lostrekken (zit met klitteband aan het plafond vast),
– stekkertje losklikken,
– Moer 17 losdraaien,
– Antenne eraf pakken.Al met al nog geen 15 minuten werk.
Benader Rob (Vadebo) eens.
Hij woont in Capelle aan de IJssel.Google anders maar eens op Vadebo en detailing.
Prof polish van Poorboys.
Geen metal polish gebruiken !
De aanduidingen op de chromen strip zou ik niet verwijderen. In alle gevallen waar ik dat heb gezien waren er na het verwijderen nog steeds afdrukken zichtbaar en aangezien het een heel dun chroom laagje op plastic is, valt daar weinig aan te polijsten oid.
-
AuteurBerichten